1. Μετά από κάθε αεροπορικό ατύχημα ή σοβαρό συμβάν που συμβαίνει σε αεροσκάφος, ελικόπτερο, μη επανδρωμένο σύστημα αέρος και κατευθυνόμενο βλήμα-πυραύλο των Ενόπλων Δυνάμεων, διενεργείται αυτεπαγγέλτως διοικητική διερεύνηση (διερεύνηση ασφάλειας πτήσεων), η οποία αποσκοπεί αποκλειστικά στη σε βάθος και χωρίς χρονική καθυστέρηση εξακρίβωση των αιτιών και των συνθηκών πρόκλησής του, ώστε να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη συναφών περιστατικών στο μέλλον, και όχι στη διαπίστωση υπαιτιότητας, τον καταλογισμό ευθυνών ή την έγερση αξιώσεων, την επιβολή διοικητικών κυρώσεων ή την αξιοποίηση των εξαγόμενων συμπερασμάτων της από τρίτους.
2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου, ως σοβαρό συμβάν νοείται κάθε γεγονός που δεν είναι ατύχημα, συνδέεται με τη χρησιμοποίηση των προαναφερόμενων μέσων, θέτει σε κίνδυνο ή θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την ασφαλή λειτουργία τους και συντελείται υπό συνθήκες από τις οποίες διαφαίνεται ότι παρολίγον να συνέβαινε ατύχημα.
3. Η διερεύνηση είναι το σύνολο των δραστηριοτήτων, οι οποίες αναπτύσσονται με σκοπό την πρόληψη των ατυχημάτων και των σοβαρών συμβάντων και περιλαμβάνουν τη συλλογή και την ανάλυση πληροφοριών, μαρτυριών και τεκμηρίων, τη σύνταξη των σχετικών εκθέσεων, τον προσδιορισμό των αιτιών και, ανάλογα με την περίπτωση, τη διατύπωση συστάσεων για λήψη των απαραίτητων μέτρων πρόληψης.
4. Κάθε διερεύνηση αεροπορικού ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος, που συμβαίνει στα προαναφερόμενα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων διενεργείται από επιτροπή κατάλληλων αξιωματικών, η οποία διέπεται από διοικητική ανεξαρτησία κατά τη διεξαγωγή της διερεύνησης και διαθέτει εξουσία απρόσκοπτης διενέργειάς της, χωρίς να υπόκειται σε διοικητικούς περιορισμούς. Η επιτροπή επιλαμβάνεται κατά προτεραιότητα, έναντι κάθε φορέα που διερευνά το ίδιο ατύχημα/σοβαρό συμβάν στο πλαίσιο έρευνας, που διεξάγεται για σκοπούς διαφορετικούς από τους δικούς της. Οι αρμοδιότητες και το έργο των εισαγγελικών, δικαστικών και λοιπών κρατικών αρχών ασκούνται, κατά το μέρος που δεν παρεμποδίζεται το έργο της επιτροπής διερεύνησης ασφάλειας πτήσεων.
5. Τα στοιχεία και οι πληροφορίες που κατατίθενται στην επιτροπή από τους κατά περίπτωση μάρτυρες, και τα οποία αυτοί γνωρίζουν είτε ως αυτόπτες μάρτυρες, είτε στο πλαίσιο των καθηκόντων που εκτελούν ή έχουν εκτελέσει στο παρελθόν, είτε επειδή έχουν υποπέσει κατά οποιονδήποτε τρόπο στην αντίληψή τους, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του φακέλου διερεύνησης, δεν κοινοποιούνται σε τρίτους και δεν χρησιμοποιούνται για τον πειθαρχικό ή τον ποινικό έλεγχο του προσωπικού.
6. Μετά το πέρας της διερεύνησης και με βάση το περιεχόμενο του σχετικού φακέλου που καταθέτει η επιτροπή, συντάσσεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων, η έκθεση επί του αεροπορικού ατυχήματος/ σοβαρού συμβάντος, στην οποία περιλαμβάνονται τα αίτια αυτού, καθώς και τα επιβαλλόμενα μέτρα πρόληψης και καθορίζονται οι αρμόδιοι φορείς που θα τα υλοποιήσουν. Η έκθεση αυτή μετά τη σύνταξή της εμπεριέχεται στο φάκελο διερεύνησης.
7. Το περιεχόμενο του φακέλου της διερεύνησης, καθώς και η ως άνω έκθεση αποτελούν διαβαθμισμένο υλικό, που εμπίπτει στην έννοια του στρατιωτικού απορρήτου και διαφυλάσσεται, ώστε να μην περιέρχεται σε αναρμόδια και μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, οργανισμούς ή κράτη.