Η Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, η Σχολή Εθνικής Άμυνας και οι Σχο-λές Ανώτατης Τεχνικής Εκπαίδευσης του Στρατού Ξηράς του άρθρου 4 του ν. 1394/1983 (Α´ 125) μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμφωνίες συνεργασίας με Πανεπιστήμια για τη διοργάνωση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, σεμιναρίων, ανταλλαγών φοιτητών και για κάθε άλλη συναφή δραστηριότητα. Τα σχετικά με την πιστοποίηση ή οργάνωση των δραστηριοτήτων αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 42 – Ακαδημαϊκή συνεργασία Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων με ΑΕΙ
Άρθρο 42 – Ακαδημαϊκή συνεργασία Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων με ΑΕΙ
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ίδρυση – Αποστολή
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Εκπαίδευση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Υπαγωγή-Έδρα-Διάρκεια εκπαίδευσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Ειδικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Σύσταση Μονάδας Μελετών και Κατασκευών (ΜΟ.Μ.ΚΑ.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Διάθεση προσωπικού και μέσων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Εξαιρετικές περιστάσεις εθνικής ανάγκηςΆρθρο 08 – Εξαιρετικές περιστάσεις εθνικής ανάγκης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Σύσταση – Υπαγωγή
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αποστολή
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Τρόπος και διαδικασία αξιοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Επίλυση διαφορών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αξιοποίηση ακινήτων από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διευθυντής ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Διάρθρωση- Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Πολεοδομική ωρίμανση των ακινήτωνΆρθρο 16 – Πολεοδομική ωρίμανση των ακινήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Διορισμός Αρχηγών Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων
- 312 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τροποποίηση διατάξεων σταδιοδρομικής φύσης του ν. 3883/2010 (Α´ 167)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν.δ 1400/1973 (Α´ 233)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μετατάξεις στο Σώμα Στρατιωτικών Ιερέων των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Κατάταξη στο Σώμα Στρατιωτικών ΙερέωνΆρθρο 21 – Κατάταξη στο Σώμα Στρατιωτικών Ιερέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Ειδικές περιπτώσεις μονιμοποίησης Επαγγελματιών Οπλιτών του Πολεμικού ΝαυτικούΆρθρο 22 – Ειδικές περιπτώσεις μονιμοποίησης Επαγγελματιών Οπλιτών του Πολεμικού Ναυτικού
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Τροποποίηση διατάξεων ν.1911/1990 ( Α´ 166)
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Άσκηση καθηκόντων διαιτολόγου – διατροφολόγου από αξιωματικούς του Υγειονομικού
- 71 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Μεταθέσεις στρατιωτικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Τροποποίηση διατάξεων του ν.δ. 445/1974 (Α´ 160)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μετονομασία Κοινού Σώματος Στρατολογικού-Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αντικατάσταση των δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων που συμμετέχουν σε διοικητικά συμβούλια νομικών προσώπων υπαγομένων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και άλλες επιτροπές από αξιωματικούς του Κοινού Νομικού Σώματος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μέριμνα υπέρ προσωπικού Κοινών Σωμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Ανακατάταξη ή επανακατάταξη οπλιτών στις Ειδικές Δυνάμεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Τροποποίηση διατάξεων ν.3978/2011 ( Α´ 137)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Υποπρογράμματα προμηθειών αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Πράξεις εξώδικου συμβιβασμούΆρθρο 33 – Πράξεις εξώδικου συμβιβασμού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων και συναφών σοβαρών συμβάντων των Ενόπλων Δυνάμεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Χορήγηση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοηθείας Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Ρύθμιση θεμάτων Οικοδομικού Συνεταιρισμού Μονίμων Αξιωματικών Στρατού Ξηράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε στρατιωτικούς που τέθηκαν σε δυνητική ή αυτοδίκαιη αργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 – Ατυχήματα με εναέρια και πλωτά μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων
- 64 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Διατήρηση δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς στα στρατιωτικά οικήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Εξαίρεση του στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων από την αρμοδιότητα ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41- Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ακαδημαϊκή συνεργασία Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων με ΑΕΙ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Αυτεπάγγελτη μεταφορά στρατευσίμων στους Κλάδους του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Σχολές εκπαίδευσης Στρατού Ξηράς
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Άσκηση διδακτικού έργου από εν ενεργεία ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Εξουσιοδοτήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαρτίου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Απριλίου 2016, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 682 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Το ζητούμενο από την συνδιοργάνωση των μεταπτυχιακών μεταξύ ΑΕΙ και στρατιωτικών σχολών δεν είναι μόνο ο τίτλος δηλ. το «χαρτί». Αυτό που προέχει είναι η εξειδικευμένη γνώση και η ανταλλαγή κουλτούρας. Η μεγαλύτερη επένδυση είναι η παιδεία και η απαλλαγή από την εσωστρέφεια και την κοινωνική φοβία ορισμένων ε.ε και εα. Το υπουργείο άμυνας ξοδεύει δισ για εξοπλισμούς και τα έξοδα των μεταπτυχιακών είναι ψίχουλα. Οι εα κάποτε θα πρέπει να ξεφύγουν από τις εμμονές του παρελθόντες (ΚΑΑΥ, Λέσχες) και να βλέπουν παντού εχθρούς. Όταν τα μεταπτυχιακά κοστίζουν 4.000 – 6.000 ανά σπουδαστή και αυτά που κάνουν οι ΕΔ (ΣΕΘΑ – ΑΔΙΣΠΟ) προσφέρονται από τα ΑΕΙ στα 2.300 (σύμφωνα με τα ΦΕΚ) ποια δεύτερη ανάγνωση προκύπτει; Μήπως όμως τελικά θέλουμε αμόρφωτους τους αξιωματικούς και αναξιοποίητα τα Ελληνικά πανεπιστήμια και την έρευνα, για να γίνονται ανενόχλητα τα «πάρτυ» από τους επιτήδειους και τις παράκτιες. Ο Κωσταράκος με όλες τις πολιτικές ηγεσίες να συνηγορούν άνοιξε τον δρόμο. Αναμένουμε τη συνέχεια (κατάθεση του νομοσχεδίου, συζήτηση και ψήφιση). ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΞΎΛΟ ΑΠΕΛΈΚΗΤΟ και ΟΙ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΣΦΑΛΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ.
Παρά τη διαφαινόμενη πρόθεση αναβάθμισης του επιστημονικού επιπέδου των Ενεργεία Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, από μια προσεκτικότερη ανάγνωση προκύπτει ότι στην πραγματικότητα ενυπάρχει κεκαλυμμένα απλή χρηματοδότηση της οικονομικής αυτοτέλειας των Πανεπιστημίων σε βάρος πόρων (ΛΑΕΔ), οι οποίοι ανήκουν στα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
Προτείνεται η νομοθετική αναγνώριση των Μεταπτυχιακών Σπουδών των παραπάνω Στρατιωτικών Σχολών με την ήδη υπάρχουσα νομική υπόσταση και ενδεχόμενη βελτίωση της λειτουργικής δομής του.
Σε κάθε περίπτωση προτείνεται η θέσπιση και καταχώρηση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους τους αποφοίτους των Στρατιωτικών Σχολών και των Μεταπτυχιακών Σπουδών. Ενδείκνυται όπως τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα να επεκτείνονται και να ισχύουν όχι μόνο εντός στενών υπηρεσιακών πλαισίων, αλλά και πέραν αυτών σε όλο το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (π.χ. καθηγεσία σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και ελεύθερη επαγγελματική απασχόληση) και για δράσεις που εμπίπτουν ή άπτουν του γνωστικού τους πεδίου.
Εφόσον εντέλει προκριθεί η εγκαθίδρυση εδρών σε υφιστάμενα Πανεπιστημιακά -Πολυτεχνικά Ιδρύματα, προτείνεται όπως η χρηματοδότησή τους και τα έξοδα λειτουργίας τους να καλύπτονται από την οικονομική αυτοτέλεια των ιδίων Ανωτάτων Ιδρυμάτων ή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Επειδή το Προσωπικό των Ε.Δ. με την εμπειρία του, χρησιμοποιώντας τις επιστημονικές γνώσεις του Ακαδημαϊκού δυναμικού της Χώρας, μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Έρευνας σε στρατιωτικά θέματα και τεχνολογίες, προτείνω την μετονομασία του τίτλου του Άρθρου σε
«Ακαδημαϊκή και Ερευνητική συνεργασία των Ενόπλων Δυνάμεων με ΑΕΙ» προκειμένου να συμπεριληφθεί και ο Τομέας της Έρευνας,
και την τροποποίηση του κειμένου ως ακολούθως:
«Η Ανώτατη Διακλαδική … καθώς και οι Μονάδες των Ε.Δ. (κατόπιν έγκρισης) μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμφωνίες … ανταλλαγών φοιτητών, ερευνητικού έργου και για κάθε άλλη συναφή δραστηριότητα…».
Το άρθρο απαιτείται να συμπληρωθεί ως ακολούθως, προκειμένου οι Σχολές Εκπαιδευσης Αξιωματικών Όπλων-Σωμάτων να αναβαθμιστούν, ώστε να παράσχουν υψηλού επιπέδου εξειδικευμένη εκπαίδευση στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, λειτουργώντας στα πρότυπα των Σχολών και των Κέντρων Αριστείας που λειτουργούν υπό τα κοινά αποδεκτά ΝΑΤΟΙΚΑ πρότυπα.Δεν υπάρχει κανένα μειονέκτημα, υπάρχουν μόνο πλεονεκτήματα από την ενσωμάτωση της συγκεκριμένης πρότασης, που θα πιστωθούν άμεσα στο επίπεδο μόρφωσης και εξειδίκευσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
«Η Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, η Σχολή Εθνικής Άμυνας, οι Σχολές Ανώτατης Τεχνικής Εκπαίδευσης και οι Σχολές Εκπαιδεύσεως Αξιωματικών Όπλων-Σωμάτων του Στρατού Ξηράς του άρθρου 4 του ν. 1394/1983 (Α´ 125), μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμφωνίες συνεργασίας με Πανεπιστήμια για τη διοργάνωση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, σεμιναρίων, ανταλλαγών φοιτητών και για κάθε άλλη συναφή δραστηριότητα. Τα σχετικά με την πιστοποίηση ή οργάνωση των δραστηριοτήτων αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.»
Μπράβο στον Στρατό Ξηράς και τον Αρχηγό κ. Τελλίδη που αναβαθμίζει την Ανώτατη Τεχνική εκπαίδευση του Στρατού, με τη δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμφωνιών των σχολών με ΑΕΙ. Διαχρονικά ο Στρατός Ξηράς και τα ΑΕΙ θα εισπράξουν μεγάλα οφέλη. Επειδή όμως στις σχολές του Στρατού σπουδάζουν αξιωματικοί του Ναυτικού και της Αεροπορίας προκύπτει γενικό όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι κ.κ.Καμένος και Βίτσας «παντρεύουν» σε θεσμικό επίπεδο τα Πανεπιστήμια με τις Ένοπλες Δυνάμεις, γκρεμίζοντας τα «τείχη» του παρελθόντος.
Να εξεταστεί η δυναττότητα συμμετοχής, στα κοινά μεταπτυχιακά προγράμμάτα σπουδών, και των προερχόμενων από τις σχολές Υπαξιωματικών, καθώς και των ΕΜΘ που διαθέτουν πτυχίο ΑΕΙ συναφές με το αντικείμενο του ΠΜΣ. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει συνεχώς αυξανόμενος αριθμός Υπαξιωματικών,κατόχων πτυχίου ΑΕΙ, οι οποίοι αποκλείονται από τα κοινά ΠΜΣ μόνο λόγω κατεχόμενου βαθμού και όχι λόγω ακαδημαϊκών προσόντων.
Η Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, η Σχολή Εθνικής Άμυνας και οι Σχο-λές Ανώτατης Τεχνικής Εκπαίδευσης του Στρατού Ξηράς του άρθρου 4 του ν. 1394/1983 (Α´ 125) μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμφωνίες συνεργασίας με Πανεπιστήμια για τη διοργάνωση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, σεμιναρίων, ανταλλαγών φοιτητών και για κάθε άλλη συναφή δραστηριότητα. Τα σχετικά με την πιστοποίηση ή οργάνωση των δραστηριοτήτων αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΊ ΩΣ ΕΞΗΣ:
ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΤΩΝ ΕΔ μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμφωνίες συνεργασίας με Πανεπιστήμια για τη διοργάνωση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, σεμιναρίων, ανταλλαγών φοιτητών και για κάθε άλλη συναφή δραστηριότητα. Τα σχετικά με την πιστοποίηση ή οργάνωση των δραστηριοτήτων αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 42 στη σελίδα 29 αναφέρεται «Ανώτερες Τεχνικές Σχολές του Στρατού». Σύμφωνα με τον Ν 1394/1983 (Α’ 125) το σωστό είναι «Σχολές Ανώτατης Τεχνικής Εκπαιδεύσεως». Γι αυτό τον λόγο (Ανώτατης Τεχνικής ) σωστά ο νομοθέτης τους δίνει τη δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμφωνιών. Καλό θα ήταν να διορθωθεί η αιτιολογική έκθεση για αποφυγή παρερμηνειών και αδόκιμες συγκρίσεις με άλλες στρατιωτικές σχολές.
Πολύ σωστή διάταξη. Τα μεταπτυχιακά των ΣΕΘΑ και ΑΔΙΣΠΟ πάνε πολύ καλά και η δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμφωνιών και στις Σχολές Ανώτατης Τεχνικής Εκπαίδευσης θα δώσει τη δυνατότητα να γίνουν δυνατά μεταπτυχιακά στις θετικές επιστήμες. Η αποσύνδεση των μεταπτυχιακών από τα ΑΣΕΙ και τον Ν. 3187 είναι επίσης πολύ σωστή ρύθμιση, καθόσον οι σχολές των ΕΔ θα πρέπει να έχουν επιστημονική διεπαφή με τον «έξω κόσμο». Τα ΑΣΕΙ έχουν δυνατότητα διοργάνωσης αυτοδύναμων ΠΜΣ οπότε καλύτερα να δουλέψουν προς αυτή την κατεύθυνση. Συγχαρητήρια στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου άμυνας για τη διορατικότητά τους και την εξωστρέφεια που επιθυμούν να δώσουν στην ανώτατη εκπαίδευση των σχολών.
Πρέπει να προβλέπεται και η δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμφωνιών συνεργασίας και με ΑΣΕΙ(ο όρος Πανεπιστήμια αναφέρεται σε ΑΕΙ)για την διοργάνωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και σεμιναρίων.
Στο πλαίσιο αυτό, να ληφθεί υπόψη ότι τροποποιείται και η παράγραφος 5 στο άρθρο 4 του Ν.3187/03 που αφορά στην αποστολή και οργάνωση των ΑΣΕΙ.
Θα πρέπει να εξετασθεί η εφαρμογή σε όλο το μονιμο προσωπικό, καθώς πολλοί προερχόμενοι από σχολές Υπαξιωματικών θα ήθελαν να φοιτήσουν,ανεξαρτητα αν θα είναι δωρεάν ή επί πληρωμή.
Πιστεύω ότι λόγοι ισόνομης και ισότιμης μεταχείρισης επιτάσσουν τη μερική τροποποίηση αυτού του άρθρου ώστε η πρόνοιά του α) να αφορά το σύνολο των Σχολών του ΣΞ άνω των τριών (3) ετών σπουδών κατά το παράδειγμα των ΑΤΕΙ και β) συμπεριλαμβανομένου το (α) να επεκταθεί και στα άλλα δύο σώματα των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.