Το άρθρο 26 του ν. 1911/1990 (Α΄ 166) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 26
Ένταξη αξιωματικών σε ειδικότητα του υγειονομικού σώματος
1. Αξιωματικοί Νοσηλευτικής των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, εφόσον φέρουν τοv βαθμό του Λοχαγού και αντιστοίχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής και Φαρμακευτικής Σχολής και τμημάτων Ψυχολογίας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, μπορεί να εντάσσονται αντιστοίχως στη γενική ειδικότητα των Ιατρών, Οδοντιάτρων, Κτηνιάτρων, Φαρμακοποιών και Ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος. Οι ίδιες προϋποθέσεις ισχύουν και για τους αξιωματικούς της γενικής ειδικότητας των Οδοντιάτρων και Φαρμακοποιών και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων που επιθυμούν την ένταξή τους στη γενική ειδικότητα των Ιατρών του Υγειονομικού Σώματος.
2. Με απόφαση του Ανώτατου κατά Κλάδο Συμβουλίου, που εκδίδεται μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους, καθορίζονται, σύμφωνα με τις υφιστάμενες υπηρεσιακές ανάγκες, οι κενές οργανικές θέσεις και οι ειδικότητες που μπορούν να καλυφθούν. Οι θέσεις αυτές προκηρύσσονται με μέριμνα του οικείου Γενικού Επιτελείου. Το ειδικότερο περιεχόμενο της εκάστοτε προκήρυξης, όπως τα προσόντα των εντασσόμενων, η διαδικασία, τα κριτήρια επιλογής και κάθε άλλη λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, κατόπιν πρότασης του οικείου Κλάδου. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση μέχρι την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους για την ένταξή τους προς το οικείο Γενικό Επιτελείο. H ένταξη ενεργείται εντός του ιδίου κλάδου με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ύστερα από πρόταση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου. Οι εντασσόμενοι διατηρούν τον βαθμό που έφεραν και τη μεταξύ τους αρχαιότητα που είχαν πριν την ένταξή τους και καθίστανται νεότεροι των ομοιοβάθμων αξιωματικών της ειδικότητάς τους που απέκτησαν τον βαθμό που φέρουν κατά το ίδιο έτος.
3. Για την εξέταση της αίτησης λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:
α) οι ειδικές εκπαιδεύσεις που έχουν παρακολουθήσει οι αιτούντες σε αντικείμενο της γενικής ειδικότητας προέλευσής τους,
β) οι σχετικές εξειδικεύσεις που έχουν αποκτήσει στα αντικείμενα αυτά,
γ) ο βαθμός πτυχίου,
δ) τα ουσιαστικά προσόντα του ενδιαφερομένου της τελευταίας δεκαετίας, ο βαθμός των οποίων πρέπει να είναι τουλάχιστον «Λίαν Καλώς»,
ε) ο βαθμός αποφοίτησης του ενδιαφερομένου από τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά σχολεία, ο οποίος πρέπει να είναι τουλάχιστον «Λίαν Καλώς»,
στ) οι πειθαρχικές ποινές που έχουν επιβληθεί στον υποψήφιο την τελευταία δεκαετία.
4. Το Ανώτατο Συμβούλιο του οικείου Κλάδου, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων:
α) καταρτίζει πίνακες υποψηφίων για κάθε ειδικότητα κατά απόλυτη σειρά αρχαιότητας,
β) αξιολογεί και επιλέγει με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση από τους πίνακες ειδικότητας, προσδιορίζει τη σειρά κατάταξης με βάση τα κριτήρια της παρ. 3 και τερματίζει την κρίση με την πλήρωση της τελευταίας των κενών οργανικών θέσεων της ειδικότητας,
γ) καταρτίζει πίνακα εντασσομένων και μη εντασσομένων.
5. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κατά της απόφασης του Ανώτατου κατά κλάδο Συμβουλίου εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την κοινοποίησή της σε αυτούς και ο Υπουργός υποχρεούται να απαντήσει εντός είκοσι (20) ημερών από την ημερομηνία της υποβολής της προσφυγής, κατόπιν πρότερης αιτιολογημένης γνώμης του αρμόδιου κατά κλάδο Ανώτατου Συμβουλίου. Η αρμοδιότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την εξέταση και απάντηση της προσφυγής δύναται να μεταβιβαστεί σε κατώτερο κλιμάκιο. Μετά την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας υποβολής ή την απάντηση επί της προσφυγής που τυχόν υποβληθεί, οι πίνακες εντασσόμενων κυρώνονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
6. Ο προ της ένταξης χρόνος υπηρεσίας αξιωματικού θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη νέα επετηρίδα για κάθε περίπτωση.
7. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου, εξειδικεύονται και παραμετροποιούνται τα κριτήρια των εντάξεων της παρ. 3, καθορίζεται η σειρά κατάταξης των υποψηφίων σε περίπτωση ισοβαθμίας και ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».
Δίκαιο νομοσχέδιο που επιτέλους αγγίζει το θέμα των μετατάξεων των αξιωματικών του υγειονομικού σώματος δίνοντας την ευκαιρία και σε άλλες ειδικότητες πλην Νοσηλευτών να μεταταχθούν στην ειδικότητα του Ιατρού. Σύμφωνα με την αρχή όμως της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα σε όλες τις ειδικότητες του υγειονομικού εφόσον κατέχουν δεύτερο πτυχίο να μπορούν να μεταταχθούν σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Οι προϋποθέσεις που ισχύουν βάσει του παρόντος είναι αποδεκτές αρκεί να αναγνωρίζονται τα προηγούμενα χρόνια στο ακέραιο έτσι ώστε να συνεχίζεται απρόσκοπτα η καριέρα του Αξιωματικού στη νέα του ειδικότητα.
Δίκαιο νομοσχέδιο που επιτέλους αγγίζει το θέμα των μετατάξεων των αξιωματικών του υγειονομικού σώματος δίνοντας την ευκαιρία και σε άλλες ειδικότητες πλην Νοσηλευτών να μεταταχθούν στην ειδικότητα του Ιατρού. Σύμφωνα με την αρχή όμως της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα σε όλες τις ειδικότητες του υγειονομικού εφόσον κατέχουν δεύτερο πτυχίο να μπορούν να μεταταχθούν σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Οι προϋποθέσεις που ισχύουν βάσει του παρόντος είναι αποδεκτές αρκεί να αναγνωρίζονται τα προηγούμενα χρόνια στο ακέραιο έτσι ώστε να συνεχίζεται απρόσκοπτα η καριέρα του Αξιωματικού στη νέα του ειδικότητα.
Η παρούσα τροποποίηση αποτρέπει την εκπαίδευση και την επαγγελματική εξέλιξη των αξιωματικών ΥΝ των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι Αξιωματικοί ΥΝ, οι οποίοι λαμβάνοντας υπόψιν το άρθρο 26 ν. 1911/1990, έδωσαν εξετάσεις και έχουν ήδη εγγραφεί σε ΑΕΙ Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής και Φαρμακευτικής Σχολής και τμημάτων Ψυχολογίας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με σκοπό την αναβάθμιση, τόσο την προσωπική όσο και της Υπηρεσίας τους, δεν είναι δίκαιο και δεοντολογικό να συμπεριληφθούν. Το μόνο αποτέλεσμα που θα επιφέρει η παρούσα τροποποίηση είναι η εκροή των αξιωματικών ΥΝ, μέσω παραιτήσεων, καθώς καταδικάζει σε σταδιοδρομική στασιμότητα τα στελέχη που θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους πριν τον βαθμό του λοχαγού. Μια τέτοια οπισθοδρομική στάση δεν συνάδει με το έργο και τον χαρακτήρα των Ε.Δ. και είναι κρίμα να αναγκαστούν σε παραιτήσεις στελέχη που αγαπούν και υπηρετούν την πατρίδα. Η Υπηρεσία θα χάσει σπουδαίους και φιλόπατρεις επιστήμονες, γιατί ένα στέλεχος που θυσιάζει την προσωπική του ζωή για την διεκπεραίωση των υπηρεσιακών αναγκών και των σπουδών του, αυτομάτως αποδεικνύει την αφοσίωση του και στα δύο. Θεωρώ πως πρέπει για αυτά τα στελέχη που ήδη είναι φοιτητές να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος στο Άρθρο 79 «Μεταβατικές διατάξεις», για άρση της αδικίας. «Για τους αξιωματικούς Νοσηλευτικής που κατά την έναρξη του παρόντος νόμου έχουν εγγραφεί ως φοιτητές στην Ιατρική, Οδοντιατρική, Κτηνιατρική και Φαρμακευτική σχολή ή σε Τμήμα Ψυχολογίας Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 26 του ν. 1911/1990 (Α΄116), όπως αυτές ίσχυαν πριν από την τροποποίηση τους με το άρθρο 23 του Ν.4407/2016 (Α΄ 134) και με το άρθρο 48 του παρόντος νόμου.
Με το παρόν νομοσχέδιο αίρεται εν μέρει μια ανισότητα όσον αφορά το θέμα των μετατάξεων στο Υγειονομικό σώμα. Για να ολοκληρωθεί όμως 100% θα πρέπει σε όλους τους Αξιωματικούς του Υγειονομικού να επιτρέπεται να μετατάσσονται στην αντίστοιχη ειδικότητα του πτυχίου το οποίο φέρουν. Δηλαδή πρέπει να προστεθούν και οι ειδικότητες των Κτηνιάτρων και των Ψυχολόγων και όλοι να μπορούν να μετατάσσονται στην Ειδικότητα του Ιατρού του Οδοντιάτρου του Φαρμακοποιού του Κτηνιάτρου και του Ψυχολόγου ανάλογα με το πτυχίο τους. Ο βαθμός του Λοχαγού και τα κριτήρια επιλογής θεωρούνται ικανοποιητικά έτσι όπως αναφέρονται στο συγκεκριμένο άρθρο.
Να καταργηθεί η αναφορά στους Αξκούς Νοσηλευτικής, καθώς όλοι οι Αξκοί και Υπξκοί πρέπει με βάση το Σύνταγμα να αντιμετωπίζονται ίσα. Αντί αυτού, να δοθεί μεριμνα για τους Αξκους Νοσ/κής στα χρονια που μπορεί να κάνουν νυχτερινά και να μπουν στα βαρέα και ανθυγιεινά. Επίσης, ποιά η διαφορά να μην μεταταχθεί ένας Αξκος Νοσ/κής σε Οικονομικό, Πληροφορικό ή Μετεωρολόγο, αν έχει τα αντιστοιχα πτυχία ΑΕΙ; Ομοίως άδικο είναι για κάποιον φαρμακοποιό που θέλει να γίνει γιατρός, οδοντίατρος, νοσηλευτής ή νομικός! Το Άρθρο υποβαθμίζει την ΣΑΝ και το σπουδαίο έργο των αποφοίτων της, καθώς εμμέσως υποβαθμίζει την Νοσηλευτική Επιστήμη, ενώ έχουν υπηρετήσει στην Ηγεσία του Υπ.Υγείαςκαι Διοικητές σε Νοσοκομεία νοσηλευτές! Υπάρχουν πολλά Τμήματα ΑΕΙ Νοσηλ/κής και πολλοί απόφοιτοι ΣΑΝ είναι Καθηγητές Πανεπιστημίων! Προτείνεται τα στελέχη να μετατάσσονται σε όποιο Σώμα θέλουν ανάλογα το πτυχιο ΑΕΙ που αποκτούν (όχι μεταπτυχιακά), οπότε τα Επιτελεία να καθορίσουν τις Ειδικότητες Σώματος και τα αντίστοιχα πτυχία ΑΕΙ, χωρίς διαχωρισμό Αξιών- Υπξκών. Ειδικά για την Ψυχολογία είναι άστοχη η ένταξή τους στο Υγειονομικό, καθώς οι σχολές Ψυχολογίας εντάσσονται στις Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σχολές των ΑΕΙ. Εφόσον διατηρούνται όμως στο Υγειονομικό των ΕΔ, προτείνεται τότε το Υγειονομικό να γίνει Κοινό Σώμα.
Δεν συμφωνώ με την τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας. Είναι τελείως άδικο για τους αξιωματικούς που σπουδάζουν ήδη να μην μπορούν να κάνουν μετάταξή όταν πάρουν το πτυχιο τους καθώς όταν ξεκίνησαν να σπουδάζουν υπήρχε άλλη νομοθεσία.
Η ευμενής μεταχείριση μιας μόνο κατηγορίας προσωπικού και όχι και άλλης κατηγορίας προσωπικού που τελεί κάτω απ’ τις ίδιες συνθήκες με τους πρώτους ασκώντας όμοια καθήκοντα είναι συνταγματικώς ανεπίτρεπτη εφόσον οδηγεί στην άνιση μεταχείριση προσωπικού που τελούν κάτω απ’ τις ίδιες συνταγματικές εγγυήσεις και ιδιες συνθήκες υπηρεσιακής κατάστασης και παροχής υπηρεσιών. Για να αρθεί δε η ανισότητα αυτή, οι σχετικές ευνοϊκές διατάξεις που θεσπίστηκαν για μία μόνο κατηγορία προσωπικού πρέπει να εφαρμοστούν και για την άλλη κατηγορία που τελεί κάτω απ’ τις ίδιες συνθήκες και ασκεί όμοια καθήκοντα. Επομένως πρέπει όλοι οι υγειονομικοί αξιωματικοί των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής και φαρμακευτικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , φαρμακοποιών και ψυχολόγων του υγειονομικού σώματος.
Κανονικά με βάση την αρχή της επεκτατικής ισότητας και της ίσης πρόσβασης σε δημόσιες θέσεις θα πρέπει να υπάρξει ομοιόμορφη μεταχείριση αξιωματικών του υγειονομικού σώματος και επομένως και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί όπως και οι αξιωματικοί νοσηλευτές των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , και ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος και όχι μόνο στην γενική ειδικότητα των γιατρών.
Κανονικά με βάση την αρχή της επεκτατικής ισότητας και της ίσης πρόσβασης σε δημόσιες θέσεις θα πρέπει να υπάρξει ομοιόμορφη μεταχείριση αξιωματικών του υγειονομικού σώματος και επομένως και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί όπως και οι αξιωματικοί νοσηλευτές των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , και ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος και όχι μόνο στην γενική ειδικότητα των γιατρών.
Είναι πολύ άδικο το παρόν άρθρο 48, για τους Αξκους Νοσηλευτικής και τους Οδοντιάτρους που ήδη είναι φοιτητές στην Ιατρική, Οδοντιατρική, Κτηνιατρική και Φαρμακευτική σχολή ή σε Τμήμα Ψυχολογίας Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος να περιμένουν μέχρι το βαθμό του Λοχαγού και αντιστοίχων των άλλων κλάδων, να αιτηθούν μετάταξη στη γενική ειδικότητα των Ιατρών, Οδοντιάτρων, Κτηνιάτρων, Φαρμακοποιών και Ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος, καθότι δε γνώριζαν για την τροποποίηση των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 26 του ν. 1911/1990 (Α΄116), όταν έδιναν με πολύ μόχθο και κόπο τις κατατακτήριες εξετάσεις. Θεωρώ πως πρέπει για αυτά τα στελέχη που ήδη είναι φοιτητές να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος στο Άρθρο 79 «Μεταβατικές διατάξεις», για άρση της αδικίας.«Για τους αξιωματικούς Νοσηλευτικής που κατά την έναρξη του παρόντος νόμου έχουν εγγραφεί ως φοιτητές στην Ιατρική, Οδοντιατρική, Κτηνιατρική και Φαρμακευτική σχολή ή σε Τμήμα Ψυχολογίας Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 26 του ν. 1911/1990 (Α΄116), όπως αυτές ίσχυαν πριν από την τροποποίηση τους με το άρθρο 23 του Ν.4407/2016 (Α΄ 134) και με το άρθρο 48 του παρόντος νόμου. Το ίδιο ισχύει και για τους αξιωματικούς της γενικής ειδικότητας των Οδοντιάτρων που κατά την ίδια ημερομηνία είναι εγγεγραμμένοι φοιτητές Ιατρικής σχολής»
Το Άρθρο 48 για την Ένταξη αξιωματικών στην ειδικότητα του υγειονομικού σώματος ως Αντικατάσταση του άρθρου 26 ν. 1911/1990 το θεωρώ άδικο για τους ήδη φοιτούντες στις ιατρικές σχολές αξιωματικούς. Και αυτό διότι ενώ προγραμμάτισαν την ζωή τους κάτω από δύσκολες υπηρεσιακές συνθήκες θυσιάζοντας προσωπικό χρόνο και χρήμα και έχοντας έντονη ψυχική καταπόνηση για να είναι συνεπείς αφενός στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα αφετέρου συνεπείς στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις όπου μετά από κατατακτήριες εξετάσεις μπόρεσαν φοίτησαν ή αποφοίτησαν με βαθμό χαμηλότερο του Λοχαγού να μην μπορούν σήμερα να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους για καλύτερες επαγγελματικές συνθήκες και προϋποθέσεις, σύμφωνα με την παλαιότερη ρύθμιση γιατί απλά κάποιος άλλαξε ξαφνικά τον νόμο. Θα ήταν συνεπώς δικαιότερο για αυτά τα στελέχη που ήδη είναι φοιτητές να προστεθεί παράγραφος στο Άρθρο 79 «Μεταβατικές διατάξεις», για άρση αυτής της κατάφορης αδικίας. Σε αυτή τη μεταβατική ρύθμιση όπως ισχύει και στον πρόσφατο νόμο 4777/2021 (για τους φοιτητές που ήδη φοιτούν σε πανεπιστήμια και τις διαγραφές αυτών) θα μπορούσε να υπάρξει μια ρύθμιση όπου θα εξαιρούνταν οι ήδη φοιτούντες δίχως τους συγκεκριμένους περιορισμούς. Ή θα μπορούσε η ρύθμιση να αναφέρει με σαφήνεια ότι ο συγκεκριμένος θα ισχύσει από την ημερομηνία ψήφισής του για όσους αξιωματικούς εγγράφονται στις παραπάνω πανεπιστήμιακές σχολές μετά τη δημοσίευσή του.
Κανονικά με βάση την αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης βάσει του Συντάγματος μας ήταν άδικο τόσα χρόνια που επιτρέπονταν οι μετατάξεις μόνο στους Αξιωματικούς από τη ΣΑΝ. Τώρα με το συγκεκριμένο άρθρο δίνεται η δυνατότητα και σε άλλους Αξιωματικούς του Υγειονομικού να μεταταχθούν σε άλλη ειδικότητα εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις. Επειδή ομως πρέπει όλοι να μεταχειρίζονται με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να συμπληρωθούν στο συγκεκριμένο άρθρο οι ειδικότητες των Κτηνιάτρων και των Ψυχολόγων επίσης. Και επιπλέον όλοι οι Αξιωματικοί του Υγειονομικού να μπορούν να μεταταχθούν στην αντίστοιχη Ειδικότητα με βάση το πτυχίο που κατέχουν. Στα κριτήρια θα μπορούσαν επίσης να προστεθούν οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι και παντός είδους επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα.
Η μη δυνατότητα μετάταξης των φαρμακοποιών στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων έχει ως αποτέλεσμα την παραβίαση των αρχών της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες λειτουργίες και της αρχής της αξιοκρατίας, αντίκειται δε στις διατάξεις του Συντάγματος σχετικά με την προστασία του δικαιώματος της προσωπικότητας, ειδικότερη έκφανση του οποίου αποτελεί η ανεμπόδιστη επαγγελματική εξέλιξη και σταδιοδρομία του ατόμου και στην αρχή της αναλογικότητας. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει και οι φαρμακοποιοί όπως και οι νοσηλευτές εφόσον φέρουν πτυχίο οδοντιατρικής και κτηνιατρικής και όχι μόνο ιατρικής, όπως αναφέρεται στο άρθρο 48, να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων και όχι μόνο των γιατρών
Η ευμενής μεταχείριση μιας μόνο κατηγορίας προσωπικού και όχι και άλλης κατηγορίας προσωπικού που τελεί κάτω απ’ τις ίδιες συνθήκες με τους πρώτους ασκώντας όμοια καθήκοντα είναι συνταγματικώς ανεπίτρεπτη εφόσον οδηγεί στην άνιση μεταχείριση προσωπικού που τελούν κάτω απ’ τις ίδιες συνταγματικές εγγυήσεις και ίδιες συνθήκες υπηρεσιακής κατάστασης και παροχής υπηρεσιών. Για να αρθεί δε η ανισότητα αυτή, οι σχετικές ευνοϊκές διατάξεις που θεσπίστηκαν για μία μόνο κατηγορία προσωπικού πρέπει να εφαρμοστούν και για την άλλη κατηγορία που τελεί κάτω απ’ τις ίδιες συνθήκες και ασκεί όμοια καθήκοντα. Επομένως πρέπει όλοι οι υγειονομικοί αξιωματικοί των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής και φαρμακευτικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενική ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , φαρμακοποιών και ψυχολόγων του υγειονομικού σώματος.
Ειναι πραγματικά λυπηρό να επιλέγονται για μια ιατρική ειδικότητα άτομα χωρίς πραγματικό ενδιαφέρον για το αντικείμενο, χωρίς τυπικά προσόντα σχετικά με την ειδικότητα ,χωρίς αντίστοιχους τίτλους σπουδων ( Μεταπτυχιακά ,διδακτορικά ,δημοσιεύσεις ,συγγραφικό έργο κτλ) μόνο και μόνο επειδή βρίσκονται περισσότερα χρόνια στις ΕΔ (ακόμη κι αν δεν υπηρετούν καν ως ιατροί !!!). Η μοριοδότηση των παραπάνω προσόντων και του βαθμού πτυχίου της ιατρικής είναι επιτακτική ανάγκη ωστε να διασφαλιστεί το επιστημονικό επίπεδο του προσωπικού που στελεχώνει την αντίστοιχη ειδικότητα.
Άρα φαίνεται οτι το Σχεδιο Νόμου μάλλον είναι προς το σωστό δρόμο. Ακόμη και αν αυτό δυσαρεστεί κάποιους για τους οποίους τα πράγματα παραήταν εύκολα τα προηγούμενα χρόνια
Για την επιλογή της ιατρικής ειδικότητας σαφώς και πρέπει να πριμοδοτούνται-μοριοδοτούνται οι αποκτηθέντες τίτλοι σπουδών (μεταπτυχιακά διδακτορικά) με ταυτόχρονη πριμοδότηση του γενικού βαθμού απόκτησής τους . Εξυπακούεται ότι καθοριστικό ρόλο έχει και ο βαθμός του πτυχίου Επίσης, πρέπει να συνυπολογίζονται – μοριοδοτούνται οι δημοσιεύσεις επιστημονικών άρθρων σχετικών με την ειδικότητα , η συμμετοχή- εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια.
Κανονικά με βάση την αρχή της επεκτατικής ισότητας και της ίσης πρόσβασης σε δημόσιες θέσεις θα πρέπει να υπάρξει ομοιόμορφη μεταχείριση αξιωματικών του υγειονομικού σώματος και επομένως και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί όπως και οι αξιωματικοί νοσηλευτές των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , και ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος και όχι μόνο στην γενική ειδικότητα των γιατρών.
Σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας και ειδικότερα της ελεύθερης πρόσβασης και σταδιοδρομίας κάθε Έλληνα στις δημόσιες θέσεις κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας ( άρθρο 1 παράγραφοι 1 και 4 και άρθρο 5 παράγραφος 1 του Συντάγματος ) της διαφάνειας ( άρθρο 103 παράγραφος 7 του Συντάγματος) καθώς και του κράτους δικαίου (άρθρο 25 παράγραφος 1 του Συντάγματος) θα πρέπει όλοι οι υγειονομικοί αξιωματικοί των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής και φαρμακευτικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , φαρμακοποιών και ψυχολόγων του υγειονομικού σώματος.
Είναι άδικο για τους αξιωματικούς Νοσηλευτικής που φοιτούν Ίδη σε άλλη σχολή οδοντιατρική η ιατρική να μην μπορούν να μεταταγούν αμέσως μόλις αποκτήσουν το πτυχίο τους κι αυτό γιατί όταν ξεκίνησαν τις σπουδές τους δεν γνώριζαν για την μετατροπή αυτή του άρθρου περί μεταταξεων.
Είναι άδικο για τους αξιωματικούς Νοσηλευτικής που φοιτούν Ίδη σε άλλες σχολές οδοντιατρικής η ιατρικής να μην μπορούν να μεταταγούν αμέσως μόλις αποκτήσουν το πτυχίο τους κι αυτό γιατί όταν άρχισαν τις σπουδές τους δεν γνώριζαν για αυτή την μετατροπή του άρθρου περί μεταταξεων
Με βάση τις αρχές της ισοτητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες θέσεις, τις οποίες καθιερώνει το άρθρο 4 παράγραφοι 1 και 4 του Συντάγματος καθώς και με την αρχή της αξιοκρατίας που απορρέει από το άρθρο 5 παράγραφο 1 του Συντάγματος θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί όπως και οι αξιωματικοί νοσηλευτές των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , και ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος.
Η μη δυνατότητα μετάταξης των φαρμακοποιών του υγειονομικού σώματος στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων κτηνιάτρων και ψυχολόγων του ίδιου σώματος είναι μη νόμιμη διότι έχει ως αποτέλεσμα την παραβίαση των αρχών της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες λειτουργίες και της αρχής της αξιοκρατίας, αντίκειται δε και στην αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου και στις διατάξεις του Συντάγματος σχετικά με την προστασία του δικαιώματος της προσωπικοτητας, ειδικότερη έκφανση του οποίου αποτελεί η ανεμπόδιστη επαγγελματική εξελιξη και στην αρχή της αναλογικότητας.
Για την κατανομή στις διάφορες ιατρικές ειδικότητες εννοείται πως χρειάζεται να συνυπολογίζονται οι αποκτηθέντες τίτλοι σπουδών (κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, υποψήφιοι διδάκτορες ,διδακτορικά) αλλά και να λαμβάνεται υπόψιν του γενικός βαθμός απόκτησής τους . Φυσικά καθοριστικό ρόλο θα πρέπει να έχει και ο βαθμός πτυχίου Ιατρικής. Ακόμη ,θα έπρεπε να μοριοδοτείται Το επιστημονικό έργο του υποψηφίου ,δλδ οι δημοσιεύσεις επιστημονικών άρθρων σχετικών με την ειδικότητα , η συμμετοχή- εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια.
Οταν υπάρχουν απαιτείσεις, είναι σωστό να δίνεται η δυνατότητα σε όλες τις ειδικότητες του υγειονομικού, εφόσον κατέχουν δεύτερο πτυχίο, να μπορουν να μεταταχθούν σε οποιοδήποτε κατεχόμενο βαθμό σε ειδικότητα των Ιατρών, Οδοντιάτρων, Κτηνιάτρων, Φαρμακοποιών και Ψυχολόγων του Υγειονομικού Σώματος.
Δεν συμφωνώ με την τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας σε καμία περίπτωση. Οι αξιωματικοί όταν έδωσαν κατατακτήριες εξετάσεις ίσχυε άλλος νόμος και με βάση αυτόν πήραν μια τέτοια σοβαρή απόφαση για της ζωή τους. Δεν γίνεται ξαφνικά και αυθαίρετα να αλλάζει ο νόμος. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα κάτσει να περιμένει 3και 4 χρόνια για να εξάσκησει το επάγγελμα που σπούδασε. Φυσικά και θα κινηθούν νομικά όλοι οι εμπλεκόμενοι
Το άρθρο αυτό θα πρέπει να εξαιρεί τους αξιωματικούς που έχουν ήδη εισαχθεί σε κάποιο ΑΕΙ με σκοπό την μετάταξη τους.
Ο νομοθέτης είναι ο πλέον άσχετος με το συγκεκριμένο άρθρο, διότι ένα παιδί αριστούχο το οποίο εργάζεται σε στρατιωτικό Νοσοκομείο με βάρδιες, (βάζοντας πλάτη) σε όλες τις εκλείψεις του υγειονομικού ( covit,εμβολιαστικά κέντρα,ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ 251ΓΝΑ για όλη την Αττική (χωρίς υποδομές) του νοσοκομείου για να δέχεται τόσο πολύ κόσμο…Η επιβράβευση είναι να περιμένει 4-5 χρόνια ενώ έχει πτυχίο Ιατρικής – οδοντιατρικής η φαρμακευτικής, κάνοντας τα ίδια πράγματα, περιμένοντας τον χρόνο για να γίνει αυτό που έχει σπουδάσει!
Κύριε Υπουργέ φέρτε επιτέλους έναν σωστό Νόμο για να πιάσουν τόπο οι Θυσίες των Νέων και των Γονιών τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Δώστε νόημα στα ονοιρα των Νέων. Δώστε αξία στα έξοδα του Γονέα που με πολύ κόπο σπουδάζει το παιδί του.
Ένα νομοσχέδιο που επιτέλους αγγίζει το θέμα των μετατάξεων των αξιωματικών του υγειονομικού σώματος δίνοντας την ευκαιρία και σε άλλες ειδικότητες πλην Νοσηλευτών να μεταταχθούν στην ειδικότητα του Ιατρού. Σύμφωνα με την αρχή όμως της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα σε όλες τις ειδικότητες του υγειονομικού εφόσον κατέχουν δεύτερο πτυχίο να μπορούν να μεταταχθούν σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Πιο συγκεκριμένα θα έπρεπε να συμπεριληφθούν επίσης και οι ειδικότητες των Κτηνιάτρων και των Ψυχολόγων πέρα από τους Οδοντιάτρους και τους Φαρμακοποιούς έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους αξιωματικούς του Υγειονομικού να μεταταχθούν.
21 Δεκεμβρίου 2022, 10:54 | Νικόλαος ΜερκούρηςΜόνιμος ΣύνδεσμοςΠροφανώς ο νομοθέτης είναι ο πλέον άσχετος με το συγκεκριμένο άρθρο, διότι ένα παιδί αριστούχο το οποίο εργάζεται σε στρατιωτικό Νοσοκομείο με βάρδιες, (βάζοντας πλάτη) σε όλες τις εκλείψεις του υγειονομικού ( covit,εμβολιαστικά κέντρα,ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ 251ΓΝΑ για όλη την Αττική (χωρίς υποδομές) του νοσοκομείου για να δέχεται τόσο πολύ κόσμο…Η επιβράβευση είναι να περιμένει 4-5 χρόνια ενώ έχει πτυχίο Ιατρικής – οδοντιατρικής η φαρμακευτικής, κάνοντας τα ίδια πράγματα, περιμένοντας τον χρόνο για να γίνει αυτό που έχει σπουδάσει!Το κάθε καινούργιο νομοσχέδιο βγαίνει για να διορθώσει τις αδυναμίες του παλιού και όχι να στέλνει δουλειά στα δικηγορικά γραφεία για ομαδικές πρόσφυγες, το σωστό είναι όταν έχει πάρει το πτυχίο του να κάνει αμέσως μετάταξη σε οποιαδήποτε βαθμό είναι και όχι να περιμένει να γίνει Λοχαγός και αντίστοιχους βαθμούς η να γίνει κλιμακωτά δηλαδή: όσοι φοιτούν ήδη και το έχουν δηλώσει στην υπηρεσία τους να μπορούν να μεταταχθούν αμέσως μόλις πάρουν το πτυχίο τους!
Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει την αρχή της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος, μη λαμβάνοντας υπόψη τα στελέχη με βαθμό κατώτερο του Λοχαγού και αντιστοίχων που ήδη φοιτούν σε κάποιο ΑΕΙ. Η αναδρομικότητα της ισχύος αυτού του νέου νόμου επιδεινώνει ακόμα περισσότερο τη συγκεκριμένη παραβίαση. Αν και θεωρώ ότι ο κατεχόμενος βαθμός δεν θα έπρεπε να αποτελεί οριζόντιο κριτήριο, εφόσον διατηρηθεί θα πρέπει να προβλεφθεί μια περίοδος κατά την οποία οι ήδη φοιτούντες σε ΑΕΙ να το αναφέρουν στην Υπηρεσία με στόχο την εξαίρεσή τους από το εν λόγω κριτήριο. Σε κάθε περίπτωση, είναι προς το συμφέρον της Υπηρεσίας η ταχύτατη αξιοποίηση των γνώσεων των στελεχών, ακόμα και αν αυτές αποκτήθηκαν ιδιωτικώς, άμεσα και όχι με καθυστέρηση ετών για την συμπλήρωση βαθμολογικών κριτηρίων.
Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των Αξιωματικών και τη θεμελιώδη αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των πολιτών που είναι μια γενική αρχή δημοσίου δικαίου.
Το μόνο που θα καταφέρετε είναι τη μαζική παραίτηση όλων αυτών των επιστημόνων.
Ένα νομοσχέδιο που επιτέλους αγγίζει το θέμα των μετατάξεων των αξιωματικών του υγειονομικού σώματος δίνοντας την ευκαιρία και σε άλλες ειδικότητες πλην Νοσηλευτών να μεταταχθουν στην ειδικότητα του Ιατρού. Σύμφωνα με την αρχή όμως της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα σε ολες τις ειδικότητες του υγειονομικού εφόσον κατέχουν δεύτερο πτυχίο να μπορούν να μεταταχθουν σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Πιο συγκεκριμένα θα έπρεπε να συμπεριληφθούν επίσης και οι ειδικότητες των Κτηνιάτρων και των Ψυχολόγων και να μπορούν όλοι οι Αξιωματικοί του υγειονομικού να μετατάσσονται από την μία ειδικότητα στην άλλη σύμφωνα με τα προαναφερόμενα κριτήρια του νομοσχεδίου.
Ένα νομοσχέδιο που επιτέλους αγγίζει το θέμα των μετατάξεων των αξιωματικών του υγειονομικού σώματος δίνοντας την ευκαιρία και σε άλλες ειδικότητες πλην Νοσηλευτών να μεταταχθουν στην ειδικότητα του Ιατρού. Σύμφωνα με την αρχή όμως της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα σε ολες τις ειδικότητες του υγειονομικού εφόσον κατέχουν δεύτερο πτυχίο να μπορούν να μεταταχθουν σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Πιο συγκεκριμένα θα έπρεπε να συμπεριληφθούν επίσης και οι ειδικότητες των Κτηνιάτρων και των Ψυχολόγων πέρα από τους Οδοντιάτρους και τους Φαρμακοποιούς έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους αξιωματικούς του Υγειονομικού να μεταταχθουν. Ο Βαθμός του Λοχαγού που αναφέρεται ως προϋπόθεση είναι αποδεκτός διότι έτσι η υπηρεσία αξιοποιεί σε ένα ελάχιστο ικανοποιητικό χρόνο τον αξιωματικό και την ειδικότητα την οποία κατέχει και έτσι δεν δημιουργούνται σε μικρούς βαθμούς κενά τα οποία δεν αναπληρώνονται σχεδόν ποτέ.
Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας είναι άδικο οι στρατιωτικοί φαρμακοποιοί εφόσον φέρουν πτυχίο οδοντιατρικής κτηνιατρικής ψυχολογίας να μην μπορούν να μεταταχθούν στον αντίστοιχο κλάδο.
Η ευμενής μεταχείριση μιας μόνο κατηγορίας προσωπικού και όχι και άλλης κατηγορίας προσωπικού που τελεί κάτω απ’ τις ίδιες συνθήκες με τους πρώτους ασκώντας όμοια καθήκοντα είναι συνταγματικώς ανεπίτρεπτη εφόσον οδηγεί στην άνιση μεταχείριση προσωπικού που τελούν κάτω απ’ τις ίδιες συνταγματικές εγγυήσεις και ίδιες συνθήκες υπηρεσιακής κατάστασης και παροχής υπηρεσιών. Για να αρθεί δε η ανισότητα αυτή, οι σχετικές ευνοϊκές διατάξεις που θεσπίστηκαν για μία μόνο κατηγορία προσωπικού πρέπει να εφαρμοστούν και για την άλλη κατηγορία που τελεί κάτω απ’ τις ίδιες συνθήκες και ασκεί όμοια καθήκοντα. Επομένως πρέπει όλοι οι υγειονομικοί αξιωματικοί των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, εφόσον φέρουν τον βαθμό του λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου ιατρικής, οδοντιατρικής, κτηνιατρικής και φαρμακευτικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενική ειδικότητα την ιατρών, οδοντιάτρων, κτηνιάτρων , φαρμακοποιών και ψυχολόγων του υγειονομικού σώματος.
Η μη δυνατότητα μετάταξης των φαρμακοποιών στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων έχει ως αποτέλεσμα την παραβίαση των αρχών της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες λειτουργίες και της αρχής της αξιοκρατίας, αντίκειται δε στις διατάξεις του Συντάγματος σχετικά με την προστασία του δικαιώματος της προσωπικότητας, ειδικότερη έκφανση του οποίου αποτελεί η ανεμπόδιστη επαγγελματική εξέλιξη και σταδιοδρομία του ατόμου και στην αρχή της αναλογικότητας. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει και οι φαρμακοποιοί όπως και οι νοσηλευτές εφόσον φέρουν πτυχίο οδοντιατρικής και κτηνιατρικής και όχι μόνο ιατρικής, όπως αναφέρεται στο άρθρο 48, να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων και όχι μόνο των γιατρών.
Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας δεν είναι ανεκτό αξιωματικοί νοσηλευτικής κάτοχοι πτυχίου οδοντιατρικής κτηνιατρικής σχολής και τμημάτων ψυχολογίας ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να μπορούν να ενταχθούν στη γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων, κτηνιάτρων και ψυχολόγων του υγειονομικού σώματος του ΠΝ και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί κάτοχοι των αντίστοιχων πτυχίων να μην μπορούν!
Προφανώς ο νομοθέτης είναι ο πλέον άσχετος με το συγκεκριμένο άρθρο, διότι ένα παιδί αριστούχο το οποίο εργάζεται σε στρατιωτικό Νοσοκομείο με βάρδιες, (βάζοντας πλάτη) σε όλες τις εκλείψεις του υγειονομικού ( covit,εμβολιαστικά κέντρα,ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ 251ΓΝΑ για όλη την Αττική (χωρίς υποδομές) του νοσοκομείου για να δέχεται τόσο πολύ κόσμο…Η επιβράβευση είναι να περιμένει 4-5 χρόνια ενώ έχει πτυχίο Ιατρικής – οδοντιατρικής η φαρμακευτικής, κάνοντας τα ίδια πράγματα, περιμένοντας τον χρόνο για να γίνει αυτό που έχει σπουδάσει!Το κάθε καινούργιο νομοσχέδιο βγαίνει για να διορθώσει τις αδυναμίες του παλιού και όχι να στέλνει δουλειά στα δικηγορικά γραφεία για ομαδικές πρόσφυγες, το σωστό είναι όταν έχει πάρει το πτυχίο του να κάνει αμέσως μετάταξη σε οποιαδήποτε βαθμό είναι και όχι να περιμένει να γίνει Λοχαγός και αντίστοιχους βαθμούς η να γίνει κλιμακωτά δηλαδή: όσοι φοιτούν ήδη και το έχουν δηλώσει στην υπηρεσία τους να μπορούν να μεταταχθούν αμέσως μόλις πάρουν το πτυχίο τους!
Οι αρχές της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες θεσεις, τις οποίες καθιερώνει το άρθρο 4 παράγραφοι 1 και 4 του Συντάγματος, αποτελούν συνταγματικό κανόνα που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση ατόμων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθηκες και ο οποίος δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας όταν προβαίνουν σε ρυθμίσεις ή μέτρα που έχουν κανονιστικό χαρακτήρα, να κινούνται μέσα στα όρια που διαγραφονται από την αρχή της ισοτητας και τα οποία αποκλειουν την έκδηλη άνιση μεταχείριση με την εφαρμογή της εισαγωγής ενός καθαρά χαριστικου μέτρου ή ενός προνομίου μη συνδεόμενου με αξιολογική κριτήρια. Επομένως αν γίνει με κανονιστική διάταξη , δικαιολογημένη ειδική ρύθμιση, για ορισμένη κατηγορία προσώπων και αποκλειστεί από την ρύθμιση αυτή κατά αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση , άλλη κατηγορία προσώπων για την οποία συντρέχει ο ίδιος λόγος που δικαιολογεί την ειδική εκείνη μεταχείριση, η διάταξη που εισάγει την δυσμενή αυτή διάκριση είναι ανίσχυρη ως αντισυνταγματική. Περαιτέρω, η αρχή της αξιοκρατίας η οποία απορρέει από το άρθρο 5 παρ.1 του Συντάγματος υπαγορεύει όπως η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα γίνονται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων για την καταληψη τους. Η αρχή αυτή καταλαμβάνει όχι μόνο τη διαδικασία πρόσβασης σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα αλλά και ,περαιτέρω, τι εν γένει διαδικασίες εξέλιξης ( προαγωγής ή ανάθεσης καθηκόντων ) των δημοσίων υπαλλήλων , περιλαμβανομένων και των στρατιωτικών υπαλλήλων ( ΣτΕ 2023/2018) . Επομένως θα πρέπει και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί όπως και οι αξιωματικοί νοσηλευτές, εφόσον φέρουν τον βαθμό του Λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου όχι μόνο ιατρικής αλλά και οδοντιατρικής και κτηνιατρικής σχολής να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενικη ειδικότητα όχι μόνο των γιατρών αλλά και των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων του υγειονομικού σώματος.
Όλοι οι αξιωματικοί νοσηλευτές θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ενταχθούν άμεσα στην σχολή που έχουν πάρει πτυχίο δουλεύοντας ταυτόχρονα και κάτω από αντίξοες συνθήκες και με πολύ κόπο.
Το άρθρο αυτό αποτρέπει την επαγγελματική εξέλιξη των αξιωματικών. Το σημαντικότερο όμως είναι ο αιφνιδιασμός και η απρόσμενη ανατροπή μιας ήδη διαμορφωμένης κατάστασης. Υπάρχουν αξιωματικοί που έχουν εγγραφεί σε κάποιο ΑΕΙ με σκοπό την μετάταξη τους στην αντίστοιχη ειδικότητα και οι οποίοι θα πρέπει να εξαιρούνται από το νομοσχέδιο αυτό.
Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των Αξιωματικών και την θεμελιώδη αρχή της προστατευόμενής εμπιστοσύνης των πολιτών που είναι μια γενική αρχή δημοσίου δικαίου, η οποία έχει ως σκοπό την αποτροπή αιφνιδιασμού των πολιτών από την επέλευση απρόσμενης ανατροπής μιας ήδη διαμορφωμένης έννομης κατάστασης. Η αναδρομική ισχύ αυτού του νέου νόμου είναι άκρως άδικη για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ που έχουν ήδη κάνει εγγραφή σε κάποιο ΑΕΙ, με σκοπό όταν αποφοιτήσουν να πραγματοποιήσουν τη μετάταξη τους στην αντίστοιχη ειδικότητα που έκαστος επιθυμεί, καθώς η απόφαση αυτή ελήφθη με βάση τον μέχρι τώρα ισχύοντα νόμο. Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ απαραίτητη την προσθήκη μιας μεταβατικής διάταξης η οποία θα επιτρέπει στους Αξιωματικούς που έχουν κάνει την εγγραφή τους πριν την ψήφιση του, να μπορούν να προχωρήσουν στη μετάταξη πριν τον βαθμό του Λοχαγού, Υποπλοίαρχου και Σμηναγού.
Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των Αξιωματικών και την θεμελιώδη αρχή της προστατευόμενής εμπιστοσύνης των πολιτών που είναι μια γενική αρχή δημοσίου δικαίου, η οποία έχει ως σκοπό την αποτροπή αιφνιδιασμού των πολιτών από την επέλευση απρόσμενης ανατροπής μιας ήδη διαμορφωμένης έννομης κατάστασης. Η αναδρομική ισχύ αυτού του νέου νόμου είναι άκρως άδικη για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ που έχουν ήδη κάνει εγγραφή σε κάποιο ΑΕΙ, με σκοπό όταν αποφοιτήσουν να πραγματοποιήσουν τη μετάταξη τους στην αντίστοιχη ειδικότητα που έκαστος επιθυμεί, καθώς η απόφαση αυτή ελήφθη με βάση τον μέχρι τώρα ισχύοντα νόμο. Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ απαραίτητη την προσθήκη μιας μεταβατικής διάταξης η οποία θα επιτρέπει στους Αξιωματικούς που έχουν κάνει την εγγραφή τους πριν την ψήφιση του, να μπορούν να προχωρήσουν στη μετάταξη πριν τον βαθμό του Λοχαγού, Υποπλοίαρχου και Σμηναγού.
Το παρόν άρθρο είναι άδικο για τους αξιωματικούς του υγειονομικού κλάδου, καθώς κατάφεραν να συνδυάσουν πτυχίο και εργασία ταυτόχρονα και με πολλή πίεση, ακόμα και στη διάρκεια της πανδημίας. Καλό θα ήταν να σεβαστούμε τους κόπους τους. Επιπλέον,όταν έδιναν κατατακτήριες δεν γνώριζαν για το παρον νομοσχέδιο. Επομενως θεωρώ δίκαιο είτε να καταργηθεί το συγκεκριμένο άρθρο είτε να προστεθει η μεταβατική διάταξη:«Για τους αξιωματικούς Νοσηλευτικής που κατά την έναρξη του παρόντος νόμου έχουν εγγραφεί ως φοιτητές στην Ιατρική, Οδοντιατρική, Κτηνιατρική και Φαρμακευτική σχολή ή σε Τμήμα Ψυχολογίας Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 26 του ν. 1911/1990 (Α΄116), όπως αυτές ίσχυαν πριν από την τροποποίηση τους με το άρθρο 23 του Ν.4407/2016 (Α΄ 134) και με το άρθρο 48 του παρόντος νόμου. Το ίδιο ισχύει και για τους αξιωματικούς της γενικής ειδικότητας των Οδοντιάτρων που κατά την ίδια ημερομηνία,είναι εγγεγραμμένοι φοιτητές Ιατρικής Σχολής.
Είναι παράλογη η τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας. Δεν είναι δυνατόν να μην επιτρέπετε σε έναν αξιωματικό, που με κόπο κατάφερε να ανταπεξέλθει στις δύσκολες απαιτήσεις του να δουλεύεις σκληρά με βάρδιες και ταυτόχρονα να σπουδάζεις, να κάνει μετάταξή και να εξάσκησει το επάγγελμα που σπούδασε. Ποιος νοήμων άνθρωπος θα κατέχει ένα πτυχίο ιατρικής ή οδοντιατρικής ή φαρμακευτικής ή ψυχολογίας και δεν θα το εξασκεί περιμένοντας 3 και 4 χρόνια. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι τη μαζική παραίτηση όλων αυτών των επιστημόνων Η πνευματική και εκπαιδευτική εξέλιξη θα έπρεπε να ήταν κάτι που επιβραβευεται και όχι κάτι το οποίο θα αποκτάται με τόσα εμπόδια.
Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των Αξιωματικών και τη θεμελιώδη αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των πολιτών που είναι μια γενική αρχή δημοσίου δικαίου, η οποία έχει ως σκοπό την αποτροπή αιφνιδιασμού των πολιτών από την επέλευση απρόσμενης ανατροπής μιας ήδη διαμορφωμένης έννομης κατάστασης. Η αναδρομική ισχύ αυτού του νέου νόμου είναι άκρως άδικη για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ που έχουν ήδη κάνει εγγραφή σε κάποιο ΑΕΙ, με σκοπό όταν αποφοιτήσουν να πραγματοποιήσουν τη μετάταξη τους στην αντίστοιχη ειδικότητα που έκαστος επιθυμεί, καθώς η απόφαση αυτή ελήφθη με βάση τον μέχρι τώρα ισχύοντα νόμο. Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ απαραίτητη την προσθήκη μιας μεταβατικής διάταξης η οποία θα επιτρέπει στους Αξιωματικούς που έχουν κάνει την εγγραφή τους πριν την ψήφιση του, να μπορούν να προχωρήσουν στη μετάταξη πριν τον βαθμό του Λοχαγού, Υποπλοίαρχου και Σμηναγού.
Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των Αξιωματικών και την θεμελιώδη αρχή της προστατευόμενής εμπιστοσύνης των πολιτών που είναι μια γενική αρχή δημοσίου δικαίου, η οποία έχει ως σκοπό την αποτροπή αιφνιδιασμού των πολιτών από την επέλευση απρόσμενης ανατροπής μιας ήδη διαμορφωμένης έννομης κατάστασης. Η αναδρομική ισχύ αυτού του νέου νόμου είναι άκρως άδικη για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ που έχουν ήδη κάνει εγγραφή σε κάποιο ΑΕΙ, με σκοπό όταν αποφοιτήσουν να πραγματοποιήσουν τη μετάταξη τους στην αντίστοιχη ειδικότητα που έκαστος επιθυμεί, καθώς η απόφαση αυτή ελήφθη με βάση τον μέχρι τώρα ισχύοντα νόμο. Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ απαραίτητη την προσθήκη μιας μεταβατικής διάταξης η οποία θα επιτρέπει στους Αξιωματικούς που έχουν κάνει την εγγραφή τους πριν την ψήφιση του, να μπορούν να προχωρήσουν στη μετάταξη πριν τον βαθμό του Λοχαγού, Υποπλοίαρχου και Σμηναγού.
Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας είναι άδικο οι φαρμακοποιοί εφόσον φέρουν πτυχίο οδοντιατρικής κτηνιατρικής ψυχολογίας να μην μπορούν να μεταταχθούν στον αντίστοιχο κλάδο.
Οι αρχές της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες θέσεις, τις οποίες καθιερώνει το άρθρο 4 παράγραφοι 1 και 4 του Συντάγματος, αποτελούν συνταγματικό κανόνα που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση ατόμων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες και ο οποίος δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας όταν προβαίνουν σε ρυθμίσεις ή μέτρα που έχουν κανονιστικό χαρακτήρα, να κινούνται μέσα στα όρια που διαγράφονται από την αρχή της ισότητας και τα οποία αποκλείουν την έκδηλη άνιση μεταχείριση με την εφαρμογή της εισαγωγής ενός καθαρά χαριστικού μέτρου ή ενός προνομίου μη συνδεόμενου με αξιολογική κριτήρια. Επομένως αν γίνει με κανονιστική διάταξη , δικαιολογημένη ειδική ρύθμιση, για ορισμένη κατηγορία προσώπων και αποκλειστεί από την ρύθμιση αυτή κατά αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση , άλλη κατηγορία προσώπων για την οποία συντρέχει ο ίδιος λόγος που δικαιολογεί την ειδική εκείνη μεταχείριση, η διάταξη που εισάγει την δυσμενή αυτή διάκριση είναι ανίσχυρη ως αντισυνταγματική. Περαιτέρω, η αρχή της αξιοκρατίας η οποία απορρέει από το άρθρο 5 παρ.1 του Συντάγματος υπαγορεύει όπως η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα γίνονται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων για την κατάληψή τους. Η αρχή αυτή καταλαμβάνει όχι μόνο τη διαδικασία πρόσβασης σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα αλλά και ,περαιτέρω, τι εν γένει διαδικασίες εξέλιξης ( προαγωγής ή ανάθεσης καθηκόντων ) των δημοσίων υπαλλήλων , περιλαμβανομένων και των στρατιωτικών υπαλλήλων ( ΣτΕ 2023/2018) . Επομένως θα πρέπει και οι αξιωματικοί φαρμακοποιοί όπως και οι αξιωματικοί νοσηλευτές, εφόσον φέρουν τον βαθμό του Λοχαγού και αντίστοιχων των άλλων κλάδων και είναι κάτοχοι πτυχίου όχι μόνο ιατρικής αλλά και οδοντιατρικής και κτηνιατρικής σχολής να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενική ειδικότητα όχι μόνο των γιατρών αλλά και των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων του υγειονομικού σώματος.
Η μη δυνατότητα μετάταξης των φαρμακοποιών στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων έχει ως αποτέλεσμα την παραβίαση των αρχών της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες λειτουργίες και της αρχής της αξιοκρατίας, αντίκειται δε στις διατάξεις του Συντάγματος σχετικά με την προστασία του δικαιώματος της προσωπικότητας, ειδικότερη έκφανση του οποίου αποτελεί η ανεμπόδιστη επαγγελματική εξέλιξη και σταδιοδρομία του ατόμου και στην αρχή της αναλογικότητας. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει και οι φαρμακοποιοί όπως και οι νοσηλευτές εφόσον φέρουν πτυχίο οδοντιατρικής και κτηνιατρικής και όχι μόνο ιατρικής, όπως αναφέρεται στο άρθρο 48, να μπορούν να εντάσσονται αντιστοίχως στην γενική ειδικότητα των οδοντιάτρων και των κτηνιάτρων και όχι μόνο των γιατρών