Από την 1η.1.2022 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους τους τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας.
Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΆρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
Άρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
- 36 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 94 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ, ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ (ΕΛΠΣΞ) Άρθρο 3 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Στρατού Ξηράς
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός του ΕΛΠΣΞ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΣΞ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πόροι του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Κεφάλαιο του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΣΞ
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΕΛΠΠΑ) Άρθρο 9 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Πολεμικής Αεροπορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Σκοπός του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑΆρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12 Πόροι του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑΆρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΠΑ
- 81 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) Άρθρο 15 Επέκταση δικαιούχων νοσηλείας στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 2 α.ν. 1137/1946
- 141 ΣχόλιαΆρθρο 16 Πόροι του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 10 α.ν. 1137/1946
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αντίτιμο για παρεχόμενες υπηρεσίες του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 14 α.ν. 1137/1946
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 18 Μισθολογική αποκατάσταση κατηγοριών πολιτικών υπαλλήλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ημέρες εκτός έδρας προσωπικού κατηγορίας ΔΕ Τεχνικών Οπλικών Συστημάτων και Πυρομαχικών, Ναρκαλιευτών, Ειδικών EOD – C/IED– Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4336/2015
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 Στρατιωτικές Λέσχες Στρατού Ξηράς– Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4361/2016
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κατάργηση συνδρομής εν αποστρατεία στρατιωτικών υπέρ Στρατιωτικών Λεσχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 Παροχή υπηρεσιών υγείας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στα μέλη των οικογενειών τους από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
- 29 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 23 Λήξη πρώτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 24 ν.δ. 1400/1973
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 24 Λήξη δεύτερης ή τρίτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαγραφή αποστρατευόμενων – Τροποποίηση άρθρου 36 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ανακαλούμενοι στην ενέργεια αξιωματικοί για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 66 ν.δ. 1400/1973
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ, ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ, ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ Άρθρο 27 Αναγνώριση χρόνου μετοχικής σχέσης των εθελοντών μακράς θητείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Βοήθημα λόγω θανάτου εν αποστρατεία μετόχων του ΜΤΝ – Αντικατάσταση άρθρου 79 π.δ. 21/31.10.1932
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 29 Καθορισμός μεριδίων μερισματούχων – Προσθήκη άρθρου 23Α στο π.δ. της 10ης Μαΐου/20ής Ιουλίου 1926
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 30 Αναπροσαρμογή μεριδίων μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1106/1980
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 31 Καταβολή έκτακτου μερίσματος στους μερισματούχους Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 1 α.ν. 559 της 24/27 Μαρτίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961
- 507 ΣχόλιαΆρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενου ποσού στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού λόγω τέλεσης γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Διάθεση πόρων από κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού για τα νοσοκομεία του Πολεμικού Ναυτικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 Εκπόνηση αναλογιστικών μελετών από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν.δ. 2554/1953
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 42 Επανακαθορισμός επιτοκίου προκαταβολών έναντι εφάπαξ βοηθήματος – Τροποποίηση άρθρου 18 ν.δ. 398/1974
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 43 Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού – Προσθήκη άρθρου 36Α στο ν.δ. 721/1970
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 Τρόπος και διαδικασία αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4407/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αξιοποίηση ακινήτων από φορείς του δημόσιου τομέα, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και αθλητικά σωματεία – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4407/2016
- 896 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Άρθρο 47 Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989
- 108 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ένταξη αξιωματικών σε ειδικότητα του υγειονομικού σώματος – Αντικατάσταση άρθρου 26 ν. 1911/1990
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ζητήματα μεταθέσεων στελεχών – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 5 του ν. 3883/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 Προαγωγές ανώτατων αξιωματικών – Τροποποίηση άρθρου 26 ν. 3883/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Κρίσεις αξιωματικών που τίθενται Εκτός Οργανικών Θέσεων – Τροποποίηση άρθρου 34 ν. 3883/2010
- 3.986 ΣχόλιαΆρθρο 53 Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4494/2017
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ρύθμιση θεμάτων αξιωματικών – διακεκριμένων αθλητών του Στρατού Ξηράς
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 55 Μεταφορά στρατευσίμων από έναν κλάδο σε άλλο – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3421/2005
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Απαλλαγή από την υποχρέωση στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης – Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 1 άρθρου 13 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Σύνθεση επιτροπής διαπρεπόντων επιστημόνων – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 Κλήση στρατευσίμων για κατάταξη με χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Εγγραφή στις μηχανογραφικές εφαρμογές εφεδρείας – Αντικατάσταση παρ. 6 και 7 άρθρου 49 ν. 3421/2005
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σύνθεση επιτροπής εξέτασης αιτημάτων αντιρρησιών συνείδησης – Τροποποίηση άρθρου 62 ν. 3421/2005
- 22 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ Άρθρο 63 Σκοπός – Οργάνωση – Αποστολή Εθνοφυλακής
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 64 Στελέχωση Εθνοφυλακής – Εκπαίδευση προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65 Εθνοφύλακες ως στρατιωτικοί σε ενέργεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθήκοντα, υποχρεώσεις και ευθύνη Εθνοφυλάκων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιώματα Εθνοφυλάκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 Κυρώσεις – Διαδικασία επιβολής κυρώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Πολιτικό προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων ΠροσωπικούΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
- 240 ΣχόλιαΆρθρο 71 Θέματα συνδικαλισμού Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 30Γ ν. 1264/1982
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΑΝ – Τροποποίηση άρθρου 2 ν.δ. 1032/1971
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74 Ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης ωρομίσθιου διδακτικού προσωπικού στις Σχολές και τα Κέντρα Εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 75 Στελέχωση θέσεων Πολεμικού Μουσείου – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν.δ. 132/1969
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 Μετονομασία Σχολών Πολέμου Πολεμικού Ναυτικού και Πολεμικής Αεροπορίας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν. 4609/2019
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 77 Σύσταση επιτροπής για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 78 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 79 Μεταβατικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Καταργούμενες διατάξεις
- 4.396 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 81 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Δεκεμβρίου 2022, 21:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Δεκεμβρίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
507 Σχόλια 11245 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
«Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.»
«Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.»
Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.
Μετά τις αποφασεις του ΣΤΕ που κρίνονται αντισυνταγματικές οι μειώσεις των ταμείων του Ν. 4093/12 είναι αδιανόητο στο παρόν νομοσχέδιο να επιστρέφονται ποσά από αρχές του 2022, αν και άλλα είχε υποσχεθεί ο υπουργός. Η πολιτεία οφείλει να συμμορφωνετακς με τις αποφάσεις του ΣΤΕ.
η πολιτεία πρέπει να εφαρμόζει τις αποφάσεις των δικαστηριων και όχι κατά το δοκούν
«Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.»
«ΕΠΕΙΓΟΝ» ΑΡΘΡΟ 35 ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. Αγαπητοί φίλοι, επειδή ο χρόνος που το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ είναι αναρτημένο για σχολιασμό στην διαβούλευση τελειώνει αύριο 29/12 και δυστυχώς για εμάς τα σχόλια των αποστράτων επί του άρθρου 35, που μας αφορά άμεσα (κατάργηση των κρατήσεων του ν. 4092/12 και αναδρομική επιστροφή) και έχει υπάρξει μεγάλη γκρίνια, είναι μόνο 330, σε αντίθεση με άλλα άρθρα του νομοσχέδιου που αφορούν τα εν ενεργεία στελεχη τα σχόλια ξεπερνούν τις 3.000. Συνεπώς συνετό θα ήταν για το δικό μας καλό να τα αυξήσουμε άμεσα, καθώς έτσι να φανεί η δυσαρέσκεια μας. Με αυτόν τον τρόπο διαμαρτυρίας καταργήθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου εργασίας το 1% που πλήρωναν τα εν ενεργεία στελεχη για εμάς. Για τον λόγο αυτό έχω γράψει παρακάτω ένα σχολιασμό, όπου όποιος θέλει μπορεί να τον αντιγράψει ή να πάρει ότι θέλει από αυτόν και άμεσα να σχολιάσει το άρθρο 35 στον σύνδεσμο εδώ: http://www.opengov.gr/mindefence/?p=6857&cpage=5#comment-28524 διότι καλά τα λόγια αλλά απαιτούνται και ενεργείες. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΉ :
«Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.»
Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή το αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.
Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον απο το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.»
Εφόσον οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, με διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ήταν άμεση και δεδομένη. Ο κ. ΥΕΘΑ είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι οι κρατήσεις θα επιστραφούν στους δικαιούχους από 1ης.01.2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο παρόν νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η. 01. 2022. Αν και τα ποσά των κρατήσεων θα έπρεπε να επιστραφούν από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, ή τουλάχιστον από το 2016 μετά την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η. 01.2021, αυτό δεν συμβαίνει. Καλούμε τον κ. ΥΕΘΑ να σεβαστεί τις απόφασεις του ΣτΕ και τις δικές του υποσχέσεις, καθώς επίσης και να φροντίσει ώστε τα ποσά να φορολογηθούν στην πηγή και να λάβει τέλος ο συνεχής εμπαιγμός των συνταξιούχων στρατιωτικών.
Η πρότασή μου για το Άρθρο 35 του παρόντος Νομοσχεδίου είναι: «H πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ, να διακοπούν οι κρατήσεις του Ν. 4093/2012 που κρίθηκαν αντισυνταγματικές και να δοθούν αναδρομικά όλα τα παρακρατηθέντα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016». Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοηθεί η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ για την αναδρομική κατάργηση της κράτησης με ισχύ από 1-1-2021, αλλά και οι κατά καιρούς υποσχέσεις της Κυβέρνησης για διακοπή των υπόψη κρατήσεων και την επιστροφή τους αναδρομικά από 1-1-2021.
Εκφράζει την δυσφορία μου επί του άρθρου 35 του εν λόγω σχεδίου νόμου, καθώς, ενώ ρυθμίζεται το θέμα της κατάργησης των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012, δεν έχει προβλεφθεί η αναδρομικότητα της κατάργησης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις επανειλημμένες δημόσιες δεσμεύσεις του κ ΥΕΘΑ από βήματος της Βουλής για αναδρομικότητα από 01/01/21, οι οποίες αναιρούνται στο παρόν σχέδιο νόμου, έχοντας ορισμό αναδρομικότητας από 01/01/22.
Κατόπιν των ανωτέρω, θεωρώ σκόπιμο και προτείνω στον κ. ΥΕΘΑ, όπως στο τελικό σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων ρυθμιστεί το θέμα των αναδρομικών των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012 σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, ή τουλάχιστον σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Αρθρο 35
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Ελεγκτικού Συνεδρίου και του Ειδικού Δικαστηρίου, που έκριναν ότι ο νόμος Βρούτση (ν.4093/2012) είναι αντισυνταγματικός, αντικαταστάθηκε με τον νόμο Κατρούγκαλου (ν.4387/2016) και μεταξύ άλλων, κατάργησε τις παράνομες μειώσεις στις συντάξεις των αποστράτων. Όμως, έκτοτε, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ από τον Μάιο του 2016 έως τον Ιούλιο του 2019 ούτε η Ν.Δ., που έχει από τότε τη διακυβέρνηση της χώρας, δεν εφάρμοσαν τον νόμο Κατρούγκαλου, δεν διέκοψαν την παρακράτηση και δεν επέστρεψαν τα αναδρομικά που οφείλονται στους αποστράτους.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΠΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 35
Από 13 Μαίου 2016 που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν.4387/2016 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β3 της παρ. Β του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012(Α’222) στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους τους τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας. Δικαιούχοι αναδρομικών από 1.1.2021 (όπως ήταν η αρχική νομοθετική ρύθμιση) είναι όλοι οι Μερισματούχοι ως ανωτέρω, ενώ όσοι έχουν ασκήσει προσφυγές διεκδικούν αναδρομικά σε βάθος πενταετίας.
ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙΣ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΡΕ ΜΠΑΡΜΠΑ ΑΠΟ ΤΟ 2012 ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ, ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΕΙ ΤΟ ΧΕΙΛΑΚΙ ΜΑΣ (ΤΟ ΕΝΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΘΑ ΤΟ ΜΟΥΔΙΑΣΕΙ Η ΕΦΟΡΙΑ).
Αν και οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και στο ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των μερισματούχων των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση της πολιτείας έρχεται με καθυστέρηση 6 χρόνων από 1-1-2022. Ενώ ο ΥΕΘΑ σε επερωτήσεις βουλευτών είχε δηλώσει εγγράφως ότι οι κρατήσεις αυτές θα επιστραφούν από 1η Ιανουαρίου 2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η Ιανουαρίου 2022. Τα χρήματα αυτά από το 2012, με τους υποχρεωτικούς πλεονασματικους προϋπολογισμούς, οδηγήθηκαν αυτούσια στα κουρεμένα από το PSI αποθεματικά των ταμείων και τουλάχιστον θα έπρεπε να επιστραφούν, αν όχι από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, τουλάχιστον από το 2015 με την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η – 1-2021, καθώς πέρα από την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του 4093 /12 η κράτηση αυτή γινόταν μόνο στους παλαιούς πριν το 2016 μερισματούχους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο ταχύτητες μερισματούχων, οι πριν του 2016 με κρατήσεις και οι μετά του 2016 χωρίς κρατήσεις. Πέρα της αντισυνταγματικοτητας πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα αυτή η ανισότητα και αδικία και η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της προς τους παλαιούς προ του 2016 στρατιωτικούς συνταξιούχους που εν μέσω κρίσης είδαν συντάξεις και μερίσματα να περικόπτονται κατά 50% και με την συνεισφορά τους να αποκαταστήσαν τα αποθεματικά των μετοχικών ταμείων τους.»
Ο Ν:4093/12, με αποφάσεις του ΣτΕ, έχει κριθεί αντισυνταγματικός. Επειδή λέτε πως σέβεστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, έχετε την υποχρέωση να συμμορφωθείτε με την απόφαση του ΣΤΕ.
Ενώ ρυθμίζεται το θέμα της κατάργησης των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012, δεν προβλέπεται αναδρομικότητα της κατάργησης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις επανειλημμένες δημόσιες δεσμεύσεις του κ ΥΕΘΑ από βήματος της Βουλής
Θα πρέπει να ρυθμιστεί το θέμα των αναδρομικών των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012 σε συμφωνία με τις αποφάσεις του ΣτΕ, ή τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Οι κρατήσεις του Ν.4093/12 κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το Μαϊ του 2016.
Απαιτείται η απόλυτη εναρμόνιση του άρθρου με την απόφαση του ΣτΕ.
Πράξτε το αυτονόητοσε σε ένα κράτος δικαίου και ισονομίας η παύση ενός αντισυνταγματικού νόμου πρέπει να ισχύει από την χρονολογία που καθορίζει η Δικαιοσύνη.
Συμφωνώ με το απο 26 Δεκεμβρίου 2022, 11:57 σχόλιο του Προέδρου Του Επιστημονικού Συλλόγου των Μηχανικών της ΠΑ Ταξχου (Μ) κ. Β Υφαντή.
Με δεδομένες τις τοποθετήσεις και δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας τόσο στην Βουλή των Ελλήνων όσο και στις συναντήσεις με τα θεσμικά όργανα των αποστράτων, εισηγούμαι την εφαρμογή της αναδρομικότητας στο Άρθρο 35 από 1/1/2021
Παυλίδης Αθανάσιος
Ασμχος (ΤΥΟ) ε.α.
Συμφωνώ με το από 26 Δεκ 22 σχόλιο του κ. Β. Υφαντή.
Συμφωνω με σχολιο κ Υφαντη
Θεωρώ απαράδεκτη την πρόταση του υπουργό και ζητώ να εφαρμοστεί η απόφαση τουΣΤΕ
Οι κρατήσεις του Ν.4093/12 κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το Μαϊ του 2016.
Η απόφαση σας για επιστροφή τους από 1/1/2022, είναι παράνομη και πέρα από κάθε έννοια δικαίου. Αν η επιστροφή των από το Μάιο του 2016 δεν είναι εφικτή λόγω μεγάλου κόστους, τηρείστε την υπόσχεσή σας για επιστροφή από 1-1-21.
Εκλογές έρχονται, πράξτε το αυτονόητο
Συμφωνώ με το σχόλιο του κ. Βασίλειου Υφαντή
Πρέπει να εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ ως έχει.
» Αν και οι μειώσεις που είχαν επιβληθεί στα μερίσματα και στο ΕΚΟΕΜ(Σ-Ν-Α) των μερισματούχων των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ το 2015, (Αποφάσεις 2287-2288/2015), η συμμόρφωση της πολιτείας έρχεται με καθυστέρηση 6 χρόνων από 1-1-2022. Ενώ ο ΥΕΘΑ σε επερωτήσεις βουλευτών είχε δηλώσει εγγράφως ότι οι κρατήσεις αυτές θα επιστραφούν από 1η Ιανουαρίου 2021, εντούτοις βλέπουμε έκπληκτοι στο νομοσχέδιο, ότι οι επιστροφές είναι από 1η Ιανουαρίου 2022. Τα χρήματα αυτά από το 2012, με τους υποχρεωτικούς πλεονασματικους προϋπολογισμούς, οδηγήθηκαν αυτούσια στα κουρεμένα από το PSI αποθεματικά των ταμείων και τουλάχιστον θα έπρεπε να επιστραφούν, αν όχι από την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου το 2012, τουλάχιστον από το 2015 με την απόφαση του ΣτΕ και σε κάθε περίπτωση από την ημερομηνία που είχε υποσχεθεί ο ΥΕΘΑ, δηλαδή από 1η – 1-2021, καθώς πέρα από την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του 4093 /12 η κράτηση αυτή γινόταν μόνο στους παλαιούς πριν το 2016 μερισματούχους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο ταχύτητες μερισματούχων, οι πριν του 2016 με κρατήσεις και οι μετά του 2016 χωρίς κρατήσεις. Πέρα της αντισυνταγματικοτητας πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα αυτή η ανισότητα και αδικία και η πολιτεία επιτέλους να σταθεί στο ύψος της προς τους παλαιούς προ του 2016 στρατιωτικούς συνταξιούχους που εν μέσω κρίσης είδαν συντάξεις και μερίσματα να περικόπτονται κατά 50% και με την συνεισφορά τους να αποκαταστήσαν τα αποθεματικά των μετοχικών ταμείων τους.»
Μετά την απόφαση του ΣΤΕ που κρίνει αντισυνταγματικές τις μειώσεις των ταμείων με το Ν. 4093/12 από το 2016 μου είναι αδιανόητο στο παρόν νομοσχέδιο να επιστρέφονται ποσά από αρχές του 2022. Η πολιτεία οφείλει να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ, για να νιώθει και ο πολίτης ότι σ΄αυτή τη χώρα επικρατεί η νομιμότητα και η ισονομία και γίνονται σεβαστές οι αποφάσεις των δικαστηρίων της χώρας.
Με την κατάργηση του ν. 4093 στα μερίσματα, επιστροφή των αναδρομικών με απόφαση του Στε από το 2016…
Αναδρομικά από την απόφαση όχι αποτο2022
Θέμα
«Σχόλια για το άρθρο 35»
Η ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ’ αριθμόν 2287 και 2288/2015 αποφάσεις της, θεώρησε αντισυνταγματικό τον νόμο 4093/2012 με τον οποίο εγένετο η περικοπή του μερίσματος που λάμβανα από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας λόγω των κρατήσεών μου, με προφανή αναδρομή από τον χρόνο περικοπής του.
Με την εφαρμογή του νόμου 4387/2016 δεν γίνονται περικοπές στους απόστρατους μερισματούχους του 2016 και μετά, για τον παραπάνω αντισυνταγματικό νόμο 4093/2012.
Κατόπιν των ανωτέρω φρονώ, ότι εγώ όπως κι οι συνάδελφοι που συνταξιοδοτήθηκαν πριν το 2016, πρέπει να τύχουμε των δικαιωμένων αναδρομικών του παρακρατηθέντος μερίσματός μας. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να μας αποδοθεί η αντισυνταγματική κράτηση από την ημέρα που εφαρμόστηκε ο νόμος 4387/2016 και δεν συμπεριληφθήκαμε σ’ αυτόν όσοι έχουμε αποστρατευτεί από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων πριν το 2016.
Γρηγόριος Χρ.Σατολιάς
Στο άρθρο προβλέπεται η κατάργηση των μειώσεων του ν.4093/2012 ΜΟΝΟ για τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ (όχι από τις συντάξεις), από 1.1.2022 και όχι από 1.1.2021 όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά.
Προτείνεται η χορήγηση των αναδρομικών, από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016 και η μείωση κρίθηκε ως αντισυνταγματική. Σε αντίθετη περίπτωση να δοθούν από 1.1.2021.
Συμφωνα με την αποφαση του ΣτΕ κριθηκε αντισυνταγματικη η κρατηση του Νομου 4093/16. Απαιτειται η επιστροφη των κρατησεων ΜΤΝ-ΕΚΟΕΜΝ απο ημερομηνια εφαρμογης απο τον μηνα Μαιο 2016.
Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών Αεροπορίας, εκφράζει την δυσφορία του επί του άρθρου 35 του εν λόγω σχεδίου νόμου, καθώς, ενώ ρυθμίζεται το θέμα της κατάργησης των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012, δεν έχει προβλεφθεί η αναδρομικότητα της κατάργησης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις επανειλημμένες δημόσιες δεσμεύσεις του κ ΥΕΘΑ από βήματος της Βουλής για αναδρομικότητα από 01/01/21, οι οποίες αναιρούνται στο παρόν σχέδιο νόμου, έχοντας ορισμό αναδρομικότητας από 01/01/22.
Ως εκ των άνω να ρυθμιστεί το θέμα των αναδρομικών των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012 σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, ή τουλάχιστον σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Αφού ο πυλώνας της Δικαιοσύνης δια του ΣτΕ αποφάσισε το 2015 ότι ό νόμος 4093/2012 είναι αντισυνταγματικός, οφείλει ο άλλος πυλώνας της δημοκρατίας μας, η Εκτελεστική Εξουσία να συμορφωθεί και να επιστρέψει τα αναδρομικά από τον Μάιο του 2016 μέχρι και σήμερα, έστω σε 60 ισόποσες μηνιαίες δόσεις.Ακόμη διερωτόμεθα γιατί ο κ. ΥΠΕΘΑ άλλαξε την υπόσχεσή του, ότι τα αναδρομικά θα δοθούν από 1/1/2021 και το πήγε στην 1/1/2022. Παιδιάστικη αλλαγή. Κάποτε οι συνταξιούχοι έστέναξαν από την περικοπή αυτή, χωρίς να ευθύνονται.
Οι δικαστικές αποφάσεις πρέπει να γίνονται δεκτές από όλους.. Τα αναδρομικά πρέπει να αποδοθουν από το 2016 όπως προβλέπεται απο την απόφαση του ΣτΕ
Πλήρης εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ και υλοποίηση των υποσχέσεων.
Να εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση του ΣΤΕ για την κράτηση Ν.4093/12. Η κυβέρνηση έχει υποχρέωση με το παρόν σχέδιο νομού να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και να φροντίσει να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Με το παρόν νομοσχέδιο αγνοείται επιδεικτικά η εισήγηση του ΜΤΑ με την οποία προτείνεται η αναδρομική ισχύς κατάργησης της κράτησης από 1-1-2021.
Να εφαρμοστούν οι αποφάσεις του ΣΤΕ.
Πρέπει να αποδοθούν τα αναδρομικά συμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ από το 2016.
Οι παραπάανω κρατήσεις έ΄΄χουν κριθεί απο το ΣτΕ αντισυνταγματικές με τις αποφάσεις 2287 και2288 του2015
Γνωρίζατε από την ανάληψη της κυβέρνησης την αντισυνταγματικότητα των κρατήσεων παρόλα αυτά επιτρέψατε τα ΜΤ να συνεχίζουν την κράτηση για περίπου 3,5 έτη ενώ στερείτε από τους απόστρατους τα αναδρομικά τόσων ετών.
Ρυθμίστε την αναδρομικότητα σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, τα χρήματα είναι δικά μας που παρακρατήθηκαν παράνομα…
Απαιτείται συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αγνοείται η απόφαση-εισήγηση του ΜΤΑ, του Α/ΓΕΑ και η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΑΑ για την κατάργηση από 1-1-2021.
Μετά την απόφαση του ΣΤΕ που κρίνει αντισυνταγματικές τις μειώσεις των ταμείων με το Ν. 4093/12 από το 2016 μου είναι αδιανόητο στο παρόν νομοσχέδιο να επιστρέφονται ποσά από αρχές του 2022. Η πολιτεία οφείλει να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣΤΕ, για να νιώθει και ο πολίτης ότι σ΄αυτή τη χώρα επικρατεί η νομιμότητα και η ισονομία και γίνονται σεβαστές οι αποφάσεις των δικαστηρίων της χώρας.
Η πολιτεία έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί απολύτως με την απόφαση του ΣΤΕ και να δοθούν αναδρομικά όλα τα ποσά από τον Μάιο του 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο ν.4387/2016 στους συνταξιούχους των Μετοχικων ταμείων .Κανονικά σε ένα κράτος δικαίου και ισονομίας η παύση ενός αντισυνταγματικού νόμου πρέπει να ισχύει από την χρονολογία που καθορίζει η Δικαιοσύνη δηλαδή από το 2016.Τελος δεν μπορεί να υπάρχουν απόστρατοι 2 ταχυτήτων. Αυτοί πριν το 2016 που είχαν τις κρατήσεις και αυτοί μετά το 2016 που δεν είχαν καθόλου κρατήσεις.
Ο γράφων, εκφράζει την δυσφορία του επί του άρθρου 35 του εν λόγω σχεδίου νόμου, καθώς, ενώ ρυθμίζεται το θέμα της κατάργησης των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012, δεν έχει προβλεφθεί η αναδρομικότητα της κατάργησης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις επανειλημμένες δημόσιες δεσμεύσεις του κ ΥΕΘΑ από βήματος της Βουλής για αναδρομικότητα από 01/01/21, οι οποίες αναιρούνται στο παρόν σχέδιο νόμου, έχοντας ορισμό αναδρομικότητας από 01/01/22.
Επίσης, έκπληξη αποτελεί, ο, συνδυαστικά με τα άρθρα 15 και 16, ορισμός κρατήσεων, οι οποίες δεν δύνανται να υπερβαίνουν το 1% των συντάξιμων αποδοχών των αποστράτων της ΠΑ υπέρ του ΝΙΜΤΣ, πέραν της ήδη υπάρχουσας εισφοράς του 6% όπως ισχύει στο σύνολο του δημοσίου τομέα, χωρίς να καταργούνται οι αντίστοιχες διατάξεις του νόμου 3818/1958, με τις οποίες εντάχθηκαν οι απόστρατοι της ΠΑ στο ΝΙΜΤΣ και ήδη παρακρατείται το 3%, από το αποδιδόμενο μέρισμα.
Κατόπιν των ανωτέρω, θεωρώ σκόπιμο και προτείνω στον κ. ΥΕΘΑ, όπως στο τελικό σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων:
1/ Ρυθμιστεί το θέμα των αναδρομικών των αντισυνταγματικών κρατήσεων του νόμου 4093/2012 σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, ή τουλάχιστον σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
2/ Καταργηθούν οι εισφορές υπέρ ΝΙΜΤΣ για τους απόστρατους της ΠΑ (μερισματούχους ΜΤΑ), όπως καταργήθηκαν για τους εν ενεργεία συναδέλφους τους με το νόμο 3943/2011, καθώς και την ελεύθερη πρόσβαση όλων των μερισματούχων αποστράτων σε αυτό, δεδομένου ότι τα νοσήλια καλύπτονται από τον ΕΦΚΑ, και να ρυθμιστούν οι εισφορές υπέρ ΝΙΜΙΤΣ, γενόμενες ισοβαρείς και αναλογικές, για όλους τους δικαιούχους και αποστράτους, με δικαίωμα επιλογής συμμετοχής.
σε ένα κράτος δικαίου και ισονομίας η παύση ενός αντισυνταγματικού νόμου πρέπει να ισχύει από την χρονολογία που καθορίζει η Δικαιοσύνη δηλαδή από το 2016
Το άρθρο είναι ελλιπές, αφού δεν αναφέρει γιατί και σε ποιους καταργούνται οι κρατήσεις και δεν αναφέρει τίποτα περί αναδρομικών, αλλά τα εννοεί και προφανώς για την καταβολή τους θα χρειασθεί επιπλέον ΚΥΑ. Επίσης αναφέρεται ως ημερομηνία κατάργησης η 1.1.2022, ενώ η πραγματική ημερομηνία κατάργησης είναι η 13.5.2016 σύμφωνα με το ΣτΕ.
Προτείνεται το άρθρο να είναι όπως παρακάτω:
Άρθρο 35
Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους και καταβολή αναδρομικών διαφορών
1. Από την 13η.5.2016 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους που αποστρατεύθηκαν πριν τις 13.5.2016, τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, καθόσον οι διατάξεις αυτές κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις υπ’ αρ. 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
2. Οι δικαιούμενες συνολικές αναδρομικές διαφορές στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση των μερισματούχων, που απορρέουν από την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, θα καταβληθούν στους δικαιούχους σε εξήντα (60) μηνιαίες ισόποσες δόσεις από την ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου και στο εξής, από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας.
Οι κρατήσεις του Ν.4093/12 κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το Μαϊ του 2016.
Η απόφαση σας για επιστροφή τους από 1/1/2022, είναι παράνομη και πέρα από κάθε έννοια δικαίου.
Εκλογές έρχονται, πράξτε το αυτονόητο.
Απαιτείται η απόλυτη εναρμόνιση του άρθρου με την απόφαση του ΣτΕ, με αναδρομική ισχύ για την αποδοση των αναδρομικων από τον Μάιο του 2016.
Ο τρόπος σύνταξης είναι γνωστός στο ΓΝΠ.
Αντιγράφω από την Ανάλυση Συνεπείων Ρύθmισης για το άθρο 35 «Οι διατάξεις αυτές κρίθηκαν στη συνέχεια αντισυνταγματικές με τις υπ’ αρ. 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Εντούτοις, τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας και οι
οικείοι Ειδικοί Κλάδοι εξακολουθούν να επιβάλλουν τις υπόψη μειώσεις
στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν»
Το ερώτημα που τίθεται είναι εύλογο. Γιατί ενω γνωρίζατε την αντισυνταγματικότητα των κρατήσεων απο ανάληψης της κυβέρνησης περιμένατε 3,5 σχεδόν χρόνια για τη νομοθετική ρύθμιση επιτρέποντας στα ΜΤ να συνεχίζουν την αντισυνταγματική κράτησης, ενω στερείτε από τους αποστράτους αναδρομικά τόσων ετών.
Πρόταση ρυθμίστε την αναδρομικότητα σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ. Τα κονδύλια υπάρχουν και είναι δικά μας χρήματα που παρακρατούσατε εδω και τοσα χρόνια χωρίς να εναρμονιστείτε ως οφείλατε με τις αποφάσεις του ΣτΕ.