1. Όσοι διετέλεσαν οποτεδήποτε η διατελούν σε ανυποταξία κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, εξαιρούνται από την πρόσκληση ή τις προσκλήσεις, για τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, εφόσον έχουν ήδη καταταγεί στις Ένοπλες Δυνάμεις και εκπλήρωσαν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή τις εκπληρώνουν ακόμη ή θα καταταγούν προς εκπλήρωσή τους μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του επόμενου έτους από την έναρξη ισχύος του νόμου.
2. Στην ως άνω διάταξη υπάγονται και όσοι από τους αναφερόμενους σ’ αυτήν ανυπότακτους, κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, έχουν ήδη απαλλαγεί από την υποχρέωση στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης, χωρίς να προηγηθεί κατάταξή τους στις Ένοπλες Δυνάμεις, επειδή κρίθηκαν, αρμοδίως, ακατάλληλοι για στράτευση για λόγους υγείας ή θα απαλλαγούν για τον ίδιο λόγο μέχρι 31 Δεκ 2016. Ομοίως, στην ίδια διάταξη υπάγονται και όσοι, από τους ως άνω αναφερόμενους ανυπότακτους, κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, τελούν σε αναβολή κατάταξης για λόγους υγείας, με τη χορήγηση της οποίας διακόπηκε ανυποταξία που τελέστηκε μέχρι την ίδια ημερομηνία, καθώς και όσοι θα λάβουν αναβολή κατάταξης για τον ίδιο λόγο μέχρι τις 31 Δεκ 2016.
3. Το αξιόποινο της ανυποταξίας των αναγραφόμενων στις ως άνω παραγράφους 1 και 2 εξαλείφεται με παραγραφή και αίρονται οι ποινικές και διοικητικές συνέπειες. Οι δικογραφίες για τις ανυποταξίες τίθενται στο αρχείο με πράξη του εισαγγελέα του αρμόδιου στρατιωτικού δικαστηρίου.
4. Χρηματικά ποσά για την τακτοποίηση διοικητικών προστίμων που επιβλήθηκαν στους παραπάνω λόγω της ανυποταξίας τους, κατά το μέρος που καταβλήθηκαν ή πρόκειται να καταβληθούν μέχρι την ημερομηνία υπαγωγής των ενδιαφερομένων στις διατάξεις αυτές, καθώς επίσης και χρηματικά ποσά που καταβλήθηκαν για εξαγορά πρόσθετης στρατιωτικής υποχρέωσης, δεν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, τυχόν δε υπολοιπόμενες οφειλές από ρυθμίσεις των διοικητικών αυτών προστίμων παραγράφονται.
5. Οι αντιρρησίες συνείδησης, οι οποίοι διετέλεσαν οποτεδήποτε ή διατελούν σε ανυποταξία κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, υπάγονται στις ως άνω διατάξεις, εφόσον έχουν ήδη εκπληρώσει την υποχρέωση τους (εναλλακτική υπηρεσία) ή έχουν ήδη υποβάλει ή θα υποβάλουν δικαιολογητικά για την υπαγωγή τους στις κείμενες διατάξεις περί αντιρρησιών συνείδησης μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016 και παρουσιασθούν εμπρόθεσμα για εκπλήρωση της εναλλακτικής τους υπηρεσίας, ως εκ της άνω υπαγωγή τους.
6. Η υπαγωγή στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 5 γίνεται κατόπιν σχετική αίτησης των ενδιαφερομένων.
Άρθρο 12. Παρ. 4
Χρηματικά ποσά για την τακτοποίηση διοικητικών προστίμων που επιβλήθηκαν στους παραπάνω λόγω της ανυποταξίας τους, κατά το μέρος που καταβλήθηκαν ή πρόκειται να καταβληθούν μέχρι την ημερομηνία υπαγωγής των ενδιαφερομένων στις διατάξεις αυτές, καθώς επίσης και χρηματικά ποσά που καταβλήθηκαν για εξαγορά πρόσθετης στρατιωτικής υποχρέωσης, δεν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, τυχόν δε υπολοιπόμενες οφειλές από ρυθμίσεις των διοικητικών αυτών προστίμων παραγράφονται.
Βάσει του «Ν. Βενιζέλου» Φ.429.1/ 17/281810 όσοι πληρώσανε το πρόστιμο που επιβλήθηκε ώς νομοταγείς πολίτες (Άρθρα 1,2) πλέον χάνουν το δικαίωμα να τους επιστραφεί το ποσό που έχουν δώσει ως τώρα (Άρθρο 3).
Θεωρώ ότι αυτό είναι άδικο ως προς αυτούς που πληρώσανε σε σχέση με αυτούς που δεν σεβάστηκαν την απόφαση και δεν πληρώσανε. Και η δική σας ρύθμιση το μόνο που αποδεικνύει είναι πως το κράτος συνεχίζει να εκδικείται τους συνεπείς πολίτες και να επικροτεί την ανομία.
Θα επιθυμούσα να υπάρχει μέριμνα για όσους είναι στο μεταβατικό στάδιο της ανυποταξίας εξωτερικού μέχρι να αποκτήσουν την ιδιότητα του μόνιμου κατοίκου του εξωτερικού κ να έχουν το δικαίωμα να ανακτήσουν το πρόστιμο όπως προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος.
Συμφωνω με τα προηγουμενα σχολια. Προσωπικα γνωριζω τουλαχιστον δεκα ατομα εδω στην Αγγλια οπου ζω, που θα ελυναν το προβλημα τους αν ηταν δυνατον να εξαγορασουν την θητεια τους εξ’ολοκληρου χωρις να χρειαζεται να υπηρετησουν τις 45 μερες. Ας προσθεσει μια τροποποιηση ο κ. Υπουργος ετσι ωστε να πληρωνεις ενα ποσο π.χ. 7000 ευρω και να ξεμπερδευεις μια και καλη χωρις να χρειαζεται να χασεις την δουλεια σου για να ερθεις να υπηρετησεις τις 45 μερες.
Νομίζω οτι ήρθε ο καιρός να απαλλαχθούμε απο αγκυλώσεις του παρελθόντος. Ο στρατός πρέπει να αποτελείται αποκλειστικά απο επαγγελματίες οπλίτες. Μόνο έτσι θα είναι αξιόπιστος, ευέλικτος και σύγχρονος. Κατά συνέπεια το όριο για εξαγορά για όσους σπουδάζουν ή εργάζονται στο εξωτερικό πρέπει να κατέβει. Ας δούμε και τί ισχύει και σε άλλες χώρες. Τα ποσά της εξαγοράς μπορούν να καλύψουν την μισθοδοσία μόνιμων οπλιτών. Δεν θέλουμε έσοδα; Δεν θέλουμε οι μόνιμοι μκάτοικοι εξωτερικού να μην αντιμετωπίζονται σαν εγκληματίες και να μπορούν όποτε θέλουν ή παρίσταται ανάγκη να έρθουν στον τόπο τους;
Σκέτη απογοήτευση!
Το νομοσχέδιο περί θητείας που κατάθεσε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν περιλαμβάνει καμιά αλλαγή σχετικά με τους αντιρρησίες συνείδησης επιβεβαιώνοντας και υποστηρίζοντας έτσι την κατάφωρη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αντιρρησιών που ίσχυε τόσα χρόνια.
Έτσι, παραμένει σε ισχύ το πρόστιμο των 6.000 ευρώ στους ανυπότακτους, που μπορεί να επιβάλλεται στο ίδιο άτομο δυο και τρεις και όσες φορές θέλει ο κάθε στρατονόμος, οδηγώντας πολλούς νέους στην οικονομική εξαθλίωση και την εργασιακή περιθωριοποίηση. Παράλληλα το «αδίκημα» της ανυποταξίας παραμένει διαρκές, αυτόφωρο και κυρίως επαναλαμβανόμενο παραβιάζοντας κατάφωρα τις διεθνείς συμβάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι σχεδόν σίγουρο πως οι κατ’ επανάληψη δίκες εναντίον των ίδιων ατόμων θα έχουν ως αποτέλεσμα να έχουμε κρατούμενους συνείδησης στη χώρα μας μετά από πολλά χρόνια. Σπουδαίο, πράγματι, κατόρθωμα για μια κυβέρνηση με κορμό την Αριστερά!
Επιπλέον, διατηρείται άθικτη η επιτροπή ελέγχου συνείδησης που σταθερά απορρίπτει πολλές αιτήσεις νέων που επιθυμούν να εκπληρώσουν εναλλακτική κοινωνική υπηρεσία, μόλις σήμερα μάθαμε για μια καινούργια απόρριψη. Επίσης, η διάρκεια της εναλλακτικής υπηρεσίας, για όσους εγκριθεί το αίτημά τους, παραμένει τιμωρητική, την τοποθέτηση και τον έλεγχο εκπλήρωσης αυτής της υπηρεσίας από τον στρατό, παραμένουν εκτός δυνατότητας εκπλήρωσης της κοινωνικής υπηρεσίας οι νομοί Αττικής και Θεσσαλονίκης (και ο νομός καταγωγής του αντιρρησία), καθώς οι πόλεις Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα και Βόλος, ενώ όσοι εκπληρώνουν εναλλακτική υπηρεσία δεν έχουν καν πάσο για τις συγκοινωνίες. Όλα αυτά δείχνουν τις διακρίσεις σε βάρος των αντιρρησιών.
Για περισσότερα όποιος ενδιαφέρεται ας διαβάσει το πρόσφατο δελτίο Τύπου της Διεθνούς Αμνηστίας πριν από ένα μήνα: http://www.amnesty.org.gr/international-day-conscientious-objectors-155
Γιάννης Γκλαρνέτατζης
Πρόεδρος του Συνδέσμου Αντιρρησιών Συνείδησης
Οπως ειπανε και οι προλαλισαντες, αυτοι τη στιγμη μια μεγαλη μαζα Ελληνων πολιτων βρισκεται σε ομηρια, οχι επειδη θελησε να γινει ανυποτακτη, αλλα απλα επειδη οι συνθηκες τους αναγκασαν, ετσι οπως οι προηγουμενες κυβερνησεις τους αναγκασαν. Ειναι μια αναγκαιοτητα δηλαδη εφαμιλλη με οσα αλλα αναγκαια μετρα παιρνονται για την ανακουφιση του κοσμου ειναι και η διευκολυνση των ανυποτακτων, τοσο του εσωτερικου οσο και τους εξωτερικου με τους δευτερους να βρισκονται σε τραγικη θεση. Θερμη παρακληση, δωστε την ευκαρια στους ανυποτακτους του εξωτερικου με συγκεκριμενες προυποθεσεις και ηλικα (χ χρονια διαμονης και 35+) να μπορουν να εξαγορασουν χωρις το βραχνα των 45 ημερων, εστω αντισταθμιστικα καποιες ημερες ασκησεις το χρονο εαν επιστρεψουν Ελλαδα και μεχρι τα 40-45 τους. Δεν ζητανε προνομιουχες ρυθμισεις, μια απλη λογικη που θα εχει πολλαπλα θετικα (οικονομικα, ανθρωπινου δυναμικου αφου θα υπαρχει κινητρο επιστροφης κα).
Συμφωνω και επαυξανω. Εξαγορα εξ’ολοκληρου της θητειας μετα τα 35 χωρις να χρειαζεται να υπηρετησεις 45 μερες.
Ειναι παραλογο να βαζεις τον 40χρονο να τρεχει και να κανεις πους-απς για εναμισι μηνα. Κι ουτε προκειται κανενας 40χρονος να το κανει, οποτε σε τελικη αναλυση το Κρατος χανει τα λεφτα της εξαγορας γιατι ο 40χρονος καθεται στο εξωτερικο και δεν εξαγοραζει…
Συμφωνω, μια τροπολογια για εξ’ολοκληρου εξαγορα της θητειας, δηλαδη χωρις να χρειαζεται να υπηρετησουν 45 μερες, για τους ανω των 35 ετων θα ελυνε το προβλημα χιλιαδων ανυποτακτων του εξωτερικου που δεν μπορουν να αφησουν τις δουλειες τους και θα ειχε σημαντικα εσοδα για το κρατος γιατι πια οι ανυποτατκοι θα μπορουσαν να πληρωσουν μια και καλη και να τακτοποιηθουν.
Συμφωνω με τους προλαλησαντες. Μια τροποποιηση για τη μειωση του οριου στρατευσης απο τα 45 στα 40 θα ελυνε το προβλημα χιλιαδων ανυποτακτων του εξωτερικου και θα τους επετρεπε να γυρισουν στην Ελλαδα μια ωρα αρχυτερα.
Επισης συμφωνω οτι η εξαγορα της θητειας ανω ων 35 ετων θα πρεπει να γινεται εξ’ολοκληρου δηλαδην να μην χρειαζεται να υπηρετησεις 45 μερες γιατι οπως ειπωθηκε δεν υπαρχει κανενας εργαζομενος που να μπορει να παρει 45 μερες αδεια για να υπηρετησει την θητεια του! Αν ζητησει 45 μερες αδεια θα χασει τη δουλεια του.
Να σας θυμισω οτι το 2004 μια απο τις προτεραιοτητες του Υπουργειου Αμυνας ηταν μεταξυ αλλων και η μειωση του οριου ηλικιας στρατευσης απο το 45ο στο 40ο ετος. Αυτη η μειωση τελικα δεν εγινε γιατι δεν επανεξελεγει η τοτε κυβερνηση. Αυτη η μειωση του οριου ηλικιας θα ειχε γινει πριν απο 11 χρονια αν ηταν διαφορετικο το αποτελεσμα των εκλογων. Δεν ζηταμε κατι παραλογο, ζηταμε κατι που ειχε αποφασιστει πριν απο 11 χρονια απο τον τοτε Υπουργο Αμυνας τον κ. Παπαντωνιου και ηταν και ειναι ενα απολυτα εφαρμοσιμο μετρο. Αυτη η μειωση οριου ηλικιας θα βοηθουσε παρα πολλους ανυποτακτους.
Να αποσυρθεί, όσοι υπηρετήσαμε κανονικά, αφήνοντας σπουδές κλπ ήμασταν τα κορόιδα;;;;;;;;¨Έλεος…
Στο άρθρο 12 του σχεδίου νόμου δε γίνεται δυστυχώς καμμία προσέγγιση για την κατηγορία ανυπότακτων που βρίσκονται στη δυσμενέστερη όλων θέση. Είναι οι χιλιάδες ανυπότακτοι που εργάζονται σε χώρες του εξωτερικού. Πρόκειται για νέους Έλληνες, επιστήμονες(κυρίως)ή μη, οικονομικούς μετανάστες, θύματα της κρίσης και των μνημονίων και είναι αναγκαίο να υπάρξει μέριμνα γι’ αυτή την κατηγορία ανυπότακτων που βρίσκονται εγκλωβισμένοι και αυτοί και οι οικογένειές τους πίσω στην Ελλάδα, σε ένα πλήρες αδέξοδο. Και τούτο γιατί είναι πρακτικά αδύνατο να προσέλθουν προκειμένου να υπηρετήσουν και μάλιστα στο συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο(ως 31/12/2016),για τον απλούστατο λόγο ότι θά χάσουν τη δουλειά τους για την οποία και μετανάστευσαν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Όσοι ανυπότακτοι καταθέσουν βεβαίωση εργασίας σε χώρα του εξωτερικού:
Να απαλλαγούν από τα εξοντωτικά, επαναλαμβανόμενα πρόστιμα ανυποταξίας, αφού σύμφωνα με τον προηγούμενο μνημονιακό νόμο το πρόστιμο δεν επιβάλλεται μία φορά, αλλά ξανά και ξανά και μάλιστα με την απειλή κατάσχεσης των όποιων περιουσιακών στοιχείων, αν δεν εξοφληθούν.
Να τους δοθεί η δυνατότητα να εξαγοράσουν εξ’ ολοκλήρου τη θητεία τους(έσοδα για το κράτος και ταυτόχρονα επανασύνδεση των νέων αυτών με την Ελλάδα- επαναπατρισμός).
Να χαμηλώσει το όριο από τα 35 στα 30 για εξαγορά θητείας. Μέχρι αυτήν την ηλικία οι περισσότεροι έχουν εκπληρώσει την θητεία τους. Η Τουρκία έχει όριο εξαγοράς τα 27 χωρίς δεσμεύσεις (45 μέρες στράτευση κτλ).Τα ταμεία θα γεμίσουν θεωρητικά και θα λυθεί το πρόβλημα όσων δουλεύουν στο εξωτερικό. Ακόμα θα μειωθούν οι αναβολές υγείας με την γραφειοκρατία που τις περικλείει. Δείτε μόνο στατιστικά πόσοι λίγοι υπηρετούν μετά τα 30.Δεν θα ήταν καλύτερο να εισπράξει κάτι το κράτος.
Θα ήθελα να σχολιάσω ότι είναι εν μέρει θετικό το ότι δίνεται παράταση ενός χρόνου (τέλος του 2016 αντί 2015) με το παρόν νομοσχέδιο σε ανυπότακτους 35 ετών και άνω για να τακτοποιήσουν την ανυποταξία, οπότε μπορούν θεωρητικά να εκμεταλλευτούν αυτή την διάταξη και οι ανυπότακτοι που είναι γεννημένοι το 1981. Όμως, πιστεύω ότι σαν μέτρο δεν θα έχει σημαντικά αποτελέσματα, και δεν θα οδηγήσει μαζικά τους ανυπότακτους να υπηρετήσουν/εξαγοράσουν την θητεία τους, και θα εξηγήσω αμέσως γιατί.
Το μεγάλο εμπόδιο για τους ανυπότακτους αυτής της ηλικίας (35 ετών και άνω) είναι οι 45 μέρες υποχρεωτικής στράτευσης προτού μπορέσουν να εξαγοράσουν την υπόλοιπη θητεία τους. Και αυτό γιατί οι άνθρωποι αυτοί έχουν τις δουλειές τους και τις οικογένειες τους, και είναι αδύνατο να πάρουν 45 μέρες άδειας ή να ρισκάρουν να χάσουν την δουλειά τους εν μέσω της κρίσης που περνάμε, ή/και να αφήσουν τις οικογένειες τους με μικρά παιδιά, ενώ και κάποιοι από αυτούς πρέπει να βοηθούν και παππούδες/γιαγιάδες που συχνά έχουν και προβλήματα υγείας.
Δυστυχώς όμως, πολλοί από αυτούς τους ανυπότακτους οδηγήθηκαν εκεί λόγω της οικονομικής κατάστασης και της ανεργίας στην Ελλάδα, είτε γιατί σπούδαζαν στο εξωτερικό και τους προσφέρθηκε άμεσα μετά την αποφοίτηση τους δουλειά (ευκαιρία που πιθανότατα θα χανόταν μετά από πολύμηνη θητεία), είτε γιατί αναγκάστηκαν να φύγουν εκτάκτως. Προσαρμόστηκαν σε ένα άλλο περιβάλλον, μια ξένη χώρα, ξεκίνησαν να χτίζουν την ζωή τους, και τελικά κινδυνεύουν να μείνουν και εγκλωβισμένοι εκεί, διωγμένοι από την πατρίδα τους, μια και κινδυνεύουν με σοβαρές κυρώσεις και πρόστιμα αν επιστρέψουν.
Για αυτό, γνώμη μου είναι ότι το μέτρο για την τακτοποίηση των ανυπότακτων 35 και άνω μέσω εξαγοράς, θα είχε πολύ καλύτερα αποτελέσματα αν δεν ήταν υποχρεωτική η στράτευση 45 ημερών (αλλά ήταν εξαγοράσιμη όπως η υπόλοιπη θητεία), αφού δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό στο στράτευμα, ενώ ταυτόχρονα χάνονται και άμεσα έσοδα στα ταμεία του κράτους. Επιπλέον αξίζει να αναφερθεί ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών με τις οποίες ανήκουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά ακόμα και αυτές που είναι εκτός της ΕΕ και με τις οποίες έχουμε γεωπολιτικές διαφορές, η υποχρεωτική θητεία είτε έχει καταργηθεί, είτε μπορεί να εξαγοραστεί πλήρως υπό ελαστικότερες προϋποθέσεις.
Θα μπορούσε να υπάρχει μια ειδική ρύθμιση για τους ανυπότακτους εξωτερικού , γιατί πρακτικά αυτοί οι ανθρωποι ακόμα και αν κληθούν σε δικη και αποδειξουν ότι δεν είχαν δόλο όταν ξανακληθούν πάλι δεν θα υπηρετήσουν καθώς θα εργάζονται η σπουδάζουν στο εξωτερικό και άρα θα υποπέσουν ξανά στο ίδιο αδίκημα. Η ρύθμιση θα μπορούσε να προβλέπει ότι εφόσον κάποιος βγήκε ανυπότακτους εξωτερικού μια φορα και έστω ότι πλήρωσε και το πρόστιμο, η ανυποταξία να μην διακόπτεται κατά τα διάρκεια διαβίωσης τους στο εξωτερικό και αυτό εφόσον κληθούν να αποδείξουν εγγράφως (μια φορα το χρόνο η όταν τους καλεί ο στρατός) ότι ζουν και εργάζονται /σπουδάζουν στο εξωτερικό.
1. Μείωση ορίου ηλικίας στράτευσης στα 40 ή 35
2. Αντίστοιχα, εξαγορά στα 35 ή 30 χωρίς την υποχρέωση να υπηρετήσει κάποιος 45 ημέρες (θα εισρεύσουν χρήματα στα κρατικά ταμεία). Οι 45 ημέρες είναι σοβαρό αντικίνητρο για εργαζόμενος εσωτερικού και για κάτοικους εξωτερικού που σκέφτονται την επιστροφή.
3. Να προστεθεί στο άρθρο 2 και η κατηγορία των μη στρατεύσιμων (λόγω ηλικίας) για τους οποίους εκκρεμεί ποινική δίωξη ή έχουν επιβληθεί διοικητικά μέτρα.
4. Κατάργηση ή δραστική μείωση του πρόστιμου.
Ενας Ελληνας που υπηρετεί σήμερα στον στρατό και η ηλικία του είναι πάνω απο 26-27 στην πραγματικότητα δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στο στρατό. Είναι τοις πάσι γνωστό οτι δίνονται υποχρεωτικά έξοδοι για να μειωθεί το κόστος σίτισης. Σε 9 μήνες και σε μεγάλη ηλικία είναι αδύνατον κάποιος να μάθει και να προσφέρει οτιδήποτε. Τα πράγματα είναι απλά. Για όσους
κάνουν μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, το να επιστρέψουν ενώ ήδη είναι σε διαδικασία πρόσληψης, είναι θάνατος. Θα ήθελα πραγματικά να εξετάσετε μια απλή ιδέα: Ας είναι δυνατή η εξαγορά σε όσους σπούδασαν στο εξωτερικό και ήδη έχουν βρει εργασία ακόμη και στα 25. Αυτά τα παιδιά μπορούν απο τον μισθό τους να πληρώσουν τον μισθό ενός άνεργου , που θα καταταχθεί σαν οπλίτης. Η ωφέλεια είναι πολλαπλή: ο ανυπότακτος απαλάσσεται για πάντα απο τον βραχνά της θητείας, ένας άνεργος βρίσκει δουλειά ή το κράτος εισπράτει ένα σημαντικό ποσό.
Το διοικιτικό πρόστιμο των 6000Ε θα πρέπει να καταργηθεί πλήρως λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο κύμα οικονομικής μετανάστευσης των Ελλήνων στο εξωτερικό. Θεωρώ παράλογο να χρεώνεται διοικητικό πρόστιμο στους ανυπότακτους το οποίο ούτε άρει το αξιόποινο της πράξης αλλά ούτε και αφαιρείται από ενδεχόμενη μελλοντική εξαγορά.
Επίσης,σχετικά με τους αντιρρησίες συνείδησης η έγκριση ή όχι της αίτησης θα πρέπει να γίνεται μέσα από μια διαφανή διαδικασία όπου δε θα εξαρτάται από επιτροπές με υποκειμενική εναντίωση στη λογική της εναλλακτικής θητείας. Τέλος, θα πρέπει οπωσδήποτε να εξισωθεί η διάρκεια της θητείας και να σταματήσει να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
Ο παρων νομος οπως εχει ειπωθει και απο αλλους δε λυνει στην ουσια του κανενα προβλημα που εχει δημιουργηθει απο το φοροεισπρακτικο νομο βενιζελου αλα ουτε και αυτο της «πρωτιας» της Ελλαδας στο οριο ηλικιας που απαιτειται για την εξαγορα της στρατιωτικης θητειας.
Αντιθετα απο τις προεκλογικες δεσμευσεις του Συριζα αλλα και στην ερωτηση των βουλευτων του κομματος, τα αρθρα 1 και 2 ουτε καν ακουμπουν την ουσια του ζητηματος αλλα επιτρεπουν τη συνεχεια εφαρμογης ενος νομου που ειναι τοσο ταξικος οσο και τιμωρητικος για τους ανυποτακτους.
Η εισπραξη χρηματων θα μπορουσε να γινει με τη μειωση του οριου ηλικιας της εξαγορας της θητειας οπως αναφερθηκε.
Κ.Υπουργέ
Διαπιστώνω με μεγάλη μου θλίψη ότι είναι ίσως το πρώτο στρατολογικό νομοσχέδιο εδώ και πολλά χρόνια που δεν περιέχει την παραμικρή ρύθμιση για τους αντιρρησίες συνείδησης. Πολιτική σας λοιπόν επιλογή είναι να εξακολουθείτε να προωθείτε ένα πλαίσιο το οποίο:
Δικάζει πολίτες σε στρατοδικεία, όπως την εποχή της χούντας και του εμφύλιου
Προωθεί την εκδίκηση ως κύρια μέθοδο με την οποία αντιμετωπίζει πολίτες που επικαλούνται την αξιοπρέπεια, την τιμή και την συνείδησή τους απέναντι στο στρατό
Δικάζει και καταδικάζει επανειλημμένα τους αντιρρησίες συνείδησης για το ίδιο αδίκημα, κατά παράβαση κάθε έννοιας και ουσίας δικαίου
Απαξιώνει συστηματικά όλες τις αποφάσεις και συστάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, του ΟΗΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και φορέων που υποστηρίζουν τα δικαιώματα του ανθρώπου
Θεσπίζει εναλλακτική κοινωνική υπηρεσία με μόνο σκεπτικό την τιμωρία όσων την επιλέγουν
Θεσμοθετεί επιτροπές συνειδησιακού ελέγχου ως μέσο αποτροπής των νέων που επιλέγουν να εκπληρώσουν την υπηρεσία αυτή
Συντηρεί ένα σύστημα υποχρεωτικής στράτευσης σε πλήρη αναντιστοιχία με τις ανάγκες της κοινωνίας, με υποχρεωτική κλήση σε αυτό μέχρι την ηλικία των 45 ετών
Εξαθλιώνει οικονομικά νέους ανθρώπους στέλνοντάς τους επανειλημμένα να δικαστούν σε Στρατοδικεία, για την επιλογή τους να ακολουθήσουν τη συνείδησή τους.
Εκβιάζει ανθρώπους στους οποίους η επιτροπή ελέγχου συνείδησης απαγορεύει να εκπληρώσουν εναλλακτική υπηρεσία με το πρόστιμο των 6.000 ευρώ εφόσον δεν καταταγούν στο στρατό.
Λυπάμαι γιατί δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι που να σας διαφοροποιεί από πολιτικές επιλογές προηγούμενων κυβερνήσεων.
Eαν και η ιδεα της ρυθμισης ειναι απαραιτητη και ζωτικης σημασιας για αμετρητες οικογενειες τοσο εντος οσο και εκτος Ελλαδος παραλ’αυτα υπολειπεται παρα πολυ σε ευρος, βασικες αρχες ισονομιας οσο και πρακτικοτητας.
1. Γενικολογα αναφερεστε σε ανυποτατακτους και εξωτερικου, που αν και δινει μια ευκαρια στους του εσωτερικου να τακτοποιησουν τις υποχρεωσεις τους, μολοταυτα αφηνει εκτος πολυ περισσοτερο κοσμο που ειναι εκτος Ελλαδας και βρισκεται σε αυτο το καθεστως ομηριας. Τα σχολια που εχουν προηγηθει δινουν την εικονα. Βρισκομαστε στο εξωτερικο οχι απο επιλογη αλλα απο αναγκη και τοσο εμεις οσο και οι οικογενειες μας εδω και στην Ελλαδα, εξαρτωνται απο εμας για να επιβιωσουν. Κατα συνεπεια απλα δεν μπορουν αλλοι να πληρωσουν το προστιμο αμεσα και ακομα ποιο δυσκολο να κανουν 9 μηνες θητεια η και 45 ημερες, απλα πρακτικα δεν γινεται. Αρα, μην δινοντας καποια απειροελαχιστοι θα κανουν χρηση. Καποιος ειπε για το ΜΚΕ, σαφως αφου στα 7 χρονια τακτοποιειται το θεμα στρατου.
2. Το χρονικο περιθωριο του 2016 ειναι αδυνατο να καλυφθει απο την πλειοψηφια των κατοικων εξωτερικου
3. Οι μεγαλυτερης ηλικιας ειναι διπλα χαμενοι οπως εχουν εξηγησει και οι αλλοι σχολιαστες.
4. Με βαση το ισχυον, καποιος που πληρωσε το προστιμο δεν εχει επιστροφη χρηματων, αλλα εαν χρωστουσε τη γλυτωνει- που σαφως ειναι σωστο. Ομως εαν καποιος, ειδικα στο εξωτερικο πληρωσε με το υστερημα του γιατι να μη του επιστρεφετε το ποσο?
5. Οπως ειπανε και οι αλλοι, ειναι αναγκαιο η εξαγορα στα 35 να γινεται χωρις τις 45 ημερες και να υπαρχει σωστη μεριμνα για του κατοικους του εξωτερικου με σχετικη βεβαιωση/πιστοποιηση- πχ καποιος που ειναι 35+ με 4-5 χρονια κατοικιας/βιοπορισμου να μπορει να εξαγορασει τη θητεια απλα- ουδαλλως τους σπρωχνετε στο ΜΚΕ με οτι αυτο συνεπαγεται.
6. Δε μπορειτε να αντιληφθειτε το μεγεθος των Ελληνων του εξωτερικου που βρισκονται σ’αυτη τη θεση παρα μονο εαν ειστε εξω- ειναι παρα πολυς ο κοσμος.
Θα ήθελα να επισημανω οτι το εν λόγω άρθρο αφήνει ανέγγιχτα πολλα ζητηματα, μερικά εκ των οποίων είχαν θίγει με σχετική ερώτηση στην Βουλή. Πέραν του πολυ υψηλού ορίου ηλικίας, το οποίο αποτελεί ενα απο τα υψηλότερα παγκόσμιος (και προφανως κάποιος που ειναι 45 δεν μπορει να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος στο στρατευμα), δεν δίνετε καμία λυση σε σημαντικά ζητήματα. Πρώτον και κυριότερο, δεν μπορω να καταλαβω πως μπορει κάποιος να τιμωρείται δυο φορές για το ίδιο έγκλημα (διοικητικό πρόστιμ 6000!! και ποινική διωξη); Επισης με τον τροπο που μπορει να λήξει η ανυποταξια, κάποιος μπορει να κληθεί σύντομα ξανα ωςι ανυποτακτος με οτι και αν συνεπάγεται αυτο. Θεωρω οτι αυτη η αδικία και ο γολγοθάς που προκαλεί στον ανυπότακτο πρεπει να λυθεί με κάποιον τροπο. Τι εχετε να προτείνετε για αυτο το ζητημα; Θα προτιμά επισης να γίνει πιο εύκολη η εξαγορά σε μικρότερη ηλικία (τύπου 30), χωρις την ανάγκη υπηρετήσεις 45 ημερων. Αυτο θα βοηθούσε πολλούς ελληνες να μην ζουν στηβ παρανομία και θα έφερνε λεφτα στα ταμεία. Κατι παρόμοιο έγινε και στην Τουρκία με εξαγορά στα 27, το οποίο ειχε ως αποτελεσμα την συγκεντρωση ενος σημαντικού ποσού. Γιατι δεν προτείνετε κατι τέτοιο και στην περίπτωση της Ελλαδας; Τελος, θα πρεπει να ληφθεί επιτελους μέριμνα για του Έλληνες που αναγκάστηκαν να μεταναστευσουν. Θεωρω αδιανόητο οτι χρειάζονται 7 χρονια συνεχείς δουλειάς ή 11 χρονια διαβίωσης (που πολλοί ελληνες για διάφορους λόγους αναγκάζονται να περιμένουν για τα 11 χρονια) για να χαρακτηριστείς μόνιμος κατοικος εξωτερικου, οταν σε κάποιες χωρες μπορεις να παρεις υπηκοότητα σε λιγότερα χρονια!
Εν κατακλείδι, δυστυχως το προτεινόμενο άρθρο δεν αγγίζει κανενα απο τα ουσιωδη προβληματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνες που για καποιο λογο δεν υπηρέτησαν. Ευελπιστώ οτι θα αλλάξει ριζικά και θα συμπεριλάβει και λύσεις για σοβαρα προβληματα. Και ενα τελευταίο σχόλιο (και προβληματισμός μου) ειναι σχετικα με την ισότητα απέναντι στον νόμο. Δεν μπορω ακομα να εξηγήσω γιατι η άντρες μονο πρεπει να εχουν την υποχρέωση της υποχρεωτικής στράτευσης, ενω οι γυναίκες εχουν το δικαίωμα στράτευσης σε περίπτωση αμειβόμενης εργασίας. Το οτι γυναίκες μπορούν να διοριστούν ως ΕΠΟΠ πχ, σημαίνει οτι διαθέτουν την απαραίτητη σωματική ικανότητα να υπηρετήσουν ως στρατιώτες; Γιατι στην υποχρεωτική θητεία συμπεριλαμβάνονται μονο άντρες τοτε; Όλοι οι ελληνες εχουν ίδιες υποχρεώσεις και ίδια δικαιώματα απέναντι στον νόμο και στο κράτος. Στην προκειμένη περίπτωση ομως φαινεται οτι δεν εχουν όλοι ίδιες υποχρεώσεις..
Με την προτεινόμενη διάταξη αίρονται οι διοικητικές συνέπειες, άρα και η επιβολή διοικητικών προστίμων, σε περίπτωση δε που ήδη έχει καταβληθεί κάποιο ποσό διαγράφεται το υπόλοιπο.
Kαλό θα ήταν να προσεχθεί λίγο περισσότερο η πρόβλεψη για εφαρμογή των παρ. 1 και 2 μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου.Αρκετοί μπορεί να μην το πληροφορηθούν ή να αδιαφορήσουν, με συνέπεια οι ποινικές διαδικασίες να εξακολουθούν εις βάρος τους, παρ’όλο που έχουν τις προϋποθέσεις ποινικής τακτοποίησης.
Ως γνωστόν, οι ποινικές διατάξεις περί παραγραφής έχουν χαρακτήρα δημόσιας τάξης.Ενδέχεται οι αρμόδιες δικαστικές αρχές να προβούν σε αρχειοθέτηση των υποθέσεων, ακόμη και χωρίς προηγούμενη ενημέρωση για στρατολογική τακτοποίηση.
Γενικά, ένας καλύτερος συντονισμός στο ζήτημα εναρμόνισης ποινικών-διοικητικών διαδικασιών θα ήταν ιδιαίτερα επωφελής για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, πριν την οριστικοποίηση των σχετικών ρυθμίσεων.
Προτεινω να προστεθει μια τροποποιηση που θα δινει την δυνατοτητα στους ανυποτακτους ανω των 35 ετων να εξαγοραζουν την θητεια τους χωρις να υποχρεουνται να υπηρετησουν για 45 μερες. Αυτο θα διευκολυνε παρα πολλους ανυποτακτους του εξωτερικου να τακτοποιησουν τις στρατιωτικες τους υποχρεωσεις και ως αποτελεσμα θα αυξανονταν τα εσοδα του κρατους απο τα χρηματα της εξαγορας. Πολλοι ανυποτακτοι αυτη τη στιγμη δεν αποφασιζουν να εξαγορασουν την θητεια τους γιατι δουλευουν στο εξωτερικο και τους ειναι αδυνατον να παρουν αδεια 45 ημερων για να υπηρετησουν. Η προτεινομενη τροποποιηση θα ελυνε αυτο το προβλημα και θα ειχε σημαντικα οικονομικα ωφελη για το Κρατος.
Να θυμισω την ερώτηση που εκαναν πριν απο εναν μολις μηνα 45 βουλευτές που στηριζουν τη κυβερνηση.
«Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Μείωση του χρηματικού προστίμου που επιβάλλεται στους ανυπότακτους και αλλαγές στο νομικό πλαίσιο της ανυποταξίας για Έλληνες εργαζόμενους σε χώρες του εξωτερικού
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί,
Προτίθενται να προβούν σε δραστική μείωση του προστίμου, τουλάχιστον για ανυπότακτους -μέλη οικογενειών που θα υπαχθούν στις διατάξεις του πρόσφατου νόμου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης;
Υπάρχει στο σχεδιασμό της κυβέρνησης πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης, που θα προνοεί την παροχή κινήτρων προσέλευσης ανυπότακτων για κατάταξη;
Θα μπορούν Έλληνες μετανάστες, οι οποίοι προσκομίζουν στο κράτος εργασιακή βεβαίωση από χώρα του εξωτερικού, να μην κηρρύσονται ανυπότακτοι;»
Το δευτερο ζήτημα φαινεται να ρυθμίζεται απο το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο, το πρώτο και το τρίτο;
Να συμφωνησω με τους προλαλήσαντες για την μειωση του ορίου ηλικίας εξαγοράς και την καταργηση των 45 ημερων.
Η τροποποιηση σχετικα με την μειωση του ανωτατου οριου ηλικιας στρατευσης απο το 45ο ετος στο 40ο ειχε συζητηθει απο προηγουμενες κυβερνησεις και ειναι μια τροποποιηση που ειχε γινει αποδεκτη απο τα περισσοτερα κομματα και πιστευω θα πρεπει να προστεθει στο παρων νομοσχεδιο. Η συγκεριμενη τροποποιηση θα βοηθησει αρκετο κοσμο, ειδικα ατομα ανω των 40 ετων που ειναι στο εξωτερικο και δεν αποφασιζουν να γυρισουν στην Ελλαδα λογω στρατιωτικων υποχρεωσεων.
Προτεινω να προστεθει μια τροπολογια στο νομοσχεδιο σχετικα με την μειωση του ανωτατου οριου ηλικιας στρατευσης απο το 45ο ετος στο 40ο γιατι ετσι θα λυνοταν το προβλημα πολλων ανυποτακτων του εξωτερικου που θελουν να γυρισουν στην Ελλαδα.
Μια τροπολογια για μειωση του οριου ηλικιας στρατευσης απο το 45ο ετος στο 40ο θα βοηθουσε πολλους ανυποτακτους.
Μια τροπολογια για μειωση του οριου ηλικιας στρατευσης απο τα 45 στα 40 θα βοηθουσε πολυ κοσμο που ειναι στο εξωτερικο και θελει να γυρισει Ελλαδα. Ή τουλαχιστον μια τροπολογια που να επιτρεπει την εξαγορα θητειας χωρις να πρεπει να υπηρετησεις τις 45 ημερες. Τι εχει να κερδισει ο στρατος με το βαλει εναν 43/44χρονο να τρεχει και να κανει ασκησεις;
Υπαρχουν αλλες χωρες παγκοσμιως που να εχουν τοσο υψηλο οριο ηλικιας στρατευσης; Στην συντριπτικη πλειοψηφεια των χωρων παγκοσμιως, το οριο ηλικιας στρατευσης ειναι τα 30 ή τα 35, ακομα και σε χωρες που ειναι στη Μεση Ανατολη και βρισκονται στα προθυρα πολεμου.
Είμαι γεννηθείς το 1982, ζω στη Γερμανία εδώ και 4 χρονια μετά το μεταπτυχιακό μου έχοντας βρει εργασία και ανάγκη τα χρήματα. Αδυνατώ να λείψω από τι δουλειά μου 9 μήνες η ακόμα και 45 μέρες σερί. Δεν μπορούσα να πληρώσω το πρόστιμο αλλα με αιματηρές οικονομικές κατάφερα να το εξοφλήσω. Η εξαγορά είναι φαινομενικά η μονη λύση αλλα με το 2μείνω που απαιτείται να λείψω είναι πρακτικά αδύνατο. Αναγκαστικά θα πρέπει να περιμένω τα 7 χρονια ώστε να βγω MKE και να τακτοποιήσω την ανυποταξία μου μια και καλή. Στη δικη μου κατάσταση είναι πόλους κόσμος, γιατί δεν διευκολύνεται και αυτή τι κατηγορια των Ελλήνων του εξωτερικού η δεν επεκτείνεται το metro σχετικά ώστε να υπάρχουν θετικές ρυθμίσεις και γίαυτούς και δει τους ανυπότακτους μεγαλύτερης ηλικίας?
Κώστας Παπαδόπουλος
K. Υπουργέ,
Οφείλεται να μεριμνήσετε όχι μονο για όσους έχουν πληγεί από τι κρίση εντός Ελλάδος αλλα και των άπειρων Ελλήνων που εξαναγκάστηκαν να φύγουν λόγο τις κρίσις και δε μπορούν να πληρώσουν το πρόστιμο η και να υπηρετήσουν όπως, ειδικά με τα χρονικά περιθώρια που έχετε θέσει. Ακόμα, όπως τέθηκε, είναι αστείο όταν ακόμα και στην Τουρκια στα 30 εξαγοράζουν τι θητεία οι κάτοικοι του εξωτερικού να απαιτείται να υπηρετήσουν για 45 μέρες επιπρόσθετα του προστιμου και τις εξαγοράς. Δώστε τι «δουνατοτια» σε όσους είναι να «ουπεριτσουν» και είναι έξω να το κάνουν τμηματικά και σε όσους είναι 35 και άνω να εξαγοράσουν χωρίς άλλες θέματα έτσι και οικονομικά να αποδώσει το metro και να διευκολύνεται και το «κοσμακη
Μια τροπολογια που να δινει τη δυνατοτητα στους ανυποτακτους ανω των 35 να εξαγοραζουν ολη την θητεια τους χωρις να υποχρεουνται να υπηρετησουν 45 μερες θα βοηθουσε παρα πολλους ανυποτακτους του εξωτερικου που δεν εχουν τη δυνατοτητα να παρουν αδεια για να υπηρετησουν τις 45 μερες.
Μια τροπολογια για μειωση του ανωτατου οριου ηλικιας στρατευσης απο τα 45 στα 35 θα βοηθουσε πολλους ανυποτακτους.
Μια τροπολογια για μειωση του οριου ηλικιας στρατευσης απο τα 45 στα 40 θα ελυνε το προβλημα πολλων ανυποτακτων του εξωτερικου και θα τους βοηθουσε να γυρισουν στην Ελλαδα αμεσα.
Μια μειωση του ανωτατου οριου ηλικιας στρατευσης απο το 45ο ετος στο 40ο θα ελυνε το προβλημα πολλων ανυποτακτων και θα τους επετρεπε να επαναπατριστουν.
Μια τροπολογια για αμεση μειωση του ανωτατου οριου στρατευσης απο το 45ο στο 40ο ετος. Θα βοηθησει παρα πολλους καταξιωμενους επιστημονες και επαγγελματιες του εξωτερικου να γυρισουν στην Ελλαδα και να προσφερουν.
Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Τα συνταξιοδοτικά είναι αμιγώς αρμοδιότητας ΥπΟικ.
Θα επρεπε το ανωτατο οριο ηλικιας στρατευσης να μειωθει απο τα 45 στα 35 ή στα 40 αφου σχεδον καμια αλλη χωρα παγκοσμιως δεν εχει τοσο υψηλο ανωτατο οριο ηλικιας στρατευσης!
Προτεινω να προσθεσετε στο νομοσχεδιο μια τροπολογια σχετικα με την μειωση του ανωτατου οριου ηλικιας απο το 45ο ετος στο 40ο γιατι δεν υπάρχει καμία σύγκριση με τα δεδομένα των άλλων χωρών του ΝΑΤΟ οπου το ανωτατο οριο ηλικιας στρατευσης ειναι κατα πολυ χαμηλοτερο.
Ενδεικτικά επίσης αναφέρω ότι η Ταϊβάν που δεν είναι καν μέλος του ΟΗΕ και αντιμετωπίζει τη στρατιωτική απειλή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, μίας υπερδύναμης δηλαδή, έχει σαν ανώτατο όριο στράτευσης τα 40 χρόνια. Στον Λίβανο σαν όριο στράτευσης έχουν τα 32 χρόνια.
Ειναι παραλογο ναι εχει η Ελλαδα ενα απο τα υψηλοτερα (αν οχι το υψηλοτερο) ανωτατο οριο ηλικιας στον κοσμο!
Μια εναλλακτικη λυση θα ηταν οσοι ειναι ανω των 40 ετων να εξαγοραζουν την θητεια τους χωρις να υποχρεωνονται να υπηρετησουν 45 ημερες.
Με προσοχη διαβασα το αρθρο αναφορικα με τους ανυποτακτους και τα εν λογω ζητηματα που αφορουν πολλες χιλιαδες συμπολιτων μας, τοσο εντος αλλα κυριως εκτος Ελλαδος. Η αποφαση του 2011 που ανεβασε το προστιμο στις 6000 Ευρω και ο νομος του 2014 που εβαλε χρονικο περιορισμο εως το 2016 ωστε να προσελθουν οι ανυποτακτοι προς ‘τακτοποιηση’ αποτελεσαν και αποτελουν εξαιρετικα αποτρεπτικα μετρα ωστε οι Ελληνες συγκεκριμενα του εξωτερικου να απεχουν απο τη συγκεκριμενη διαδικασια- τακτοποιηση του θεματος της ανυποταξιας.
Ειδικοτερα:
1. Το προστιμο ειναι απαγορευτικο και παραλογο αν αναλογιστει κανεις τη κριση που μαστιζει τη χωρα
2. Εαν καποιος το πληρωσει αλλα δε μπορει να επιστρεψει Ελλαδα να τακτοποιησει την ανυποταξια του μεχρι το 2016 (θα εξηγησω παρακατω), το προστιμο θα ξαναεπιβληθει εν καιρω
3. Περα απο την οικονομικη αδυναμια, αναλογιστειτε τη θεση καποιου απο τους χιλιαδες, χιλιαδων νεων που πλεον βρισκονται και συνεχιζουν να αναζητουν τη τυχη τους στο εξωτερικο. Δεν εχει καμια λογικη να πληρωσουν το προστιμο και να μη μπορουν να υπηρετησουν. Πρεπει να αναλογιστειτε οτι ειναι οικονομικοι μεταναστες και απο αυτους κρεμονται οι οικογενειες τους στην Ελλαδα.
4. Δεν υπαρχει καμια προνοια για οσους τελουν σε ανυποταξια και ειναι κοντα στα 35 η τα εχουν κλεισει. Το συγκεκριμενο ζητουμενο αναδυει μια ακομα διασταση που δεν αντιμετωπιζετε. Την υποχρεωτικη θητεια των 45 ημερων (oταν ακομα και η Τουρκια το εχει καταργησει για τους κατοικους του εξωτερικου) ενα καθοριστικο τροχοπεδη για τους ανυποτακτους αυτης της κατηγοριας. Δεν ειναι εφικτο και να πληρωσουν και να προσαρμοσουν την επαγγελματικη τους κατασταση ωστε να εκπληρωσουν και αυτο. Αυτο οξυνεται παρα πολυ με το χρονικο περιορισμο του 2016.
5. Επι της ουσιας λοιπον, εξαναγκαζεται ολες αυτες τις χιλιαδες των συμπολιτων μας να επιλεξουν να γυρισουν τη πλατη απο τη χωρα τους και να επιλεγουν την επωδο του Μονιμου Κατοικου Εξωτερικου στα 7 χρονια και αρα μια και καλη τακτοποιηση της ανυποταξιας και ειδικοτερα για τους 35+ αφου δεν εχουν κανενα λογο να μπουνε σε προχωρημενη ηλικια σε μια δαπανηρη και ριξοκινδυνη για το βιοπορισμου τους περιπετεια. Αυτο βεβαια συνεπαγεται και παραλληλα κτηση και ιθαγενειας σε πολλες απο τις χωρες που μενουν.
Συνοψιζοντας λοιπον
1. Δεν δινεται καμια πρακτικη λυση σε κανενα απο τα προβληματα που προκαλει το προστιμο της ανυποταξιας (καταργηση, μειωση κτλ), απλα δινεται μια μικρη παραταση απο το προηγουμενο νομο.
2. Δεν δινεται καμια λυση στο προβλημα των δεκαδων χιλιαδων οικονομικων μεταναστων που απλα τους αποκοβεται.
3. Οι ανυποτακτοι ειδικοτερα μεγαλυτερης ηλικιας 35+ παραμενουν δεσμιοι τοσο των 45 ημερων κυριως, οσο και των χρονικων περιθεωριων που θεσατε που απλα τους παρακινουν να αποκοψουν δεσμους με τη χωρα τους.
3. Οποιαδηποτε οικονομικα οφελη θα ειναι μηδαμινα.
Συμφωνω με ολα τα αναγραφομενα του παραπανω σχολιου που αφορουν το αρθρο 12 και επιπροσθετως τα χρηματα τα οποια ειναι αρκετα, στη δεδομενη στιγμη τα χρειαζετε οσο ποτε αλλοτε η χωρα μας.Εναι ενα θεμα που ταλαιπωρει χιλιαδες ελληνοπουλα που βρισκονται σε αυτη την κατηγορια και αναγκαστηκαν να μεταναστευσουν.Τουλαχιστον να πληρωσουν το προστιμο και να υπηρετουν ενα μηνα….ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..
Στα πλαίσια της δεινής οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, το δικαίωμα πλήρους εξαγοράς (χωρίς την προϋπόθεση της εκπλήρωσης 45 ημερών στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης) σε τμήμα ελλήνων πολιτών, όπως λ.χ. α) οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού (σύμφωνα με την ισχύουσα Στρατολογική νομοθεσία) που έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους ή β) οι ανυπότακτοι εξωτερικού, που έχουν συμπληρώσει το 40ό έτος της ηλικίας τους. Αυτές οι δύο κατηγορίες πολιτών, είναι ιδιαίτερα αμφίβολο αν θα αποφασίσουν ποτέ να καταταγούν, καθόσον ζούν επί πολλά έτη στο εξωτερικό και στατιστικά – μέχρι σήμερα – σχεδόν κανείς δεν έχει προσέλθει για να καταταγεί.
Το μέτρο αυτό, θεωρώ ότι θα προσέλκυε μεγάλα χρηματικά ποσά στο κρατικό Ταμείο αφενός, αφετέρου θα ανακούφιζε μεγάλο πλήθος πολιτών, με όλα τα «υπέρ» που αυτό συνεπάγεται.
Το αρθρο 12 δε κανει καμια αναφορα για τους δεκαδες χιλιαδες Ελληνες μεταναστες που εχουν φυγει για βιοποριστικους λογους στο εξωτερικο και αδυνατουν ειτε να πληρωσουν το προστιμο η κυριως να τακτοποιησουνε το θεμα της θητειας. Ειδικοτερα, για οσους ανηκουν σε αυτη τη κατηγορια και ειναι 35 και ανω, δε δινεται καμια ευκαιρια να ρυθμισουν τυχον θεμα ανυποταξιας αφου αφενος δεν ειναι δυνατο να προσελθουν απαραιτητα στα περιθωρια που τους δινεται (31/12/2016), αφετερου δε οι 45 μερες αποτελουν μεγαλο προβλημα σε οσους επιθυμουν την εξαγορα.
Πρεπει να υπαρξει μεριμνα και γι’αυτες τις κατηγοριες ανυποτακτων και καποια δυνατοτητα επασυνδεσης των Ελληνων του εξωτερικου με τη χωρας τους. Θα μπορουσατε οσοι ειναι 35+ και ειναι πανω απο λχ 4-5 χρονια εκτος Ελλαδας να μπρουνε να εξαγορασουν χωρις να υπηρετησουν-σημειωση οτι στα 7 χρονια μπορουνε να βγουνε Μονιμοι Κατοικοι Εξωτερικου οποτε αυματως λυνεται το οποιοδηποτε στρατιωτικο θεμα αλλα ετσι τους αναγκαζετε να περιθωριποιουνται.
Με προσοχη διαβασα το αρθρο αναφορικα με τους ανυποτακτους και τα εν λογω ζητηματα που αφορουν πολλες χιλιαδες συμπολιτων μας, τοσο εντος αλλα κυριως εκτος Ελλαδος. Η αποφαση του 2011 που ανεβασε το προστιμο στις 6000 Ευρω και ο νομος του 2014 που εβαλε χρονικο περιορισμο εως το 2016 ωστε να προσελθουν οι ανυποτακτοι προς ‘τακτοποιηση’ αποτελεσαν και αποτελουν εξαιρετικα αποτρεπτικα μετρα ωστε οι Ελληνες συγκεκριμενα του εξωτερικου να απεχουν απο τη συγκεκριμενη διαδικασια- τακτοποιηση του θεματος της ανυποταξιας.
Ειδικοτερα:
1. Το προστιμο ειναι απαγορευτικο και παραλογο αν αναλογιστει κανεις τη κριση που μαστιζει τη χωρα
2. Εαν καποιος το πληρωσει αλλα δε μπορει να επιστρεψει Ελλαδα να τακτοποιησει την ανυποταξια του μεχρι το 2016 (θα εξηγησω παρακατω), το προστιμο θα ξαναεπιβληθει εν καιρω
3. Περα απο την οικονομικη αδυναμια, αναλογιστειτε τη θεση καποιου απο τους χιλιαδες, χιλιαδων νεων που πλεον βρισκονται και συνεχιζουν να αναζητουν τη τυχη τους στο εξωτερικο. Δεν εχει καμια λογικη να πληρωσουν το προστιμο και να μη μπορουν να υπηρετησουν. Πρεπει να αναλογιστειτε οτι ειναι οικονομικοι μεταναστες και απο αυτους κρεμονται οι οικογενειες τους στην Ελλαδα.
4. Δεν υπαρχει καμια προνοια για οσους τελουν σε ανυποταξια και ειναι κοντα στα 35 η τα εχουν κλεισει. Το συγκεκριμενο ζητουμενο αναδυει μια ακομα διασταση που δεν αντιμετωπιζετε. Την υποχρεωτικη θητεια των 45 ημερων (oταν ακομα και η Τουρκια το εχει καταργησει για τους κατοικους του εξωτερικου) ενα καθοριστικο τροχοπεδη για τους ανυποτακτους αυτης της κατηγοριας. Δεν ειναι εφικτο και να πληρωσουν και να προσαρμοσουν την επαγγελματικη τους κατασταση ωστε να εκπληρωσουν και αυτο. Αυτο οξυνεται παρα πολυ με το χρονικο περιορισμο του 2016.
5. Επι της ουσιας λοιπον, εξαναγκαζεται ολες αυτες τις χιλιαδες των συμπολιτων μας να επιλεξουν να γυρισουν τη πλατη απο τη χωρα τους και να επιλεγουν την επωδο του Μονιμου Κατοικου Εξωτερικου στα 7 χρονια και αρα μια και καλη τακτοποιηση της ανυποταξιας και ειδικοτερα για τους 35+ αφου δεν εχουν κανενα λογο να μπουνε σε προχωρημενη ηλικια σε μια δαπανηρη και ριξοκινδυνη για το βιοπορισμου τους περιπετεια. Αυτο βεβαια συνεπαγεται και παραλληλα κτηση και ιθαγενειας σε πολλες απο τις χωρες που μενουν.
Συνοψιζοντας λοιπον
1. Δεν δινεται καμια πρακτικη λυση σε κανενα απο τα προβληματα που προκαλει το προστιμο της ανυποταξιας (καταργηση, μειωση κτλ), απλα δινεται μια μικρη παραταση απο το προηγουμενο νομο.
2. Δεν δινεται καμια λυση στο προβλημα των δεκαδων χιλιαδων οικονομικων μεταναστων που απλα τους αποκοβεται.
3. Οι ανυποτακτοι ειδικοτερα μεγαλυτερης ηλικιας 35+ παραμενουν δεσμιοι τοσο των 45 ημερων κυριως, οσο και των χρονικων περιθεωριων που θεσατε που απλα τους παρακινουν να αποκοψουν δεσμους με τη χωρα τους.
3. Οποιαδηποτε οικονομικα οφελη θα ειναι μηδαμινα.
Θερμη παρακληση να μην επικαλεσθειτε το Συνταγμα και την υποχρεωση των Ελληνων να υπηρετησουν. Δεκτο και θεμιτο. Ομως η τωρινη κατασταση απαιτει ευελιξια και διεξοδους που να δινουν λυσεις και οχι να συντελουν στην οξυνση μιας αδιεξοδης καταστασης.
Το αρθρο για την τακτοποιηση των ανυποτακτων ειναι απαραδεκτο καθως δεν αλλαζει και πολλα σε συγκριση με τον νομο Γεννηματα και Βενιζελου πιο πριν. Πρεπει αμεσα να γινουν τα εξης:
1)Να δωθει η δυνατοτητα πληρους εξαγορας της θητειας με καταργηση των αχρηστων 45 ημερων και σε ηλικια μικροτερη των 35 ετων.Εδω στην Τουρκια πλεον, απο 30 χρονων και πανω εχεις τη δυνατοτητα αυτη!
2)Η καταργηση του αδικου και ληστρικου αυτου προστιμου για ολους και με αναδρομικη ισχυ καθως χρεωνεσαι με προστιμο επειδη εκανες κατι(δεν παρουσιαστηκες) που εχεις καθε δικαιωμα να κανεις συμφωνα με την διακηρυξη για τα ανθρωπινα δικαιωματα την οποια εχει υπογραψει και η Ελλαδα.
3)Να αρχισει επιτελους η στροφη προς τον πληρως επαγγελματικο στρατο και την καταργηση της υποχρεωτικης θητειας.Ολες οι γειτονικες χωρες (Ιταλια αλλα και ολες οι Βαλκανικες Αλβανια, Fyrom, Βουλγαρια, Σερβια) την εχουν καταργησει!!
Ειναι κριμα να βλεπω απο μια αριστερη κυβερνηση συμπεριφορα και νοοτροπιες δεξιας.