1. Οι βαθμοί της ιεραρχίας των Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ., είναι οι εξής:
α) Γενικός Ελεγκτής Α’, που αντιστοιχεί στον βαθμό του Υποστρατήγου ή αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
β) Γενικός Ελεγκτής Β’, που αντιστοιχεί στον βαθμό του Ταξιάρχου ή αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
γ) Ελεγκτής Α’, που αντιστοιχεί στον βαθμό του Συνταγματάρχη ή αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
δ) Ελεγκτής Β’, που αντιστοιχεί στον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη ή αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
ε) Ελεγκτής Γ’, που αντιστοιχεί στον βαθμό του Ταγματάρχη ή αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
στ) Ελεγκτής Δ’, που αντιστοιχεί στον βαθμό του Λοχαγού ή αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
2. Οι κρίσεις-προαγωγές των Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών, διενεργούνται από το Συμβούλιο Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών, το οποίο αποτελείται από τον Γενικό Ελεγκτή Α’, τους δύο (2) Γενικούς Ελεγκτές Β’ και τον αρχαιότερο των Ελεγκτών Α’. Χρέη εισηγητή εκτελεί ο Ελεγκτής Α’. Οι σχετικοί πίνακες κρίσεων υποβάλλονται προς κύρωση στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, δια του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α.
3. Για τις κρίσεις, προαγωγές και εξέλιξη των Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ., εφαρμόζονται αναλόγως οι ισχύουσες διατάξεις για τα αντίστοιχα θέματα που διέπουν το Κοινό Νομικό Σώμα των Ενόπλων Δυνάμεων. Ιδιαίτερα κριτήρια προαγωγών αποτελούν οι επιδόσεις τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους και επιπλέον η κατοχή μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών συναφών με την οικονομική επιθεώρηση – ελεγκτική λογιστική. Για την προαγωγή των Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών δεν απαιτείται η συμπλήρωση του τυπικού προσόντος χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας.
4. Κατά την αρχική στελέχωση του Σώματος ή με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κατόπιν εισηγήσεως του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α., δύναται ο Διευθυντής και Υποδιευθυντής του Σώματος να φέρουν κατώτερο βαθμό από τους προβλεπόμενους στις περιπτ. α’ και β’ της παρ.1 του παρόντος άρθρου.
1.Οι κρίσεις και προαγωγές να γίνονται από συμβούλιο κρίσεων αντίστοιχο με αυτό που ισχύει για τους στρατιωτικούς δικαστές και στο συμβούλιο να συμμετέχει μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Αναθεωρητικού (αντιστράτηγος δικαστικού σώματος) και ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης
Εξαιρετική προσέγγιση από το σχόλιο και πράγματι θα απασχολήσει το νέο Σώμα. Η παράγραφος 3 του παρόντος νόμου δίνει μια απάντηση αλλά καλό είναι να κλείσει το θέμα με την προσθήκη που προτείνει και ο Κοσμάς Χ.,
Μπορεί να προστεθεί σε συνέχεια του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3
Παρακαλώ οι Νομικοί του Κου Υπουργού που θα μελετήσουν τα εποικοδομητικά σχόλια που διατρέχουν το Σ/Ν να λάβουν υπόψη τους μελλοντική εμπλοκή, πιθανώς και δικαστικά, από την εξής περίπτωση:
Κρίνονται δυο ΟΕΕΕΛ, απόφοιτοι ΑΣΕΙ και μόνο, για προαγωγή σε επόμενο βαθμό, ένας εκ ΣΣΕ και ένας εκ ΣΣΑΣ προερχόμενοι (καλοδεχούμενοι και απαραίτητοι και οι δύο στο νέο Σώμα).
Για τον πρώτο η ΑΔΙΣΠΟ είναι προσόν υπηρεσιακής εξέλιξης για τον δεύτερο, με την υφιστάμενη Υπουργική Απόφαση, η ΑΔΙΣΠΟ δεν αποτελεί προσόν υπηρεσιακής εξέλιξης.
Το νομικό κενό είναι προφανές και χρήζει ρύθμισης μέσω του παρόντος Σ/Ν.
Προτείνω το εξής:
Άρθρο 23, παρ.3 «….και δεν υφίστανται σχολεία υποχρεωτικά για την προαγωγή και την υπηρεσιακή εξέλιξή τους».