1. Το Κοινό Σώμα Στρατολογικό-Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων των Ενόπλων Δυνάμεων μετονομάζεται σε Κοινό Νομικό Σώμα (ΝΟΜ).
2. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος «Σώμα Στρατολογικό- Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων», αντικαθίσταται από τον όρο «Νομικό Σώμα».
Θα συμφωνησω απολυτα με τον Αντρεα. Πολλοι νομιζουν οτι το Σωμα ΣΣΝΣ κανει κατι απλο, αφενος μια απλη τυπικη διοικητικη καταχωρηση ή διεκπεραίωση αλληλογραφιας και ετσι δυναται να επανδρωθει απο διαφορους αξκους ΕΥ, αφετερου εφαρμοζει ενα νομο με εγκυκλιους δγες…..
Δικαιολογημενα να μην γνωριζει ο καθενας, την ουσια της ενασχολησης ενος στελεχους που υπηρετει σε μια ΣΥ ή αλλη θεση ΣΣΝΣ, αν πρεπει να αντικρουσει στο Εφετειο ή στο ΣτΕ ,επιχειρηματα προσφυγης στρατευσιμου που δεν βασιζονται στο Νομο αλλά στο Διοικητικο, Συνταγματικο ή αλλο Δικαιο…..
Απο κει και περα, οντως η διασπαση κατα πρωτον θα γυριζε δεκαετιες πισω μια επιτυχημένη ενωση κλαδων σε κοινο σωμα και θα επενεφερε τις αγκυλωσεις των Κλαδων που κρατουν χρονια τωρα την προοδο της περιφημης διακλαδικοτητας.
Αν θελουμε να δουμε τις ΕΔ να προοδευουν, θα πρεπει να κανουμε βηματα μπροστα, και οι αξκοι που αποφοιτουν απο τη ΣΣΑΣ να ανηκουν ολοι σε Κοινο Σωμα. Οπως οι ΣΣΝΣ, πλεον Νομικοι, ετσι και οι Γιατροι και οι Οικονομικοι , τις γνωσεις τους εφαρμόζουν και εκτελουν, ειτε ειναι στο ΣΞ, ειτε στο ΠΝ ειτε στην ΠΑ.
Αν θελουμε λοιπον να προαγουμε την ενοτητα και την εξειδικευση, και επειδη πρεπει να καταργησουμε τα στενα προσωπικα και συντεχνιακα συμφεροντα , Σωματα που μπορουν να ενοποιηθουν σε Κοινα , να ενοποιηθουν , η επιτυχια αν κρινουμε απο τους αποφοιτους ΝΟΜ της ΣΣΑΣ θα ειναι δεδομενη.
Θα συμφωνησω απολυτα με τον Αντρεα. Πολλοι νομιζουν οτι το Σωμα ΣΣΝΣ κανει κατι απλο, αφενος μια απλη τυπικη διοικητικη καταχωρηση ή διεκπεραίωση αλληλογραφιας και ετσι δυναται να επανδρωθει απο διαφορους αξκους ΕΥ, αφετερου εφαρμοζει ενα νομο με εγκυκλιους δγες…..
Δικαιολογημενα να μην γνωριζει ο καθενας, την ουσια της ενασχολησης ενος στελεχους που υπηρετει σε μια ΣΥ ή αλλη θεση ΣΣΝΣ, αν πρεπει να αντικρουσει στο Εφετειο ή στο ΣτΕ ,επιχειρηματα προσφυγης στρατευσιμου που δεν βασιζονται στο Νομο αλλά στο Διοικητικο, Συνταγματικο ή αλλο Δικαιο…..
Απο κει και περα, οντως η διασπαση κατα πρωτον θα γυριζε δεκαετιες πισω μια επιτυχημένη ενωση κλαδων σε κοινο σωμα και θα επενεφερε τις αγκυλωσεις των Κλαδων που κρατουν χρονια τωρα την προοδο της περιφημης διακλαδικοτητας.
Αν θελουμε να δουμε τις ΕΔ να προοδευουν, θα πρεπει να κανουμε βηματα μπροστα, και οι αξκοι που αποφοιτουν απο τη ΣΣΑΣ να ανηκουν ολοι σε Κοινο Σωμα. Οπως οι ΣΣΝΣ, πλεον Νομικοι, ετσι και οι Γιατροι και οι Οικονομικοι , τις γνωσεις τους εφαρμόζουν και εκτελουν, ειτε ειναι στο ΣΞ, ειτε στο ΠΝ ειτε στην ΠΑ.
Αν θελουμε λοιπον να προαγουμε την ενοτητα και την εξειδικευση, και επειδη πρεπει να καταργησουμε τα στενα προσωπικα και συντεχνιακα συμφεροντα , Σωματα που μπορουν να ενοποιηθουν σε Κοινα , να ενοποιηθουν , η επιτυχια αν κρινουμε απο τους αποφοιτους ΝΟΜ της ΣΣΑΣ θα ειναι δεδομενη.
Διαφωνώ με τη διάσπαση του Κοινού Σώματος:
– η νομοθεσία είναι ενιαία και αφορά όλους τους Κλάδους
– ως ΚΣ ενσαρκώνουν την πεμπτουσία της διακλαδικότητας και δεν εγκλωβίζονται από -κλαδικά- στεγανά και συμφέροντα
Το επιχείρημα για τη μη αναγκαιότητα νομικής κατάρτισης όσων υπηρετούν στη Στρατολογία είναι μάλλον παρωπιδικό, καθώς παραβλέπει ότι πολλοί Υπαξκοι παραγωγικών σχολών δεν είναι παρά Υπασπιστές και στελέχη Γραμματειών, όπου πρωτοκολλούν και σηκώνουν τηλέφωνα, κάτι που δεν προαπαιτεί τις τεχνικές γνώσεις της ΣΤΥΑ, τη ναυτική επιστήμη της ΣΜΥΝ ή τη σκληρή εκπαίδευση της ΣΜΥ, αλλά είναι μία εργασία που μπορεί να την κάνει ένας απόφοιτος Λυκείου.
Επίσης, οι ελαφράς υπηρεσίας δεν είναι απόκληροι των ΕΔ, ούτε η Στρατολογία χώρος συλλογής αποκλήρων. Τέτοιες προτάσεις πιστεύω ότι υποβαθμίζουν τόσο την αξία των εν λόγω στελεχών, όσο και τη σπουδαιότητα του έργου της Στρατολογίας.
Ο σχεδιασμός για τις στελεχώσεις των θέσεων στις ΕΔ και η απαραίτητη προηγούμενη κατάρτισή τους θα πρέπει να αποτελέσουν ένα ξεχωριστό αντικείμενο συζήτησης
Συμφωνώ απολύτως με τον babis και προσθέτω τα εξής:
(α) συγχώνευση των κοινών Σωμάτων, καθώς η ύπαρξή τους, πέρα από την πρωτοτυπία της, δεν μπορεί να δικαιολογήσει και το σκοπό της-ας σκεφθούμε, π.χ., ότι ο ίδιος λόγος που δήθεν επιβάλλει τη λειτουργία ενός διακλαδικού Σώματος όπως το συγκεκριμένο, υφίσταται και για σειρά άλλων Σωμάτων (ενδεικτικά, Υγειονομικό, Οικονομικό, κ.τ.τ.), αλλά γι’ αυτά δεν γίνεται καμία συζήτηση «διακλαδικοποίησής» τους, προφανώς διότι υπάρχουν σοβαρές και ανυπέρβλητες δυσλειτουργίες αν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Γιατί, λοιπόν, πρέπει να υπάρχει διακλαδικότητα στο συγκεκριμένο Σώμα, εφόσον δημιουργεί προβλήματα στην πράξη, και κυρίως στους ίδιους τους κλάδους των Ε.Δ. που έχει ως αποστολή να υπηρετεί;-,
(β) οριστική κατανομή των στελεχών του Σώματος στους κλάδους των Ε.Δ., με σκοπό τη διαρκή και σταθερή απόκτηση της πείρας που απαιτείται για την επιτυχημένη εκπλήρωση της αποστολής τους και σταθερή επάνδρωση των πραγματικά απαιτούμενων θέσεών τους που, σήμερα, πολλές μένουν, για ποικίλους λόγους, κενές,
(γ) μετονομασία των υπαξιωματικών του Σώματος σε Διοικητικούς Νομικού Σώματος, κατά τα πρότυπα του Υγειονομικού (όπου υφίσταται το Σώμα των Διοικητικών Υγειονομικού, που επιτυγχάνει να ξεκαθαρίσει με σαφήνεια ποιος είναι γιατρός και ποιος διοικητικός υγειονομικού), και καθορισμός γι’ αυτούς γραμματειακών, αποκλειστικά, καθηκόντων,
(δ) τοποθέτηση σε Στρατολογικά Γραφεία, όπως προτείνει και ο babis, στελεχών ελαφράς υπηρεσίας, όπως, σε μείζονα βαθμός, συμβαίνει στις παρόμοιας αποστολής, Μονάδες Επιστρατεύσεως (σχετικά με το επιχείρημα του babis-ένας νόμος, πολλές εγκύκλιοι-ας σκεφθούμε ότι κάθε μονάδα και υπηρεσία των Ε.Δ. εφαρμόζει και από ένα νόμο, αρκετοί από τους οποίους είναι ιδιαίτερα σύνθετοι, χωρίς να απαιτείται προς τούτο οι υπηρετούντες σε αυτές να έχουν πτυχίο Νομικής.
Μήπως ήρθε η ώρα να ώρα να «ενοποιηθούν» τα μονα Κοινα Σωματα που εχουν απομείνει ΣΣΝΣ κ ΔΓ (Δικαστικών Γραμματέων) σε ΕΝΑ (Νομικής Υποστήριξης – για τους αποφοίτους Νομικής εννοειται!) το οποίο κ να κατανερμηθεί κατοπιν αναλογικά στους 3 Κλαδους (ΣΞ-ΠΝ-ΠΑ) σταματωντας την παγκοσμια (υπάρχουν κ 2-3 χωρες ακομα!) πρωτοτυπια του Κοινου Σωματος!! ¨οσοι δεν ειναι πτυχιουχοι νομικης να παραμείνουν στην Στρατολογία ή σε άλλες Διοικητικές Υπηρεσίες.
Η Στρατολογία, ας μην ξεχνάμε, ότι εφαρμόζει ένα (1!) νομο με σειρα διευκρινιστικών εγκυκλιων. Στην Στρατολογία θα ήταν «λογικό» να κατανέμονται και οι Ελαφράς Υπηρεσίας (οπως γινεται πχ στο Βρετανικο Στρατο).
Στα Στρατοδικεία τα Πρακτικα πλεον θα μπορουσαν να τα κρατουν κ Πολιτικοι Υπάλληλοι (αφου ετσι κι αλλιως κ οι Δικαστες της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης με πολιτική περιβολή είναι).
Και καλο θα ηταν να «χωρέσει» καπου μια γραμμη που να τροποποει επιτέλους την «αρμοδιοτητα» των στρατοδικείων μονο για την εκδικαση αδικηματων του ΣΠΚ, όπως γίνεται πχ στην Αγγλία, Γερμανια (δεν εχει καθολου στρατοδικεια κ το γερμανικο στρατο μονο απειθαρχο δεν το λες), αλλά ακομη κ στις αλλες Βαλκανιες Χωρες Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ.
Οι Τουρκοι Στρατιωτικοί για τροχαια ατυχηματα με το ΙΧ τους, διενεξεις με το γειτονα τους κλπ δικαζονται από την τακτικη διακαιοσυνη!!