Οι αξιωματικοί του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. εκπαιδεύονται ή μετεκπαιδεύονται:
1. Σε σχολές και σχολεία των Ενόπλων Δυνάμεων, συναφών με το αντικείμενο της οικονομικής επιθεώρησης – εσωτερικού ελέγχου.
2. Σε Σχολές και Τμήματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της ημεδαπής και αλλοδαπής με κατεύθυνση σπουδών σχετική με τα αντικείμενα οικονομικής επι-θεώρησης – εσωτερικού ελέγχου. Επίσης σε θέματα χρηματοοικονομικής και ελεγκτικής λογιστικής, σε γνωστικά αντικείμενα που απαιτούνται για την αρχική επαγγελματική κατάρτιση των ορκωτών ελεγκτών λογιστών.
3. Ο τόπος, το είδος και η διάρκεια εκπαιδεύσεως, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διευθυντή του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Προτείνεται να προστεθεί παράγραφος 4 ως εξής:
…4. Το ΓΕΕΘΑ μεριμνά για την εγγραφή των σχετικών απαιτούμενων πιστώσεων στον Π/Υ του…..
Ο ΔΟΕΕΕΛ επιβάλλεται να έχει στην αρμοδιότητά του τα κονδύλια για εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση των ΟΕΕΕΛ προκειμένου να συνεργάζεται άμεσα με ΑΕΙ και φορείς εκπαίδευσης και να υπογράφει συμφωνίες και συνεργασίες. Δεν πρέπει να δεσμεύεται από εσωτερικές γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Καταρχήν θα μου επιτρέψετε σαν τρίτος «παρατηρητής» να σας γνωστοποιήσω τι αντιλαμβάνομαι από την απάντησή σας σε σχόλιο του κ. Σάκη. Μιλάτε για ένα πτυχίο οικονομικών σε προπτυχιακό επίπεδο που κατέχετε σε αντιπαράθεση με τρία πτυχία που κατέχει ο κύριος εκ των οποίων τα δύο στα χρηματοοικονομικά και την Ελεγκτική λογιστική. Μιλάτε για τέσσερα χρόνια σπουδών με 20 ώρες την ημέρα μελέτη. Εδώ όπως έχω πει σε άλλο σχόλιό μου, ρωτώντας γνωστούς ορκωτούς ελεγκτές λογιστές μου είπαν ότι ο έτερος κύριος ομοίως έχει τέσσερα χρόνια σπουδών αλλά σε μεταπτυχιακό επίπεδο απόλυτα εξειδικευμένο και συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας, πλέον των τεσσάρων ετών στην αρχική του σχολή, σύνολο οκτώ έτη. Όταν δε είπα στους γνωστούς μου για τους επαίνους που ισχυρίζεται ότι κατέχει ο υπόψη κύριος στα συγκεκριμένα μεταπτυχιακά σε αντιπαράθεση με τις δικές σας 20 ώρες καθημερινής μελέτης ……. μου είπαν ότι δυστυχώς για εσάς δεν υπάρχει σύγκριση. Όταν δε συνειδητοποίησα την επιλογή του έτερου κυρίου για ακόμα τέσσερα έτη σε τέτοια μεταπτυχιακή εκπαίδευση αντί να επαναπαυθεί ίσως στο αρχικό του πτυχίο αφού μάλιστα δεν νομίζω να αντιμετώπιζε κάποιο βιοποριστικό πρόβλημα, μάλλον τον θαύμασα.
Συνεπώς εάν επιχειρήσουμε να αθροίσουμε τα παραπάνω και στους δυο σας όπως καταλαβαίνεται ο κύριος υπερτερεί. Τώρα θα μπορούσατε να μου πείτε ότι ο κύριος το έκανε για ίδιο όφελος, προφανώς για χρηματικό, δηλαδή για να πάρει περισσότερα χρήματα στο μισθό του. Φαίνεται ότι είστε και οι δύο στρατιωτικοί, εσείς δε αξιωματικός του οικονομικού. Προφανώς γνωρίζετε περίπου το χρηματικό του όφελος, δηλαδή τι επιπλέον λαμβάνει στον μισθό του. Θα σας παρακαλέσω λοιπόν εάν είναι δυνατόν να μου γνωστοποιήσετε τι επιπλέον επίδομα λαμβάνει (μαζί με τις σχετικές διατάξεις) ένας στρατιωτικός με τέτοιου είδους μεταπτυχιακές σπουδές για τις οποίες ανάλωσε όπως γνωρίζετε πολύ χρόνο, εάν δε είχε και οικογένεια ακόμα χειρότερα. Εφόσον δεν απαντήσετε με τις σχετικές διατάξεις ή απαντήσετε ότι δεν λαμβάνει τίποτε, τότε θα σας έλεγα ότι όχι απλώς είναι άξιος θαυμασμού αλλά δεν μπορούμε ούτε εγώ ούτε εσείς να συγκριθούμε μαζί του.
Τώρα όσον αφορά τα σχόλιά σας που αφορούν εμένα. Εγώ δεν έχω κανένα παράπονο διότι κάνουμε θεωρώ γόνιμο διάλογο επί του νομοσχεδίου της διαβούλευσης. Βλέπω όμως ότι μάλλον δεν καταλάβατε τον σκοπό του παραδείγματος που σας έφερα στο προηγούμενο σχόλιό μου, έτσι δεν σας έπεισα για την ορθότητα των διατάξεων του νομοθέτη για το συγκεκριμένο θέμα. Θα μου επιτρέψετε τόσο εσείς όσο και ο κύριος Δήμος που αρχικά ανάρτησε το συγκεκριμένο σχόλιο επί του άρθρου 18, να το επαναλάβω. Καταλήγει λοιπόν ο κ. Δήμος στο σχόλιό λέγοντας επί λέξη :
« Ακόμη πρέπει να αφουγκράζεσαι τα στελέχη της αγοράς, ειδικούς της πράξης και όχι της θεωρίας. Πάλι αντιγράφω, από το site andreaskoutoupis.blogspot.gr:
Τα στελέχη μιας σύγχρονης Δραστηριότητας Εσωτερικού Ελέγχου, μπορεί και επιβάλλεται να έχουν διαφορετικό ακαδημαϊκό και επαγγελματικό υπόβαθρο, λόγω των διαφορετικών δραστηριοτήτων και διαδικασιών που ελέγχουν στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους. Έτσι, μία υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου μπορεί να απαρτίζεται από Οικονομολόγους, Λογιστές, Μηχανικούς, Τεχνικούς Πληροφοριακών Συστημάτων, κ.λ.π. …
Από τον Δρ Ανδρέα Γ. Κουτούπη ΜΙΙΑ, PIIA, CIA, CICA, CCSA, Ανεξάρτητο Σύμβουλο Εσωτερικού Ελέγχου & Adjunct Lecturer Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Πάντειο Πανεπιστήμιο, Μέλος Δ.Σ. Ελληνικού Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών.
Συγχαρητήρια στο νομοθέτη που προσπάθησε να περιγράψει και να τοποθετήσει τα όρια στελέχωσης του σύγχρονου μηχανισμού ελέγχου των Ενόπλων Δυνάμεων στο μέγιστο δυνατό μέγεθος του, από το σύνολο των Αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού. »
Σας προτρέπω να διαβάσετε όλο το σχόλιο του.
Ίσως τώρα να σας έπεισα τουλάχιστον να ξανασκεφτείτε την έννοια των παραδειγμάτων που σας παρέθεσα και προφανώς από δικό μου λάθος δεν σας έδωσα να καταλάβετε. Ελπίζω τελικά να πειστείτε
Ευχαριστώ πολύ
Η πικρία οφείλεται στο ότι κάποιοι από εμάς προσλαμβάνονται για να κάνουν μια συγκεκριμένη εργασία, την οποία και προσδιορίζει το πτυχίο τους (από ΑΕΙ) το οποίο και γράφει το γνωστικό αντικείμενο. Μπορεί να μου απαντήσει ένας απόφοιτος π.χ. της ΣΣΕ τι γνωστικό αντικείμενο αναγράφει το πτυχίο του; Θα το ήθελα πολύ…
Επίσης, καλό είναι να μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα: Τμήμα Φυσικής του Τεχνολογικού Ιδρύματος της Μασαχουσέτης και ΑΣΕΙ. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ομοιότητες…
Όπως γνωρίζετε για την κατάληψη μιας δημόσιας θέσης, όπως εκείνης του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και του διορισμένου Πρωθυπουργού, δεν προσδιορίζονται κριτήρια επιλεξιμότητας. Με άλλα λόγια, επιλέγονται με ευρύτατη ευχέρεια πρόσωπα εγνωσμένου κύρους. Πάλι συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα.
Τελικά, αν τα πάντα μπορεί να τα κάνει ο οποιοσδήποτε με μια μετεκπαίδευση, παρακαλώ προσπαθήστε να τα κάνετε όλα οι άλλοι πλην των αποφοίτων ΣΣΑΣ (και ΣΑΝ) των οποίων κακώς το πτυχίο αναγράφει και το γνωστικό τους αντικείμενο. Δυστυχώς, κι εδώ συγκρίνουμε 50 προπτυχιακά μαθήματα οικονομικών και 50 προπτυχιακά μαθήματα από μια ευρεία γκάμα γνωστικών αντικειμένων από ελληνική φιλολογία μέχρι εφαρμοσμένα μαθηματικά. Μια μετεκπαίδευση όμως αρκεί για να καλύψει το κενό…
Για να μην μιλήσω για το μείζον θέμα, ότι στις άλλες πλην ΣΣΑΣ σχολές διδάσκεται στρατιωτική αγωγή και ήθος, στοιχεία ικανά για να ασκήσετε οποιοδήποτε καθήκον σας ανατίθεται. Μπορούμε να προτείνουμε από αυτό το βήμα μια νομοθετική πρωτοβουλία που θα σας επιτρέψει να πραγματοποιείτε και χειρουργικές επεμβάσεις κι ακόμη και να δικάζετε, όπως σας επιτρέπει το ήθος που διδάσκεστε, ενώ εμείς δεν είχαμε την ευκαιρία να το διδαχθούμε.
Υπάρχουν κάποιοι από εμάς που για να μπουν και για να βγουν από τη ΣΣΑΣ μελετούσαν 20 ώρες τη μέρα και, όπως φαίνεται, πρέπει να πείσουν τους άλλους για την πειθαρχία που αναγκάστηκαν να μάθουν…
Επί του σχολίου της 11 Απριλίου 2017, 13:57 του κ. Αντώνη έχω να επισημάνω τα εξής :
Καταρχήν να ενημερώσω ότι το σχόλιο αυτό αναρτάται εκ νέου διότι προφανώς από λάθος μου δεν κατέστη δυνατόν έως τώρα να εμφανιστεί.
Κ. Αντώνη θεωρώ ότι πρέπει στην δημόσια διαβούλευση να λέμε τις απόψεις μας και όχι να προσβάλουμε τον άλλο συνομιλητή καθώς επίσης να προσπαθούμε ακόμα και εάν θεωρούμε ότι έχουμε δίκιο να μην εξωτερικεύουμε την πικρία μας.
Επί της πρώτης παραγράφου συμφωνώ απόλυτα, αν και δεν μπορώ να αντιληφθώ τον απώτερο σκοπό του ερωτήματος που θέτετε. Επίσης μπορώ να αντιληφθώ ότι από τον τρόπο που ερωτάτε και ιδίως από τα αναγραφόμενα στην δεύτερη παράγραφο του σχολίου σας, ότι είστε σε θέση και έχετε την ευγένεια και την παιδεία να γνωρίζετε και την απάντηση.
Επί της δεύτερης παραγράφου, προφανώς έχετε ίσως μπερδευτεί με τα πολλά σχόλια που διαβάσατε. Πιστεύω ότι, αφενός εξωτερικεύετε μια πικρία σας, αφετέρου με θεωρείτε υπεύθυνο γι’ αυτή. Το πρώτο είναι ανθρώπινο. Το δεύτερο δεν το καταλαβαίνω.
Επί της τρίτης παραγράφου σας απαντώ ευθέως μνημονεύοντας προηγούμενα σχόλιά μου. Με τον ίδιο τρόπο που ένας απόφοιτος γεωπονικής, έγινε ορκωτός ελεγκτής λογιστής, τελείωσε επίσης τον αντίστοιχο μεταπτυχιακό τμήμα του ΕΚΠΑ με ειδίκευση στα χρηματοοικονομικά και ελεγκτική λογιστική και εργάζεται μετά από δύσκολες εξετάσεις (όχι με «μέσο») σε μεγάλη πολυεθνική ελεγκτική εταιρία. Με τον ίδιο τρόπο που κάποιος σπούδαζε φυσική, ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές ως ηλεκτρολόγος μηχανικός, πραγματοποίησε διδακτορικό στην οικονομολογία, εργάστηκε ως οικονομολόγος σε Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Αλλοδαπής, διορίστηκε υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και τον επόμενο χρόνο διοικητής της Τράπεζας, κατόπιν ανέλαβε αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και τέλος διετέλεσε πρωθυπουργός της Ελλάδος (όλα αυτά αποτελούν μικρό μέρος του βιογραφικού του).
Επειδή είμαι απόλυτα σίγουρος ότι όλα τα παραπάνω τα αντιλαμβάνεστε, θεωρώ ότι θα ξανασκεφτείτε κάποια πράγματα. Λέω ότι είμαι απόλυτα σίγουρος λόγω της πικρίας που εξωτερικεύετε, με την οποία μου δείχνετε ότι είστε άνθρωπος ιδιαίτερων προσόντων και ηθικής. Τέλος θέλω να σας ζητήσω συγνώμη εάν παρεξήγησα τα λεγόμενά σας.
Σε συνέχεια του σχολίου του κ. Αντώνη και μάλιστα της τελευταίας σειράς του σχολίου του για να σας λύσω η απορία εγώ ο ίδιος που προέρχομαι από τα τεθωρακισμένα και είναι τιμή μου έχω μεταπτυχιακό στα χρηματοοικονομικά (ΕΚΠΑ)με εξιδείκευση στην εφαρμοσμένη λογιστική και ελεγκτική καθώς και τον επαγγελματικό μεταπτυχιακό τίτλο του ινστιτιτούτου εκπαίδευσης του σώματος των ορκωτών λογιστών και τα δύο με έπαινο και διενεργώ οικονομικές επιθεωρήσεις και ελέγχους πάνω από δέκα χρόνια. Γνωρίζω δε και άλλους συναδέλφους που κατέχουν αντίστοιχους τίτλους και προέρχονται από τα όπλα ή σώματα του στρατού ξηράς οπότε πιστεύω να σας έλυσα την απορία. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ απαραίτητα τέτοιου είδους μεταπτυχιακά για ένα σώμα που σύμφωνα με το νομοθέτη έχει την βασική αποστολή του τον έλεγχο
κ. Μανώλη, λυπάμαι που συμμετέχω σε μια συζήτηση μεταξύ των σχολιαστών του σχεδίου νόμου, ενώ θα έπρεπε μόνο να σχολιάζουμε το σχέδιο νόμου και τίποτε άλλο.
Πρώτον, σεβασμό αξίζει κάθε άνθρωπος για μόνο το λόγο ότι είναι άνθρωπος. Ένας οικονομικός επιθεωρητής «αποδεικνύει» ότι είναι καλός οικονομικός επιθεωρητής και απαιτεί σεβασμό εφόσον έχει καλή εκπαίδευση και, συν τω χρόνω, εμπειρία. Μήπως πρέπει να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το βιογραφικό του σημείωμα, ώστε ο ελεγχόμενος να πειστεί ότι τον ελέγχει ένας καλός οικονομικός επιθεωρητής;
Δεύτερον, επειδή πολύς λόγος γίνεται για το τι πρέπει να είναι πρώτα ο απόφοιτος της ΣΣΑΣ, Αξιωματικός ή επιστήμονας. Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρες σελίδες γι’ αυτό το θέμα, αλλά δεν θα το κάνω, θα πω όσα λιγότερα γίνεται. Σας ενοχλούν σ’ εμάς πολλά πράγματα και γι’ αυτό, καθώς εσείς είστε οι «βασιλείς» των ΕΔ και εμείς οι υποτελείς σας, μπορείτε ανά πάσα στιγμή να μας απολύσετε. Αντί να πηγαίνετε στο 401 ΓΣΝΑ, να πηγαίνετε στον Ευαγγελισμό. Αντί να συντάσσεται αναλογιστική μελέτη από Αξιωματικούς του Οικονομικού Σώματος, να πληρώνετε μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ (στην καλύτερη περίπτωση) σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρίες, κ.ο.κ. Το «έκαστος εφ ω ετάχθη» για σας δεν σημαίνει τίποτε. Ο καθένας ας κάνει τη δουλειά του κι ας αφήσει τον άλλο να κάνει τη δική του. Αλλά δεν σας αρέσει κάτι τέτοιο, θέλετε όλα να περνάνε από την έγκρισή σας, λες και ξέρετε από υγειονομικά, οικονομικά, νομικά κ.ο.κ. Δυστυχώς, εμείς δεν είμαστε αρκετοί για σας, που το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι το αξιόμαχο των ΕΔ (και όχι, π.χ., μια προαγωγή, μια μετάθεση στο εξωτερικό, μια θέση χωρίς καθήκοντα, ένα επιτελείο να δουλεύει για σας …) ενώ τους αποφοίτους της ΣΣΑΣ μας ενδιαφέρουν μόνο ιδιοτελείς σκοποί. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να κλείσετε τη ΣΣΑΣ, το βασιλικό κολλέγιο στο οποίο συρρέουν δεκάδες εκατομμύρια πιστώσεις του ΥΠΕΘΑ και με μια «μετεκπαίδευση» να τα κάνετε όλα εσείς.
Τρίτο και τελευταίο. Μάλλον δεν έχετε καταλάβει τι είναι «μετεκπαίδευση» και δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργο που δεν το καταλαβαίνετε. Μετεκπαίδευση= μετά + εκπαίδευση. Εκπαιδεύεσαι στο Α, και μετεκπαιδεύεσαι στο Αα, στο Αβ, στο Αγ κ.ο.κ. Ένας Αξιωματικός που έχει εκπαιδευτεί στην οικονομική επιστήμη, μετεκπαιδεύεται στη χρηματοοικονομική, στην αναλογιστική, κ.ο.κ. Το πώς ένας άνθρωπος που έχει εκπαιδευτεί στη χρήση οπλικών συστημάτων του Πεζικού, του Πυροβολικού ή των Τεθωρακισμένων είναι δυνατό να «μετεκπαιδευτεί» στη χρηματοοικονομική και την ελεγκτική, δεν μπορώ να το καταλάβω. Ευχαριστώ.
Επί των σχολίων του κ. Γιώργου έχω να επισημάνω ότι, στο πνεύμα της οικονομίας του Ελληνικού Δημοσίου που αναφέρει, δηλαδή να μην χρειάζεται να αναλώσει πιστώσεις για εκπαίδευση που ήδη έχει πληρώσει μέσω της λειτουργίας της ΣΣΑΣ, θα μπορούσαν να αναφερθούν τα παρακάτω :
Πρώτον. Με βάση την διάρθρωση του Σώματος πέραν του προβλεπόμενου βασικού Σχολείου (στο οποίο θα φοιτούνε μελλοντικά όλοι οι νεοεισερχόμενοι ακόμα και οι προερχόμενοι από την ΣΣΑΣ όπως γίνεται σε όλα τα βασικά σχολεία των Ε.Δ. ) μπορεί να προβλεφθεί μια επίσης βασική διετή μεταπτυχιακού επιπέδου μετεκπαίδευση σε εκπαιδευτικό ίδρυμα επίσης για όλους τους νεοεισερχόμενους.
Δεύτερο. Έχουμε λοιπόν μια ανάλωση πιστώσεων για διετή μετεκπαίδευση περίπου 5 αξιωματικών του σώματος ετησίως σε αντιπαράθεση με τις πιστώσεις που απαιτούνται για τετραετή εκπαίδευση στη ΣΣΑΣ πολλαπλασίων αξιωματικών ετησίως πλέον των λειτουργικών εξόδων της ΣΣΑΣ.
Τρίτο. Θα μπορούσε κάποιος λοιπόν να ισχυρισθεί ότι στο πνεύμα της οικονομίας του Ελληνικού Δημοσίου, να κλείσει η ΣΣΑΣ και να επανέλθει η διάταξη της επάνδρωσης των αξιωματικών των ειδικοτήτων της ΣΣΑΣ από αντίστοιχους πτυχιούχους πανεπιστημίου με ετήσια και μόνο ως επί το πλείστον στρατιωτική εκπαίδευση. Δεν θα είχαμε τότε επιτύχει μια ετήσια οικονομία ορισμένων εκατομμυρίων ευρώ ?
Διαφωνώ και με τις δύο προσεγγίσεις περί τρόπου οικονομίας στο χώρο των Ε.Δ. διότι πέραν των άλλων λόγων που δεν είναι καν στην αρμοδιότητά μου να τους αναλύσω, υποστηρίξω ή και να διαφωνήσω, οι απόφοιτοι της ΣΣΑΣ θα πρέπει πρώτα να είναι αξιωματικοί και μετά γιατροί, οικονομικοί κλπ ενώ οι οικονομικοί επιθεωρητές για να μπορέσουν να «σταθούν» και να απολαμβάνουν σεβασμό στο χώρο των ΕΔ πέραν των εχέγγυων που προβλέπει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι είναι σ’ αυτή τη θέση μετά από μια αδιάβλητη διαγωνιστική διαδικασία όπου όλοι οι αξιωματικοί (μελλοντικά ελεγχόμενοι και ελέγχοντες) να δύναται να λάβουν μέρος.
Σε συνέχεια των προηγουμένων σχολίων θα ήθελα να επισημάνω τα κάτωθι:
Ελεγτικές εταιρείες έχουν απασχοληθεί από το ΥΠΕΘΑ ΜΤΣ,ΝΙΜΤΣ,ΜΤΝ κλπ για αναλογιστικές μελέτες, έλεχο οικονομικών καταστάσεων κλπ επιβαρύνοντας τα με χιλιάδες ευρώ για εργασίες που όπως αναφέρονται μπορούν να γίνουν από αποφοίτους της ΣΣΑΣ με προπτυχιακό τίτλο σπουδών 4ετης διάρκειας, αφού όπως αναγράφεται σε σχόλιο κατέχουν τα γνωστικά αντικείμενα για την κατάρτιση του ορκωτού ελεγτή λογιστή. Επίσης πολλοί φορείς και ΝΠΔΔ του ΥΠΕΘΑ χρησιμοποιούν λογιστικές εταιρείες για παροχή λογιστικών υπηρεσιών (όχι λογισμικά) παρόλο που η λογιστική ως μάθημα πάλι διδάσκεται στο οικονομικό τμήμα του αριστοτελείου δαπανώντας πάλι χιλιάδες ευρώ ετησίως σε βάρος των αντιστοίχων προυπολογισμών.
Στο Ν.4449/17 άρθρο 9 που αντικατέστησε το άρθρο 8 του Ν.3693/2008 αναγράφονται τα γνωστικά αντικείμενα (είναι τα ίδια) που είναι κατελάχιστον απαιραίτητα για την κατάρτιση του ορκωτού ελεγκτή λογιστή ώστε να διαπιστωθεί η κατοχή υψηλού επιπέδου απαραίτητων γνώσεων στα αντικείμενα αυτά. Ο οποισδήποτε μπορεί να τα συγκρίνει αν είναι ίδια με τα γνωστικά αντικείμενα του οικονομικού τμήματος (προπτυχιακό) του αριστοτελείου.
Σε συνέχεια σχολίου του κου Θανάση Κονδόρου (8 Απριλίου 2017, 13:31) γνωρίζω στο νομοθέτη ότι το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (ΙΕΣΟΕΛ) χορηγεί Μεταπτυχιακούς Επαγγελματικούς Τίτλους Κατάρτισης Ελεγκτών Λογιστών (ΜΕΤΚΕΛ) και όχι Μεταπτυχιακούς ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΎΣ Τίτλους από Πανεπιστημιακά ή Τεχνολογικά Ιδρύματα του δημοσίου!
Η μεγάλη αυτή διαφορά (χορηγία Επαγγελματικών και όχι Ακαδημαϊκών Τίτλων) σημαίνει πως σε περίπτωση που υιοθετηθεί ως υποχρεωτική η εκπαίδευση στο ΙΕΣΟΕΛ για χορήγηση ΜΕΤΚΕΛ, το δημόσιο με διάταξη νόμου θα βρεθεί στη δυσχερή και οξύμωρη, θέση να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του με ανελαστική δαπάνη υποχρεωτικού χαρακτήρα μέσω απευθείας ανάθεσης σε ιδιωτικό φορέα! γεγονός που φυσικά αντίκειται σε κάθε έννοια νομιμότητας και χρηστής διοίκησης.
Η προεκτεθείσα κοστοβόρα και νομικά έωλη πρόβλεψη εδράζεται στην παράγραφο 2 όπου λόγω προφανούς εμφυλοχωρήσαντος παροράματος προβλέφθηκαν τα ακόλουθα:
«2. …. Επίσης σε θέματα χρηματοοικονομικής και ελεγκτικής λογιστικής, σε γνωστικά αντικείμενα που απαιτούνται για την αρχική επαγγελματική κατάρτιση των ορκωτών ελεγκτών λογιστών.»
Καταρχήν πολλά μπράβο για το νομοσχέδιο που διάβασα αφού περιλαμβάνει τα διεθνή πρότυπα ελέγχου. Επειδή δεν είμαι στρατιωτικός και εργάζομαι σε ελεγκτική εταιρεία με εργαλείο τα διεθνή πρότυπα ελέγχου θα ήθελα να κάνω μια παρέμβαση σε παραπάνω σχόλιο. Ο αρμόδιος φορέας που κάνει έλεγχο της εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων του άρθρου 8 Ν.3693/2008 υπό την εποπτεία του υπουργείου οικονομικών είναι το ινστιτούτο εκπαίδευσης σώματος ορκωτών ελεγκτών λογιστών με σχετικό διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα που είναι απαραίτητο για την κατάρτιση του ορκωτού ελεγκτή λογιστή και όχι ένα μάθημα ελεγκτικής προπτυχιακού τίτλου. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα αναφέρεται, κυρίως, στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική και περιλαμβάνει όλα τα γνωστικά αντικείμενα των επαγγελματικών εξετάσεων, που ορίζονται στο άρθρο 8 του Ν. 3693/2008 κατ’ εφαρμογή της οδηγίας 2006/43 Ε.Κ, για την κατάρτιση και την απόκτηση της επαγγελματικής άδειας του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή.
Η κοστοβόρα παράγραφος 2 να διαγραφεί προκειμένου το Ελληνικό δημόσιο να μην χρειάζεται να αναλώσει πιστώσεις για εκπαίδευση που ήδη έχει πληρώσει μέσω της λειτουργίας της ΣΣΑΣ.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ:
Είναι περιττή και κοστοβόρα καθώς σύμφωνα με οικείο σχόλιό μου επί παραγράφου 8 στο άρθρο 18 του παρόντος νόμου η στελέχωση του Σώματος θα πρέπει να γίνεται μόνο από οικονομολόγους της ΣΣΑΣ. Η Ελεγκτική αποτελεί έναν από τα μαθήματα σπουδών της 4ετής διάρκειας της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των οικονομολόγων της ΣΣΑΣ, η εν λόγω εκπαίδευση καλύπτει όλα τα γνωστικά αντικείμενα του άρθρου 8 του Ν.3693/2008, τα απαραίτητα δηλαδή γνωστικά αντικείμενα για την κατάρτιση του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή.
Η παράγραφος 1 να τροποποιηθεί ως παρακάτω:
1. Σε σχολές και σχολεία των Ενόπλων Δυνάμεων, συναφών με το αντικείμενο της οικονομικής επιθεώρησης – εσωτερικού ελέγχου καθώς και σε ημεδαπά και αλλοδαπά σχολεία προμηθειών χωρών μελών διεθνών αμυντικών οργανισμών και στρατιωτικών αμυντικών συμμαχιών.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ:
Η διαρκής εκπαίδευση σε νέες μορφές προμηθειών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο είναι απαραίτητη για την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής του προς σύσταση Σώματος τόσο στο μέρος του προσυμβατικού ελέγχου και της σύναψης και υλοποίησης των συμβάσεων προμήθειας όσο και στην καταπολέμηση φαινομένων απάτης, απιστίας και διαφθοράς.