Άρθρο 27: Βαθμολογία Σχολών και Σχολείων Ενόπλων Δυνάμεων

Η παράγραφος 2 του άρθρου 30 του ν. 3883/2010 (Α΄167) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Η κλίμακα βαθμολογίας των Σχολών και σχολείων είναι η εξής:

Ονομαστική Εικοσάβαθμος Εκατοστιαία Αλφαβητική
α. Άριστα 19-20 95-100 Α
β. Λίαν καλώς 16-18,99 80-94,99 Β
γ. Καλώς 12-15,99 60-79,99 Γ
δ. Μετρίως 10-11,99 50-59,99 Δ
ε. Αποτυχών 0-9,99 0-49,99 Ε»

  • 12 Ιουνίου 2015, 12:46 | ΣΤΚ

    Όπως έχει αναφέρει και προηγούμενος σχολιαστής τα σχολεία πρέπει να προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να προσφέρουν γνώσεις στους συμμετέχοντες χωρίς το άγχος που επικρέμαται για επίτευξη συγκεκριμένου βαθμού καθοριστικού για τη μετέπειτα εξέλιξή τους. Αυτό απολήγει στη δημιουργία στείρου, βαθμοθηρικού και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος μεταξύ συναδέλφων. Λογικό είναι βέβαια να υπάρχει κάποια μέθοδος αξιολόγησης (αν και στο εξωτερικό υπάρχουν σχολεία που απλώς είναι υποχρεωτικά και δε βαθμολογείσαι) αλλά απαιτείται επανασχεδίαση της διαδικασίας (όχι μόνο της αξιολόγησης, αλλά και του τρόπου παροχής εκπαίδευσης) συνολικά κατά τη γνώμη μου. Σε κάθε περίπτωση, και για την παρούσα διάταξη προτείνεται το Άριστα να κυμαίνεται από 18-20 (90-100)με αντίστοιχη προσαρμογή των λοιπών βαθμίδων.

  • 12 Ιουνίου 2015, 10:32 | Άγγελος Βλαχοθανάσης

    Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να μετράνε στα μόρια μεταθέσεων όχι μόνο τα βασικά σχολεία που φοιτούν τα στελέχη των ΕΔ αλλά και εκείνα τα σχολεία που προσφέρουν περαιτέρω εξειδίκευση και ανάλογη εκμετάλλευση των στελεχών σε θέσεις που απαιτούν τέτοιου είδους γνώσεις. Τέτοια σχολεία είναι: η ΣΠΗΥ, CISCO, σεμινάρια, Σχολεία εξωτερικού κτλ.

  • 12 Ιουνίου 2015, 09:00 | ΣΠΑΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

    Σας αποστελνω για τριτη φορα το παρακατω σχολιο -προταση αφαιρωντας καποια στοιχεια που που πιθανον δε γινοταν να δημοσιευτουν κ παρακαλω εστω κ τωρα(τριτη αποστολη) να δημοσιευτει!

    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Η βαθμολογια που προτεινει το αρθρο 27 συνεχιζει μια καταφορη αδικια σε βαρος των αξιωματικων λοιπων Σωματων (οικονομικο -ελεγκτικο -γεωργαφικο)που φοιτησαν στις πρωτες εκπαιδευτικες σειρες της ΣΔΙΕΠ.
    Με το Ν.3883/2010(περι ιεραρχιας κ προαγωγων)εχει συνδεθει η βαθμολογια στα βασικα σχολεια με την προαγωγη και απαιτει «λιαν καλως». Ο Ν.3883/2010 οριζει το «λιαν καλως» πανω απο 17 σε εισασαβαθμια κλιμακα. Με την υπουργικη αποφαση της 24 Αυγ 2012(ΑΔΑ 4ΑΜ26-Φ18) οριστικε ως υποχρεωτικο σχολειο η ΣΔΙΕΠ παροτι τα διδακτεα αντικειμενα δεν εχουν καμια σχεση με την αποστολη που εκτελουν οι εν λογω αξιωματικοι. Επιπλεον στις πρωτες εκπαιδευτικες σειρες η φοιτηση στη ΣΔΙΕΠ ήταν διάρκειας 6 μηνών για ολους, σε τμηματα με αξκούς όλων των Όπλων και Σωμάτων.Εδώ και δυο χρονια η διάρκεια φοίτησης στη ΣΔΙΕΠ για τους αξκους των λοιπων Σωματων έχει γίνει 3 μήνες σε ιδιαίτερο τμήμα, οπότε είναι σαφώς πιο εύκολη η απόκτηση κάποιων γνώσεων, αλλά και καλύτερης βαθμολογίας, καθόσον η εκπαίδευση απευθύνεται σε αξιωματικουςκούς που δεν έχουν την προηγούμενη γνώση και εμπειρία που απαιτείται. Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η προσπάθεια οσων φοιτησαν στις πρωτες εκπαιδευτικες σειρες αμεσως μετα την εφαρμογη της υπουργικης αποφασης (ΑΔΑ 4ΑΜ26-Φ18) για επίτευξη καλύτερης βαθμολογίας, ήταν δυσχερέστερη σε σχέση με τους επόμενους αξκους των λοιπων σωματων που φοίτησαν ή θα φοιτήσουν στη ΣΔΙΕΠ.
    Παρόλα αυτα ολοι έχουν αποφοιτησει με πανω απο 15 σε εικασαβαθμια κλιμακα(δλδ αν ηταν σε πανεπιστημιο το πτυχιο θα ηταν πανω απο 7,5!!!)αλλα συνεχιζουν να έχουν προβλημα με την προαγωγη τους.
    Επιπλεον να σημειωθει πριν τεθεί σε ισχύ ο Ν.3883/2010, η βαθμολογία αποφοίτησης από τη ΣΔΙΕΠ, άνω του 15,00 σε εικοσαβάθμια κλίμακα χαρακτηριζόταν «Λίαν Κάλώς», πράγμα που σημαίνει ότι ομοιοβαθμοι αξιωματικοι(ακόμη κ ιδιας τάξεως) κρινονται με διαφορετικά κριτήρια προαγωγής, δυσμενέστερα, από ομοιοβαθμούς τους.
    Χαρακτηριστικα αναφερω ότι οι καποιοι αξιωματικοι της ταξεως ΣΣΕ 9.. προαγονται φετος και ας εχουν κατω απο 17,επειδη φοιτησαν στη ΣΔΙΕΠ πριν την εφαρμογη του Ν3883/2010,ενω καποιοι απο την ιδια ταξη που φοιτησαν αργοτερα εχουν προβλημα.(εχω στη διαθεση μου τα πληρη στοιχεια)
    Με το άρθρο 27 του παροντος νομου που βρισκεται σε διαβουλευση και προβλέπει ότι η βαθμολογία αποφοίτησης από τα υποχρεωτικα σχολεια άνω του 16,00 σε εικοσαβάθμια κλίμακα θα χαρακτηρίζεται «Λίαν Κάλώς», θα εχει αποτέλεσμα να υπάρχουν και παλι διαφορετικά κριτήρια προαγωγης για ομοιοβαθμους αξιωματικους.
    Το Συνταγμα της Ελλαδος προβλεπει στο αρθρο 4 οτι «ολοι οι Ελληνες ειναι ίσοι εναντι του νομου» και θεωρω ότι παραβιαζεται καταφορα με τις αλλαγες καθε φορα της κλιμακας βαθμολογιας.
    Ηδη καποιοι αξιωματικοι που δεν προηχθησαν για τον ιδιο λογο περυσι,προσεφυγαν δικαστικα κ δικαιώθηκαν απο το διοικητικο Εφετειο ,ενω στο προσεχες μελλον προκειται να εκδικαστουν και αλλες προσφυγες που εκκρεμουν.
    Θεωρω ότι ολοι οι αξιωματικοι εργαζονται για το καλο της Υπηρεσιας και της Πατριδας κατ΄επεκταση και ειναι τουλαχιστον κριμα να αναζητουν το δικιο τους με τη δικαστικη οδο(με προσγυγες κατα του κ.ΥΕΘΑ!!! οπως προβλεπει ο Ν 3883/2010) για θεματα που ειναι εξοφθαλμα αδικα και φυσικα μπορουν να λυθουν με τη σωστη τροποποιηση του παροντος νομου.
    Για ολα τα παραπανω προτεινω ότι η κλιμακα της εικοσαβαθμιας βαθμολογιας πρεπει να τροποποιηθει ως εξης
    α. Άριστα 18,5-20
    β. Λίαν καλώς 15-18,49
    γ. Καλώς 12-14,99
    δ. Μετρίως 6-11,99
    ε. Αποτυχών 0-5,99

    Ευχαριστω πολυ για την προσοχη σας

  • 12 Ιουνίου 2015, 09:38 | ΣΠΑΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

    καλημερα
    θα σας αποστειλω για τριτη φορα το σχολιο – προταση που υπεβαλλα κ προχτες 10/6 κ χθες 11/6 αλλα δεν ξερω γιατι δεν δημοσιευεται,παροτι δεν ειναι υβριστικο.Θεωρω οτι εφοσον η διαβουλευση ειναι δημοσια,δεν εχουν ολοι το δικαιωμα να πουν τη γνωμη τους?Παρακαλώ να μου γνωρίσετε το λόγο μη δημοσιοποίησης του σχολίου θεωρώντας παροτι έχετε λάβει.Παρακαλω ενημερωστε με για το που πρεπει να απευθυνθω για να μαθω το λογο μη δημοσιευσης καθώς ο κάθε ένας από εμάς έχει δικαίωμα σχολιασμού. Τηλ επικοινωνίας 6937397934

  • 12 Ιουνίου 2015, 09:59 | Νικος

    Όσον αφορά τα προαναφερθέντα φίλτρα, θα ήθελα να σχολιάσω οτι δεν ειναι εφικτό ολοι οι απόφοιτοι μιας τάξης να γίνονται αντιστράτηγοι. Μακάρι να ηταν. Επομένως τα φίλτρα ειναι απαραίτητα και προκύπτουν απο τη λογική αλλα και την πρακτική σχεδόν όλων των στρατων του πλανήτη. Φυσικά και τα μεταπτυχιακά, οι υπόλοιπες Σπουδές αλλα και οι ξένες γλώσσες πρεπει να αποτελούν κριτήρια για την ανέλιξη των στελεχών. Δεν υπαρχει καμία αμφιβολία σε αυτο.
    Η φοίτηση στα βασικά σχολεία, δεν ειναι μια διαδικασία «μια και έξω». Τα στελέχη δίνουν αλλεπάλληλα διαγωνίσματα, νομίζω πάνω απο 15 για τη ΣΔΙΕΠ. Όσον αφορά την ΑΔΙΣΠΟ τα στελέχη δικαιούνται να δίνουν εξετάσεις εώς 7 φορές. Επομένως, δεν ειναι μια άτυχη στιγμή που καθορίζει την καριέρα κάποιου.
    Επίσης, δεν μπορεί η σειρά αποφοίτησης μιας παραγωγικής σχολής πριν απο 30 και 40 έτη να καθορίζουν και τους μελλοντικούς ηγητορες.

  • 11 Ιουνίου 2015, 22:35 | Νικόλαος Χρυσόπουλος

    Συνέχεια προηγούμενου σχολίου:

    β) Αλλαγή και του άρθρου 30 παρ 1 ως εξής: ««1. Οι Αξιωματικοί για την απόκτηση των αναγκαίων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση της αποστολής τους, και για την ενημέρωσή τους στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις γενικές επιστημονικές αντιλήψεις, που σχετίζονται με τις ΕΔ, φοιτούν σε ορισμένους βαθμούς υποχρεωτικά στα σχολεία που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ. Η φοίτηση στα σχολεία αυτά αποτελεί τυπικό προσόν κρίσης για προαγωγή, ενώ η επιτυχής φοίτηση με βαθμό τουλάχιστον «ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ» αποτελεί ουσιαστικό προσόν που εκτιμάται από τα Συμβούλια Κρίσεων.»
    Με την αλλαγή αυτή αποσαφηνίζεται ότι απαιτείται τουλάχιστον το 16, ως απαραίτητο προσόν για προαγωγή. Βέβαια υπάρχει η αδικία σε βάρος των Αξιωματικών σε σχέση με τις άλλες επαγγελματικές ομάδες που υφίστανται υποχρεωτικές εκπαιδεύσεις στην διάρκεια της σταδιοδρομίας τους (το παράδειγμα με τους γιατρούς είναι χαρακτηριστικό).

    γ) Αλλαγή του πίνακα κλίμακας βαθμολόγησης σε μορφή που αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, όπως παρακάτω:

    Ονομαστική Εικοσάβαθμος Εκατοστιαία Αλφαβητική
    α.Άριστα 19-20 95-100 Α
    β.Λίαν Καλώς 16-18,99 80-94,99 Β
    γ.Αποτυχών 0-15,99 0-79,99 Γ
    Δεδομένου ότι βαθμολογία κάτω του 16 είναι στην ουσία αποτυχία και καταδικάζει τον Αξιωματικό. Παραμένει, βέβαια, η αδικία σε σχέση με άλλες επαγγελματικές ομάδες και είναι η σκλήρη λύση. Αν όμως δεν ανεξαρτητοποιηθούν οι προαγωγές από το «Λιαν Καλως» είναι αυτό που ισχύει τώρα

  • 11 Ιουνίου 2015, 22:25 | Νικόλαος Χρυσόπουλος

    Συνέχεια προηγούμενου σχολίου:
    Παράδειγμα: Ταγματάρχης φοιτά στη ΣΔΙΕΠ και αποφοιτά επιτυχώς με βαθμολογία 15,8 (ΚΑΛΩΣ). Ο Ταγματάρχης αυτός δεν προάγεται με βάση το άρθρο 25 παρ.3β. Κρίνεται «Διατηρητέος στον Αυτό Βαθμό» και μετά από 3 τέτοιες κρίσεις αποστρατεύεται ή παραμένει Εκτός Οργανικών Θέσεων, χωρίς κίνητρα για μελλοντική εξέλιξη. Στην ουσία δηλαδή τον χάνουν οι ΕΔ. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν στη θέση του Ταγματάρχη βάλουμε έναν Ανθυπολοχαγό, που μόλις αποφοίτησε από τη ΣΣΕ και πήρε τέτοια βαθμολογία στο Βασικό Σχολείο των Ανθυπολοχαγών. Αυτός, από την ηλικία των 25 – 26 ετών δεν έχει όραμα και κίνητρο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία.
    Εναλλακτικές προτάσεις (με την προτεινόμενη αλλαγή της κλίμακας βαθμολογίας):

    α) Παράλληλη αλλαγή και του άρθρου 25 παρ.3β ως εξής: «β. Επιτυχής αποφοίτηση από τα ανά ειδικότητα υποχρεωτικά για προαγωγή σχολεία». Με τον τρόπο αυτό:
    (1) Δεν έρχονται σε αντίθεση τα παραπάνω αναφερόμενα άρθρα μεταξύ τους.
    (2) Θεσπίζεται το 12 ως βάση των Σχολών και Σχολείων, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλα τα άλλα επαγγέλματα και ειδικότητες (Ένας ειδικευόμενος γιατρός, παίρνει την εξειδίκευσή του με βαθμολογία 5/10 (δηλ. 10/20) και όχι με 8/10 (δηλ. 16/20). Τη συγκεκριμένη πρόταση τη θεωρώ βέλτιστη.

  • 11 Ιουνίου 2015, 22:16 | Νικόλαος Χρυσόπουλος

    Δηλαδή με τα «φίλτρα» αυτά 20 χρόνια σταδιοδρομίας ενός Ταγματάρχη θα καταστρέφονται από 6 μήνες εκπαίδευσης. Με τα «φίλτρα» αυτά ο Λοχαγός που θα πάρει στο προκεχωρημενό 16,5 θα μείνει για πάντα Λοχαγός, μην πούμε για τον Ανθυπολοχαγό που θα πάρει 16,99 (υπάρχει τέτοιος) που θα μείνει για πάντα Ανθυπολοχαγός.
    Και στην τελική γιατι το φίλτρο να είναι τα βασικά σχολεία και όχι οι ξένες γλώσσες ή τα μεταπτυχιακά και οι ακαδημαικές σπουδές;

    Μια πρόταση μου από χθές το μεσημέρι, γιατι δεν έχει ανεβεί;

  • 11 Ιουνίου 2015, 22:21 | milit

    Θα πρέπει να εξεταστεί εαν τα σχολεία των ΕΔ είναι της ίδιας δυσκολίας, απαιτήσεων, διάρκειας κ.α. με ΑΕΙ και ΤΕΙ

  • 11 Ιουνίου 2015, 21:27 | Βασίλης

    θα πρέπει επίσης να προστεθεί ότι «οι Αξκοί Ειδικών Καταστάσεων φοιτούν στη ΣΔΙΕΠ κατόπιν επιθυμίας τους». Ειδάλλως δημιουργείται παρανόηση και οι παραπάνω Αξκοί υποχρεώνονται να φοιτούν στη ΣΔΙΕΠ, γεγονός που αντιβαίνει στο άρθρο 23, παρ (ε), του Ν.3883/2010, περί καταληκτικών βαθμών των Αξκών Ειδικών Καταστάσεων, σε σχέση με την αποφοίτηση από τη ΣΔΙΕΠ.
    Ούτως ή άλλως είναι άδικο, άνθρωποι με σοβαρά λειτουγικά προβλήματα, να υποχρεώνονται σε φοίτηση στη ΣΔΙΕΠ, η οποία είναι εξαιρετικά απαιτητική.
    Θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα να σταθμίσουν την κατάσταση της υγέιας τους σε σχέση με την προαγωγή τους και να μπορούν να επιλέξουν τον καταληκτικό τους βαθμό, όπως προβλέπεται από το παρπάνω άρθρο.

  • 11 Ιουνίου 2015, 21:50 | Ιωάννης Αναγνωστίδης

    Προτείνεται όπως ακριβώς συμβαίνει και στα ΑΕΙ-ΤΕΙ της χώρας ο βαθμός των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών τίτλων θε πρέπει να κυμαίνεται από το πέντε (5) έως το δέκα (10) και η βαθμολογία να έχει όπως παρακάτω:

    α. από 5,00 έως 6,49 (10-12,99) να αντιστοιχεί στο χαρακτηρισμό «καλώς»,

    β. από 6,50 έως 8,49 (13,00 – 16,99) στο «λίαν καλώς»,

    γ. από 8,50 έως 10,00 (17,00 – 20,00) στο «άριστα» και

    δ. από 0-4,99 (0,00-9,99) στο «αποτυχών»

  • 11 Ιουνίου 2015, 20:55 | Γεώργιος

    Συγχαρητήρια για τη Νομοθετική – Δημοκρατική Πρωτοβουλία.

    Νομίζω ότι η βαθμολογία πρέπει να είναι ως εξής:
    α. Άριστα 18-20 90-100 Α
    β. Λίαν καλώς 15-17,99 75-89,99 Β
    γ. Καλώς 12-14,99 60-74,99 Γ
    δ. Μετρίως 10-11,99 50-59,99 Δ
    ε. Αποτυχών 0-9,99 0-49,99 Ε
    Διότι υπάρχει πρόβλημα σε συγκεκριμένες τάξεις στελεχών, ιδιαίτερα του Στρατού Ξηράς από τους τρείς Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων

  • 11 Ιουνίου 2015, 20:18 | Νικος

    Πρέπει να υπάρχουν φίλτρα, τα οποία θα καθορίζουν ποιοι Αξκοι προχωρούν στην σκάλα της Ιεραρχίας και ποιοί όχι. Οι βαθμολογίες και κυρίως η συμμετοχή στα βασικά Σχολεία είναι άριστα κριτήρια.
    Η πρότασή μου:
    α. Άριστα 19-20
    β. Λίαν καλώς 17-18,99
    γ. Καλώς 12-16,99
    δ. Μετρίως 10-11,99
    ε. Αποτυχών 0-9,99
    Αποφοίτηση από τη ΣΔΙΕΠ (και αντίστοιχα για τους άλλους κλάδους) με βαθμολογία Καλώς και κάτω, σημαίνει καταληκτικός βαθμός αυτός του Τχη.
    Αποφοίτηση από τη ΣΔΙΕΠ με βαθμολογία Λίαν Καλώς και άνω, σημαίνει καταληκτικός βαθμός αυτός του Ανχη.
    Αποφοίτηση από την ΑΔΙΣΠΟ σημαίνει καταληκτικός βαθμός αυτός του Σχη.
    Αποφοίτηση απο την ΣΕΘΑ, σημαίνει καταληκτικός βαθμός αυτός του Ταξχου-Αντγου.
    Στέλεχος το οποίο αποφοιτά από την ΑΔΙΣΠΟ αλλά έχει βαθμολογία στη ΣΔΙΕΠ Καλώς και κάτω, υπάγεται στο κριτήριο της ΑΔΙΣΠΟ.
    Φαίνεται ότι αποτέλεσμα της χρηματο-οικονομικής κρίσης, είναι και το »στοκάρισμα» στελεχών στο βαθμό του Σχη. Αυτό αφαιρεί το δικαίωμα στο όνειρο για όσα στελέχη αξίζουν κάτι καλύτερο.

  • 11 Ιουνίου 2015, 17:27 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ:

    α. Άριστα 18-20 90-100
    β. Λίαν καλώς 15-17,99 75-89,99
    γ. Καλώς 12-14,99 60-74,99
    δ. Μετρίως 10-11,99 50-59,99
    ε. Αποτυχών 0-9,99 0-49,99

  • 11 Ιουνίου 2015, 15:47 | γιαννης

    σε θέσης όμως που απαιτεί κάλυψη από στελέχη διαφορετικών βαθμών (φροντιστές, τεχνίτες, γενικές) τί γίνεται?
    ας ισχύσει μόνο στις συγκεκριμένες περιπτώσεις γιατί το θέμα είναι πολύ σοβαρό και υπάρχει μεγάλο πρόβλημα εις βάρος των υπξκών.

  • 11 Ιουνίου 2015, 11:48 | Ιωαννης

    Εχει γινει ο Αξκος βαθμοθηρικος με ακατασχετη παπαγαλια προκειμενου να πιασει το 17, για να μπορεσει να εξελιχθει.
    Ειναι μια διαδικασια αγχους τρομερης πιεσης και πανικου για ολους τους Φοιτητες της ΣΔΙΕΠ, οπου ανθρωποι 35-40 χρονων ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ παπαγαλιζουν ολοκληρα κειμενα, ξενυχτουν και αγωνιουν για να πιασουν το ΒΑΘΜΟ 17.
    Με το φοβο του διαγωνισματος σαν παιδια που δινουν πανελλαδικες μηπως εχουν καποια αποτυχια και δεν βγει ο μεσος ορος.
    Τα σχολεια πρεπει να ειναι πηγες γνωσης και προβληματισμου και οχι αγωνας δρομου για το 17.

  • 11 Ιουνίου 2015, 11:49 | ΣΠΑΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

    καλημερα
    απο χτες βραδυ εχω στειλει σχολιο-προταση κ δεν εχει αναρτηθει ακομη

  • 11 Ιουνίου 2015, 10:46 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ

    Από χθες 10/6 το πρωί έχω κάνει κάποιο σχόλιο επί του θέματος, αλλα δεν έχει αναρτηθεί ακόμα

  • 11 Ιουνίου 2015, 10:06 | Γιωργος

    προτεινω το λιαν καλώς να ξεκιναει απο το 16.ετσι ειναι πιο δικαιο για ολους.

  • 10 Ιουνίου 2015, 22:45 | milit

    Διότι τα «σχολεία» αυτά δεν είναι ίδιας δυσκολίας, απαιτήσεων, επιπέδου διδασκόντων, διάρκειας, βαρύτητας κ.α.

  • 10 Ιουνίου 2015, 21:00 | Κώστας

    Για την λειτουργικότερη και πιο αξιοκρατική υλοποίηση των μεταθέσεων προτείνεται η καθιέρωση κοινής κλίμακας βαθμολόγησης στα σχολεία εκπαιδεύσεως και στις ΕΙ-ΕΑ οπλιτών, Ανθστών και Αξκών, έτσι ώστε τα μόρια των όλων των στελεχών να υπολογίζονται επί της ίδιας βάσης όπως παρακάτω:

    Ονομαστική Εικοσάβαθμος Εκατοστιαία Αλφαβητική
    α. Άριστα 19-20 95-100 Α
    β. Λίαν καλώς 16-18,99 80-94,99 Β
    γ. Καλώς 12-15,99 60-79,99 Γ
    δ. Μετρίως 10-11,99 50-59,99 Δ
    ε. Αποτυχών 0-9,99 0-49,99 Ε»

    Με αυτό τον τρόπο θα εκλείψουν περιπτώσεις όπου σε θέσεις στις οποίες δύναται να τοποθετηθούν Υπξκοί και Αξκοί, η εξέταση των μεταθέσεων γίνεται με μόρια τα οποία έχουν υπολογιστεί σε εντελώς διαφορετική βάση (π.χ:Μόρια Υπξκου 350 και μόρια Αξκου 1150 και τα οποία εξάγονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο με αποτέλεσμα εκ προιμίου τα μόρια των Αξκων (εκατοσταβάθμια κλίμακα σε εκπσεις-ΕΑ)να είναι περισσότερα των Υπξκών(Δεκαβάθμια κλίμακα σε εκπσεις-ΕΙ).

  • 10 Ιουνίου 2015, 21:29 | Νικόλαος Χρυσόπουλος

    Από το μεσημέρι έχω κάνει κάποιο σχόλιο επί του θέματος, αλλα δεν έχει αναρτηθεί ακόμα

  • 10 Ιουνίου 2015, 20:49 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Η τροποποίηση της παράγραφος 2 του άρθρου 30 του ν. 3883/2010 (Α΄167) όπως παρακάτω :

    Ονομαστική Εικοσάβαθμος Εκατοστιαία Αλφαβητική
    α. Άριστα 19-20 95-100 Α
    β. Λίαν καλώς 16-18,99 80-94,99 Β
    γ. Καλώς 12-15,99 60-79,99 Γ
    δ. Μετρίως 10-11,99 50-59,99 Δ
    ε. Αποτυχών 0-9,99 0-49,99 Ε»

    δίνει τη δυνατότητα σε Αξκους των ΕΔ να συμμετάσχουν σε εισητήριες εξετάσεις για ΑΔΙΣΠΟ και η συγκεκριμένη κλίμακα βαθμολογίας είναι εφικτή από τη συντριπτική πλειοωηφία των Αξκων και δε δημιουργεί θέματα προαγωγής στους επόμενους βαθμούς στην εξέλιξη της ιεραρχίας.

  • 10 Ιουνίου 2015, 17:36 | Θανάσης

    Σύμφωνα με τον ν. 3883/2010 (Α΄167), στέλεχος που δεν πάρει βαθμολογία «λίαν καλώς» (=8.5 με βάση το 10, ή 17 με βάση το 20). Νομίζω ότι η βαθμολογία πρέπει να είναι ως εξής:

    α. Άριστα 18-20 90-100 Α
    β. Λίαν καλώς 15-17,99 75-89,99 Β
    γ. Καλώς 12-14,99 60-74,99 Γ
    δ. Μετρίως 10-11,99 50-59,99 Δ
    ε. Αποτυχών 0-9,99 0-49,99 Ε

    Υπάρχει ήδη πρόβλημα και πρέπει να επιλυθεί άμεσα…

  • 10 Ιουνίου 2015, 15:12 | δημητρης

    στα πλαίσια της αξιοκρατίας και διαφάνειας πρέπει τα μόρια όλων των στελεχών να βγαίνουν ενιαία αξκών-υπξκών.

  • 10 Ιουνίου 2015, 13:26 | Νικόλαος Χρυσόπουλος

    Σύμφωνα με το άρθρο 30 (Φοίτηση σε Σχολεία) παρ.1 : «1. Οι Αξιωματικοί για την απόκτηση των αναγκαίων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση της αποστολής τους, και για την ενημέρωσή τους στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις γενικές επιστημονικές αντιλήψεις, που σχετίζονται με τις ΕΔ, φοιτούν σε ορισμένους βαθμούς υποχρεωτικά στα σχολεία που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ. Η φοίτηση στα σχολεία αυτά αποτελεί τυπικό προσόν κρίσης για προαγωγή, ενώ η επιτυχής φοίτηση αποτελεί ουσιαστικό προσόν που εκτιμάται από τα Συμβούλια Κρίσεων.»
    Με βάση το παραπάνω Αξιωματικός που αποφοιτά από τα υποχρεωτικά σχολεία επιτυχώς, δηλαδή με βαθμολογία από 12 και πάνω, έχει το απαιτούμενο ουσιαστικό προσόν για την προαγωγή του.
    Επιπλέον με βάση το άρθρο 29 (Κριτήρια Προαγωγών) παρ 3β(7) ο βαθμός αποφοίτησης από τα σχολεία ΕΔ λαμβάνεται επικουρικά υπόψη.
    Τα παραπάνω όμως έρχονται σε σύγκρουση με το άρθρο 25 (Είδη Κρίσεων) παρ.3β, με βάση το οποίο απαιτείται η : «β. Αποφοίτηση από τα ανά ειδικότητα υποχρεωτικά για προαγωγή σχολεία με βαθμό τουλάχιστον «Λίαν Καλώς»».
    Παράδειγμα: Ταγματάρχης φοιτά στη ΣΔΙΕΠ και αποφοιτά επιτυχώς με βαθμολογία 15,8 (ΚΑΛΩΣ). Ο Ταγματάρχης αυτός δεν προάγεται με βάση το άρθρο 25 παρ.3β. Κρίνεται «Διατηρητέος στον Αυτό Βαθμό» και μετά από 3 τέτοιες κρίσεις αποστρατεύεται ή παραμένει Εκτός Οργανικών Θέσεων, χωρίς κίνητρα για μελλοντική εξέλιξη. Στην ουσία δηλαδή τον χάνουν οι ΕΔ. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν στη θέση του Ταγματάρχη βάλουμε έναν Ανθυπολοχαγό, που μόλις αποφοίτησε από τη ΣΣΕ και πήρε τέτοια βαθμολογία στο Βασικό Σχολείο των Ανθυπολοχαγών. Αυτός, από την ηλικία των 25 – 26 ετών δεν έχει όραμα και κίνητρο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία.
    Εναλλακτικές προτάσεις (με την προτεινόμενη αλλαγή της κλίμακας βαθμολογίας):

    α) Παράλληλη αλλαγή και του άρθρου 25 παρ.3β ως εξής: «β. Επιτυχής αποφοίτηση από τα ανά ειδικότητα υποχρεωτικά για προαγωγή σχολεία». Με τον τρόπο αυτό:
    (1) Δεν έρχονται σε αντίθεση τα παραπάνω αναφερόμενα άρθρα μεταξύ τους.
    (2) Θεσπίζεται το 12 ως βάση των Σχολών και Σχολείων, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλα τα άλλα επαγγέλματα και ειδικότητες (Ένας ειδικευόμενος γιατρός, παίρνει την εξειδίκευσή του με βαθμολογία 5/10 (δηλ. 10/20) και όχι με 8/10 (δηλ. 16/20). Τη συγκεκριμένη πρόταση τη θεωρώ βέλτιστη.

    β) Αλλαγή και του άρθρου 30 παρ 1 ως εξής: ««1. Οι Αξιωματικοί για την απόκτηση των αναγκαίων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση της αποστολής τους, και για την ενημέρωσή τους στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις γενικές επιστημονικές αντιλήψεις, που σχετίζονται με τις ΕΔ, φοιτούν σε ορισμένους βαθμούς υποχρεωτικά στα σχολεία που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ. Η φοίτηση στα σχολεία αυτά αποτελεί τυπικό προσόν κρίσης για προαγωγή, ενώ η επιτυχής φοίτηση με βαθμό τουλάχιστον «ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ» αποτελεί ουσιαστικό προσόν που εκτιμάται από τα Συμβούλια Κρίσεων.»
    Με την αλλαγή αυτή αποσαφηνίζεται ότι απαιτείται τουλάχιστον το 16, ως απαραίτητο προσόν για προαγωγή. Βέβαια υπάρχει η αδικία σε βάρος των Αξιωματικών σε σχέση με τις άλλες επαγγελματικές ομάδες που υφίστανται υποχρεωτικές εκπαιδεύσεις στην διάρκεια της σταδιοδρομίας τους (το παράδειγμα με τους γιατρούς είναι χαρακτηριστικό).

    γ) Αλλαγή του πίνακα κλίμακας βαθμολόγησης σε μορφή που αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, όπως παρακάτω:

    Ονομαστική Εικοσάβαθμος Εκατοστιαία Αλφαβητική
    α.Άριστα 19-20 95-100 Α
    β.Λίαν Καλώς 16-18,99 80-94,99 Β
    γ.Αποτυχών 0-15,99 0-79,99 Γ
    Δεδομένου ότι βαθμολογία κάτω του 16 είναι στην ουσία αποτυχία και καταδικάζει τον Αξιωματικό. Παραμένει, βέβαια, η αδικία σε σχέση με άλλες επαγγελματικές ομάδες.

  • 10 Ιουνίου 2015, 13:45 | ΕΛΕΝΗ

    ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΑΔΙΣΠΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΕΙ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΩ ΤΟΥ 16. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΣΟΒΙΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΟΥ (διάρκειας 6 μηνών),ΠΗΡΕΣ 15 ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΔΙΣΠΟ.

  • 10 Ιουνίου 2015, 08:55 | Γρηγόρης

    Η βαθμολογία των σχολείων των ΕΔ θα πρέπει να προσαρμοστεί με την βαθμολογία που έχουν σήμερα τα Ελληνικά Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Εφόσον θεωρούμε ότι τα σχολεία των ΕΔ προσφέρουν ανώτερη μόρφωση στα στελέχη τους αντίστοιχη των ΑΕΙ, θα πρέπει να συμβαδίζουν και με τη βαθμολογία των ΑΕΙ.

    Για παράδειγμα: Στο Άρθρο 25 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών αναφέρεται ότι «η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών εκτιµάται µε βαθµούς που δίνονται κατά τη διαδικασία ελέγχου των γνώσεων. Κάθε µάθηµα, κλινική άσκηση ή διπλωµατική εργασία βαθµολογείται αυτοτελώς σε ακέραιες µονάδες. Η βαθµολογική κλίµακα ορίζεται από το µηδέν έως το δέκα: άριστα (9 ή 10), λίαν καλώς (7 ή 8), καλώς (5 ή 6), µετρίως (4 ή 3) και κακώς (2, 1 ή 0). Προβιβάσιµοι βαθµοί είναι το πέντε και οι µεγαλύτεροί του».

    Επιπρόσθετα το Δημοκρήτειο Πανεπιστήμιο ορίζει στο κανονισμό του (άρθρο 11) για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές ότι » Η βαθμολογική κλίμακα για την αξιολόγηση της επίδοσης των μεταπτυχιακών φοιτητών ορίζεται από το μηδέν (0) ως το δέκα (10): άριστα από οκτώ και πενήντα (8,50) μέχρι δέκα (10), λίαν καλώς από έξι και πε-
    νήντα (6,50) ως και οκτώ και σαράντα εννέα (8,49), καλώς από πέντε (5) ως και έξι και σαράντα εννέα (6,49)».

    Ευχαριστώ.

  • 10 Ιουνίου 2015, 08:29 | Ιωάννης

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί στον Ελληνικό Στρατό σε βασικό σχολείο να έχω πάρει βαθμό 15 και να είμαι καλώς ενώ να έχω τελειώσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με 7 (δηλαδή 14 για ΕΣ) και να είμαι λίαν καλώς;

  • 10 Ιουνίου 2015, 00:47 | Paul

    Η Βαθμολογία θα πρέπει να είναι τυποποιημένη για όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας . Εφ’ όσον τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν βαθμολογική κλίμακα πτυχίου(Bachelor) 1-10 το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τις στρατιωτικές σχολές . Άλλωστε η αναγωγή της βαθμολογίας που κάνει ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π σε σχέση με τα ξένα πανεπιστήμια είναι της κλίμακας 1-10 και όχι 0-100 ενώ για τα μεταπτυχιακά βασική προϋπόθεση είναι η βαθμολογία να είναι πάνω από 6,5. Ειδικά όσον αφορά την βαθμολογία πτυχίων θα πρέπει να γίνει θέμα σε επίπεδο ΕΕ ώστε κάποτε όλα τα κράτη να έχουν τυποποιημένες διαδικασίες Η βαθμολογία σε επίπεδο διπλώματος((Diploma) όπως είναι η σχολή πολέμου ή πιστοποίησης (certificate) όπως είναι οι ειδικές εκπαιδεύσεις μπορεί να είναι της κλίμακας 100 ή 20 . Η εισήγηση είναι, τυποποίηση της βαθμολογίας για όλα τα πτυχία όπως στα πανεπιστήμια

  • 9 Ιουνίου 2015, 22:22 | Μάριος

    Οι βαθμολογίες θα πρέπει να επανέλθουν τουλάχιστον όπως ήταν πριν το Ν.3883 (δηλαδή το γ. καλώς μέχρι 14,99), γιατί από τη στιγμή που η βαθμολογία των σχολείων με τον υπόψη νόμο αποτελεί κριτήριο προαγωγής, τα όρια θα πρέπει να είναι ίσα για όλους. Εάν μείνει η τροπολογία ως έχει αυτή τη στιγμή, θα υπάρχουν συμμαθητές Στρατιωτικών Σχολών οι οποίοι κρίνονται με διαφορετικό μέτρο (ένας με βάση το 15 και άλλος με βάση το 16) για την προαγωγή τους. Όλα αυτά αφενός δημιουργούν προβλήματα στην προαγωγή σε αξιωματικούς με πολλά χρόνια υπηρεσίας, αφετέρου καταρρακώνουν την καριέρα αξιωματικών για ένα σχολείο, που σε καμία περίπτωση δε μπορεί να αποτελεί ¨ζωή ή θάνατο» για κάποιον αξιωματικό, οδηγώντας τον μέχρι και την αποστρατεία.
    Πρέπει να δίδονται ίσες ευκαιρίες σε όλους!

  • 9 Ιουνίου 2015, 16:41 | Απόστολος

    Θεωρώ πως οι βαθμολογίες σε σχολές και σχολεία εξειδίκευσης πρέπει να διαμορφωθούν ως εξής:

    1. 16,70 – 20,00
    2. 13.36 – 16,69
    3. 10,02 – 13,35
    4. 06,68 – 10,01
    5. 03,34 – 06,67
    6. 00,00 – 03,33

    Να διαγράφουν οι Αλφαβητικές και ονομαστικές βαθμολογίες και να διαμορφωθούν σε εκατοστιαίες μονάδες ανάλογα με τον γενικό βαθμό προόδου.

    (Παράδειγμα):

    Ενας στρατιωτικός με καταληκτικό βαθμό προόδου 16,67 επί του ποσοστού 100% θα λάβει 167 μόρια, ενώ ένας στρατιωτικός με βαθμό 20 θα λάβει 200 μόρια.

    Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθούν πολλές αδικίες όσον αφορά την πρόοδο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, θα αυστηροποιηθεί αυτόματα το σύστημα βαθμολόγησης και μοριοδότησης χωρίς κάθε τόσο να αλλάζει με διάφορους συντελεστές και εξισώσεις, και θα δώσει πραγματικό κίνητρο στους στρατιωτικούς έτσι ώστε να μελετούν περισσότερο για να ανέλθουν την κλίμακα βαθμολόγησης – μοριοδότησης.

  • 9 Ιουνίου 2015, 15:30 | ΒΙΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ονομαστική Εικοσάβαθμος Εκατοστιαία Αλφαβητική
    α. Άριστα 18,5-20 85-100 Α
    β. Λίαν καλώς 16-18,49 70-84,99 Β
    γ. Καλώς 12-15,99 60-69,99 Γ
    δ. Αποτυχών 0-11,99 0-59,99 Δ»