Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας ρυθμίζονται όλα τα είδη αδειών, οι κατηγορίες του δικαιούμενου προσωπικού, οι προϋποθέσεις, η διάρκεια καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα για τη χορήγηση τους στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Άρθρο 13: Άδειες προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 03: Τοποθετήσεις – Τακτικές και Έκτακτες Μεταθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Δήλωση Τόπου ΠροτίμησηςΆρθρο 04: Δήλωση Τόπου Προτίμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Επιτροπή Εξέτασης Κατ΄ Εξαίρεση Τοποθετήσεων – Μεταθέσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06: Αναστολή Κριτηρίων – Εξαιρέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Ειδικές διατάξειςΆρθρο 07: Ειδικές διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 08: Αναγνώριση χρόνου στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09: Αναγνώριση χρόνου δικηγορικής άσκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10: Μοριοδότηση Οπλιτών Θητείας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 11: Επίδομα Εξομάλυνσης
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ανυποτάκτων
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 13: Άδειες προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 14:
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 15:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18:
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 19: Στρατιωτικές λέσχες Στρατού Ξηράς
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 20: Ειδική άδεια αιρετών στρατιωτικών στην τοπική αυτοδιοίκηση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Γραφείο Στήριξης Οπλιτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22:
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 23: Προπτυχιακές και Μεταπτυχιακές σπουδές του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24: Ειδικές Κατηγορίες Εισαγωγής στα Ανώτατα Στρατιωτικά
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 25: Επιλαχόντες ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 26: Χαρακτηρισμός των αποφοίτων Σχολών Μονίμων Υπαξιωματικών ως Αποφοίτων Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 27: Βαθμολογία Σχολών και Σχολείων Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: «Εκπαίδευση Μαθητών της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων σε προγράμματα επιμόρφωσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου ΘεσσαλονίκηςΆρθρο 28: «Εκπαίδευση Μαθητών της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων σε προγράμματα επιμόρφωσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29: Τιμητική απονομή βαθμού Αξιωματικού σε Ολυμπιονίκες
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30: Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 31: Καταργούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Ιουνίου 2015, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
12 Ιουνίου 2015, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
27 Σχόλια 386 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΓΚΡΟΥΠ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΑ Κ ΠΑΣΧΑ ΣΤΑΝΤΑΡ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ, ΠΧ ΠΡΩΤΟ ΓΚΡΟΥΠ ΟΧΤΩ ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ-ΜΕΧΡΙ 2 ΓΚΡΟΥΠ 8 ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ-ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑ8Ε ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΤΕ , ΤΟ ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ,ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΤΛ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΘΕΜΑ: Δυνατότητα λήψης άδειας 48ωρης απομάκρυνσης ή ΑΜΔ για χώρα του εξωτερικού.
—————————————————–
Είναι πολύ συνηθισμένες οι ημερήσιες ή οι διήμερες εκδρομές κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με προορισμό π.χ. τα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας ή των Σκοπίων.
Σύμφωνα με τις υφιστάμενες διατάξεις, η άδεια απομάκρυνσης ισχύει μόνο για το εσωτερικό της χώρας, ενώ η μετάβαση στο εξωτερικό επιτρέπεται μόνο με τη λήψη κανονικής άδειας.
Προτείνεται:
α. Η τροποποίηση των υφισταμένων διατάξεων, ώστε να είναι δυνατή η χορήγηση άδειας απομάκρυνσης κατά τις αργίες και εκτός χώρας με προϋποθέσεις και περιορισμούς οι οποίοι θα καθοριστούν.
β. Η τροποποίηση των υφισταμένων διατάξεων, ώστε να είναι δυνατή η χορήγηση άδειας μικράς διάρκειας (ΑΜΔ<=4Η) για το εξωτερικό.
13 Νοέμβρη 2014 η τότε αναπληρώτρια Υπουργός Εθνικής Άμυνας κα Φώφη Γεννηματά σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιστοσελίδα, δήλωσε ότι έχει φτάσει η ώρα επίλυσης και «άμεσα» του θέματος της άδειας ανατροφής τέκνου σε στρατιωτικούς που δεν εργάζεται η σύζυγος.
Η ίδια προ ολίγων ημερών απάντησε σε επιστολή της Ε.Σ.Π.Κ. Μακεδονίας, τα παρακάτω:
«Το ΓΕΕΘΑ/Β1 με έγγραφό του (18 Δεκ 2014) διατύπωσε την άποψη ότι η μη χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου στους πατέρες στρατιωτικούς όταν η σύζυγός τους δεν εργάζεται δεν συνιστά άνιση μεταχείριση, καθόσον το υποκείμενο της έννομης προστασίας δεν είναι ο γονέας αλλά το τέκνο, επ’ ωφελεία του οποίου θεσπίζεται το δικαίωμα της άδειας ανατροφής προκειμένου να εξασφαλίζεται η συνεχής παρουσία ενός τουλάχιστον γονέα για τη φροντίδα του».Προς υποστήριξη της άποψής του επικαλούνταν τις επιπτώσεις σε έλλειψη προσωπικού που θα δημιουργούνταν σε περίπτωση εφαρμογής της και πρότεινε εφόσον αποφασιστεί η αλλαγή του νομικού πλαισίου, να γίνει προσαρμογή των χρονικών διαστημάτων των αδειών που χορηγούνται στα στελέχη που αποκτούν τέκνο.
Άρα το συμπέρασμα είναι ότι το ΓΕΕΘΑ/Β1 αρνήθηκε να εγκριθεί η άδεια, με αιτιολόγηση αντίθετη ως προς τη νομολογία του νόμου 3883 που σε καμία περίπτωση δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, ούτε και εξαιρεί τους στρατιωτικούς από τη χορήγηση της εν λόγω άδειας.Σε ένα κράτος δικαίου όλοι οι πολίτες είναι ίσοι έναντι του νόμου και ΔΕΝ υπάρχουν ερμηνείες και εξαιρέσεις κατά το δοκούν.
Σε ότι αφορά τις άδειες άνευ αποδοχών, θα ήθελα να συμπληρώσω και εγώ τα παρακάτω και να προτείνω, αν δεν έχει ήδη προβλεφθεί, τη χορήγηση άδειας χωρίς αποδοχές στο στρατιωτικό προσωπικό, που αποδέχεται θέση, υπό καθεστώς σύμβασης, στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε διεθνή οργανισμό στον οποίο μετέχει η Ελλάδα.
Η προσφορά της υπόψη θέσης προκύπτει κατόπιν επιτυχίας σε επιμέρους επιλογική διαδικασία που διεξάγεται από τους ως άνω οργανισµούς για την πρόσληψη υπαλλήλων µε συµβάσεις ορισµένου χρόνου (‘temporary agents’).
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η συγκεκριμένη δυνατότητα:
Α. Συμβάλει στη διεθνή προβολή της Χώρας και προάγει την εθνική συμμετοχή σε επίπεδο λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο λειτουργίας των διεθνών οργανισμών.
Β. Απορρέει κέρδος διεθνούς εμπειρίας, τόσο από πλευράς τοποθετούμενου προσωπικού, όσο και κατ’ επέκταση της Χώρας μας, σε ότι αφορά σε θέματα διαδικασιών – τρόπου λειτουργίας των οργανισμών καθώς και εθνική συμμετοχή – παρουσία εντός αυτών.
Γ. Δεν απορρέει οικονομική επιβάρυνση της Χώρας μας, καθότι οι απορρέουσες δαπάνες αυτής καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του αντίστοιχου οργανισμού, σε αντίθεση με τη στελέχωση εθνικών θέσεων στο πλαίσιο λειτουργίας επιμέρους Διεθνών Οργανισμών.
διαφαίνεται ότι η συγκεκριμένη πρόταση διασφαλίζει ότι το υπηρεσιακό και το ευρύτερο δηµόσιο συµφέρον προάγεται τόσο από την εκπροσώπηση της Χώρας σε διεθνή κέντρα αποφάσεων όσο και από την µετέπειτα µεταφορά ευρωπαϊκής και διεθνούς εµπειρίας και τεχνογνωσίας στη Χώρα.
Για λόγους διευκόλυνσης σημειώνω επιπρόσθετα ότι υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για τους δημοσίους υπαλλήλους (§4 του Άρθρου 51 του Ν.3528/2007) και για το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας (Άρθρο 49 του Ν.4249/2014), οπότε κατά την προσωπική μου άποψη έχει εξεταστεί η εφικτότητα της πρότασής μου από το Υπουργείο Εσωτερικών(*), το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη(*) και επιπλέον συναρμόδιων Υπουργείων.
(*) Για λόγους ορθότητας χρησιμοποιώ τις ονομασίες των Υπουργείων όπως εμφανίζονται στον αντίστοιχο Νόμο.
Είναι θέμα της ΥΑ και οχι νόμου. Εξετάζεται θετικά
Εαν ειναι εφικτο παρακαλω να μπορει ο συζυγος που υπηρετει σε μεγαλη χιλιομετρικη αποσταση απο την συζυγο του που εχει βρεφος να λαμβανει αυτος και αδεια της συζυγου του ωστε να μετακινειται μονο αυτος, με σκοπο την εξοικονομιση χρηματων, την ταλαιπωρια της συζυγου του μαζι με το βρεφος ωστε να υπαρχει οσο γινεται η λεξη οικογενεια. παραδειγμα, Αλεξανδρουπολη-Κως.
Προτείνεται να δοθεί η 9μηνη άδεια και στους στρατιωτικούς των οποίων η σύζυγος δεν εργάζεται, όπως ισχύει στα σώματα ασφαλείας και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
Δεν μπορεί να ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Ούτε ένας δημόσιος υπάλληλος τη χρειάζεται περισσότερο από κάποιον στρατιωτικό, ο οποίος υπηρετεί μακριά από το σπίτι του και δεν έχει καμία επιπλέον βοήθεια.
Συν τοις άλλοις η εν λόγω διαφοροποίηση είναι αντισυνταγματική.
οι άδειες άνευ αποδοχών να δίνονται υποχρεωτικά κατόπιν της αναφοράς του ενδιαφερομενου.
Αδεια ανατροφής όταν η σύζυγος δεν εργάζεται ?? Για ποιο λόγο ? Για να κανουν οι κύριοι στρατιωτικοί 9 μηνες διακοπές μετά αποδοχών??? Ιση μεταχείρηση με τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα που φτύνουν αίμα για ενα ρεπό !!!
)Άμεση αναγνώριση τουλαχιστων συνταξιοδοτηκα,όλων των ειδών αδειών άνευ αποδοχών (εξωτερικού,ανατροφής τέκνων,ειδικών/σοβαρών λόγων κτλ) με την καταβολή στο ΓΛΚ των προβλεπομένων κρατήσεων όπως ακριβώς γίνεται στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα αλλά όχι στους στρατιωτικούς.
2)ΆΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΕΦΑΡΜΟΓΉ ΤΟΥ ν. 4075/2012(ΓΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΟΥ) ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΌΣΙΟ
Στο αρθρο 37, Αδεια ορισμενων κατηγοριων νοσηλευτικου προσωπικου του ν. 4278/2014 τ.Α προτεινεται να προστεθει για τους εργαζομενους στα τμηματα των Στρατιωτικων Νοσοκομειων και στο Νοσηλευτικο Ιδρυμα Μετοχικου Ταμειου Στρατου (ΝΙΜΤΣ): «Οι ίδιες διατάξεις έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τις ειδικότητες των Τεχνολογων/Παρασκευαστων/ριών,καθώς και στους γιατρούς πλήρους απασχόλησης που εργάζονται στους ίδιους χώρους.»
Στο παραπάνω νοσηλευτικό προσωπικό δεν συμπεριλήφθησαν οι ειδικότητες, των Τεχνολογων/Παρασκευαστων/ριών, αλλά ούτε οι γιατροί, πλήρους απασχόλησης ίσως εκ παραδρομής, με αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση των εργαζομένων αυτών, που εργάζονται και κινούνται στους ίδιους χώρους με τους συναδέλφους τους που παίρνουν την ειδική αυτη άδεια.
Στο αδικημένο αυτό προσωπικό η εξάλειψη της ανισότητας αυτής, θα δώσει σ’ αυτούς το αίσθημα για Κράτος δικαίου και θα τονώσει το ηθικό τους, προς όφελος και των Στρ Νοσοκομειων και Ιδρυμάτων που εργάζονται.
για παροχή επιπλέον και γενναίων κινήτρων για γέννηση παιδιών, σε ζευγάρια στρατιωτικών ή ζευγάρι στρατιωτικού και δημοσίου υπαλλήλου, με τη γέννηση του τέκνου, εκτός της συζύγου που λαμβάνει την άδεια κύησης και ανατροφής τέκνου, να δίνεται και στον άλλο σύζυγο 6μηνη ή 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου.
Προτείνω μετά απο 24ωρη υπηρεσία
ολο το ένστολο προσωπικό να παίρνει 2 ημέρες ρεπό οπως γίνεται στα σώματα ασφαλείας,ετσι μια μεγάλη αδικία που γινεται εις βάρος του προσωπικού θα αποκατασταθεί.
Παρακαλώ πολύ να ληφθεί υπόψιν η ΑΔΙΚΙΑ που υπάρχει στις Ε.Δ στο θέμα της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου,καθώς τα επιτελεία των Ε.Δ δεν την παρέχουν στα στελέχοι τους ενώ στα υπόλοιπα Σ.Α η υπηρεσία τους την παρέχει κανονικά στα στελέχοι της!!!Επίσης η χρήση άδειας του στελέχους να γίνετε από ημερ/νία που ζητάει το στέλεχος αρχή & λήξη αυτής και όχι κατόπιν υπόδειξης διαφορετικής ημερ/νίας ανωτέρου του!!!Να γίνετε παροχή όλων των ειδών αδειών που δικαιούται το προσωπικό σύμφωνα με τις Νομοθετικές Διατάξεις που υπάρχουν χωρίς να γίνετε απαγόρευση ή παρέμβαση ανωτέρου!!!
Εξετάζεται για να γίνει με ΥΑ
να δοθεί η 9μηνη άδεια και στους στρατιωτικούς των οποίων η σύζυγος δεν εργάζεται όπως ισχύει στα σώματα ασφαλείας. Είναι απαίτηση και όχι παραχώρηση
Το θέμα θα εξεταστεί με την τροποποίηση της υα για μεταθέσεις, εαν μάλιστα απαιτηθεί θα υπάρξει και νομοθετική ρύθμιση με τη συνολική εξέταση του 3883
Εξετάζεται ήδη στην τροποποίηση της ΥΑ που αναφέρεις.
Για λόγους ίσης μεταχείρισης και δικαίου προτείνω να καταργηθεί η περίπτωση δ της παραγράφου 1 του άρθρου 6 της υπ΄ αριθμ.Φ.400/32/82424/Σ.343/2011 (ΦΕΚ Β΄ 1139/03-6-2011, «Διοικητικά και άλλα ευεργετικά μέτρα για κατηγορίες στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα και οξέα κοινωνικά προβλήματα») απόφασης.
Δηλαδή να χορηγηθεί 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου σε στρατιωτικούς των οποίων η σύζυγος δεν εργάζεται, όπως γίνεται στον Δημόσιο Τομέα και τα Σώματα Ασφαλείας από το 2007.
Εξετάζεται ήδη, αλλά ρυθμίζεται με ΥΑ οχι με νόμο.
Να διευρυνθεί και στους Στρατιωτικους με άνεργη-ο σύζυγο η άδεια ανατροφής τέκνου 9 μηνη ή 12 μηνη με τρίτο τέκνο, 18 μηνη με τέταρτο τέκνο κτλ. Και για λόγους επάνδρωση της Μονάδας, Επιτελείου κτλ που ανήκουν οι δικαιουχοι θα μπορούσε να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο απο τους 30 μηνες της ηλικίας του παιδιου που πρέπει να λήγει η αδεια σε περισσότερους μήνες. και κατοπιν συνεννόησης μεταξύ Στρατιωτικων ίδιας ειδικότητας ή ποστου κτλ να λαμβάνεται!!!
να θεσμοθετηθεί η άδεια ανατροφής τέκνου όταν η σύζυγος δεν εργάζεται, όπως ισχύει σε όλο το δημόσιο και τα σώματα ασφαλείας. Γιατί να υπάρχει αυτή η ρατσιστική διάκριση εις βάρος των στρατιωτικών που δεν έχουν βοήθεια ούτε από μαμάδες ούτε από πεθερές.
Σχετικά με τις άδειες του στρατιωτικού προσωπικού θα ήθελα να μνημονεύσω ένα ζήτημα το οποίο δεν ρυθμίζεται και θα πρέπει κατά την γνώμη μου να περιληφθεί στο παρόν νομοσχέδιο. Αφορά την χρήση της άδειας άνευ αποδοχών από στρατιωτικούς την οποία επικαλείται η διοίκηση ως λύση στα προβλήματα των στελεχών.
Για να γίνω συγκεκριμένος θα πρέπει να γίνει προσθήκη στο άρθρο 5 παρ. 6 του Ν. 3883/2010 και να προβλέπεται η συνυπηρέτηση και με σύζυγο που είναι στέλεχος των Σωμάτων Ασφαλείας και υπηρετεί στο εξωτερικό, όπως άλλωστε προβλέπεται (πολύ λογικά) και για το εσωτερικό, στο ίδιο άρθρο 5 (παρ.1 εδ. α’ περίπτωση 2γ και παρ. 1 εδ. β’ περίπτωση 8) και να διαμορφωθεί ως εξής: «Στρατιωτικός με σύζυγο που είναι στρατιωτικός ή στέλεχος των Σωμάτων Ασφαλείας και υπηρετεί στο εξωτερικό…»
Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας εργαζόμαστε κάτω από τις ίδιες δύσκολες συνθήκες, λαμβάνουμε τις ίδιες αποδοχές και ως εκ τούτου σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα όπως η προστασία της οικογένειας, που προστατεύεται από το Σύνταγμα, δεν θα πρέπει να υπάρχουν διαχωρισμοί, με τους μεν να μπορούν να συνυπηρετήσουν και τους δε οι σύζυγοί τους στρατιωτικοί να λαμβάνουν απάντηση ότι μπορούν να κάνουν χρήση άδειας άνευ αποδοχών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (απώλεια συντάξιμων ετών, μισθού, προαγωγών κ.α.)!
Πόσο μάλιστα όταν υπάρχουν στην ίδια πόλη θέσεις όπου υπάρχει ανάγκη πλήρωσής τους και στις οποίες θα πρέπει το ΥΠΕΘΑ να στείλει άλλους στρατιωτικούς, οι οποίοι θα λαμβάνουν επιπρόσθετα και επίδομα αλλοδαπής, όταν ο/η συνυπηρετών σύζυγος λαμβάνει μόνο τον μισθό του, εξοικονομώντας έτσι το ΥΠΕΘΑ σημαντικά κονδύλια από τον προυπολογισμό του.
Σας ευχαριστώ!
Στον ίδιο νόμο να καθορισθούν με άρθρο οι » ώρες απασχόλησης υπηρετούντων θητεία» ημερήσιες και εβδομαδιαίες όπως και ο χρόνος ανάπαυσης μετά από τον μέγιστο χρόνο απασχόλησης ή της υπηρεσίας
Ζήτημα υπαρκτό, που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Νομικά όμως υπάρχει ιδιαίτερη δυσκολία καθώς δεν υπάρχει άρνηση παραχώρησης νόμιμου δικαιώματος αλλά αυτοβούλως μη άσκηση δικαιώματος. Χρειάζεται μελέτη.
Το ζητούμενο δεν είναι μόνο το να ρυθμίζονται τα είδη αδειών ή οι δικαιούμενοι αυτών κλπ κλπ , αλλά και το να μπορούν αυτές οι άδειες να λαμβάνονται πραγματικά. Λόγω της μεγάλης μείωσης του πρόσωπικού τα τελευταία χρόνια (σε ορισμένες ειδικότητες μάλιστα, η μείωση αυτή είναι πάρα πολύ μεγάλη) παρατηρείται το φαινόμενο αρκετά στελέχη, ιδίως δε τα πιο «φιλότιμα», να μην λαμβάνουν μέρος (ορισμένες φορές μάλιστα αρκετά μεγάλο) ακόμα και της κανονικής τους άδειας, προκειμένου να μην δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στην υπηρεσία τους. Έτσι λοιπόν, συνήθως κατόπιν συννενόησης με τον προϊστάμενο τους, απλώς «εγγράφουν» μέρος της κανονικής τους άδειας (την λαμβάνουν δηλαδή «εικονικά» και μόνο) και προσέρχονται κανονικά στην εργασία τους, ελπίζοντας οτι κάποια στιγμή μελλοντικά θα βελτιωθεί η κατάσταση και θα μπορέσουν να λάβουν και στην πραγματικότητα την δικαιούμενη άδεια, κατι όμως που πολλές φορές δεν γίνεται, γιατί μεχρι να συμβεί αυτό, είτε αυτοί μετατίθενται, είτε αλλάζει ο προϊστάμενος τους, είτε για διάφορους άλλους λόγους, κι έτσι τελικά η άδεια τους χάνεται. Προτείνεται λοιπόν, για το θέμα αυτό να υπάρξει κάποια πρόβλεψη στο άρθρο αυτό, και να ισχύσει κάτι παραπλήσιο με αυτό που ισχύει σε ορισμένα σώματα ασφαλείας (π.χ Λιμενικό Σώμα), και ειδικότερα, σε περιπτώσεις όπου σε κάποιες Μονάδες υπάρχει αποδεδειγμένα σοβαρότατο πρόβλημα λειψανδρίας (π.χ. ποσοστό επάνδρωσης κάποιας ή κάποιων ειδικοτήτων μικρότερο του 25% από το προβλεπόμενο σε περίοδο ειρήνης, με βάση τους ισχύοντες ΠΟΥ), να υπάρχει η δυνατότητα, κατόπιν γραπτής αναφοράς του στελέχους (το οποίο θα δηλώνει επίσης οτι παραιτείται απο οποιαδήποτε οικονομική απαίτηση)και σύμφωνης γνώμης του Διοικητή της Μονάδας, και έγκρισης από τον προϊστάμενο Σχηματισμό, η κανονική άδεια που δεν μπορεί να ληφθεί να καταχωρείται στα ατομικά έγγραφα του στελέχους ως «μη ληφθείσα», και το στέλεχος να έχει τη δυνατότητα να την λάβει μελλοντικά, αμέσως μόλις αυτό είναι αποδεδειγμένα εφικτό.
1.Tο άρθρο 71 του Ν. 3883/10 ρυθμίζει το ζήτημα αυτό και ορίζει :
«Με κανονισμούς που εκδίδονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και κυρώνονται με προεδρικό διάταγμα, μετά από εισηγήσεις των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων προς τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και αυτού προς τον Υπουργό, ρυθμίζονται τα παρακάτω θέματα:
…ε. Η διαδικασία απονομής ηθικών αμοιβών, υποβολής παραπόνων, καθώς και τα θέματα αδειών και νοσηλείας των υπηρετούντων στις Ένοπλες Δυνάμεις…..»
2.Η παράγραφος 6 του άρθρου 54 του Ν. 4178/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 4210/2013, ορίζει πως η οργάνωση και λειτουργία των φορέων του δημοσίου, συμπεριλαμβανόμενων των ΕΔ, καθορίζονται στον «Οργανισμό» του φορέα. Ο «Οργανισμός» είναι το κείμενο που κυρώνεται με Π.Δ. και ως ουσιαστικός νόμος ειδικού μέρους υπέρκειται οποιασδήποτε άλλου νόμου για τα ζητήματα που διέπει.
3.Η αρμοδιότητα καθορισμού του εργασιακού καθεστώτος του στρατιωτικού προσωπικού εν γένει ανήκει στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας ο οποίος οφείλει να εκδώσει το Π.Δ..
4.Το άρθρο 13 δεν εξυπηρετεί τίποτα, μάλλον δημιουργεί για άλλη μια φορά πολυνομία χωρίς να λύνει το νομικό πρόβλημα εφαρμογής της ΠαΔ 4-33 του ΓΕΕΘΑ!
5.Μόνο η κύρωση της ΠαΔ με Π.Δ..