1. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται μετά από γνώμη του αρμόδιου κατά Κλάδου Ανωτάτου Συμβουλίου ή του Συμβουλίου Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), εάν πρόκειται για αξιωματικούς των Κοινών Σωμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), τίθενται/παραμένουν εκτός οργανικών θέσεων (ΕΟΘ), εφόσον το επιθυμούν, αξιωματικοί μέχρι του βαθμού του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων των άλλων κλάδων των ΕΔ, για τους οποίους εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10,11, πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού,12 έως 14 και 16 έως 22 του ν.2439/1996 (Α’ 219) και οι οποίοι:
α) Κρίνονται ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους, πλην των αποστρατευομένων για λόγους υγείας, έχοντας συμπληρώσει τριακονταπενταετή συντάξιμη υπηρεσία πριν από τη συμπλήρωση του πεντηκοστού ογδόου έτους της ηλικίας τους.
β) Έχοντας ήδη τεθεί ΕΟΘ, κατ’ εφαρμογή της περιπτ. α’ της παρ.8 του άρθρου 18 του ν.2439/1996, υποχρεούνται σε αποστρατεία λόγω συμπλήρωσης τριακονταπενταετούς συντάξιμης υπηρεσίας, πριν από τη συμπλήρωση του πεντηκοστού ογδόου έτους της ηλικίας τους.
2. Για την εφαρμογή της ως άνω παραγράφου:
α) Η σχετική απόφαση του αρμοδίου Συμβουλίου Κρίσεων κοινοποιείται στους αξιωματικούς της περίπτ. α’ της παρ.1 αμελλητί.
β) Οι επιθυμούντες να τεθούν/παραμείνουν ΕΟΘ υποβάλλουν σχετική αίτηση στην οικεία Μονάδα :
αα) Εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτούς της απόφασης του αρμοδίου Συμβουλίου Κρίσεων, οι προερχόμενοι από την κατηγορία της περίπτ. α’ της παρ.1.
ββ) Το πρώτο δεκαήμερο του τελευταίου διμήνου στο οποίο συμπληρώνουν τριακονταπενταετή συντάξιμη υπηρεσία οι προερχόμενοι από την κατηγορία της περίπτ. β’ της παρ.1.
γ) Η οικεία Μονάδα υποβάλλει την αίτηση άμεσα και απευθείας στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού του οικείου Γενικού Επιτελείου. Εάν δεν πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις υποβολής της αίτησης, η ως άνω Διεύθυνση την απορρίπτει για τυπικούς λόγους. Εάν πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις υποβολής της αίτησης, αυτή υποβάλλεται άμεσα μαζί με τον ατομικό φάκελο του αιτούντος στη Γραμματεία Συμβουλίου του οικείου Ανώτατου Συμβουλίου ή του ΣΑΓΕ κατά περίπτωση, προκειμένου το αρμόδιο Συμβούλιο να γνωμοδοτήσει σχετικώς, συγκαλούμενο το αργότερο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία περιέλευσης της αίτησης στην ως άνω Γραμματεία. Το αρμόδιο Συμβούλιο γνωμοδοτεί επί της αίτησης λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του αξιωματικού.
δ) Η γνωμοδότηση του αρμόδιου Συμβουλίου υποβάλλεται με μέριμνα της οικείας Γραμματείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για λήψη απόφασης εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία υποβολής σε αυτόν της σχετικής γνωμοδότησης.
ε) Οι αιτούντες την υπαγωγή τους στο παρόν άρθρο αξιωματικοί παραμένουν στις τάξεις των ΕΔ μέχρι την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής τους, χωρίς να δικαιούνται προαγωγή λόγω αποστρατείας. Εάν απορριφθεί η αίτησή τους, αυτοί αποστρατεύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν.2439/1996, με την επιφύλαξη και των διατάξεων του άρθρου 20 του ίδιου νόμου. Εφόσον γίνει δεκτή η αίτησή τους, τίθενται ή παραμένουν, κατά περίπτωση, ΕΟΘ από την ημερομηνία κατά την οποία κρίθηκαν ευδοκίμως τερματίσαντες, οι προερχόμενοι από την κατηγορία της περίπτ. α’ της παρ. 1 ή από την ημερομηνία συμπλήρωσης της τριακονταπενταετούς συντάξιμης υπηρεσίας, οι προερχόμενοι από την κατηγορία της περίπτ. β’ της ίδιας παραγράφου και συνεχίζουν να υπηρετούν στις τάξεις των ΕΔ .
3. Οι αξιωματικοί, οι οποίοι τίθενται ή παραμένουν κατά περίπτωση, σύμφωνα με τα παραπάνω, ΕΟΘ:
α) Εξακολουθούν να φέρουν τον κατεχόμενο κατά τον χρόνο κρίσης τους ως ευδοκίμως τερματίσαντες βαθμό.
β) Δεν δικαιούνται επίδομα κινδύνου (πτητικό, πτώσεως αλεξιπτωτιστών, υποβρυχίων καταστροφέων και καταδυτικό, εκκαθάρισης ναρκοπεδίων, δυτών).
γ) Δεν μπορούν να καταλάβουν εκ νέου οργανικές θέσεις, εκτός αν προαχθούν επ’ ανδραγαθία.
δ) Δεν υπηρετούν σε θέσεις εξωτερικού.
ε) Κρίνονται στις τακτικές ετήσιες κρίσεις σύμφωνα με όσα ορίζονται στις παρ. 20, 21 και 22 του άρθρου 16 του ν.2439/1996.
στ) Με την επιφύλαξη των περιπτ. ζ και θ’ της παρούσας παραγράφου, την 1η Ιουνίου του έτους που συμπληρώνουν:
αα) Το πεντηκοστό όγδοο έτος της ηλικίας τους, προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται για αξιωματικούς της ειδικότητας και της κατηγορίας τους και αποστρατεύονται με άλλο προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ένα (1) μήνα μετά την προαγωγή τους. Ειδικά όσοι διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό αποστρατεύονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Ιουνίου του έτους που συμπληρώνουν το ως άνω ηλικιακό έτος.
ββ) Πέντε (5) έτη από την ημερομηνία, κατά την οποία κρίθηκαν ευδοκίμως τερματίσαντες οι προερχόμενοι από την κατηγορία της περίπτ. α’ της παρ. 1 ή από την ημερομηνία συμπλήρωσης της τριακονταπενταετούς συντάξιμης υπηρεσίας, οι προερχόμε-
νοι από την κατηγορία της περίπτ. β’ της ίδιας παραγράφου, προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται για αξιωματικούς της ειδικότητας και της κατηγορίας τους, και αποστρατεύονται με άλλο προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ένα (1) μήνα μετά την προαγωγή τους. Ειδικά όσοι διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό αποστρατεύονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Ιουνίου του έτους που συμπληρώνουν πέντε (5) έτη από την ημερομηνία, κατά την οποία κρίθηκαν ευδοκίμως τερματίσαντες ή από την ημερομηνία συμπλήρωσης της τριακονταπενταετούς συντάξιμης υπηρεσίας, κατά περίπτωση.
ζ) Αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα:
αα) Εάν κριθούν μη διατηρητέοι στις ετήσιες τακτικές κρίσεις. Στην περίπτωση αυτή, με την κύρωση των σχετικών πινάκων προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται για αξιωματικούς της ειδικότητας και της κατηγορίας τους, και αποστρατεύονται με άλλο προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ένα (1) μήνα μετά την προαγωγή τους. Οι αξιωματικοί που κρίνονται μη διατηρητέοι στις ετήσιες τακτικές κρίσεις και διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό αποστρατεύονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μέσα σε ένα (1) μήνα από την κύρωση των σχετικών πινάκων.
ββ) Για λόγους αποδεδειγμένης σωματικής ανικανότητας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Στην περίπτωση αυτή προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται για αξιωματικούς της ειδικότητας και της κατηγορίας τους, με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται εντός μηνός από τότε που καθίσταται αμετάκλητη η σχετική γνωμάτευση της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του οικείου κλάδου ή, σε περίπτωση άσκησης προσφυγής επ’ αυτής, από την ημερομηνία έκδοσης της γνωμάτευσης της αρμόδιας Αναθεωρητικής Υγειονομικής Επιτροπής του οικείου κλάδου, και αποστρατεύονται με άλλο προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ένα (1) μήνα μετά την προαγωγή τους. Οι αξιωματικοί που αποστρατεύονται για λόγους αποδεδειγμένης σωματικής ανικανότητας και διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό, αποστρατεύονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται εντός μηνός από τότε που καθίσταται αμετάκλητη η σχετική γνωμάτευση της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του οικείου κλάδου ή, σε περίπτωση άσκησης προσφυγής επ’ αυτής, από την ημερομηνία έκδοσης της γνωμάτευσης της αρμόδιας Αναθεωρητικής Υγειονομικής Επιτροπής του οικείου κλάδου.
γγ) Εάν κριθούν αποστρατευτέοι στις ετήσιες τακτικές κρίσεις, οπότε και αποστρατεύονται άμεσα με το βαθμό που φέρουν.
η) Αποστρατεύονται με αίτησή τους που υποβάλλεται οποτεδήποτε. Στην περίπτωση αυτή προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται για αξιωματικούς της ειδικότητας και της κατηγορίας τους, με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται εντός μηνός από την αποδοχή της αίτησης αποστρατείας και αποστρατεύονται με άλλο προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ένα (1) μήνα μετά την προαγωγή τους. Ειδικά όσοι διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό αποστρατεύονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται εντός μηνός από την αποδοχή της αίτησης αποστρατείας.
4. Αξιωματικοί της περίπτ. α’ της παρ.1 του παρόντος άρθρου, οι οποίοι κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου έχουν ήδη κριθεί ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους με τις τακτικές κρίσεις του έτους 2017 και συνεχίζουν να υπηρετούν στις τάξεις των ΕΔ μέχρι την κατά νόμο διαγραφή τους λόγω της αποστρατείας τους, μπορούν να ζητήσουν την υπαγωγή τους στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, εφόσον ο υπολειπόμενος χρόνος για την ως άνω διαγραφή είναι μεγαλύτερος των δέκα (10) ημερών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση εντός τριών (3) ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου. Οι αιτούντες την υπαγωγή τους στο παρόν άρθρο αξιωματικοί του προ-
ηγούμενου εδαφίου παραμένουν στις τάξεις των ΕΔ μέχρι την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής τους. Εάν γίνει δεκτή η αίτησή τους, ανακαλείται από την ημερομηνία αποδοχής της το προεδρικό διάταγμα αποστρατείας τους, καθώς και το προεδρικό διάταγμα προαγωγής τους στον επόμενο βαθμό για τους αξιωματικούς που προήχθησαν μετά την κρίση τους ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομίας τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Αξιωματικοί της περίπτ. β’ της παρ.1 του παρόντος άρθρου, για τους οποίους ο υπολειπόμενος κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου χρόνος για τη συμπλήρωση της τριακονταπενταετούς συντάξιμης υπηρεσίας είναι μικρότερος του διμήνου και μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ήμερων, μπορούν να ζητήσουν την υπαγωγή τους στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλοντας σχετική αίτηση εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Σαφώς και είναι προς την σωστή κατεύθυνση η παραμονή των στελεχών των ΕΔ και περαν των 35 ετών φτάνει αυτό να γίνεται με σεβασμό προς αυτά που έχουν προσφέρει συνολικά στην ΥΠΗΡΕΣΙΑ τους και όχι εκδικητικά από την ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ως επαίτες δηλαδή και άχρηστους) και για να αποφύγουμε αυτούς τους επικύνδινους ατροπούς θα έπρεπε να μπουν ασφαλιστικές δικλείδες προς αυτή την κατεύθυνση (Μεταθέσεις, Ασφαλιστικές Εισφορές , ΕΦΑΠΑΞ κλπ.)
Πολύ καλή εξέλιξη διότι υπαρχει μερίδα συναδέλφων οι οποίοι οταν κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό τυγχάνει να μην εχουν κλείσει ΟΥΤΕ τα 55 ετη ηλικιας , αλλά ΟΥΤΕ και τα 35 ετη πραγματικής υπηρεσίας,με αποτέλεσμα η υπηρεσια να τα αποστρατεύει.
ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΤΑ ΕΝΑ(1) ΜΕ ΔΥΟ (2) ΕΤΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΦΕΡΟΝ ΒΑΘΜΟ ΩΣΤΕ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΝΑ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΠΡΙΝ ΤΑ 55ΕΤΗ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Αξιότιμε κύριε υπουργέ ,
Είναι θετικό να μπορούν τα στελέχη εφόσον επιθυμούν να παραμένουν ακόμη 5 έτη και μετά τα 35 χρόνια υπηρεσίας καθαρά για οικονομικους λόγους , εξαιτίας της δημοσιονομικής κατάστασης που βρίσκεται η χώρα και την μείωση των συντάξεων. Θα ήταν προτιμότερο όμως να εισάγωνται περισσότερα άτομα στις παραγωγικές σχολές προκειμένου να διασφαλισθεί το αξιόμαχο των ΕΔ καθώς τα τελευταία 20 χρόνια εισάγωνται λιγότερα άτομα κατά 70%.
Μην απατάσθε καθώς δεν αποκαθηστάτε καμία κοινωνική αδικία σε σχέση με τους λοιπούς ασφαλισμένους που συνταξιοδοτούνται στα 67 καθώς οι στρατιωτικοί δεν έρχονται σε καμία σύγκριση λόγο ωραρίου , συνθηκών, επικινδυνότητας και φύσης της εργασίας τους.
Δεν μπορείτε όμως να δέχεσθε την παραμονή για ακόμη 5 έτη στελεχών που κατά γενική ομολογία είναι ΄΄παροπλησμένα΄΄ 10 και πλέον έτη σε σχέση με την ειδικότητα / εξειδίκευση που έχουν σε κάποιο γραφείο και αντίστοιχα να μη δέχεσθε σε στελέχη που υπηρετούν σε μονάδες υποβρυχίων , ελικοπτέρων , αεροσκαφών , καταδρομέων , υποβρύχιων καταστροφών , αλεξιπτωτιστών , ναρκαλιευτών και προσφέρουν από το πόστο που υπηρετούν τα μέγιστα τις εξειδικευμένες υπηρεσίες τους και λόγω εμπειρίας, να μην λαμβάνουν το αντίστοιχο επίδομα κινδύνου , εκτός αν συντρέχουν ιατρικοί λόγοι.
Η παραμονή δεν πρέπει συνδέται με μείωση στις αποδοχές για το στέλεχος που θα θελήσει να συνταξιοδοτηθεί στα 35 χρόνια υπηρεσίας και όχι στα 40 καθώς είναι διαθέσιμος από τα 18 του χρόνια 24 ώρες το 24 ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα , 52 εβδομάδες τον χρόνο με συμμετοχή σε ασκήσεις , σε αντιμετώπιση καταταστροφών ( σεισμοί, φωτιές, πλημμύρες), σε κοινωνικές προσφορές (στέγαση , σίτιση, μεταφορά), σε αντιμετώπιση μεταναστευτικού (HOT SPOT).
ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝ ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΠΑΝΔΡΩΣΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΕΙΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΞΤΡΑ ΕΠΙΔΩΜΑΤΑ (ΠΤΗΤΙΚΑ ,ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΑ, ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΑ)ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΧΩΡΙΣ ΓΚΡΙΝΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΓΩ.
Aλλα 3 έτη σε ανθρώπους που τα τελευταία 5 χρονια τις καριέρας τους το μονο που περιμεναν ήταν ποτε θα αποστρατευτούν ?
Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις (ελάχιστες μεν αλλα υπάρχουν)
Είναι δυνατών να περάσει κάτι τέτοιο .
Κύριε υπουργέ ότι ήταν να προσφέρουν αυτοί οι ανθρωποι το προσφεραν .
Με αυτά τα χρηματα μπορείτε να προσλάβετε νέους ανθρώπους με όρεξη και όραμα .
Γερασμένο στρατο δεν θέλουμε .
Από σμηναρχους κτλ γεμισε ο τόπος -χορτάσαμε δεν θέλουμε άλλους.
Οι μονάδες έχουν σοβαρα πρόβληματα- ελλείψεις προσωπικού ,με αποτέλεσμα να μην βγαίνουν οι υπηρεσίες
Σμήναρχοι κτλ ούτε υπηρεσίες κάνουν και ποσο μάλλον τώρα αν μείνουν αλλα τρία χρονια θα γεμίσουν τα γραφεία .
Έξω χρειάζεται κόσμος και όχι τα γραφει
Νέους ανθρώπους θέλουμε να προσλάβετε
Συγχαρητήρια στον Κο Υπουργό για την έντιμη στάση και ευαισθησία του πάνω σ’ ένα ζήτημα που απασχολούσε πολλούς συναδέλφους, και θα ήθελα να του χαρίσω μια μαντινάδα που λέει:
Όσοι σου λένε »δε μπορείς» στο λέω να το ξέρεις,
πως είν` αυτοί που τρέμουνε μήπως τα καταφέρεις.
Σκέψου καλά και πρόσεχε τον λόγο όταν δώσεις,
οι πράξεις είναι που μετρούν κι όχι οι εντυπώσεις!!
………Μακάρι η συγκεκριμένη πρόταση να γίνει πράξη.
Καταρχάς έχουμε πέσει για τα καλά στην παγίδα του ότι είμαστε ευνοούμενος Κλάδος με μικρό ηλικιακό κλπ. Λέτε κάποιοι ότι είναι κοινωνική αδικία να βγαίνουμε στα 53, κάνεις δεν βλέπω να λέει η να θυμάται ότι όλοι εμείς έχουμε εργασιακή σχέση από τα 17, 18, 19 μας χρόνια. Δεν μας χάρισε κάνεις, γιατί να νοιώθουμε ¨ένοχοι¨ όταν έχουμε τηρήσει τα του νόμου που διέπει την κάθε κατηγορία από μας ;
Όσο αφορά το συγκεκριμένο άρθρο στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι καλή πρωτοβουλία και τίμια η τήρηση των δεσμεύσεως του Κου ΥΕΘΑ για όποιον συνάδελφο επιθυμεί να συνεχίσει την υπηρεσία του, βέβαια είναι πολύ πρόχειρο και αυτό δημιουργεί ένα αίσθημα αβεβαιότητας στις λεπτομέρειες που δεν βλέπουμε να είναι γραμμένες τι εννοώ;
ΕΦΑΠΑΞ, Εισφορές , Συντάξιμα, Μεταθέσεις ,Υπηρεσίες, Καθήκοντα , Ιεραρχικό κ.λ.π. που είναι άκρος σοβαρά, πρέπει να υπάρξουν εξ αρχής επεξηγήσεις για το λόγο του ότι οι εποχές είναι δύσκολες και ευεργετικά μέτρα όπως αυτό, δεν πρέπει να προβληματίζου για την επόμενη ημέρα.
Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη για συναδέλφους που έχουν αποκτήσει πολύτιμη γνώση και εμπειρίες κατά την διάρκεια της σταδιοδρομίας τους και επιθυμούν να συνεχίσουν διότι είναι σε μια παραγωγική ηλικία μεταδίδοντας όλην αυτην την εμπειρια και γνώση στους νεότερους.Επίσης πολλοί από εμάς κατέχουμε θέσεις ευθύνης επι μακρον διάστημα.
Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ Κ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΙΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΑΝΕΛΑΒΕ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΣΤΑ ΜΜΕ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΦΕΥΓΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 58 ΕΤΩΝ!!! ΗΡΘΕ ΛΟΙΠΟΝ Η ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΙΚΡΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΗΚΑΝ ΠΡΟΩΡΑ ΠΕΡΥΣΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΩΣ ΕΟΘ ΟΣΟΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 58 ΤΟΥΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017 ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΕΣ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ κ.ΥΠΟΥΡΓΟΥ.
Ως θετική εξέλιξη εκτιμάται η επιχειρούμενη παραμονή στην ενέργεια στελεχών τα οποία έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη ευδοκίμου υπηρεσίας. Η αξιοποίηση της συσσωρευμένης επαγγελματικής εμπειρίας των εν λόγω στελεχών εκτιμώ ότι, θα συνεισφέρει θετικά στην διατήρηση του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων και γενικότερα σε ότι επιτάσσει το εθνικό συμφέρον.
Επαγγελματικά ισορροπημένη προσέγγιση καθώς με τον προαιρετικό χαρακτήρα του σχεδίου νόμου, στο στέλεχος δίδεται η επιλεκτική δυνατότητα αιτούμενης υπαγωγής του σε αυτό, πλην όμως την απόφαση για αποδοχή ή απόρριψη αυτής, θα λαμβάνουν τα οικεία Συμβούλια με εξατομικευμένη διαδικασία αξιολόγησης, προς όφελος της υπηρεσίας.
Σχέδιο νόμου κοινωνικά εναρμονισμένο με το εργασιακό γίγνεσθαι και την κείμενη νομοθεσία. Εξαλείφει το αίσθημα των συμπολιτών για κοινωνική / εργασιακή ανισότητα, ενώ παράλληλα συνεπικουρεί στην κατά το δυνατόν υγιή διατήρηση των ασφαλιστικών ταμείων.
Εν τέλει, η Πολιτική Ηγεσία αποτυπώνει ανάγλυφα την εμπιστοσύνη, την εκτίμηση αλλά και τις προσδοκίες της πατρίδας από το ανθρώπινο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Δηλαδή, εάν ένα στέλεχος επιθυμεί να συνεχίσει πέραν της 35ετίας και η υπηρεσία κρίνει ότι μπορεί να τον χρησιμοποιήσει και να τον εκμεταλλευτεί σε εργασιακό καθεστώς αυξημένου κινδύνου, δεν θα δικαιούται το επίδομα επικινδυνότητας (πτητικό, πτώσεως αλεξιπτωτιστών, υποβρυχίων καταστροφέων και καταδυτικό, εκκαθάρισης ναρκοπεδίων, δυτών) ασχέτως αν συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες αυτές?
Είναι λάθος να δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να κάτσει κάποιος 40 έτη, για δύο λόγους: 1.Δεν πρόκειται να ξαναπάρει ΕΠΟΠ, αν θέλουμε να μιλάμε για καταπολέμηση της ανεργίας, με αποτέλεσμα να γερνάει επικίνδυνα το στράτευμα,και 2.Ο μισθός που παίρνει ένα στέλεχος που έχει 35 έτη είναι υψηλός, σε συνάρτηση του κόστους για τη σύνταξη του και την ταυτόγχρονη πρόσληψη ενός ΕΠΟΠ. Επιπλέον αν θέλει να παραμείνει κάποιος μετά τα 35 έτη, τότε να του δίνεται το ποσό της σύνταξης που θα έπαιρνε +150 ευρώ!!
Πολύ καλό νομοσχέδιο εκ μέρους ΥΠΕΘΑ!!Θα ήθελα να δοθεί η δυνατότητα στα στελέχη που έφυγαν απο τις ένοπλες δυνάμεις από τον Ιούνιο του 16 έως σήμερα και δεν έχει βγει συνταξιοδοτική πράξη και επιθυμούν, να επιστρέψουν στην ενεργό υπηρεσία.
OΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΣΕ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ…
Η ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ,ΟΠΟΤΕ ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΟΣΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ?ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΕΕΥΟΥΝ Κ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΙ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ.ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΧΙΜΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΙ ΕΟΘ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΟΥΝ.ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΜΟΝΟ Κ ΜΟΝΟ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ,ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ 5ΕΤΙΑ Κ ΔΕ ΤΟΥΣ ΚΟΥΝΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ. ΑΦΗΣΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ «ΠΑΛΙΟΥ» ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΥ,ΟΠΟΤΕ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΡΕΦΑΡΟΥΝ…ΠΟΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ???ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ Κ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ.ΑΠΟ ΛΕΠΤΟΤΗΤΑ Κ ΜΟΝΟ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ,ΔΕ ΘΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ,ΟΠΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΟΥΝ ΞΑΝΑ, ΘΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΖΩΗ ΧΑΡΙΣΑΜΕΝΗ!!!
Το νομοσχέδιο για να είναι δίκαιο και να μην αντίκειται στο σύνταγμα (άρθρο περί ισότητας) πρέπει να συμπεριλάβει όλους τους αξιωματικούς που είναι κάτω των 58 και έχουν αποστρατευτει τα τελευταία χρόνια ως ευδοκιμως τερματισαντες.
Ποια η διαφορά αν κάποιος έχει συμπληρώσει τώρα τα 35 έτη και μπορεί να μείνει μέχρι τα 58 με αυτόν που αποστρατεύτηκε πριν 1-2-3 χρόνια πριν και είναι ακομη κάτω από 58 ετών? Δύο μέτρα και δύο σταθμά?
Πολύ καλή εξέλιξη. Μπράβο στον Υπουργό που έβγαλε το νόμο.Ας ελπίσουμε ότι θα ψηφιστεί γρήγορα και να προλάβουν αυτοί που έφυγαν τον Μάρτιο με αυτεπάγγελτη αποστρατεία
Mια σωστή απόφαση όπου δίνει την δυνατότητα, σε πολλά άξια στελέχη να συνεχίσουν να προσφέρουν και να αξιοποιηθούν απο τις ένοπλες δυνάμεις κατάλληλα καθώς ηλικιακά μπορούν και επίσης επιθυμούν να συνεχίσουν να υπηρετούν την πατρίδα,κάτι που έχουν μάθει να κάνουν άλλωστε όλη τους την ζωή.Μια πολύ καλή πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας που αφουγκράστηκε την ανάγκη των στελεχών να μην <> νεώτατοι όταν θέλουν και σίγουρα μπορούν να καταφέρουν πολλά ακόμη!!
ΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΏΞΕΤΕ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΑ 35 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΑ 1800 ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ 1100 ΚΑΙ ΑΝ, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ Ή ΔΑΝΕΙΟ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ (ΔΕΝ ΜΗΛΑΩ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ ΙΔΟΥΣ ΔΑΝΕΙΑ)ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΠΑΙΤΕΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΕ ΕΤΣΙ, ΓΙΑΤΙ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΑ ΕΔΩΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΛΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΟΜΗ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΤΑΝ ΣΚΕΥΤΟΝΤΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΕΊΞΟΥΝ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΑΝΕ ΑΚΜΑΙΟΤΑΤΟ. ΓΙΑΥΤΟ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ.
Είναι σωστό για όσους επιθυμούνε να παραμείνουν στην υπηρεσια είτε εως την συμπλήρωση 58 χρονών ηλικία, είτε εως 40 χρόνια υπηρεσίας έχοντας το δικαίωμα να κάνουν αναφορά κάθέ χρόνο ζητώντας την παραμονή τους για ενα ακόμη έτος εως να συμπληρωθούν τα όρια, με την προυπόθεση να τους κοινοποιείτε έγκαιρα το δικαίωμα της αίτησης-αναφοράς (ενα υπόδειγμα θα ηταν καλό), όπως επίσης και το διάστημα υποβολής της αναφοράς να ειναι επαρκές. Πρέπει όμως να υπάρχει άμεση υλοποίηση του άρθρου αν γίνεται και αύριο για να προλάβουν κάποιοι που τώρα αποστρατεύονται και δεν είχαν μέχρι τώρα το δικαίωμα παραμονής στο στράτευμα, ή αν αργήσει να ισχύσουν οι αναφορές παραμονής που ήδη κατατέθηκαν μέσα στο έτος αναδρομικά.
Mετά απο μερικά χρόνια όλοι θα είναι υποχρεωμένοι να υπηρετούν Σαράντα χρόνια.Γιατί λοιπον να μην έχουν το δικαίωμα όσοι επιθυμούν να το κάνουν απο τώρα; Νομίζω πως η Κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο Κος Υπουργός πράττει το αυτονόητο.Καλό θα ήταν να μην υπάρχουν τα πικρόχολα σχόλια.Ολοι είμαστε συνάδελφοι,είναι λάθος να υπάρχουν υπονοούμενα ανάλογα με την προέλευση του καθενός.Πάει να γίνει κάτι καλό,ας συμβάλλουμε με σωστές προτάσεις ελπίζοντας να ληφθούν υπόψιν.
Το συγκεκριμένο άρθρο στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου λύνει ένα χρόνιο αίτημα πολλών στελεχών των Ε.Δ., που επιθυμούν να παραμείνουν στις Ε.Δ και να συνεχίσουν να προσφέρουν με την εμπειρία τους και την επαγγελματική κατάρτιση. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθούν θέσεις (ΕΟΘ) σε όλη την επικράτεια και ιδιαίτερα στις παραμεθόριες περιοχές ώστε να διευκολυνθεί η υπηρεσία στην τοποθέτηση τους και να υπάρξουν και οικονομικά οφέλη αμφότερα. Ελπίζω σύντομα η συγκεκριμένη πρόταση να γίνει και Νόμος του κράτους.
Θεωρώ ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι ένα απόλυτα θετικό βήμα για το έμψυχο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων και φανερώνει τη διάθεση της πολιτείας να ασχοληθεί και να αναδιαρθρώσει ουσιαστικά και ρεαλιστικά προβλήματα και ελλείψεις.
Δικαιώνει όλους όσους επιθυμούν να συνεχίσουν να υπηρετούν την πατρίδα τους,συνεισφέροντας με την εμπειρία και τις γνώσεις τους,που στις δύσκολες αυτές ώρες πρέπει να προσμετρούνται θετικά και συμβαδίζει με τα νέα δεδομένα στα όρια συνταξιοδότησης των υπολοίπων εργαζομένων.
Καλό θα ήταν τα σχόλια να βοηθούν στην ομαλότητα και φυσικά στην καλυτέρευση του εργασιακού βίου όλων των συναδέλφων. Να δημιουργηθεί ένα κλίμα αξιοκρατίας , αξιοπιστίας του όλου συστήματος (Βαθμολογικής εξέλιξης , μεταθέσεων, αξιολόγησης και πολλών δε ακόμη παραγόντων). Φυσικά δεν μπορεί μέσα σε 10 ημέρες απο την διαβούλευση να υπάρξουν ιδέες και προτάσεις βελτίωσης. Μπορεί κάλιστα το Υπουργείο να λάβει ενυπογράφως προτάσεις από όλους τους συναδέλφους, να τις επεξεργαστεί και να αποφασίσει όχι μετά από πιέσεις ορισμένων που βρίσκονται στο ΕΠΥΕΘΑ που έχουν επιρροή ούτε για ψηφοθηρικούς λόγους. Υπάρχει η Στρκη Ιεραρχία που πρέπει και οφείλει να λάβει γεναίες αποφάσεις για το αξιόμαχο των ΕΔ.
Το κυριότερο είναι να μην εκφράζονται πικρόχολα σχόλια των μεν για τους δε και τούμπαλιν. Είναι λογικό όλοι να επιθυμούν να παραμείνουν επιπλέον 5 έτη αρκεί να μην διαταραχθεί η οικογενειακή τους γαλήνη , εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους που συνεχίζουν την καριέρα των , ως Μάχιμοι σε θέσεις εξελίξιμες.
Τα σχόλια και οι προτάσεις είναι οξυγόνο για την λήψη αποφάσεων και καλό θα είναι όλοι να συνδράμουν με την υποβολή για την βελτίωση του Νομοσχεδίου.
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι μία πολύ καλή εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να παραμείνουν και πέραν της 35ετίας στις Ε.Δ. προσφέροντας τις υπηρεσίες και την εμπειρία τους. Από την μια οι στρατιωτικοί κατηγορούνται γιατί συνταξιοδοτούνται τόσο νωρίς και από την άλλη δεν έχουν ΑΚΟΜΗ το δικαίωμα οι επιθυμούντες να παραμείνουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πέραν τις 35ετίας σε κάτι που το αγαπούν, έχουν την εμπειρία μετά από τόσα χρόνια σε αντίθεση από άλλους οι οποίοι ενώ δεν επιθυμούν να παραμείνουν πέραν των 25 ή 30 ετών εντούτοις αναγκάζονται
Το προσχέδιο νόμου για να είναι δίκαιο και για να μην αδικεί τους Αξιωματικούς που όλοι είναι ίσοι απέναντι στο νόμο, θα πρέπει να συμπεριλάβει και όλους όσους έχουν τερματίσει την σταδιοδρομία τους τα τελευταία χρόνια σαν ευδοκίμως με 35ετια χωρίς την θέλησή τους και είναι κάτω των 58 ετών. Ποιά η διαφορά αυτών που έχουν αποστρατεύτηκαν μέσα στο 2017 και ακόμη δεν έχουν διαγραφεί,με αυτούς που έφυγαν ευδοκίμως χωρίς την θέλησή τους πχ πριν 2-3 χρόνια και είναι κάτω των 58? Ο κ.Υπουργός ο οποίος διακατέχεται από δικαιοσύνη και αξιοκρατία πιστεύω ότι θα επιφέρει τη δικαιοσύνη στο νομοσχέδιο.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΓΙΝΟΥΝ ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 1 ΝΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 4.
Είναι προφανες ότι το άρθρο ΔΕΝ αφορα αποκλειστικά αξιωματικούς Κοινων Σωμάτων, αλλά τους συμπεριλαμβανει για λόγους ισότητας. Λέει η παρ.1 »Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται μετά από γνώμη του ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΚΑΤΑ ΚΛΑΔΟ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ή του Συμβουλίου Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), εάν πρόκειται για αξιωματικούς των Κοινών Σωμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), τίθενται/παραμένουν εκτός οργανικών θέσεων (ΕΟΘ), εφόσον το επιθυμούν, αξιωματικοί μέχρι του βαθμού του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων των άλλων ΚΛΑΔΩΝ ΤΩΝ ΕΔ.
Συνεπώς τα ΑΝΣ, ΑΣΣ, ΑΑΣ γνωμοδοτούν για τους οικείους αξιωματικούς, το ΣΑΓΕ για τους αξιωματικους των ΚΣ. Εξάλλου οι αξιωματικοι των ΚΣ έχουν τους βαθμους του ΣΞ. Για αυτό λεει του Σχη και αντιστοιχων των άλλων κλάδων.
Ικανοποιητική αυτή η εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να συνεχίσουν και πέραν της 35ετιας να προσφέρουν την εμπειρία τους και τις υπηρεσίες τους στις Ε.Δ.
Ηθικό ΟΜΩΣ θα ήταν και οι σειρές ΑΣΣΥ κατάταξης του έτους 1990 να συμπεριληφθούν στον Ν.2439/96 όπως έγινε και με τις δύο (2) προηγούμενες σειρές (κατάταξη 1988-1989) προς κλιμάκωση της βαθμολογικής εξέλιξης, αποκατάσταση της υφιστάμενης αδικίας και ίσης αντιμετώπισης.
Καλημέρα
Το νομοσχέδιο αναφέρετε ξεκάθαρα και μόνον για τους αξιωματικούς κοινών σωμάτων .
Δεν αφορά ολους τους αξιωματικους
Μην μπερδεύεστε συνάδελφοι
Οι ευδοκιμως τερματισαντες ανωτεροι αξκοι απεδειξαν οτι η επι 35ετιας παραμονη τους στο στρατευμα ηταν ευδοκιμη και η επιτυχης εκτελεση των καθηκοντων τους αναμφισβητητη. Η συνεχιση παραμονης για 5 ετη και μεχρι 58 ετων δινει τοσο στα στελεχη αυτα οσο και στην υπηρεσια τη δυνατοτητα να αξιοποιηθουν αναλογως της εμπειριας των προς καλυψη τρεχουσων υπηρεσιακων αναγκων. Οσοι επιθυμουν και για οσους εγκρινει η υπηρεσια. Αναγκες υπαρχουν παρα πολλες που συνηθως για να καλυφθουν, (ειδικα σε μοναδες και καταστηματα ΔΜ που πρεπει και αυτα να λειτουργησουν αριστα οπως ολες οι μοναδες) η λειτουργια τους βασιζεται κυριως σε αποσπασμενο προσωπικο απο μοναδες ελιγμου με οτι αυτο μπορει να σημαινει ως προς το αξιομαχο τους…συν τις δομες προσφυγων που προστεθηκαν προσφατα ως επιπλεον εργο στη λειτουργια των μοναδων…Το προσωπικο που θα παραμεινει ως ΕΟΘ και θα χρησιμοποιηθει για καλυψη ολων των παραπανω θεσεων χωρις ν’ αποκλειονται και επιχειρησιακες θεσεις ευθυνης και ειναι εξειδικευμενο πανω σε κρισιμες ειδικοτητες θα πρεπει να συνεχισει ν’ αμοιβεται με ειδικα επιδοματα. Πως μπορεις να κρατησεις εναν ΟΥΚΑ, εναν αλεξιπτωτιστη, εναν αρματιστη μακρυα απο αυτο που απο αγαπη εκτελουσε επι 35 ετη και ειναι μολις 52-53 ετων: Το γεγονος της μη εξοδου ακομη οσων κριθηκαν το 2017 απο τις ταξεις του στρατου, αποτελει πλεονεκτημα για την υπηρεσια που γνωριζει καλυτερα απ’ τον καθενα τοσο τις αναγκες της οσο και την ποιοτητα των στελεχων της…εξαλλου οι «κουρασμενοι» και οσοι συνταξιοδοτηθηκαν προωρα με αιτηση τους, ειναι ηδη στα σπιτια τους. Πικριες μπορει να υπαρχουν, διορθωνονται ομως με νομους και αποφασεις οπως αυτος που ειναι στη σωστη κατευθυνση και κατα γενικη ομολογια επιθυμητος και αναμενομενος…αλλωστε, ο νομος αυτος αποτελει γεφυρα των συνταξιοδοτουμενων σημερα στην 35ετια και των συνταξιοδοτουμενων λιγα χρονια μετα στα 40 ετη υπηρεσιας…
Θεωρώ ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι ένα απόλυτα θετικό βήμα για το έμψυχο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων και φανερώνει τη διάθεση της πολιτείας να ασχοληθεί και να αναδιαρθρώσει ουσιαστικά και ρεαλιστικά προβλήματα και ελλείψεις.
Δικαιώνει όλους όσους επιθυμούν να συνεχίσουν να υπηρετούν την πατρίδα τους,συνεισφέροντας με την εμπειρία και τις γνώσεις τους,που στις δύσκολες αυτές ώρες πρέπει να προσμετρούνται θετικά και συμβαδίζει με τα νέα δεδομένα στα όρια συνταξιοδότησης των υπολοίπων εργαζομένων.
Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά αποκλειστικά στελέχη προερχόμενα από ΑΣΕΙ!
Εαν το διαβάζω σωστά, μετά από έξι χρόνια στο βαθμό του Συνταγματάρχη η υπηρεσία δεν τον έκρινε ικανό για το βαθμό του Ταξιάρχου, τον αποστράτευσε αλλά τον κρατά για άλλα πέντε χρόνια σαν Συνταγματάρχη!!! Το ικανό στέλεχος που προήχθη σε Ταξίαρχο μετά από δύο έτη αποστρατευετε με το βαθμό του Υποστρατήγου και ο συναδελφός του που κρίθηκε μη ικανός για ανώτατος συνεχίζει να »προσφέρει» και να διαμορφώνει την Υπηρεσία!!!!!!
Δεν μπορώ να καταλάβω πως ένας Συνταγματάρχης αγκιστρωμένος στην καρέκλα με πενταετές συμβόλαιο, χωρίς ευθύνες και σκοτούρες θα αποδώσει έστω και τα ελάχιστα. Εικόνες από του ΄΄Ανακληθέντες΄΄ που γέμιζαν τις μονάδες σε θέσεις χωρίς καθήκοντα θα ζωντανέψουν και πάλι. Πέρα για πέρα λάθος το σκεπτικό της διάταξης.
ΠΟΙΟΥΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΤΕ ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΤΛ?
Η ΔΙΑΦΟΡΑ 2100 ΕΥΡΩ ΜΕ 1200 ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ!!!ΑΥΤΟ ΝΑ ΠΕΙΤΕ…
ΑΝ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ,ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΟΥΝ Κ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ,ΟΠΩΣ
-ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ Κ ΘΑ ΔΙΟΙΚΟΥΝ -ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ? Ή ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ?ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΠΟΛΛΕΣ?
-ΘΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ?
– ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ -ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ?
– ΟΣΟΙ ΠΗΡΑΝ ΕΦΑΠΑΞ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ?
-ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΣΟΑ-ΚΑΑΥ,ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ?
-ΠΟΣΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ?
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι μία πολύ καλή εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να παραμείνουν και πέραν της 35ετίας στις Ε.Δ. προσφέροντας τις υπηρεσίες και την εμπειρία τους. Επιπλέον είναι κοινωνικά αποδεκτό δεδομένου την αύξηση των ορίων ηλικίας στους λοιπούς κλάδους εργαζομένων.
Εξαιρετικό. Συγχαρητήρια στην πολιτική κ στρατιωτική ηγεσία στους χαλεπους αυτούς καιρούς που το υλοποιούν. Αισθανόμαστε ότι η πολιτεία μας σκεφτεται κ αντιλαμβάνεται τον σφυγμο μας.
1.Αν εφαρμοστεί το μέτρο αυτό θα δημιουργήσει άλλη μια κατηγορία προσωπικού στις τόσες που υπάρχουν στις Ε.Δ.
2. Πρέπει να εφαρμοστεί αναδρομικά για όλους ( Αξκους ΣΣΕ,ΣΣΑΣ,ΣΜΥ, ΕΜΘ κλπ) που συμπλήρωσαν ή δεν συμπλήρωσαν 35 ετη και κρίθηκαν ευδόκιμος τερματίσαντες και επιθυμούν να παραμείνουν για να μήν υπάρχει αδικία και προσφυγές.
3 .Να καθοριστούν οι θέσεις που θα υπηρετούν και πρέπει να είναι σε φρουρές εξαιρετικά δυσμενείς ή εκει που δεν υπάρχει επιθυμία απο τους ε.ε.
4. Γενικά πιστεύω ότι το θέμα θα περιπλέξει τα πράγματα παρά θα έχει να προσφέρει κάτι στις Ε.Δ. οι άνθρωποι αυτοί οτι είχαν να προσφέρουν το πρόσφεραν και τους ευχαριστούμε τώρα θα εισπράτουν μόνο το μίσθό.
5.Σε κάθε περίπτωση όποιος θέλει να προσφέρει οι πόρτες είναι ανοιχτές ….
Αυτό είναι Νομοσχέδιο του ποδαριού που λέει και ο λαός. Θέλει προετοιμασία. Δεν γίνεται να σε κρίνει ευδοκίμως τερματίσαντα και με την αίτηση σου να σε επαναφέρει για άλλα 5 έτη. Σκεφτείτε ότι θα υπάρχουν νεότεροι προιστάμενοι και εννοείται ότι φυσικά ως ΕΟΘ τα καθήκοντα είναι υποδιέστερα. Ποιός ΕΟΘ θα παράγει έργο. ΟΥΔΕΙΣ. Να προετοιμάζονται οι συνάδελφοι πολύ ενωρίτερα και φυσικά δεν νοείται από κάποιον λογικό άνθρωπο να παραμείνουν στην ενέργεια Υποστράτηγοι . Ταξίαρχοι και Συνταγματάρχες ετών 53+++ οι οποίοι θα καλύψουν θέσεις μη μάχιμες και υποδιέστερες του Βαθμού των. Ανάποδα έπρεπε να το είχατε σκεφτεί. Παραμένων στον βαθμό , μη απονομή αποστρατευτικού Βαθμού και πλέον με την αίτηση των εφόσον έχουν συμπληρώσει 35ετία να αποστρατεύονται. Είναι οφθαλμοφανές ότι κάποιοι θα δυσανασχετήσουν γιατί δεν έχουν το δικαίωμα αίτησης γιατί αποστρατευθηκαν πέρυσι και ούτω καθεξής. Θα γεμίσει ο ΕΣ με ΕΟΘ. όπως γινόταν παλαιά με τους Ανακληθέντες. Εαν υπάρχει μεγάλος αριθμός αιτήσεων , να τοποθετηθούν σε Μονάδες εκστρατείας και όχι να γεμίσουν Θέσεις που σήμερα καλύπτονται απο Μ.Υπξκούς. Δεν νοείται θέση – καθήκον να επανδρώνεται απο Μ. Υπξκό μέχρι Αντισυνταγματάρχη. Τήν όλη κατάσταση την γνωρίζει η ένστολη Ιεραρχία και φρόνιμο θα ήταν να μη χαιδεύουν αυτιά.
Γηρασμένο προσωπικό ,που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα 2000 uro αντί των 1000 uro της σύνταξης !Όλοι γνωρίζουμε το μικρό ποσοστό αυτών που πλησίαζαν την 35ετία και είχαν ενδιαφέρον για προσφορά στην υπηρεσία , τουλάχιστον οι προερχόμενοι απο ΑΣΣΥ . Με μια ματιά μπορεί να δει κάποιος ότι 10 χρόνια πριν την αποστρατεία τους είχαν αμετάθετο. Ενδεχομένως με σοβαρά κριτήρια παραμονής, καθότι νομίζω καμιάν ανάγκη το στράτευμα απο Ανχες απόφοιτους 3ης Γυμνασίου, ένα μικρό ποσοστό όντως να προσέφερε πέραν της 35ετίας , δικαιολογώντας και την συνέχιση του παχυλού μισθού τους.
άρθρο 01. Το συγκεκριμένο άρθρο είναι ότι καλύτερο έχει υπάρξει τα τελευταία δύσκολα χρόνια που περνάει η χωρά μας. Από την μια οι ένστολοι είναι κατηγορούμενοι γιατί συνταξιοδοτούνται τόσο νωρίς και από την άλλη δεν έχουν ΑΚΟΜΗ το δικαίωμα παράτασης του εργασιακού τους βίου, την στιγμή μάλιστα που στην ηλικία των 53 ετών οι περισσότεροι έχουν παιδιά που σπουδάζουν και μάλιστα σε άλλες πόλεις με ότι συνεπάγεται. Θα ήθελα να προτείνω για τους ευδοκίμως τερματίσαντες του 2017 και μετέπειτα να εντάσσονται στους ΕΟΘ αφού συμπληρώσουν τα 35 πλήρη συντάξιμα έτη και όχι νωρίτερα λόγω του 4387/16 αφού η σύνταξη είναι ανταποδοτική. Ακόμη να υπάρξει πρόβλεψη εφόσον κάποιος δεν μπορεί να ικανοποιηθεί στο σώμα που υπηρετεί να υπάρχει ευχέρεια να τοποθετηθεί σε άλλο σώμα.
Ικανοποιητική αυτή η εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να συνεχίσουν και πέραν της 35ετιας να προσφέρουν την εμπειρία τους και τις υπηρεσίες τους στις Ε.Δ.
Ηθικό ΟΜΩΣ θα ήταν και οι σειρές ΑΣΣΥ κατάταξης του έτους 1990 να συμπεριληφθούν στον Ν.2439/96 όπως έγινε και με τις δύο (2) προηγούμενες σειρές (κατάταξη 1988-1989) προς κλιμάκωση της βαθμολογικής εξέλιξης, αποκατάσταση της υφιστάμενης αδικίας και ίσης αντιμετώπισης.
Θεωρώ ότι είναι καλό μέτρο αρκεί επιπλέον να υπάρξει αποκατάσταση αδικίας για τους καταταγέντες το 1990 με την ένταξη τους στο νόμο 2439/1996″ και να κλείσει η ψαλίδα μεταξύ καταταγέντων 1989 και 1990.
καλό to μέτρο αρκεί επιπλέον να υπάρξει αποκατάσταση αδικίας για τους καταταγέντες το 1990 με την ένταξη τους στο νόμο 2439/1996″ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΤΑΓΕΓΕΝΤΕΣ 1990 ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΝΟΜΟ
Ικανοποιητική αυτή η εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να συνεχίσουν και πέραν της 35ετιας να προσφέρουν την εμπειρία τους και τις υπηρεσίες τους στις Ε.Δ.
Ηθικό ΟΜΩΣ θα ήταν και οι σειρές ΑΣΣΥ κατάταξης του έτους 1990 να συμπεριληφθούν στον Ν.2439/96 όπως έγινε και με τις δύο (2) προηγούμενες σειρές (κατάταξη 1988-1989) προς κλιμάκωση της βαθμολογικής εξέλιξης, αποκατάσταση της υφιστάμενης αδικίας και ίσης αντιμετώπισης.
Ληφθεί υπ»οψιν ότι η υπαγωγή των καταταγέντων 1990 στον Ν.2439/96 δεν έχει δημοσιονομικό κόστος, μιας και ο διοικητικός βαθμός είναι ανεξάρτητος από τα οικονομικά κλιμάκια (πληρώνονται με οικονομικό κλιμάκιο μεγαλύτερου βαθμού από αυτόν που φέρουν).
Είναι καθαρά ηθικό ζήτημα.
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι μία πολύ καλή εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να παραμείνουν και πέραν της 35ετίας στις Ε.Δ. προσφέροντας τις υπηρεσίες και την εμπειρία τους. Επιπλέον είναι κοινωνικά αποδεκτό δεδομένου την αύξηση των ορίων ηλικίας στους λοιπούς κλάδους εργαζομένων.
Το προσχέδιο νόμου δεν είναι δίκαιο. Εφ όσον άφορά τα στελέχη που επιθυμούν να παραμείνουν μέχρι τα 58 πρέπει να συμπεριλάβει όλους όσους έχουν τερματίσει την σταδιοδρομία τους τα τελευταία χρόνια σαν ευδόκιμος με 35ετια και είναι κάτω των 58 ετών. Ποια η διάφορα αυτών που έχουν τώρα 35 και δεν έχουν φύγει ακομη με αυτούς που έφυγαν ευδικιμως πχ πριν 2-3 χρόνια και είναι κάτω των 58? Άλλωστε είναι λίγοι αυτοί που είχαν τερματίσει με 35ετια και πιστεύω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να γίνει. Για να είναι δίκαιο και ισότιμο το σχέδιο νόμου πρέπει να αφορά όλους τους ευδικιμως τερματίσαντες κάτω των 58 ετών.
Το συγκεκριμένο άρθρο στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου λύνει ένα χρόνιο αίτημα πολλών στελεχών των Ε.Δ., που επιθυμούν να παραμείνουν στις Ε.Δ και να συνεχίσουν να προσφέρουν με την εμπειρία τους και την επαγγελματική κατάρτιση. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθούν θέσεις (ΕΟΘ) σε όλη την επικράτεια και ιδιαίτερα στις παραμεθόριες περιοχές ώστε να διευκολυνθεί η υπηρεσία στην τοποθέτηση τους και να υπάρξουν και οικονομικά οφέλη αμφότερα. Ελπίζω σύντομα η συγκεκριμένη πρόταση να γίνει και Νόμος του κράτους.
Σωστό και δίκαιο Θα είναι να ισχύσει το μέτρο και για τους Αξιωματικούς που πρόσφατα όπως το 2016 κρίθηκαν κατά τις τακτικές κρίσεις χωρίς την θέλησή τους και πρόωρα ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους.Η δέσμευση του κ.Υπουργού Εθνικής Αμυνας στα ΜΜΕ επιβάλλει την τροποποίηση της παραγράφου 4 ώστε να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο εκτός των αξιωματικών του έτους 2017 και οι Αξιωματικοί που κρίθηκαν χωρίς την θέλησή τους και πρόωρα ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους κατά τις τακτικές κρίσεις των πρόσφατων παρελθόντων ετών της περιόδου της οικονομικής κρίσης.
Πολύ καλό νομοσχέδιο εκ μέρους ΥΠΕΘΑ!!Θα ήθελα να δοθεί η δυνατότητα στα στελέχη που έφυγαν απο τις ένοπλες δυνάμεις από τον Ιούνιο του 16 έως σήμερα και δεν έχει βγει συνταξιοδοτική πράξη και επιθυμούν, να επιστρέψουν στην ενεργό υπηρεσία.
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου και μάλιστα το συγκεκριμένο άρθρο θεωρείται
Εθνικά ωφέλιμο, καθόσον σε περίοδο κατά την οποία οι προκλήσεις εναντίον της Πατρίδας μας συνεχίζονται, περαιτέρω απομείωση των Ενόπλων Δυνάμεων από στελέχη τα οποία διαθέτουν εμπειρία 35 ετών και έχουν διάθεση προσφοράς, εκτιμώ ότι θα συνεισφέρουν μόνο θετικά, από όποια θέση κληθούν να υπηρετήσουν στην Εθνική Άμυνα.
Η πολιτεία επιπλέον δημιουργει την εικόνα κοινωνικής και εργασιακής ισονομίας όταν άλλες επαγγελματικές ομάδες έχουν πολύ μεγαλύτερο εργασιακό βίο.Με δεδομένη την αύξηση των ορίων ηλικίας στους λοιπούς εργαζομένους (67 έτη), η αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και συνεπώς η συναταξιοδώτηση τους στην ηλικία των 53 ετών, αποτελεί καταφανέστατη κοινωνική αδικία.
Πολύ καλή εξέλιξη για όσους συναδέλφους επιθυμούν να συνεχίσουν και πέραν της 35ετιας να προσφέρουν την εμπειρία τους και τις υπηρεσίες τους στις Ε.Δ. Ηθικό θα ήταν και οι σειρές ΑΣΣΥ κατάταξης του έτους 1990 να συμπεριληφθούν στον Ν.2439/96 όπως έγινε και με τις δύο (2) προηγούμενες σειρές (κατάταξη 1988-1989) προς κλιμάκωση της βαθμολογικής εξέλιξης, αποκατάσταση της υφιστάμενης αδικίας και ίσης αντιμετώπισης. Επιπρόσθετα αξίζει να τονισθεί ότι η υπαγωγή των καταταγέντων 1990 στον Ν.2439/96 δεν έχει δημοσιονομικό κόστος, μιας και ο διοικητικός βαθμός είναι ανεξάρτητος από τα οικονομικά κλιμάκια (πληρώνονται με οικονομικό κλιμάκιο μεγαλύτερου βαθμού από αυτόν που φέρουν).Είναι καθαρά ηθικό ζήτημα.