Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου:
α. «Λιμένας» είναι η ζώνη ξηράς και θάλασσας, συμπεριλαμβανομένων των έργων και του εξοπλισμού, που υπάγεται σε καθορισμένο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης και επιτρέπει κυρίως την υποδοχή κάθε είδους πλωτών μέσων και σκαφών αναψυχής, τη φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, παραλαβή και προώθηση των φορτίων τους, την εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις θαλάσσιες μεταφορές.
β. «Πυρσός» είναι οποιοδήποτε ναυτιλιακό βοήθημα εκπέμπει ευδιάκριτο φως και επισημαίνει προκαθορισμένο γεωγραφικό σημείο. Οι πυρσοί διακρίνονται σε Φάρους, φανούς και Φωτοσημαντήρες.
γ. «Φάρος» είναι ο πυρσός που χρησιμεύει στην πελαγοδρομία, στην προσαιγιάλωση ή στην ακτοπλοΐα.
δ. «Φωτοσημαντήρας» είναι κάθε πυρσός που είναι τοποθετημένος σε αγκυροβολημένο σημαντήρα για την επισήμανση υφάλων κινδύνων, έργων ή εγκαταστάσεων.
ε. «Φανός» είναι ο πυρσός που χρησιμεύει στην ακτοπλοΐα, στην ένδειξη εισόδου όρμων, λιμένων, διαύλων και λιμενοβραχιόνων, καθώς και στην ένδειξη κεφαλής προβλητών ή κρηπιδωμάτων.
στ. «Λιμενικά έργα» είναι αυτά που εκτελούνται ολικώς ή μερικώς στον αιγιαλό, την όχθη, την παραλία ή την παρόχθια ζώνη, στη θάλασσα, στον πυθμένα της και στο υπέδαφος του βυθού, καθώς και εκείνα που επιφέρουν διαμόρφωση ή αλλοίωση των χώρων αυτών ή προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 21, 24, 35 και 36 του ν. 2932/2001 (ΦΕΚ Α΄145) και των κεφαλαίων Α΄ και Δ΄ του ΠΔ 14/19-1-1939 (ΦΕΚ Α’ 24).
ζ. «Αεροναυτικός φάρος» είναι ο πυρσός ναυτικού τύπου, στον οποίο μέρος της φωτεινής δέσμης εκτρέπεται κατά δέκα έως δεκαπέντε μοίρες (10°-15°) υπεράνω του ορίζοντα για τη χρήση του από αεροσκάφη.
η. «Ζώνη Ασφαλείας» είναι ο χώρος που περικλείεται από νοητό κύκλο ακτίνας διακοσίων (200) μέτρων από Φάρο.
θ. «Φαρικό δίκτυο» είναι το σύνολο των πυρσών.
ι. «Ναυάγιο» είναι:
(1) Κάθε πλοίο ή πλωτό ναυπήγημα, νηολογημένο ή όχι, αν παύσει να έχει πλευστότητα και παραμένει, ολόκληρο ή κατά μέρος, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
(2) Η κατασκευή, η οποία έχει περιέλθει σε κατάσταση που κάνει αδύνατη την επαναχρησιμοποίηση κατά τον προορισμό της και παραμένει, ολόκληρη ή κατά μέρος, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
(3) Το φορτίο πλοίου ή πλωτού ναυπηγήματος ή το τμήμα ή παράρτημα πλοίου, πλωτού ναυπηγήματος ή κατασκευής, που παραμένει, ολόκληρο ή κατά μέρος, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.`
ια. «Ραδιοφάρος» είναι το ναυτιλιακό βοήθημα που είναι συγχρονισμένο με ηχητικό σηματοδότη και εκπέμπει μορσικό γράμμα αναγνωρίσεως κατευθυνόμενης πορείας.
ιβ. «Φαρική Εγκατάσταση» είναι το κτίσμα ή η κατασκευή μετά των φωτιστικών μηχανημάτων και λοιπών βοηθημάτων.