1. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 2 του ν.3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:
« (8) Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) της παρ. ια του άρθρου 1 του παρόντος νόμου.»
2. Στην περίπτ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (4) ως εξής:
«(4) Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) με τις γενικές ειδικότητες- ειδικεύσεις.»
3. Στην περίπτ. δ΄ της παρ.3 του άρθρου 3 του ν. 3883/2010, προστίθεται περίπτωση (11) ως εξής:
«(11) Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) με τις γενικές ειδικότητες- ειδικεύσεις.»
4. Στο τέλος της υποπερίπτωσης α΄ της περίπτ. 2 της παρ. 1α του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 προστίθεται πέμπτο και έκτο εδάφιο ως εξής:
«Τα προαναφερόμενα στελέχη υπηρετούν, υποχρεωτικά, στον τόπο της προτίμησής τους, μετά από σχετική αναφορά τους. Η παρ. 3 εφαρμόζεται αναλόγως.».
5. Στην υποπερίπτωση β΄ της περίπτ. 2 της παρ. 1α του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:
«Ειδικά τα στελέχη που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ή είναι γονείς τέκνων που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη υπηρετούν σε φρουρά όπου οι δομές κατάλληλων παροχών υγείας για την πάθησή τους δεν μπορούν να απέχουν από τη Μονάδα ή Υπηρεσία τους περισσότερο από είκοσι (20) χιλιόμετρα.».
6. Οι παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία ή με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή. Τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%).»
7. Η περίπτ. γ΄ του άρθρου 11 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«γ. Αξιολογεί και επιλέγει με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση από τους πίνακες της ειδικότητας, προσδιορίζοντας τη σειρά κατάταξης, η οποία προκύπτει με βάση τα καθοριζόμενα στο άρθρο 12 κριτήρια, τερματίζοντας την κρίση με την πλήρωση της τελευταίας των κενών οργανικών θέσεων της ειδικότητας.».
8. Στο άρθρο 12 του ν. 3883/2010 προστίθεται παρ. 3 ως εξής:
«3. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξειδικεύονται και παραμετροποιούνται κατά Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων τα κριτήρια των μετατάξεων, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας και τις ειδικότερες ανάγκες της υπηρεσίας, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.».
9. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3883/2010, αντικαταθίσταται ως εξής:
«α. Για το ΣΞ οι Διευθυντές Όπλων για τις κρίσεις Αξιωματικών Όπλων και οι Διευθυντές Σωμάτων για τις κρίσεις των αξιωματικών Σωμάτων και ΕΜΘ.»
10. Η υποπερίπτ. (1) της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:
« (1) Ο Διευθυντής Β΄ Κλάδου του ΓΕΝ για τις κρίσεις των Μαχίμων Ειδικοτήτων, Φάρων και ΕΜΘ.»
11. Η υποπερίπτ. (5) της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν.3883/2010, αντικαταθίσταται ως εξής:
«(5) Ανώτατος Αξιωματικός από την αντίστοιχη ειδικότητα των κρινόμενων, συμπεριλαμβανομένων και των ΕΜΘ, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Αρχηγού ΓΕΑ.»
12. Η περίπτ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:
«γ. Όσοι διανύουν τον καταληκτικό τους βαθμό, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 23 του παρόντος νόμου, με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων του παρόντος νόμου.»
13. Στην περίπτ. α΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (6) ως εξής:
«(6) Υπολοχαγός για τους ΕΜΘ.»
14. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:
« (8) Ανθυποπλοίαρχος για τους ΕΜΘ.»
15. Στην περίπτ. γ΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:
«(8) Υποσμηναγός για τους ΕΜΘ.»
16. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«β. Επιτυχής αποφοίτηση από τα ανά ειδικότητα υποχρεωτικά για προαγωγή σχολεία.».
17. Η παρ. 10 του άρθρου 27 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«10. Σε περίπτωση συνδρομής δύο (2) ή περισσότερων περιπτώσεων της προηγούμενης παραγράφου, ο συνολικός λογιζόμενος χρόνος δεν μπορεί να είναι ανώτερος του μισού του απαιτούμενου πραγματικού χρόνου παραμονής στο βαθμό, εκτός από τη περίπτωση του ανυπαίτιου τραυματισμού σε επιχείρηση ή διατεταγμένη υπηρεσία.».
18. Το πρώτο εδ. της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΕΙ ή προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς μέχρι και το βαθμό του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων προκειμένου να καθίστανται ικανοί για την επιτυχή διεξαγωγή και εκτέλεση των αποστολών που τους ανατίθενται πρέπει να υπηρετούν σε κάθε βαθμό σε επιχειρησιακές μονάδες και σε προβλεπόμενες για το βαθμό τους θέσεις κατά το ελάχιστο χρονικό διάστημα που καθορίζεται στις παραγράφους που ακολουθούν.»
19. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η επιτυχής αποφοίτηση από τα υποχρεωτικά σχολεία των ΕΔ αποτελεί τυπικό προσόν προαγωγής και ο βαθμός αποφοίτησης αποτελεί ουσιαστικό προσόν που συνεκτιμάται από τα Συμβούλια Κρίσεων.».
20. Το πρώτο εδ. της παρ.2 του άρθρου 37 του ν. 3883/2010, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Για τους Αξιωματικούς ΠΝ, ΠΑ και ΚΣ τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα για κάθε ειδικότητα. Κατ’ εξαίρεση, για τους Αξιωματικούς ΠΝ και ΠΑ, που προέρχονται από την κατηγορία της υποπερίπτ. 5 της περίπτ. β΄ του άρθρου 2 και μονιμοποιηθέντων ΕΜΘ ΠΝ, ΠΑ και ΣΞ τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα για κάθε ειδικότητα, στην οποία εγγράφονται βάσει της ημερομηνίας προαγωγής τους σε βαθμό Αξιωματικού.»
21. Το άρθρο 83 του ν. 3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 83
Ζητήματα νοσοκομειακής περίθαλψης
1. Στους μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς, δόκιμους έφεδρους αξιωματικούς και οπλίτες θητείας, οι οποίοι συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο στα πολεμικά γεγονότα της χρονικής περιόδου από την 20ή Ιουλίου έως την 20ή Αυγούστου 1974 στην Κύπρο, στα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1964 στην Τυληρία και τη Λευκωσία και το 1967 στην Κοφίνου και τους Αγίους Θεοδώρους της Κύπρου, καθώς και στις συζύγους ή συμβίες και χήρες αυτών εν ειρήνη, που παραμένουν άγαμες, παρέχεται πλήρης νοσοκομειακή περίθαλψη για οποιαδήποτε πάθηση στα στρατιωτικά νοσοκομεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ). Το ίδιο ισχύει και για τους συγγενείς α΄ βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, εφόσον αυτοί δεν δικαιούνται υγειονομική περίθαλψη από οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα. Από την εφαρμογή του παρόντος εξαιρούνται όσοι ενεπλάκησαν κατά τις παραπάνω περιόδους, με οποιονδήποτε τρόπο, σε παράνομες δραστηριότητες σε βάρος της νόμιμης λειτουργίας του πολιτεύματος της Κυπριακής Δημοκρατίας.
2. Τα έξοδα περίθαλψης βαρύνουν τον κύριο ασφαλιστικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης των δικαιούχων της παρ. 1. Αν δεν είναι ασφαλισμένοι, οι σχετικές δαπάνες καλύπτονται από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.).
3. Για την παροχή της ανωτέρω περίθαλψης υποβάλλονται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Αίτηση του ενδιαφερομένου προς το στρατιωτικό νοσοκομείο του κλάδου των ΕΔ, στον οποίο υπηρέτησε ο ίδιος ή συγγενής του, με την οποία δηλώνει και τον τόπο της μόνιμης κατοικίας του.
β) Πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης τύπου Α΄ από το οποίο πρέπει να προκύπτει ότι ο αιτών υπηρέτησε στην Κύπρο κατά τις χρονικές περιόδους της παρ. 1.
γ) Υπεύθυνη δήλωση, με την οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει αν είναι ασφαλισμένος ή όχι ασφαλισμένος σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα.
4. Σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, τα παραπάνω δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν εντός τριών (3) ημερών από την ημερομηνία εισαγωγής για ενδονοσοκομειακή νοσηλεία.
5. Η ανωτέρω περίθαλψη παρέχεται κατ’ αρχάς σε νοσοκομείο του κλάδου των ΕΔ, στον οποίο υπηρέτησε ο δικαιούχος ή συγγενής του, το οποίο εδρεύει στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου. Αν δεν υπάρχει τέτοιο νοσοκομείο ή αν το υφιστάμενο αδυνατεί να διαχειριστεί το συγκεκριμένο περιστατικό, η περίθαλψη παρέχεται από κατάλληλο νοσοκομείο των άλλων κλάδων των ΕΔ, το οποίο βρίσκεται εγγύτερα του τόπου της μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου.
6. Σε κάθε περίπτωση, το αίτημα για περίθαλψη εγκρίνεται από τον διευθυντή της οικείας νοσηλευτικής μονάδας των ΕΔ.
7. Το δικαίωμα περίθαλψης είναι προσωποπαγές και δεν μεταβιβάζεται ή επεκτείνεται σε άλλα μέλη της οικογένειας του δικαιούχου.».
1. Προτείνω την κατάργηση της περίπτωσης ε΄ του Άρθρου 23 του Ν. 3883/2010 διότι οι Ελαφράς Υπηρεσίας είναι ΑμεΑ και το άρθρο 59 του αντιρατσιστικού Νόμου 4488/2017 λέει «Σκοπός του παρόντος μέρους είναι η άρση των εμποδίων που δυσχεραίνουν την πλήρη και ισότιμη συμμετοχή των Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ) στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας» επίσης το άρθρο 4 του αντιρατσιστικού Νόμου 4074/2012 λέει «δεν πρέπει να υπάρχουν διακρίσεις κατά των ατόμων με αναπηρίες».
Επειδή αρρώστησε ή τραυματίστηκε κάποιος δεν πρέπει να συντελείτε εις βάρος του άνιση βαθμολογική και απόρροια αυτής άνιση οικονομική μεταχείριση. Σε καμία άλλη κατηγορία προελεύσεως στρατιωτικού προσωπικού ή των Σωμάτων Ασφαλείας ή Υπηρεσία του Δημοσίου δεν υπάρχει αυτή ή άδικη άνιση και ρατσιστική μεταχείριση.
2. Επειδή υπάρχουν Μονάδες – Υπηρεσίες που οι «κατ΄ εξαίρεση» μετατιθέμενοι είναι υπερβολικά πάρα πολλοί με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μετατεθούν ποτέ άλλα άτομα στην Φρουρά Συμφερόντων τους, προτείνω στην παράγραφο 3 του άρθρου 5 του Ν. 3883/2010 να προστεθεί το εξής:
«Τα υπόψη στελέχη στις Μονάδες – Υπηρεσίες που τοποθετούνται τίθενται ΕΟΔ και δεν καταλαμβάνουν Οργανικές Θέσεις σε ποσοστό 50% έως 100% αναλόγως των υπηρεσιακών αναγκών».
Ο αριθμός των σχολίων για το συγκεκριμένο άρθρο δείχνει το πόσο μεγάλο πρόβλημα υπάρχει. Οι ΕΜΘ προσφέραν και θα συνεχίσουν να προσφέρουν στις ΕΔ, η αδικία που έχει γίνει προς όλα αυτούς είναι τεράστια ( αλλαγή τις εγκυκλίου εισαγωγής, δύο φορές αλλαγή των διακριτικών, διπλές κρατήσεις για αναγνώριση υπηρεσίας, αλλαγή μισθολογίου προς τα κάτω, ανάγνωση του θεσμού προέλευσης πριν απο την ειδικότητα ) και πολλά άλλα απαξιωτικά ζητήματα.Ο βαθμός του χαμηλότερου Αξκού είναι το λιγότερο που δίνει ο νομοθέτης στους ΕΜΘ
Πιστεύω ότι οι υπόψη ρυθμίσεις γενικά είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά θα πρέπει να δώσουν τη δυνατότητα σε όλους τους ΕΜΘ να εξαντλήσουν την βαθμολογική τους εξέλιξη, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος πρόωρης αποστράτευσής τους, λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας ή παραμένοντας στον κατεχόμενο βαθμό ως ΕΟΘ (ενώ θα κρίνονται για την παραμονή τους). Η αποστράτευση του στελέχους λόγω αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης πρέπει να τροποποιηθούν ως εξής: Με την συμπλήρωση 40 ετών πραγματικής υπηρεσίας (με ή όχι πλαστικά έτη σύμφωνα με την επιθυμία του στελέχους) ή με τη συμπλήρωση του 65ου ή 67ου έτους (κατά περίπτωση). Όπως ισχύουν και στον ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Δεν πρέπει να στερούν στα στελέχη την επιθυμία για προσφορά και εργασία , θέτοντάς αυτούς υποχρεωτικά στο περιθώριο της συνταξιοδότησης, ενώ έχουν πάρα πολλά να προσφέρουν καθώς η εμπειρία τους είναι πολύτιμη για την υπηρεσία.
Αντί να διορθώσετε αδικίες σχετικά με το στραπατσαρισμα της ιεραρχιας που έχει τελεστεί ολα τα χρόνια και την συνεχιζόμενη ηθική κυρίως υποβάθμιση στελεχών προερχόμενων εκ παραγωγικών σχολών,συνεχίζετε να ικανοποιειτε αιτηματα εθελοντριων και εθελοντών κάθε ειδους ΕΜΘ και λοιπούς οι οποίοι παρ’ολ’ αυτα συνεχίζουν να νοιώθουν αδικημένοι.Ας μας πει τότε κάποιος μια βασιμη δικαιολογία για την οποία θα πρέπει κάποιος να μπει σε μια παραγωγική σχολή εφόσον δεν θα έχει καμμια διαφορά (ισως ειναι και σε χειροτερη θέση) με καποιοιον ο οποίος δεν μαθήτευσε σε στρατιωτική σχολή.Γι’αυτο λοιπόν,πλήρης διόρθωση της αδικίας που εχει συντελεστει για τους καταταγεντες ΑΣΣΥ το ετος 1991,δηλαδή αποφοιτησαντες το 1993 προς αποκατάσταση της ιεραρχιας, της δικαιοσυνης και της ομαλότητας στις τάξεις των Αξιωματικών.
Όσον αφορά το Βαθμολογικό των ΕΜΘ Ναι μεν είναι σε καλό δρόμο αλλά εξακολουθεί να χρίζει βελτίωσης η πρόταση…40 χρονια υπηρεσίας είναι αδιανόητο να μένει κάποιος Ανθυπασπιστής για τα τελευταία 15. Μιλάμε για στελέχη που είναι η ραχοκοκαλιά των ενόπλων δυνάμεων με απίστευτες γνώσεις και εμπειρίες πλέον από την πολυετή τους εμπειρία.
Πρόταση που δεν επηρεάζει καθόλου τις άλλες κατηγορίες των ενόπλων δυνάμεων:
Στα 21 Χρόνια Ανθυπασπιστής
Στα 27 Χρόνια Ανθυπολοχαγός
Στα 33 Χρόνια Υπολοχαγός
Αποστρατευτικος Λοχαγός.
ΥΓ Απαράδεκτος ο τύπος που σχολιάζει μόνιμα κατά των ΕΜΘ.
Επανέρχομαι για πολλοστή φορά μπας και εισακουστω. Αδιανόητος και άνευ νομικού ερισματος ο διαχωρισμός μεταξύ συζύγου και τέκνου ΑμεΑ με πχ Πατέρα και αδελφό ΑμεΑ. Ο νομοθέτης να έρθει στη θέση μας για να κατανοησει τον καθημερινό αγώνα τοσο σε ψυχικό οσο και σε σωματικό επίπεδο, που δίνουμε όσοι φροντίζουμε ΑμεΑ. Όλοι οι ΑμεΑ έχουν δικαιώματα που απορρέουν από τη φύση της ασθενείας τους. Φανταστείτε τώρα στέλεχος να παίρνει τον ανάπηρο πχ αδελφό του να τον απομακρυνει απο τις ανεσεις της οικιας του,να τον ταλαιπωρεί με την διαδικασία της μετάθεσης, να νοικιάζει ένα διαμέρισμα 2×2 και να τον έχει εκεί μαντρωμενο σαν το σκυλί στο αμπέλι. Γιατί μην ξεχνάμε πως τα στελέχη που επιμελούνται ΑμεΑ δεν εξαιρούνται από ασκήσεις και υπηρεσίες. Από μόνη της η εικόνα είναι το λιγότερο θλιβερή. Επιπλέον το στέλεχος θα πρέπει να υποβληθεί και σε επιπλέον έξοδα για να πληρώνει έτερο που θα φροντιζει τον οικείο του τις ώρες που θα λείπει.
Προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 ως εξής:
«2. Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία ή έχουν σύζυγο που με δικαστική απόφαση έχει την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία ή με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή. Τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, στον πρώτο τόπο προτίμησης τους, όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%).»
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
1. Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν……………ή έχουν σύζυγο που με δικαστική απόφαση έχει την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία
α. Στις Ένοπλες Δυνάμεις μας, υπηρετούν και στελέχη συζευγμένα με ιδιώτη, που έχει την επιμέλεια τέκνου ΑΜΕΑ, προερχόμενο από άλλο γάμο.
β. Τα στελέχη αυτά δεν δύναται να έχουν την δικαστική επιμέλεια των τέκνων ΑΜΕΑ, καθόσον με την ισχύουσα νομοθεσία δίδεται στον βιολογικό πατέρα ή μητέρα και στην προκειμένη περίπτωση στον ή στην ιδιώτη σύζυγο με την οποία συμβιώνει το στέλεχος.
γ. Τα εν λόγω στελέχη, χωρίς να είναι οι βιολογικοί γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, φορολογούνται και καλύπτουν μέσω του ασφαλιστικού φορέα τους, την υγειονομική περίθαλψη για το σύνολο των μελών της οικογενείας τους.
δ. Ως εκ τούτου προτείνεται, οι προϋποθέσεις ειδικής μεταθετικότητας να ισχύουν και για τα στελέχη που δεν έχουν τα ίδια την επιμέλεια τέκνου ΑΜΕΑ αλλά ο ή η σύζυγος του (καθόσον το τέκνο προέρχεται από άλλο γάμο).
2. Τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, στον πρώτο τόπο προτίμησης τους, όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού
α. Λαμβανομένου ότι τα στελέχη υποβάλλουν κάθε χρόνο 3 φρουρές προτίμησης, όσα στελέχη επιμελούνται ΑΜΕΑ, θα πρέπει να ικανοποιούνται στον πρώτο τόπο προτίμησης, ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε πιθανή παρανόηση.
β. Η ικανοποίηση του στελέχους που επιμελείται ΑΜΕΑ, στον πρώτο τόπο προτίμησης του, εφόσον αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού, αποτελεί σημαντικό παράγοντα υγιούς διαβίωσης.
Δεν έχει εισαχθεί τροποποίηση του ν.2439/96 για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ 1991 (τάξη 1993) όμοια με αυτή της προηγούμενης τάξεως (ΑΣΣΥ 1990), δίνοντας την δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να ενταχθούν στον ν. 2439/96. Και αυτό γιατί είναι άδίκο απόφοιτοι Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών να έγιναν σε μια βραδιά κατώτεροι των ομοιοβάθμων τους Αξιωματικών εξ Εθελοντών, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια και με όλους τους ισχύοντες από το 1974 Νόμους, οι Εθελοντές ήταν νεότεροι των αποφοίτων ΑΣΣΥ κατα το ίδιο έτος κτίσης του βαθμού. Επίσης προς ενημέρωση κάποιου σχολιάζοντα, οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ τάξεως 1993 λόγω της χρονικής εφαρμογής του ν. 3883/10 (από 1 Ιαν 11) δεν προήχθησαν σε αξιωματικούς στα 19 έτη υπηρεσίας αλλά στην πράξη σχεδόν στα 20 έτη λόγω της φυσιολογικής καθυστέρησης συγκρότησης συμβουλίων κρίσεων μιας και αλλάζει ο χρόνος και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι τελευταίες εκθέσεις αξιολόγησης. Αυτό το γεγονός οδηγεί τη τάξη ΑΣΣΥ 1993 (και μόνο αυτή σε σχέση με τις υπόλοιπες τάξεις), σε καθυστέρηση 8-10 μηνών προαγωγής της σε κάθε βαθμό αξιωματικού σε σχέση με την ημερομηνία κατάταξης/εισαγωγής της.Τέλος, δεν είναι κατά την άποψή μου φυσιολογικό να υφίσταται χάσμα βαθμολογικής προαγωγής 5 ετών αντί για 1 έτος μεταξύ δύο τάξεων Στρατιωτικής Σχολής, όπως αυτό συμβαίνει τώρα με τους καταταγέντες στις ΑΣΣΥ 1990 και 1991. Είναι επιβεβλημένο να νομοθετηθεί κάποια ρύθμιση εξομάλυνσης.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Δεν έχει συμπεριληφθεί η ρύθμιση για την σειρά ΑΣΣΥ 1991 (ΤΑΞΗ 1993) όπως και για την προηγούμενη σειρά ΑΣΣΥ 1990 (ΤΑΞΗ 1992) όπου είναι η μόνη σειρά που έχει καταστεί νεότερη
από στελέχη εξ εθελοντων που εισήλθαν στις ένοπλες δυνάμεις σε μετέπειτα χρόνο από αυτές και που σε όλες τις προαγωγές έως και αξιωματικών (Ανθυποπλοιαρχου) ήταν νεότεροι τους.
Καλές και ενδιαφέροντα τα όσα μπορούν να γίνουν με το παρόν νομοσχέδιο.Αφορα πολλές ειδικές ομάδες και αυτό είναι πολύ καλό για τους ενδιαφερόμενους. Θα είναι όμως σωστό και πάνω απ’ όλα δίκαιο,να υπάρξει τμήμα στο νομοσχέδιο για εμάς τους αποφοίτους Τάξεως ΣΜΥ 1993 Καθώς υπάρχει καθυστέρηση προαγωγής σε σχέση με τις τάξεις 1992 και παλαιότερες ,όπως επίσης και συναδέλφους -σες που ακολουθούν την τάξη μας και προήχθησαν ,παρ’ολο νεότεροι.
Δικαίωση για τούς ΑΣΣΥ αποφοίτους έτους 1993 Φτάνει επιτέλους η κοροϊδία. Ευχαριστώ πολύ.
4. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:
« (8) Πλωτάρχης για τους ΕΜΘ.»
Σχετικά με το Άρθρο 10, πρέπει να υπάρξει Άμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό.
4. Στην περίπτ. β΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (8) ως εξής:
« (8) Υποπλοίαρχος για τους ΕΜΘ.»
———————————–
Βαθμολογική εξέλιξη:
28 Έτη Σημαιοφόρος
31 Έτη Ανθυποπλοίαρχος
35-40 Έτη Υποπλοίαρχος.
Από 32-35 Έτη αποστρατευτικός βαθμός Υποπλοίαρχος
Από 36-40 Έτη αποστρατευτικός βαθμός Πλωτάρχης.
Αντίστοιχα και στα λοιπά σώματα.
Είναι ευκαιρία με το εν λόγω Σ/Ν να εφαρμοστεί επιτέλους η αποκατάσταση της ιεραρχίας όσον αφορά την αδικία που υπέστησαν οι απόφοιτοι της τάξης ΣΜΥ 1993 (καταταγέντες 1991). Υπενθυμίζεται το πρόβλημα :
1. Οι εθελόντριες Υπολοχαγοί προήχθησαν σε Λοχαγοί με 25 χρόνια υπηρεσίας και χωρίς να απαιτείται «χρόνος διοικήσεως» ή χρόνος υπηρεσίας σε επιχειρησιακές μονάδες. Αντίθετα, οι απόφοιτοι ΣΜΥ 1993 παραμένουν Υπολοχαγοί μετά απο 28 χρόνια και θα γίνουν στα 29 χρόνια.
2. Η τάξη ΣΜΥ 1992 προήχθη στο βαθμό του Λοχαγού με πολιτική παρέμβαση (νόμος) 3 χρόνια νωρίτερα. Αυτό δημιούργησε 4 χρόνια κενό μεταξύ των 2 τάξεων, με οτι σημαίνει αυτό βαθμολογικά και μισθολογικά.
ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 3883/2010,ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΦΕΤΑΙ ΜΙΑ.ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ-ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ-ΑΝΘΣΤΩΝ.Η ΜΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΙΚΟ ΚΕΝΟ ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ!!!! ΣΕ ΑΥΤΟΝ.ΟΙ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ-ΑΠΟΛΥΘΕΝΤΕΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 3978/2011,ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΝΟΜΙΚΟ ΚΕΝΟ.ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΚΕΝΟ.
Στο νομοσχέδιο, που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση, δεν υπάρχει άρθρο που να αποκαθιστά την ιεραρχική θέση και τον καταληκτικό βαθμό των Αξιωματικών αποφοίτων ΑΣΣΥ 1993, οι οποίοι εντάχθηκαν στις τάξεις των ΕΔ το έτος 1991, έναντι των στελεχών που εισήχθησαν βάσει του Ν.Δ 445/1974 και του Ν.705/1977.
Η ανισορροπία στην επετηρίδα δημιουργήθηκε ως εξής:
Οι μονιμοποιημένοι εθελοντές – εθελόντριες προήχθησαν αναδρομικά στο βαθμό του Λοχαγού χωρίς προηγουμένως να έχουν προαχθεί οι αρχαιότεροί τους Αξκοί ΑΣΣΥ 1993 (καταταγέντες το 1991).
Το παραπάνω πρόβλημα υπήρχε και για την τάξη Αξκών ΑΣΣΥ 1992 (καταταγέντες το 1990), αλλά ρυθμίστηκε με το Ν.4494/2017. Αυτή την στιγμή η τάξη 1992 έχει 4 χρόνια διαφορά βαθμολογικής προαγωγής απο την τάξη 1993 !.
Πρέπει να βοηθάμε τις τριτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.Μπραβο .
Σχετικά με τους ΑΣΣΥ Καταταγέντες του 1991 όπως εξεταστεί η δυνατότητα της εκ νέου υπαγωγής στον Ν.2439/96 διότι η τρέχουσα υπαγωγή στον Ν.3883/10 δημιουργεί κατάφωρη αδικία σε σχέση με τις προηγούμενες σειρές ΑΣΣΥ.Οι Καταταγέντες Έτους 1991 παρά ότι προάχθηκαν σε Ανθσγους στα 19 έτη υπηρεσίας με ημερομηνία προαγωγής την 1/1/2011 & Υπσγοι το 2014 δημιουργείται βαθμολογικό χάσμα με την προηγούμενη σειρά ΑΣΣΥ δηλαδή στο βαθμό του Σγου θα έχουν διαφορά 3 έτη & στο βαθμό του Επγου 5 έτη διαφορά.Ακολούθως έχει δημιουργηθεί κώλυμα με τους Αξκους του Ν.Δ.445/74 διότι προάχθηκαν στο βαθμό του Σγου ενώ σύμφωνα με τον Ν.3883/10 είναι νεότεροι από τους Αξκους προερχόμενους απο ΑΣΣΥ.Τέλος δύναται σύμφωνα με τις προτάσεις των Ομοσπονδιών προς άρση της πρόδηλης αδικίας να προαχθούν στα 26 έτη Υπηρεσίας δηλαδή το 2017 & να τους δοθεί ο καταληκτικός βαθμός του Σμχου.
Είναι μεγάλη παράλειψη στο υπ όψη προς διαβούλευση πολυνομοσχέδιο , να μην συμπεριληφθεί η αποκατάσταση της αδικίας που υφίστανται οι απόφητοι ΑΣΣΥ τάξεως 1993 . Με διαφορά ενός έτους ως προς την αποφοίτηση με του συναδέλφους εκ ΑΣΣΥ τάξεως 1992, με το νόμο 4494/2017 βρέθηκαν να έχουν πλέον χάσμα 4 ετών ως προς την βαθμολογική προαγωγή !
Αμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό»
Ο τελευταίος σχολιαστής αγνοεί προφανώς πως όταν μπήκαν οι ΕΜΘ στις ένοπλες δυνάμεις, μπήκαν με άλλα εργασιακά δεδομένα. Εφόσον άλλαξαν και τα χρόνια υπηρεσίας, δεν θα έπρεπε να προσαρμοστούν κι άλλα πράγματα? Ας μην ευχόμαστε παρακαλώ να ψωφισει η κατσίκα του γείτονα. Αντί αυτού να διαμαρτυρηθούμε γιατί δεν απορροφάται περισσότερος κόσμος στις τάξεις των ΕΔ.
Για όλους τους ενδιαφερόμενους δείτε από που πηγάζει η γεναιοδωρία του άρθρου .
Η απάντηση βρίσκεται στην αιτιολογίκη έκθεση του άρθρου :
Άρθρο 10
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010 (Α ́ 167)
Με τις παραγράφους 1 έως 3, 9 έως 13 έως 15 και 20 προβλέπεται η απονομή αποστρατευτικού βαθμού Υπολοχαγού στους Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.), αντί του Ανθυπολοχαγού, που είχε καθιερωθεί με το ν. 4494/2017 (Α ́ 165), για λόγους αποκατάστασης της ίσης μεταχείρισης στελεχών όμοιας προέλευσης. Συγκεκριμένα, με την εν λόγω διάταξη σκοπείται η απονομή του κατώτερου βαθμού Αξιωματικών στους ΕΜΘ ως καταληκτικού, με δυνατότητα απονομής αποστρατευτικού βαθμού Υπολοχαγού, για λόγους άμβλυνσης της διαφορετικής μεταχείρισης με τις εθελόντριες που κατετάγησαν βάσει του ν. 705/1977 (Α ́ 279) και διέπονται από το άρθρο 13 του ν. 3257/2004 (Α ́ 143) και γίνονται οι απαραίτητες προσαρμογές της ισχύουσας νομοθεσίας.
Ένα μεγάλο ευχαριστω !
Στο αναρτηθέν νομοσχέδιο περί διαβούλευσης δεν έχει επισημανθεί κάποιο άρθρο που να αποκαθιστά την ιεραρχία και τον καταληκτικό βαθμό των Αξιωματικών ΑΣΣΥ αποφοίτων 1993 που εντάχθηκαν στις ένοπλες δυνάμεις το 1991,σε σχέση με τα στελέχη που εισήχθησαν συμφώνως Ν.Δ 445/1974 και του Ν.705/1977.Οι εθελοντές και οι εθελόντριες που μονιμοποιήθηκαν,προήχθησαν αναδρομικά στο βαθμό του Λοχαγού χωρίς προηγουμένως να έχουν προαχθεί οι αρχαιότεροι τους Αξιωματικοί ΑΣΣΥ 1993 που όπως προανέφερα κατατάχθηκαν το έτος 1991.Παρόμοιο ζήτημα είχε δημιουργηθεί και για τους Αξιωματικούς ΑΣΣΥ 1992 που κατατάχθηκαν το έτος 1990,αλλά ρυθμίστηκε με το Ν.4494/2017.Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η τάξη ΑΣΣΥ 1992 αυτή τη στιγμή πλέον έχει τέσσερα (4) χρόνια διαφορά βαθμολογικής προαγωγής από την τάξη Αξιωματικών ΑΣΣΥ 1993!Πρόκειται συνεπώς περί κατάφωρης αδικία εις βάρος των ΑΣΣΥ 1993 που οι αρμόδιοι ιθύνοντες ΠΡΕΠΕΙ να αποκαταστήσουν το συντομότερο δυνατόν!!!
13. Στην περίπτ. α΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010, προστίθεται υποπερίπτ. (6) ως εξής:
«(6) Υπολοχαγός για τους ΕΜΘ αποφοίτους Λυκείου.»
«(6) Λοχαγός για τους ΕΜΘ κατόχους πτυχίου ΤΕΙ.»
«(6) Ταγματάρχης για τους ΕΜΘ κατόχους πτυχίου ΑΕΙ.»
Με αυτό τον τρόπο δικαιώνονται όλοι οι ΕΜΘ κυρίως έναντι των εθελοντριών αλλά και μεταξύ τους καθώς υπάρχει κατηγοριοποίηση προσόντων (κατ’ αντιστοιχία με τους απόφοιτους ΑΣΣΥ και κατόχους πτυχίου ΑΕΙ) και επιπλέον λειαίνονται οι αντιδράσεις των αποφοίτων ΑΣΣΥ καθώς ένας ΕΜΘ ακόμη και με ανώτερο πτυχίο από το δικό τους θα έχει μικρότερο καταληκτικό βαθμό.
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία!!!
Οι ΕΜΘ έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από ομοιοβάθμους τους στον ΕΣ και είναι νεότεροι όσον αφορά την ιεραρχία, πόσο μεγάλη αδικία. Μην ξεγελιόμαστε, τα 2 χρόνια σε σχολή δεν μπορούν να συγκριθούν με 10 χρόνια μάχιμα στα βουνά, σε ασκήσεις, σε Αποστολές εξωτερικού (Κόσοβο, Βοσνία, Σομαλία, Αλβανία) σε επιχειρήσεις και 1002 άλλα, εδώ όμως δεν μπήκα να σχολιάσω και να κατακρίνω άλλους «συναδέλφους» όπως κάνουν κάποιοι παραπάνω, εδώ μπήκα να υποστηρίξω συναδέλφους ΕΜΘ που δίνουν μάχη για την δικαίωση και την ίση μεταχείριση από την πολιτεία. Ο ΕΣ χρειάζεται τους εμπειρότατους ΕΜΘ να σε θέσεις κλειδιά και δίνοντάς τους τον βαθμό που πρέπει θα αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις ικανότητές τους, Ταγματάρχες το λιγότερο.
Ο νόμος θα πρέπει να είναι διατυπωμένος έτσι ώστε να μην επιδέχεται οποιασδήποτε αμφισβήτησης από τα συμβούλια μεταθέσεων ότι τα στελέχη με ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη δεν μετατίθενται και υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο επιθυμία τους, διότι ο ινσουλινοεξαρτώμενος διαβήτης αποτελεί ανίατο/δυσίατο νόσημα και ενέχει ποσοστό αναπηρίας 50%, που προσαξαύνεται ανάλογα με τις επιπλοκές.
ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΘΕ ΟΠΩΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΣΤΟΝ Ν3883/2010 ΤΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΕΦΔΡΕΙΑΣ ΥΠΑΞΚΩΝ
Για να διευκρινιστει σωστά το θέμα των ΑΣΣΥ 1991 θα πρέπει να ειπωθεί ότι οι προηγούμενες σειρές μπορεί να αργήσανε στην προαγωγή σε ΑΝΘΛΓΟΙ αλλά αποκαταστάθηκαν πλήρως αναδρομικά για όλες τις καθυστερημένες προαγωγές. Αποτέλεσμα οι ΑΣΣΥ 1990 που ρυθμίστηκε το θέμα τους πέρυσι τώρα με τους ΑΣΣΥ 1991 να μην έχουν 1 χρόνο διαφορά βαθμολογικά αλλά 3. Δηλαδή θεωρούνται Λγοι από 2017 ενώ οι ΑΣΣΥ 1991 θα γίνουν το 2020.
Ο νόμος θα πρέπει να είναι διατυπωμένος έτσι ώστε να μην επιδέχεται οποιασδήποτε αμφισβήτησης από τα συμβούλια μεταθέσεων ότι τα στελέχη με ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη δεν μετατίθενται και υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο επιθυμίας τους, διότι ο ινσουλινοεξαρτώμενος διαβήτης αποτελεί ανίατο/δυσίατο νόσημα και ενέχει ποσοστό αναπηρίας 50%, που προσαξαύνεται ανάλογα με τις επιπλοκές.
Αμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό
Στο νομοσχέδιο, που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση, δεν υπάρχει άρθρο που να αποκαθιστά την ιεραρχική θέση και τον καταληκτικό βαθμό των Αξιωματικών αποφοίτων ΑΣΣΥ 1993, οι οποίοι εντάχθηκαν στις τάξεις των ΕΔ το έτος 1991, έναντι των στελεχών που εισήχθησαν βάσει του Ν.Δ 445/1974 και του Ν.705/1977.
Η ανισορροπία στην επετηρίδα δημιουργήθηκε ως εξής:
Οι μονιμοποιημένοι εθελοντές – εθελόντριες προήχθησαν αναδρομικά στο βαθμό του Λοχαγού χωρίς προηγουμένως να έχουν προαχθεί οι αρχαιότεροί τους Αξκοί ΑΣΣΥ 1993 (καταταγέντες το 1991).
Το παραπάνω πρόβλημα υπήρχε και για την τάξη Αξκών ΑΣΣΥ 1992 (καταταγέντες το 1990), αλλά ρυθμίστηκε με το Ν.4494/2017. Αυτή την στιγμή η τάξη 1992 έχει 4 χρόνια διαφορά βαθμολογικής προαγωγής απο την τάξη 1993 !.
Πρέπει να ρυθμιστεί και αυτή η αδικία…
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ
ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ 3883/2010 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΚΕΝΟ ΕΔΩ Κ 9 ΧΡΟΝΙΑ.
Καλό θα ήταν όσον αφορά τους ΕΜΘ για λόγους ισονομίας με τους μονιμοποιηθέντες εθελοντές και εθελόντριες.Η εξίσωση με αυτούς του νόμου 77 θα ήταν δικαιότερη.Επίσης δεν αναφέρεται αποστρατεύταιος βαθμός και τα έτη παραμονής σε καε βάθμο.
«Αμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό»
«Αμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό»
Διότι είναι αδικία σύμφωνα με το σύνατγμα του κράτους για ισομερία των νόμμων.Δεν γίνεται στλεχη απόφοιτοι παραγωγικής σχολής(αλήθεια τότε ποιό το νόημα της σχόλης)να καθίστανται νεότεροι μέσα σε μία νύχτα εκ των εθελωντριών?Και ενώ προήλθε αποκατάσταση για τους κατεταγέντες το 1990,κ διορθώθηκε η αδικία γιατί δεν ισχύει η ίδια αντιμετώπιση του θέματος κ για τους κατεταγέντες το 1991?
Παρακαλώ έστω κ την ύσταστη στιγμή η πολιτική ηγεσία να ενσκύψει κ να δώσει την δέουσα προσοχή κ λύση πάνω σε αυτό το θέμα!
Αμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό»
ΘΕΜΑ΄ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΟΒΑΡΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗΣ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 3883/2010.ΣΤΟ ΝΟΜΟ 3883/2010 ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ,ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΗΥΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΑΞΚΟΙ,ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΩΝ.ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3883/2010 ΥΠΥΡΕΤΟΥΣΑΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΓΡΦΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΟΠΟΥ ΕΚΕΙ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΩΝ.ΟΙ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ-ΑΠΟΛΥΘΕΝΤΕΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3978/2011 ΟΠΟΥ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 110 ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΕΦΕΔΡΩΝ ΥΠΑΞΚΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΟ ΒΑΘΜΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΔΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ.ΕΤΣΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 9 ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΑΠΟΛΥΘΕΝΤΕΣ ΥΠΑΞΚΟΙ ΠΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3978/2011 ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΚΕΝΟ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 3883/2010.ΕΤΣΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΕΝΑ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΥΟ ΙΔΙΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ-ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ-ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 3978/2011 ΚΑΤΑ ΔΥΟ ΒΑΘΜΟΥΣ.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΡΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΔΚΙΑΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ
ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΤΑΣΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΛΗΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΥΠΑΞΚΩΝ ΣΕ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΥΠΑΞΚΩΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 3883/2010 ΟΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ.ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ
ΕΔΩ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΙΣΟΤΗΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Κυρίες – Κύριοι…
Αναφορικά με τις ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ του Ν. 705/1977…
Όσες δεν υπηρέτησαν όλη την στρατιωτική τους υποχρέωση (ήτοι 14 μήνες δυν. του Ν.705/77 άρθρο 3) ως ΚΛΗΡΩΤΕΣ ΠΡΟΤΑΚΤΕΣ έγιναν δυν. του ΠΔ 636/1978 άρθρο 11 παρ. 2 ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ για 5 έτη…
Από το 1987 ως το 1990 καμία σειρά τους δεν προκλήθηκε να υπηρετήσει 14 μήνες θητεία.
Βάση των εγκυκλίων της εποχής εκείνης υπηρέτησαν 3 μήνες στην ΠΑ και λιγότερο από 2 μήνες στρατιωτική θητεία στον ΣΞ.
Αναφορικά με τους ΟΠΥ του Ν. 1513/1985 και ΕΠΥ του Ν.1848/1989…
Ήταν Οπλίτες Πενταετούς Υποχρέωσης ως το 1992 όπου έγιναν και αυτοί
με τον Ν. 2109/1992 άρθρο 8 ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ για 5 έτη…
Πρόκειται δηλαδή για την ίδια ακριβώς κατηγορία – εθελοντών οπλιτών – από τις παρακάτω προελεύσεις:
α. ΚΛΗΡΩΤΕΣ ΠΡΟΤΑΚΤΕΣ ΘΗΤΕΙΑΣ
β. ΟΠΥ – ΕΠΥ
Το διαφορετικό καθεστώς εξελίξεως βαθμολογικά.
Η διαφορετική χρονική στιγμή μονιμοποίησης τους:
α). οι πρώτες με την λήξη της 5ετιας και τον βαθμό Επιλοχία…
β). οι δεύτεροι 21 χρόνια μετά (για την σειρά ΟΠΥ 1985) – με τον φέροντα βαθμό – και ανάλογα για τους νεότερους…
Η διαφορετική κατάταξη μισθολογικής κατηγορίας – βάση της τρέχουσας ιδιότητας με την 31/01/2016 (ΜΟΝΙΜΟΣ-ΕΜΘ) ενώ από το 2011 και οι ΕΜΘ ήταν μονιμοποιημένοι με Π.Δ, επέφεραν την μέγιστη διάκριση μεταξύ μονιμοποιηθέντων στρατιωτικών της ιδίας κατηγορίας ήτοι ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ θητείας 5 ετών τόσο βαθμολογικά όσο και μισθολογικά…
Φρονώ, ότι με την υποβολή του παρόντος νομοσχεδίου απαιτείται και επιβάλλεται η πλήρης εξομοίωση τους λαμβάνοντα υπόψιν δε ότι:
α. Η επαγγελματική εμπειρία τους είναι κατ ελάχιστον – ισάξια – των αυτών κατηγοριών στρατιωτικού προσωπικού…
β. Η ηθική ικανοποίηση της αποκατάστασης αυτής της αδικίας, θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη για την περαιτέρω προσφορά τους στον επαγγελματικό στίβο…
γ. Δεν γεννάται αντίστοιχη αξίωση για τους ΕΠΟΠ καθόσον δεν υπάγονται στην κατηγορία του άρθρου 1 παρ 1β του ΝΔ 445/1974 της μονιμοποίησης στρατιωτικού προσωπικού εκ Εθελοντών Υπαξιωματικών αλλά εκ μονιμοποίησης ΕΠΟΠ.
Εξαιρετικές, μελετημένες και απόλυτα ανθρώπινες ρυθμίσεις. Συγχαρητήρια στους κ.κ. ΥΕΘΑ και ΑΝΥΕΘΑ! Μια πολύ θετική ρύθμιση επίσης θα ήταν η θεσμοθέτηση αμετάθετου για τα στελέχη με 30 χρόνια υπηρεσίας.
Άμεση Αποκατατασταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικων και ως προς τον αποστρατευτικο βαθμο.
Ειναι αποριας αξιο ΠΩΣ οι μονιμοποιημενοι εθελοντες-εθελοντριε ςπροηχθησαν αναδρομικα στο βαθμο του Λγου ΧΩΡΙΣ προηγουμενως να εχουν προαχθει οι ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΙ τους Αξκιοι ΑΣΣΥ 1993 (καταταγεντες το 1991).
Σημειωνω οτι το παραπανω προβλημα το αντιμετωπιζαν και οι Υπξακοι ΑΣΣΥ 1992 το οποιο ομως με παλαιοτερη τροπολογια ΕΠΙΛΥΘΗΚΕ με το Ν.4494/2017.
Επιβαλλεται να ρυθμιστει και να αποκατασταθει αυτη η αδικια που αφορα ενα σημαντικο κομματι των Ενοπλων Δυναμεων για πολλους και διαφορους λογους με κυριοτερο λογο την συνεχιση της ΙΕΡΑΡΧΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ που υφισταται στο στρατευμα.
Σας ευχαριστω εκ των προτερων.
Για να διευκρινιστει σωστά το θέμα των ΑΣΣΥ 1991 θα πρέπει να ειπωθεί ότι οι προηγούμενες σειρές μπορεί να αργήσανε στην προαγωγή σε ΑΝΘΛΓΟΙ αλλά αποκαταστάθηκαν πλήρως αναδρομικά για όλες τις καθυστερημένες προαγωγές. Αποτέλεσμα οι ΑΣΣΥ 1990 που ρυθμίστηκε το θέμα τους πέρυσι τώρα με τους ΑΣΣΥ 1991 να μην έχουν 1 χρόνο διαφορά βαθμολογικά αλλά 3. Δηλαδή θεωρούνται Λγοι από 2017 ενώ οι ΑΣΣΥ 1991 θα γίνουν το 2020.
Πρέπει να εισαχθεί τροποποίηση του ν.2439/96 για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ 1991 (τάξη 1993) όμοια με αυτή της προηγούμενης τάξεως (ΑΣΣΥ 1990), δίνοντας την δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να ενταχθούν στον ν. 2439/96. Και αυτό γιατί είναι άδίκο απόφοιτοι Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών να έγιναν σε μια βραδιά κατώτεροι των ομοιοβάθμων τους Αξιωματικών εξ Εθελοντών, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια και με όλους τους ισχύοντες από το 1974 Νόμους, οι Εθελοντές ήταν νεότεροι των αποφοίτων ΑΣΣΥ κατα το ίδιο έτος κτίσης του βαθμού. Επίσης προς ενημέρωση κάποιου σχολιάζοντα, οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ τάξεως 1993 λόγω της χρονικής εφαρμογής του ν. 3883/10 (από 1 Ιαν 11) δεν προήχθησαν σε αξιωματικούς στα 19 έτη υπηρεσίας αλλά στην πράξη σχεδόν στα 20 έτη λόγω της φυσιολογικής καθυστέρησης συγκρότησης συμβουλίων κρίσεων μιας και αλλάζει ο χρόνος και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι τελευταίες εκθέσεις αξιολόγησης. Αυτό το γεγονός οδηγεί τη τάξη ΑΣΣΥ 1993 (και μόνο αυτή σε σχέση με τις υπόλοιπες τάξεις), σε καθυστέρηση 8-10 μηνών προαγωγής της σε κάθε βαθμό αξιωματικού σε σχέση με την ημερομηνία κατάταξης/εισαγωγής της.Τέλος, δεν είναι κατά την άποψή μου φυσιολογικό να υφίσταται χάσμα βαθμολογικής προαγωγής 5 ετών αντί για 1 έτος μεταξύ δύο τάξεων Στρατιωτικής Σχολής, όπως αυτό συμβαίνει τώρα με τους καταταγέντες στις ΑΣΣΥ 1990 και 1991. Είναι επιβεβλημένο να νομοθετηθεί κάποια ρύθμιση εξομάλυνσης.
Αν έχω καταλάβει καλά σε αυτό το άρθρο με συνδυασμό του άρθρου 4 του παρόντος αναφερόμαστε στον αποστρατευτικό βαθμό υπολοχαγού που θα δίνεται σε ανθυπασπιστές….δηλαδή 2 βαθμούς πάνω σε πολίτες ;;;;τι να τον κάνουν;;; Άρση αδικίας είναι η προαγωγή των ΕΜΘ, εν ενεργεία, στα χρόνια υπηρεσίας που πρέπει και όχι σε αποστρατεία. Όσο για τα πικρόχολα σχόλια που διαβάζω να υπενθυμίσω, μακάρι να ίσχυαν αυτά που υπέγραψα σαν ΕΠΥ με την είσοδό μου στον στρατό….θα ήμουν σε σύνταξη τώρα στα 25 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας
Δεν γίνεται πουθενά λόγος για την άδικη αντιμετώπιση όσων κατετάγησαν στις σχολές υπαξιωματικών μεταξύ των ετών 1990-1992. Παρακαλούμε για άμεση λύση και αποκατάσταση της βαθμολογικής και συνταξιοδοτικής αδικίας. Έχει δημιουργηθεί ένα βαθμολογικό χάος σε σχέση με όσους κατετάγησαν το 88,89.
Αρθρο 10
«Αμεση αποκατάσταση των ΑΣΣΥ 1991 ως προς την Ιεραρχία των Αξκων Εξ Υπαξιωματικών και ως προς τον αποστρατευτικό Βαθμό»
Εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα και να συμπεριληφθεί ρύθμιση που να αφορά τα στελέχη από ΑΣΣΥ 1991 (τάξη 1993) όπως έγινε και με τα στελέχη ΑΣΣΥ 1990 (τάξη 1992) με τον προηγούμενο νόμο, και αφορά σε θέματα προαγωγών, αφού είναι η μόνη τάξη η οπόια έχει καταστεί νέοτερη από στελέχη εξ εθελοντών που εισήλθαν στις Ένοπλες Δυνάμεις σε μετέπειτα χρόνο από αυτα
Κύριοι Συνάδελφοι ΕΜΘ
Με το νομοσχέδιο θα σας δοθούν Βαθμοί οι οποίοι ΔΕΝ περιλαμβανόταν στην εισαγωγική προκήρυξη για την κατάταξη σας ως ΕΜΘ το οποιο το γνωριζατε ολοι, οπως επισης γνωριζατε οτι επρεπε να δηλωσετε μονιμοποιηση στα 5 χρονια και οχι σε περισσοτερα κατι που ειχε σαν αποτελεσμα να κερδισατε παρατυπα βαθμο (Ασμια).
Ομοίως οι συνάδελφοι καταταγεντες μετα το έτος 1991 θα αποστρατευονται Αντισυνταγματαρχες και οχι Συνταγματαρχες!!
Τελος ενω οι εξ ΑΣΣΥ φευγουν εγκαιρα απο τις μοναδες εκστρατειας για τα διαφορα Επιτελεία, προκειμενου να ανεβει η νεα γενια τωρα θα εχουν μπροστα τους να τους διοικουν συναδερφους 50+χρονων.
Στην παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010, πιστεύω ότι κακός διαχωρίζονται τα στελέχη που έχουν με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, από τα στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία . Και οι δυο αυτές κατηγορίες έχουν ακριβώς τις ίδιες ευθύνες.
Θεωρώ θετικό βήμα το σχεδιο νόμου Αλλά με παράλειψη για τους βαθμούς των ΕΜΘ που κατέχουν πτυχιο ΑΕΙ ή μεταπτυχιακό τίτλο ΓΙΑΤΊ ο νόμος των μετατάξεων 3883/2010 είναι δισκίνητος και επίσης και να μπορεί να γίνεται αλλαγή του όπλου π.Χ. από ναυτικό σε αεροπορια ή στρατό ξηρας και αντίστροφα εφόσον ισχύουν τα κριτήρια μετάταξης