Από την 1η.1.2022 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους τους τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας.
Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΆρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
Άρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
- 36 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 94 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ, ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ (ΕΛΠΣΞ) Άρθρο 3 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Στρατού Ξηράς
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός του ΕΛΠΣΞ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΣΞ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πόροι του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Κεφάλαιο του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΣΞ
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΕΛΠΠΑ) Άρθρο 9 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Πολεμικής Αεροπορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Σκοπός του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑΆρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12 Πόροι του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑΆρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΠΑ
- 81 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) Άρθρο 15 Επέκταση δικαιούχων νοσηλείας στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 2 α.ν. 1137/1946
- 141 ΣχόλιαΆρθρο 16 Πόροι του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 10 α.ν. 1137/1946
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αντίτιμο για παρεχόμενες υπηρεσίες του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 14 α.ν. 1137/1946
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 18 Μισθολογική αποκατάσταση κατηγοριών πολιτικών υπαλλήλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ημέρες εκτός έδρας προσωπικού κατηγορίας ΔΕ Τεχνικών Οπλικών Συστημάτων και Πυρομαχικών, Ναρκαλιευτών, Ειδικών EOD – C/IED– Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4336/2015
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 Στρατιωτικές Λέσχες Στρατού Ξηράς– Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4361/2016
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κατάργηση συνδρομής εν αποστρατεία στρατιωτικών υπέρ Στρατιωτικών Λεσχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 Παροχή υπηρεσιών υγείας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στα μέλη των οικογενειών τους από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
- 29 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 23 Λήξη πρώτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 24 ν.δ. 1400/1973
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 24 Λήξη δεύτερης ή τρίτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαγραφή αποστρατευόμενων – Τροποποίηση άρθρου 36 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ανακαλούμενοι στην ενέργεια αξιωματικοί για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 66 ν.δ. 1400/1973
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ, ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ, ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ Άρθρο 27 Αναγνώριση χρόνου μετοχικής σχέσης των εθελοντών μακράς θητείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Βοήθημα λόγω θανάτου εν αποστρατεία μετόχων του ΜΤΝ – Αντικατάσταση άρθρου 79 π.δ. 21/31.10.1932
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 29 Καθορισμός μεριδίων μερισματούχων – Προσθήκη άρθρου 23Α στο π.δ. της 10ης Μαΐου/20ής Ιουλίου 1926
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 30 Αναπροσαρμογή μεριδίων μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1106/1980
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 31 Καταβολή έκτακτου μερίσματος στους μερισματούχους Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 1 α.ν. 559 της 24/27 Μαρτίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961
- 507 ΣχόλιαΆρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενου ποσού στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού λόγω τέλεσης γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Διάθεση πόρων από κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού για τα νοσοκομεία του Πολεμικού Ναυτικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 Εκπόνηση αναλογιστικών μελετών από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν.δ. 2554/1953
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 42 Επανακαθορισμός επιτοκίου προκαταβολών έναντι εφάπαξ βοηθήματος – Τροποποίηση άρθρου 18 ν.δ. 398/1974
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 43 Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού – Προσθήκη άρθρου 36Α στο ν.δ. 721/1970
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 Τρόπος και διαδικασία αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4407/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αξιοποίηση ακινήτων από φορείς του δημόσιου τομέα, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και αθλητικά σωματεία – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4407/2016
- 896 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Άρθρο 47 Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989
- 108 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ένταξη αξιωματικών σε ειδικότητα του υγειονομικού σώματος – Αντικατάσταση άρθρου 26 ν. 1911/1990
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ζητήματα μεταθέσεων στελεχών – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 5 του ν. 3883/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 Προαγωγές ανώτατων αξιωματικών – Τροποποίηση άρθρου 26 ν. 3883/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Κρίσεις αξιωματικών που τίθενται Εκτός Οργανικών Θέσεων – Τροποποίηση άρθρου 34 ν. 3883/2010
- 3.986 ΣχόλιαΆρθρο 53 Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4494/2017
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ρύθμιση θεμάτων αξιωματικών – διακεκριμένων αθλητών του Στρατού Ξηράς
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 55 Μεταφορά στρατευσίμων από έναν κλάδο σε άλλο – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3421/2005
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Απαλλαγή από την υποχρέωση στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης – Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 1 άρθρου 13 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Σύνθεση επιτροπής διαπρεπόντων επιστημόνων – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 Κλήση στρατευσίμων για κατάταξη με χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Εγγραφή στις μηχανογραφικές εφαρμογές εφεδρείας – Αντικατάσταση παρ. 6 και 7 άρθρου 49 ν. 3421/2005
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σύνθεση επιτροπής εξέτασης αιτημάτων αντιρρησιών συνείδησης – Τροποποίηση άρθρου 62 ν. 3421/2005
- 22 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ Άρθρο 63 Σκοπός – Οργάνωση – Αποστολή Εθνοφυλακής
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 64 Στελέχωση Εθνοφυλακής – Εκπαίδευση προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65 Εθνοφύλακες ως στρατιωτικοί σε ενέργεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθήκοντα, υποχρεώσεις και ευθύνη Εθνοφυλάκων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιώματα Εθνοφυλάκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 Κυρώσεις – Διαδικασία επιβολής κυρώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Πολιτικό προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων ΠροσωπικούΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
- 240 ΣχόλιαΆρθρο 71 Θέματα συνδικαλισμού Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 30Γ ν. 1264/1982
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΑΝ – Τροποποίηση άρθρου 2 ν.δ. 1032/1971
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74 Ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης ωρομίσθιου διδακτικού προσωπικού στις Σχολές και τα Κέντρα Εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 75 Στελέχωση θέσεων Πολεμικού Μουσείου – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν.δ. 132/1969
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 Μετονομασία Σχολών Πολέμου Πολεμικού Ναυτικού και Πολεμικής Αεροπορίας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν. 4609/2019
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 77 Σύσταση επιτροπής για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 78 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 79 Μεταβατικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Καταργούμενες διατάξεις
- 4.396 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 81 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Δεκεμβρίου 2022, 21:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Δεκεμβρίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
507 Σχόλια 11245 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 26020 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Το Άρθρο 35 είναι ελλιπές και άδικο. Συμφωνώ με το σχόλιο του Νίκου Καρδούλα της 23 07:43 Δεκ, 22 που αφορά στην διόρθωσή του.
Το άρθρο είναι ελλιπές, αφού δεν αναφέρει γιατί και σε ποιους καταργούνται οι κρατήσεις και δεν αναφέρει τίποτα περί αναδρομικών, αλλά τα εννοεί και προφανώς για την καταβολή τους θα χρειασθεί επιπλέον ΚΥΑ. Επίσης αναφέρεται ως ημερομηνία κατάργησης η 1.1.2022, ενώ η πραγματική ημερομηνία κατάργησης είναι η 13.5.2016 σύμφωνα με το ΣτΕ.
Προτείνεται το άρθρο να είναι όπως παρακάτω:
Άρθρο 35
Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους και καταβολή αναδρομικών διαφορών
1. Από την 13η.5.2016 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους που αποστρατεύθηκαν πριν τις 13.5.2016, τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, καθόσον οι διατάξεις αυτές κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις υπ’ αρ. 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
2. Οι δικαιούμενες συνολικές αναδρομικές διαφορές στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση των μερισματούχων, που απορρέουν από την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, θα καταβληθούν στους δικαιούχους σε εξήντα (60) μηνιαίες ισόποσες δόσεις από την ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου και στο εξής, από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας.
18 Η πολιτεία έχει υποχρέωση και ΠΡΈΠΕΙ να συμμορφωθεί απολύτως με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016 στους συνταξιούχους των Μετοχικων ταμείων .Κανονικά σε ένα κράτος δικαίου και ισονομίας η παύση ενός αντισυνταγματικού νόμου πρέπει να ισχύει από την χρονολογία που καθορίζει η Δικαιοσύνη δηλαδή από το 2016
Η πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί απολύτως με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016 στους συνταξιούχους των Μετοχικων ταμείων
Διαμαρτυρόμαστε, για την βλαπτική, για τα συμφέροντα των Αποστράτων Αξιωματικών, ρύθμιση της υποπ. Β3 παρ. Β του πρώτου άρθρου του Ν:4093/12, (Επιβολή κράτησης υπέρ Μ.Τ./Ε.Δ.) και την μη επιστροφή των αναδρομικών από 1.1.2013, δεδομένου ότι η κράτηση αυτή κρίθηκε καθολικά αντισυνταγματική και άδικη και δεύτερον διαμαρτυρόμαστε έντονα, για την κατάργηση της εν λόγω κράτησης τελικά από 1.1.2022, και όχι από 1.1.2021, όπως επανειλημμένα δήλωσε ο Κος ΥΦΕΘΑ εντός και εκτός Κοινοβουλίου.
Κατόπιν τούτου, σας προσκαλούμε στην ανάληψη, από μέρους σας, κατεπειγόντως, εκείνων των ενεργειών, προκειμένου να ισχύσει, η κατάργηση της εν λόγω κράτησης από 1.1.2021, όπως υποσχεθήκατε και όχι από 1.1.2022.
Επισημαίνεται ότι η μη ικανοποίηση του αιτήματος μας, θα δυσαρεστήσει σε μεγάλο βαθμό τα εν αποστρατεία μέλη μας, που ο αριθμός αυτών ανέρχεται στις 120.000 περίπου, μετά των οικογενειών τους, και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη σας.
Οι κρατήσεις του Ν.4093/12 κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το Μαϊ του 2016.
Η απόφαση σας για επιστροφή τους από 1/1/2022, είναι παράνομη και πέρα από κάθε έννοια δικαίου.
Εκλογές έρχονται, πράξτε το αυτονόητο.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ η κράτηση του νόμου 4093/16 κρίθηκε αντισυνταγματική. Απαιτείται επιστροφή των κρατήσεων από ημερομηνία εφαρμογής ήτοι τον Μάιο 2016.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ κράτηση του Ν.4093/12 από τα Μετοχικά Ταμεία κρίθηκε αντισυνταγματική. Υποχρέωση της πολιτείας, είναι η επιστροφή των εν λόγω παρακρατηθέντων, με αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία εφαρμογής του νόμου με τον όποιο έγιναν, δηλαδή από τον Μάιο του 2016.
H πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ για την κατάργηση από 1-1-2021
Αιτούμαι την τροποποίηση του άρθρου ,ώστε να συμπεριλάβει την απόδοση του συνόλου των αναδρομικών όλων των ετών, βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ και όχι μόνο από 1/1/2021.
Αν και οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και στο ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση της πολιτείας έρχεται με καθυστέρηση 6 χρόνων από 01.01.2022. Ενώ ο ΥΕΘΑ σε επερωτήσεις βουλευτών είχε δηλώσει εγγράφως ότι οι κρατήσεις αυτές θα επιστραφούν από 1η Ιανουαρίου 2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η Ιανουαρίου 2022. Τα χρήματα αυτά από το 2012, με τους υποχρεωτικούς πλεονασματικους προϋπολογισμούς, οδηγήθηκαν αυτούσια στα κουρεμένα από το PSI αποθεματικά των ταμείων και τουλάχιστον θα έπρεπε να επιστραφούν, αν όχι από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, τουλάχιστον από το 2015 με την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, καθώς πέρα από την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του ν. 4093 /12, η κράτηση αυτή γινόταν μόνο στους παλαιούς, πριν το 2016 μερισματούχους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο ταχύτητες μερισματούχων, οι πριν του 2016 με κρατήσεις και οι μετά του 2016 χωρίς κρατήσεις. Πέρα της αντισυνταγματικοτητας πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα αυτή η ανισότητα και αδικία και η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της προς τους παλαιούς προ του 2016 στρατιωτικούς συνταξιούχους που εν μέσω κρίσης είδαν συντάξεις και μερίσματα να περικόπτονται κατά 50% και με την συνεισφορά τους αποκατέστησαν τα αποθεματικά των μετοχικών ταμείων τους.
Με δύο λόγια καθαρά και ξάστερα.Η πολιτεία είναι υποχρεωμένη και πρέπει να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ όσο αφορά τις κρατήσεις αναδρομικά του Ν 4093/12 .Δίκαια και όχι αλλά καρτ. Αυτό έχουν υπόψιν οι της κυβέρνησης ότι πλησιάζουν οι εκλογές.
Δεν θα σχολιάσω την απόφαση του υπουργού, ούτε θα μπω σε διαβούλευση. Από τη στιγμή που σε κάθε ερώτηση των εκπροσώπων όλων των κομμάτων ο κ Παναγιωτόπουλος διαβεβαίωνε ότι θα δοθούν αναδρομικά από 1/1/21 κ κλωτσώντας το τενεκακι φτάσαμε να κόβει αναδρομικά ενός έτους, η νομική οδός είναι η μόνη λύση.
Μπήκα στον σχολιασμό για μία ειλικρινή απορία που έχω: Πως αλήθεια αισθάνεται ο κύριος υπουργός ειδικά τώρα σε προεκλογική περίοδο απέναντι στους απόστρατους; Μήπως μας θεωρεί αμελητέα ποσότητα; Πώς αισθάνεται απέναντι κ στο κόμμα του με αυτές τις παλινωδίες; Τι εικόνα βγάζει προς τα έξω, έχει αναρωτηθεί;
Ξέρω, ρητορικά ερωτήματα, αλλά κάποια στιγμή σε αυτή τη χώρα πρέπει σαν άνθρωποι πρωτ’απ’ολα να κοιταχτουμε στον καθρέφτη. Για να πάμε παρακάτω σαν χώρα!
εκάστοτε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ, του Α/ΓΕΑ και η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΑΑ για την κατάργηση από 1-1-2021.
H πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ για την κατάργηση από 1-1-2021
Η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ, του Α/ΓΕΑ και η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΑΑ για την κατάργηση από 1-1-2021
Παρά το θετικό της απόφασης για παύση της εισφοράς εκ του ν 4093/12, ο κ ΥΕΘΑ δεν τήρησε την υπόσχεσή του για απόδοση αναδρομικών από 1/1/2021. Πέραν αυτών αιτούμαι την τροποποίηση του άρθρου, ώστε να συμπεριλάβει την απόδοση του συνόλου των αναδρομικών όλων των ετών, βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ και όχι μόνο από 1/1/2021.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ που έκρινε αντισυνταγματική την κράτηση του Ν.4093/12 από τα Μετοχικά Ταμεία η μόνη σύννομη ενέργεια της πολιτείας, είναι η άμεση επιστροφή των εν λόγω παρακρατηθέντων, με αναδρομική ισχύ. Από την ημερομηνία εφαρμογής του νόμου με τον όποιο έγιναν, δηλαδή από τον Μάιο του 2016.
εκάστοτε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ, του Α/ΓΕΑ και η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΑΑ για την κατάργηση από 1-1-2021.20 Δεκεμβρίου 2022, 16:00 | Κωνσταντίνος ΜπελούληςΜόνιμος ΣύνδεσμοςΑρχικά επισημαίνεται ότι οι κρατήσεις του Ν. 4093/12 που γίνονται στα μερίσματα των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤ) επί 6,5 χρόνια, για όσους αποστρατεύθηκαν πριν τις 13/5/2016, κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις υπ’ αρ. 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Επέστρεφαν δε σαν έσοδα στα ΜΤ και αυτά μοιράζονταν αδιακρίτως σε όλους τους μερισματούχους, ακόμα και σε αυτούς που δεν πλήρωναν τις εν λόγω κρατήσεις, ενώ θα έπρεπε να μοιράζονται στους μερισματούχους που τις πλήρωσαν.
Τα αναδρομικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δίνονται από 1/
εκάστοτε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ, του Α/ΓΕΑ και η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΑΑ για την κατάργηση από 1-1-2021.20 Δεκεμβρίου 2022, 16:00 | Κωνσταντίνος ΜπελούληςΜόνιμος ΣύνδεσμοςΑρχικά επισημαίνεται ότι οι κρατήσεις του Ν. 4093/12 που γίνονται στα μερίσματα των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤ) επί 6,5 χρόνια, για όσους αποστρατεύθηκαν πριν τις 13/5/2016, κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις υπ’ αρ. 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Επέστρεφαν δε σαν έσοδα στα ΜΤ και αυτά μοιράζονταν αδιακρίτως σε όλους τους μερισματούχους, ακόμα και σε αυτούς που δεν πλήρωναν τις εν λόγω κρατήσεις, ενώ θα έπρεπε να μοιράζονται στους μερισματούχους που τις πλήρωσαν.
Τα αναδρομικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δίνονται από 1/
Η πολιτεία είναι υποχρεωμένη νά τηρεί απαράβατα τίς αποφάσεις τών ανωτάτων δικαστηρείων καί τού ΣΤΕ πού πού στήν προκείμενη περίπτωση αποφάσησε τά αναδρομικά νά δοθούν από 1/1/2021.Επίσης θά πρέπει νά φορολογηθούν μέ ενιαίο συντελεστή γιά αποφυγή συμπληρωματικών δηλώσεων.
Ο υπό έκδοση Νόμος εκτός του ότι έχει, ως γνωστόν,κανονικά την υποχρέωση συμμόρφωσης στις Αποφάσεις του ΣτΕ, προκειμένου να δοθούν τα ανάλογα αναδρομικά σε όλα τα στελέχη,από 01-01-2013 λόγω κατάργησης αντισυνταγματικών κρατήσεων του Ν.4093/2012, προτείνεται επιπλέον να συμπληρωθεί εδώ, ή σε άλλο άρθρο: [Α. Από 01-01-2023 γίνεται κούρεμα 100% «ΒΑΡΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΔ ε.ε. & ε.α.» για οφειλές σε Τραπεζικά Δάνεια και Πιστωτικές Κάρτες,εφόσον έχουν τέτοιες εκκρεμμότητες μέχρι 31-12-2022, λόγω των συνεπειών της πολυετούς οικονομικής κρίσης, κάνοντας έτσι «ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΒΑΡΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΔ ε.ε. & ε.α.», από την αρμόδια Τράπεζα, η οποία υποχρεούται να ενημερώνει ηλεκτρονικά και το αρμόδιο Μετοχικό Ταμείο του Στελέχους ΕΔ.], και [Β. Τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ υποχρεούνται να χορηγούν στο εξής άτοκα ή με μικρό επιτόκιο έως 1% Δάνεια μέχρι 15.000,00 ευρώ,αναπροσαρμοζόμενα με τον εκάστοτε πληθωρισμό από το ΔΣ/ΜΤ ΕΔ, με πάρα πολλές δόσεις, πχ 50-200 και μηνιαία δόση 50-100 ευρώ, κατά κρίση τους και σύμφωνα με τις δυνατότητες τους, στα ε.ε. & ε.α. Στελέχη που έχουν «ΒΑΡΗ» από οφειλές σε Τραπεζικά Δάνεια και Πιστωτικές Κάρτες, μεριμνώντας έτσι για την πλήρη «ΑΡΣΗ ΒΑΡΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΔ ε.ε. & ε.α.», από κοινοποιήσεως του παρόντος.].
Χριστοφόρου Δημήτριος
Ταξίαρχος(Δ) Π.Α. ε.α.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΣΥΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΥΕΘΑ/ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ Ν.4093/12.Η ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕ ΑΔΙΚΕΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
Mε λύπη διαπιστώνουμε δυστυχώς στο άρτει αναρτηθέν σχετικό άρθρο «Από 1.1.2022 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (Α’ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους τους τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι οικείοι Ειδικοί Κλάδοι».
Ενώ ο ΥΕΘΑ είχε δηλώσει εγγράφως ότι οι κρατήσεις αυτές θα επιστραφούν από 1η Ιανουαρίου 2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο νομοσχέδιο, ότι τώρα ο Υπουργός αναιρεί την δέσμευση αυτή. Γιατί άραγε??? Στο άρτει αναρτηθέν στη διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, υφίσταται σχετικό άρθρο με την ίδια ως άνω διάταξη, εκτός από την ημερομηνία αναδρομικότητας, η οποία μετατοπίστηκε κατά ένα έτος ήτοι 1.1.2022, παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις του Υπουργού.
Παρακαλώ θα ήθελα όπως ληφθει υπόψη ότι τα χρήματα αυτά από το 2012, θα έπρεπε να έχουν επιστραφεί από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, και στην χειρότερη περίπτωση τουλάχιστον από το 2015 με την απόφαση του ΣτΕ.
Η κράτηση αυτή γινόταν μόνο στους παλαιούς, πριν το 2016 μερισματούχους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο ταχύτητες μερισματούχων, οι πριν του 2016 με κρατήσεις και οι μετά του 2016 χωρίς κρατήσεις
Πέρα της αντισυνταγματικοτητας πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα αυτή η ανισότητα και αδικία και η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της προς τους παλαιούς προ του 2016 στρατιωτικούς συνταξιούχους που εν μέσω κρίσης είδαν συντάξεις και μερίσματα να περικόπτονται κατά 50% και με την συνεισφορά τους αποκατέστησαν τα αποθεματικά των μετοχικών ταμείων τους.
Είναι αδιανόητη τέτοια κοροϊδία από τον Υπουργό προς τους μερισματούχους και πέραν αυτών αιτούμαι από τον Υπουργός έστω και την υστάτη ώρα την τροποποίηση του άρθρου, ώστε να συμπεριλάβει την απόδοση του συνόλου των αναδρομικών όλων των ετών, βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ και στην χειρότερη περίπτωση να τηρήσει την δέσμευσή του για θέσπιση της αναδρομικότητας τουλάχιστον από 1.1.2021. Ευχαριστώ
Εφαρμογή ΑΜΕΣΑ των αποφάσεων του ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΊΑΣ
Αλλά ποιος έχασε την ντροπή για να την βρείτε εσείς και οι προηγούμενοι από εσάς που έχετε καταστήσει έναν ολόκληρο λαό να ζει με «επιδόματα».
Αν και οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και στο ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση της πολιτείας έρχεται με καθυστέρηση 6 χρόνων από 1-1-2022. Ενώ ο ΥΕΘΑ σε επερωτήσεις βουλευτών είχε δηλώσει εγγράφως ότι οι κρατήσεις αυτές θα επιστραφούν από 1η Ιανουαρίου 2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η Ιανουαρίου 2022. Τα χρήματα αυτά από το 2012, με τους υποχρεωτικούς πλεονασματικους προϋπολογισμούς, οδηγήθηκαν αυτούσια στα κουρεμένα από το PSI αποθεματικά των ταμείων και τουλάχιστον θα έπρεπε να επιστραφούν, αν όχι από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, τουλάχιστον από το 2015 με την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η – 1-2021, καθώς πέρα από την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του 4093 /12, η κράτηση αυτή γινόταν μόνο στους παλαιούς, πριν το 2016 μερισματούχους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο ταχύτητες μερισματούχων, οι πριν του 2016 με κρατήσεις και οι μετά του 2016 χωρίς κρατήσεις. Πέρα της αντισυνταγματικοτητας πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα αυτή η ανισότητα και αδικία και η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της προς τους παλαιούς προ του 2016 στρατιωτικούς συνταξιούχους που εν μέσω κρίσης είδαν συντάξεις και μερίσματα να περικόπτονται κατά 50% και με την συνεισφορά τους αποκαταστήσαν τα αποθεματικά των μετοχικών ταμείων τους.
Εφαρμόστε την απόφαση του ΣΤΕ και δώστε τα αναδρομικά από το 2016. Υφίσταται σεβασμός των δικαστικών αποφάσεων ή όχι;
ΕΑΑΛΣ: Σχολιασμός άρθρου 35 σ/ν ΥΕΘΑ [«(αναδρομική) Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 στα μερίσματα Μετοχικών Ταμείων Σ-Ν-Α»]
Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (Ε.Α.Α.Λ.Σ.), που αριθμεί 4.500 μέλη εν αποστρατεία στελέχη του Λιμενικού Σώματος, καταρχάς καλωσορίζει τη ρύθμιση του άρθρου 35, καθώς με αυτή αναγνωρίζεται, επί της αρχής και επιτέλους, από την Πολιτεία η αντισυνταγματικότητα της διάταξης, που αυτή καταργεί [δηλ. της υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222)].
Πιο συγκεκριμένα, η καταργούμενη διάταξη επέβαλε από το 2012, καταχρηστικές και εν τέλει αντισυνταγματικές, μειώσεις στα μερίσματα και στο ΕΚΟΕΜ (Σ-Ν-Α) των μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας [κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την Ολομέλεια ΣτΕ το 2015 (Αποφάσεις 2287-2288/2015)].
Δυστυχώς, όμως, με το άρθρο 35 του σ/ν ΥΕΘΑ, η Πολιτεία επιλέγει αναιτιολόγητα και επιλεκτικά να συμμορφωθεί με (σοβαρή και υπαίτια) καθυστέρησή της (μόλις από 01.01.2022).
Επισημαίνεται ότι, ενώ οι αντισυνταγματικά παρακρατηθείσες πρόσοδοι των μερισματούχων θα έπρεπε να είχαν επιστραφεί στους δικαιούχους τους στον καθένα ατομικά και από το χρόνο που εκκινά η αντισυνταγματική παρακράτησή τους, αυτές αυθαίρετα και καταχρηστικά αποθεματοποιήθηκαν υπέρ των τριών Μετοχικών Ταμείων (Σ-Ν-Α). Κατά συνέπεια, είναι υπαρκτοί οι πόροι για τη χρηματοδότηση της επιστροφής τους.
Περαιτέρω, παρότι με το άρθρο 35 του νομοσχεδίου ΥΕΘΑ (πέραν της αντισυνταγματικότητας της καταργούμενης διάταξης του ν. 4093/2012) αναγνωρίζεται η (δικαστικώς κριθείσα) αναδρομικότητα της απαίτησης των δικαιούχων από την Πολιτεία, ατυχώς από την Πολιτεία (εν προκειμένω το ΥΕΘΑ) προτείνεται αναδρομική επιστροφή τους μόνον από την 1η Ιανουαρίου 2022. Δηλαδή, ούτε από την έναρξη εφαρμογής του αντισυνταγματικού ν. 4093/2012, αλλά ούτε και από το 2015 που η απόφαση της Ολομέλειας ΣτΕ έγινε εκτελεστή. Πόσω δε μάλλον, ούτε καν από την ημερομηνία που, παλαιότερα δεσμεύθηκε, πολιτικά, ο κ. ΥΠΕΘΑ (δηλ. από την 1.1.2021).
Υπό το φως των ανωτέρω, η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (Ε.Α.Α.Λ.Σ.) θεωρεί ότι η Πολιτεία έχει υποχρέωση να θεραπεύσει την αδικία που υπέστησαν οι θιγόμενοι δικαιούχοι και, γι’ αυτό ζητά από το ΥΕΘΑ να προβλέψει την αναδρομική ισχύ της καταργούμενης ως αντισυνταγματικής υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), από το χρόνο έναρξης της εφαρμογής της (ήτοι, από το 2012).
Πειραιάς 21 Δεκεμβρίου 2022
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Στ. Βοϊδονικόλας
Ο Γεν. Γραμματέας Δημ. Σαϊτάκης
ΘΕΜΑ: Σχόλια επί του Άρθρου 35 του Νομοσχέδιου του ΥΠ.ΕΘ.Α.
1. Ως γνωστόν, ο Ν:4093/12, με αποφάσεις του ΣτΕ, κρίθηκε αντισυνταγματικός, και επομένως η κράτηση υπέρ Μετοχικών Ταμείων (Μ.Τ.) των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.), που επιβλήθηκε δυνάμει του ως άνω νόμου, θα έπρεπε να είχε καταργηθεί από 1-1-2013.
2. Κατόπιν επανειλημμένων διαμαρτυριών των Αποστράτων Αξιωματικών, τα Μ.Τ./Ε.Δ. έχουν υποβάλει, από τις αρχές του 2020, μέσω των Γ.Ε. τους, προς τους αρμόδιους φορείς (ΥΠΕΘΑ – ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ), προτάσεις, με θετικές εισηγήσεις, για κατάργηση, με νομοθετική ρύθμιση, της προβλεπόμενης, από τον ως άνω νόμο, κράτησης, επισημαίνοντας ότι, με την κατάργησή της, δεν θα υπάρξει πρόβλημα βιωσιμότητας αυτών. Με τις θετικές εισηγήσεις τους συμφώνησαν και τα Γ.Ε. τους.
3. Ο κ. ΥΦΕΘΑ., στις 16.2.22, στη ΒτΕ, δήλωσε ότι προωθείται σχέδιο τροπολογίας με το οποίο θεσπίζεται νομοθετική ρύθμιση, για παύση, από 1-1-2021, της εν λόγω κράτησης, και δευτερολογώντας δήλωσε και πάλι ότι η σκοπούμενη ρύθμιση θα εφαρμοσθεί από 1-1-2021 και όχι από 12.5.2016 (ψήφιση Ν:4387/16).
4. Στο Νομοσχέδιο, που, εκ μέρους του ΥΠ.ΕΘ.Α., κατατέθηκε στη ΒτΕ, για ψήφιση, μετά λύπης μας διαπιστώνουμε, ότι η κατάργηση της εν λόγω κράτησης θα ισχύσει από 1.1.2022 και όχι από 1.1.2021, όπως δήλωσε ο κ. ΥΦΕΘΑ στην ΒτΕ στις 16.2.2022.
5. Εν όψει των ανωτέρω, κατ’ αρχάς, διαμαρτυρόμαστε, για την βλαπτική, για τα συμφέροντα των Αποστράτων Αξιωματικών, ρύθμιση της υποπ. Β3 παρ. Β του πρώτου άρθρου του Ν:4093/12, (Επιβολή κράτησης υπέρ Μ.Τ./Ε.Δ.) και την μη επιστροφή των αναδρομικών από 1.1.2013, δεδομένου ότι η κράτηση αυτή, κρίθηκε, καθολικά, αντισυνταγματική και άδικη και δεύτερον διαμαρτυρόμαστε, έντονα, για την κατάργηση της εν λόγω κράτησης, τελικά, από 1.1.2022, και όχι από 1.1.2021, όπως, ως προαναφέρεται, δήλωσε ο Κος ΥΦΕΘΑ.
6. Κατόπιν τούτου, σας προσκαλούμε στην ανάληψη, από μέρους σας, κατεπειγόντως, εκείνων των ενεργειών, προκειμένου να ισχύσει, η κατάργηση της εν λόγω κράτησης από 1.1.2021, όπως υποσχεθήκατε και όχι από 1.1.2022, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη σας ότι, έστω και κατά ένα έτος απώλεια χρηματικού ποσού, επηρεάζει σημαντικά το γενικότερο οικονομικό προγραμματισμό των Αποστράτων Αξιωματικών, λόγω των πολλών άλλων μειώσεων, που έγιναν στις συντάξεις τους αλλά και λόγω των εκτεταμένων επιπτώσεων από την οικονομική και ενεργειακή κρίση.
7. Επισημαίνεται ότι η μη ικανοποίηση του αιτήματος μας, θα δυσαρεστήσει σε μεγάλο βαθμό τα εν αποστρατεία μέλη μας, που ο αριθμός αυτών ανέρχεται στις 45.000 περίπου, μετά των οικογενειών τους, και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη σας.
Απτχος (Ι) ε.α
Kωνσταντίνος Τζαβέλλας
Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Κύριε υπουργέ ξεχάσατε την δέσμευσή σας για αναδρομικά απο 1/1/2021 (αν και θα πρέπει να ηταν μεγαλύτερο το χρονικό διάστημα των αναδρομικων).Να ξέρετε οτι όλοι εμείς δεν ξεχνάμε τα ψέματα και τις υποσχέσεις σας και όλα εδώ πληρώνονται και θα το διαπιστώσετε σε λίγους μήνες.
Να δοθουν τα αναδρομικα των εν αποστρατεια στρατιωτικων για τα μερισματα απο τον Μαιο του 2016 εως τωρα και οχι απο την 1-1-2022,
οφείλεται να λάβετε υπόψιν σας την απόφαση ΤΟΥ ΣΤΕ ΠΟΥ ΕΚΡΙΝΕ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΗ, ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΗΝΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Ή ΟΧΙ
Αιτώ την άμεση διακοπή της κράτησης του 4093/12 και την απόδοση του συνόλου των αναδρομικών βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ, (από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016) και όχι μόνο τον τελευταίο χρόνο όπως δρομολογείται.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ που έκρινε αντισυνταγματική την κράτηση του Ν.4093/12 από τα Μετοχικά Ταμεία είναι απαραίτητο σε κάθε περίπτωση η αναδρομική επιστροφή των εν λόγω παρακρατηθέντων ,από την ημερομηνία εφαρμογής του νόμου με τον όποιο έγιναν, δηλαδή από τον Μάιο του 2016.
Απαιτώ την πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων του Σ.Τ.Ε. για την παύση του Ν.4093/12 με αναδρομική ισχύ πενταετίας.
Με καθυστέρηση 6 χρόνων έρχεται η πολιτεία να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ από το 2015, που αφορούν τον ν. 4093/2012, οι οποίες έχουν κριθεί ως ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ.
Παρά τις υποσχέσεις του κ. ΥΕΘΑ ότι θα αποκατασταθεί η αδικία από το 2021, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο η ημερομηνία από 2021 έγινε 2022.
Η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της και να αποκαταστήσει τους προ του 2016 αποστράτους μερισματούχους επιστρέφοντας το σύνολο των κρατήσεων.
Αυτές οι κρατήσεις του ν 4093/12 έχουν καταργηθεί από το 2016
Αλλά στους συνταξιουχους πριν το 2016 συνεχίζει η παρακράτηση δεν θα πω από ποτε πρέπει να δοθούν αναδρομικά αλλα, ο κυριος υπουργός στη Βουλή είχε δεσμευθεί ότι θα επιστραφούν οι κρατήσεις απο1/1/2021 αλλά στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αναγράφεται η 1/1/2022 εάν αυτό περάσει λυπάμαι αλλά ο κυριος υπουργός κρίνεται (αναξιοπιστος)
Πλοίαρχος (ε) Σ Σταυραγγελος ΠΝ
Τον Μάιο 2022, με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ στη Βουλή με το άρθρο 27 προβλεπόταν η κατάργηση των μειώσεων του ν.4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ. Οι κρατήσεις καταργούνται με αναδρομικότητα από 1-1-2021.
Στο άρθρο 27 του σχεδίου του τότε νομοσχεδίου αναφέρονται τα εξής:
Άρθρο 27
Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
Από 1.1.2021 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους τους τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι οικείοι Ειδικοί Κλάδοι.»
Ως εκ τούτου με βάση τα ανωτέρω και με δεδομένες τις τοποθετήσεις και δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας τόσο στην Βουλή των Ελλήνων όσο και στις συναντήσεις με τα θεσμικά όργανα των αποστράτων, εισηγούμαι την εφαρμογή της αναδρομικότητας στο Άρθρο 35 από 1/1/2021
Η κυβέρνηση να σεβαστεί και να εφρμόσει άμεσα την απόφαση του ΣΤΕ σύμφωνα με τον ν.4387/2016. Σε ανίθετη περίπτωση καταργείται το κράτος δικαίου και καταστρατηγούνται θεμελιώδεις αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Τροποποίηση του άρθρου, ώστε να συμπεριλάβει την απόδοση του συνόλου των αναδρομικών όλων των ετών, βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ και όχι μόνο από 1/1/2022.
H πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ για την κατάργηση από 1-1-2021
Αν και οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και στο ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση της πολιτείας έρχεται με καθυστέρηση 6 χρόνων από 01.01.2022. Ενώ ο ΥΕΘΑ σε επερωτήσεις βουλευτών είχε δηλώσει εγγράφως ότι οι κρατήσεις αυτές θα επιστραφούν από 1η Ιανουαρίου 2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η Ιανουαρίου 2022. Τα χρήματα αυτά από το 2012, με τους υποχρεωτικούς πλεονασματικους προϋπολογισμούς, οδηγήθηκαν αυτούσια στα κουρεμένα από το PSI αποθεματικά των ταμείων και τουλάχιστον θα έπρεπε να επιστραφούν, αν όχι από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, τουλάχιστον από το 2015 με την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, καθώς πέρα από την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του ν. 4093 /12, η κράτηση αυτή γινόταν μόνο στους παλαιούς, πριν το 2016 μερισματούχους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο ταχύτητες μερισματούχων, οι πριν του 2016 με κρατήσεις και οι μετά του 2016 χωρίς κρατήσεις. Πέρα της αντισυνταγματικοτητας πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα αυτή η ανισότητα και αδικία και η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της προς τους παλαιούς προ του 2016 στρατιωτικούς συνταξιούχους που εν μέσω κρίσης είδαν συντάξεις και μερίσματα να περικόπτονται κατά 50% και με την συνεισφορά τους αποκατέστησαν τα αποθεματικά των μετοχικών ταμείων τους.Παρεπιπτόντως θα φανούν στις κάλπες καιρός γαρ εγγύς….
Είναι υποχρέωση της Πολιτείας, αν έχει στοιχειώδες φιλότιμο, να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣΤΕ αρχικά, αν όχι από το 2016 όπως είναι το σωστό. Σε καμία περίπτωση από το 2022, αλλά όπως το αρχικό σχέδιο από το 2021.
Το ΜΤΑ κατα τη γνωμη μου επρεπε να σταματησει την κρατηση μολις εμαθε την αποφαση του ΣτΕ.Τωρα πρεπει να την επιστρεψει σε οσους συνεχιζει την κρατηση.Πιστευω οι αρμοδιοι δεν το επραξαν για να μη χασουν την καρεκλα.
H πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ για την κατάργηση από 1-1-2021
Η εκάστοτε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ, του Α/ΓΕΑ και η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΑΑ για την κατάργηση από 1-1-2021.
Αρχικά επισημαίνεται ότι οι κρατήσεις του Ν. 4093/12 που γίνονται στα μερίσματα των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤ) επί 6,5 χρόνια, για όσους αποστρατεύθηκαν πριν τις 13/5/2016, κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις υπ’ αρ. 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Επέστρεφαν δε σαν έσοδα στα ΜΤ και αυτά μοιράζονταν αδιακρίτως σε όλους τους μερισματούχους, ακόμα και σε αυτούς που δεν πλήρωναν τις εν λόγω κρατήσεις, ενώ θα έπρεπε να μοιράζονται στους μερισματούχους που τις πλήρωσαν.
Τα αναδρομικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δίνονται από 1/1/2022, υπολείπονται ακόμη αναδρομικά 5,5 ετών για την ικανοποίηση των μερισματούχων που αδικήθηκαν, με βάση την 13/5/2016 μέχρι και 31.12.2022 (αναδρομικά 6,5 ετών).
Λύσεις
1η Εάν τα ΜΤ δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να δώσουν εφάπαξ όλα τα αναδρομικά, προτείνεται αυτά να δοθούν με δόσεις στα επόμενα 5 χρόνια (60 δόσεις), δόσεις που θα καταβάλλονται στα μηνιαία μερίσματα όσων αποστρατεύθηκαν πριν τις 13/5/2016.
2η Εάν τα ΜΤ δεν έχουν ούτε την οικονομική ευχέρεια να καταβάλουν τα αναδρομικά σε 5 χρόνια, να αιτηθούν από την κυβέρνηση τα εν λόγω χρήματα, και να τους δοθούν υπό μορφή οικονομικήςενίσχυσης. .
3η Να υπάρξουν δύο διαφορετικά μερίδια στα επόμενα 5 χρόνια, ένα για αυτούς που αποστρατεύθηκαν πριν τις 13/5/2016 και ένα για όσους αποστρατεύθηκαν μετά τις 13/5/2016, όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.
Η πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο Νόμος.4387/2016.
Τέλος να ληφθεί σοβαρά υπόψιν ότι σημαντικός αριθμός αποστράτων, έχεις υποβάλει αγωγές, όπου ζητά την επιστροφή των παράνομα παρακρατηθέντων ποσών των 5 τελευταίων ετών.
Ως πρώην στέλεχος των ΕΔ της Χώρας μας και ως Πολίτης της, ΑΠΑΙΤΩ από την Κεντρικη Διοίκηση της Χώρας μας, να σέβεται, να τηρεί και να εκτελεί τις εντολές τόσον του Σύνταγματός μας, όσον και τις Αποφάσεις του ΣτΕ.
Κάθε άλλη, υπεκφυγή, παράκαμψη ή δικαιολογία, καθιστούν την ίδια την Κεντρική Διοίκηση της Χώρας μας, αφενός υπόλογη προς το Σύνταγμα και την Δικαιοσύνη και αφετέρου αναξιόπιστη πρός τους Πολίτες της.
Στην «Διαβούλευση» αυτήν, επιχειρείτε να διαστρβλώσετε όσα ανωτέρω εξέθεσα.
Έχω το αναφαίρετο ΔΙΚΑΙΩΜΑ να καταγγείλω τα του Άρθρου 35, ως μη συνεπεί έναντι των Αποφάσεων του ΣτΕ, που σαφέστατα και χωρίς παρερμηνείες σας εγκαλεί στην τήρηση του Συντάγματός μας και που η Απόφασή του συνοψίζεται ως ακολούθως:
-«… Κατά τη γνώμη επτά μελών με αποφασιστική ψήφο, το Δικαστήριο έχει την ευχέρεια να καθορίσει σε εξαιρετικές περιπτώσεις χρόνο επελεύσεως των συνεπειών της ακυρώσεως μεταγενέστερο και από την ημερομηνία δημοσιεύσεως της ακυρωτικής απόφασης κατ’ απόκλιση των οριζομένων στο άρθρο 50 περ. 3 β του π.δ. 18/1989, στην προκειμένη δε περίπτωση, εν όψει του επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος να υφίσταται νόμιμο καθεστώς κοινωνικής ασφάλισης, οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του ν. 4387/2016 πρέπει να επέλθουν έξι μήνες μετά την δημοσίευση της 1889/2019 αποφάσεως, προκειμένου να παρασχεθεί η δυνατότητα στο νομοθέτη, αφού λάβει γνώση του σκεπτικού της ακυρωτικής απόφασης, να προβεί σε νέα, σύμφωνη με το Σύνταγμα, ρύθμιση του ζητήματος που αφορούν οι κριθείσες ως… «.
Αιτουμαι την τροποποίηση του άρθρου ωστε να συμπεριλάβει την απόδοση του συνολου,ολων των αποφασεων του Σ.Τ.Ε κ οχι μονο απο 1/1/2022.Επισης τα αναδρομικά αυτα να φορολογηθουν με ενιαίο συντελεστή,ωστε να μην χρειαστεί ο καθε συνάδερφος να τρέχει σε λογιστες για συμπληρωματικές δηλωσεις καταβάλλοντας ενα ποσο για την διεκπεραίωση αυτών.
Αδυνατώ να κατανοήσω πως η δέσμευση του Υπουργού και η εισήγηση του ΜΤΑ δεν λαμβάνονται υπόψη (ουσιαστικά είναι γραμμένες).Τόσο χαμηλά είναι οι προτεραιότητα –απόστρατοι–;.Ελπίζω να πρυτανεύσει η ενσυναίσθηση και ο Αρμόδιος, την τελευταία στιγμή, να δώσει την πρέπουσα λύση.
Από τα έγγραφα αποδεικνύεται ότι το Μ.Τ.Α. εδώ και πολλά χρόνια είχε και μπορούσε να κάνει το σταμάτημα των εν λόγω κρατήσεων, αλλά ΔΕΝ υπήρχε η Πολιτική Βούληση …….,να δοθουν οπως το ΣτΕ διαταζει απο 2016 οχι μονο 2022. Τα ποσοστά εσόδων που απέδιδαν οι εν λόγω κρατήσεις μηδαμινό!!!! <> ……και χωρίς αυτά τα έσοδα το Μετοχικό και πάλι θα ήταν Πλεονασματικό !!! Όμως τα 60 -70 -80-100 μηνιαίως για τον Απόστρατο είναι ολόκληρη περιουσία. Απαράδεκτο!!! Υποσχόταν εγγράφως στη Βουλή (δύο (2) χρόνια ΥΕΘΑ & ΥΦΕΘΑ) ότι θα επιστρέψουν τις κρατήσεις ν. 4093/12 από 1/1/2021 αλλά επιστρέφουν μόνο για το τρέχον έτος.
Σμήναρχος (ΤΤΗ) ε.α Γκόνος Παράσχος