1. Για την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφάλειας της χώρας και ιδίως για την ασφάλεια εφοδιασμού και την επιχειρησιακή αυτονομία των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και για την κάλυψη των αναγκών σε περιόδους κρίσης, επιστράτευσης ή πολέμου, το ΥΠΕΘΑ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για την εγκαθίδρυση και διατήρηση μίας εγχώριας τεχνολογικής-βιομηχανικής βάσης, συμπεριλαμβανομένων μέτρων που αφορούν σε έρευνα και ανάπτυξη, σε συγκεκριμένους, στρατηγικούς τομείς άμυνας και ασφάλειας. Η βάση αυτή διασφαλίζει την ταχεία και απρόσκοπτη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού των ΕΔ σε υλικά, αναλώσιμα, εξαρτήματα, υπηρεσίες άμεσης συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης και την εκτέλεση των αναγκαίων έργων σε όλες τις περιπτώσεις, εγκαίρως και υπό κάθε περίσταση.
2. Οι γενικές αρχές και κατευθύνσεις καθώς και τα κατάλληλα μέτρα για την επίτευξη των στόχων της παρ. 1 καθορίζονται και εξειδικεύονται, στο πλαίσιο της ΠΕΑ και της ΕΣΣ, στην ΕΑΒΣ, η οποία εγκρίνεται από το ΚΥΣΕΑ, μετά από εισήγηση του ΥΕΘΑ και γνώμη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής του άρθρου 9.
3. Στο πλαίσιο των προβλέψεων της παρ. 1 παρέχεται η δυνατότητα στην αναθέτουσα αρχή, δυνάμει του άρθρου 346 της ΣΛΕΕ, να επιβάλλει ειδικούς όρους σχετικά με την εκτέλεση της σύμβασης που θα προβλέπουν την υποχρέωση του αναδόχου για τη σύναψη ειδικών συμβάσεων, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 135.
Αρχική Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειαςΆρθρο 10 – Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική
Άρθρο 10 – Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 01 – ΑντικείμενοΆρθρο 01 – Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02 – Ορισμοί (άρθρο 1 της Οδηγίας)Άρθρο 02 – Ορισμοί (άρθρο 1 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 της Οδηγίας)Άρθρο 03 – Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Εξαιρέσεις – Χρήση εξαιρέσεων (άρθρα 11-13 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Δομή ΔυνάμεωνΆρθρο 05 – Δομή Δυνάμεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Αμυντικών Εξοπλισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Κυλιόμενος Προγραμματισμός Συμβάσεων Στρατιωτικού ΕξοπλισμούΆρθρο 07 – Κυλιόμενος Προγραμματισμός Συμβάσεων Στρατιωτικού Εξοπλισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Ενεργοποίηση Προγράμματος Στρατιωτικού Εξοπλισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Αρμοδιότητες της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των ΕλλήνωνΆρθρο 09 – Αρμοδιότητες της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Εν συνεχεία υποστήριξη οπλικών συστημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Υπουργείο Εθνικής Άμυνας – Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Αρμοδιότητες των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 13 – Αρμοδιότητες των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Συλλογικά όργαναΆρθρο 14 – Συλλογικά όργανα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Κεντρικές – Περιφερειακές Γνωμοδοτικές Επιτροπές ΠρομηθειώνΆρθρο 15 – Κεντρικές – Περιφερειακές Γνωμοδοτικές Επιτροπές Προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Αρμοδιότητες οργάνων διενέργειας διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιώνΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες οργάνων διενέργειας διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Αρμοδιότητες οργάνων εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιώνΆρθρο 17 – Αρμοδιότητες οργάνων εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Κανόνες διαφάνειας και δεοντολογίας που εφαρμόζουν τα όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Ρήτρα ακεραιότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Μεταβολές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και στη διοίκηση του οικονομικού φορέαΆρθρο 20 – Μεταβολές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και στη διοίκηση του οικονομικού φορέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Προσυμβατικός έλεγχος Ελεγκτικού ΣυνεδρίουΆρθρο 21 – Προσυμβατικός έλεγχος Ελεγκτικού Συνεδρίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Αρχές που διέπουν τη σύναψη συμβάσεων (άρθρο 4 της Οδηγίας)Άρθρο 22 – Αρχές που διέπουν τη σύναψη συμβάσεων (άρθρο 4 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Κεντρική Αρχή Προμηθειών (άρθρο 10 της Οδηγίας)Άρθρο 23 – Κεντρική Αρχή Προμηθειών (άρθρο 10 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Οικονομικοί φορείς – Δικαιούμενοι συμμετοχής (άρθρα 5, 50 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Τεχνικός διάλογος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Υποχρεώσεις εμπιστευτικότητας – Προστασία διαβαθμισμένων πληροφοριών (άρθρα 6,7 της Οδηγίας)Άρθρο 26 – Υποχρεώσεις εμπιστευτικότητας – Προστασία διαβαθμισμένων πληροφοριών (άρθρα 6,7 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Μέθοδοι υπολογισμού της εκτιμώμενης αξίας των συμβάσεων και των συμφωνιών−πλαίσιο (άρθρο 9 της Οδηγίας)Άρθρο 27 – Μέθοδοι υπολογισμού της εκτιμώμενης αξίας των συμβάσεων και των συμφωνιών−πλαίσιο (άρθρο 9 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Κανόνες που εφαρμόζονται στις συμβάσεις υπηρεσιών (άρθρα 15-17 της Οδηγίας)Άρθρο 28 – Κανόνες που εφαρμόζονται στις συμβάσεις υπηρεσιών (άρθρα 15-17 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Συμφωνίες – πλαίσιο (άρθρο 29, παρ.1 και 2 της Οδηγίας)Άρθρο 29 – Συμφωνίες – πλαίσιο (άρθρο 29, παρ.1 και 2 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Κανόνες που εφαρμόζονται στις συμφωνίες – πλαίσιο (άρθρο 29, παρ.3 και 4 της Οδηγίας)Άρθρο 30 – Κανόνες που εφαρμόζονται στις συμφωνίες – πλαίσιο (άρθρο 29, παρ.3 και 4 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων Αμυντικού Τομέα («ΗΜΔΗΣΑΤ»)Άρθρο 31 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων Αμυντικού Τομέα («ΗΜΔΗΣΑΤ»)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Ηλεκτρονικές δημοπρασίες (άρθρο 48 της Οδηγίας)Άρθρο 32 – Ηλεκτρονικές δημοπρασίες (άρθρο 48 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Στατιστικές Υποχρεώσεις (άρθρα 65 και 66 της Οδηγίας)Άρθρο 33 – Στατιστικές Υποχρεώσεις (άρθρα 65 και 66 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Επιγραμμικό Αποθετήριο Πιστοποιητικών (e-Certis)Άρθρο 35 – Επιγραμμικό Αποθετήριο Πιστοποιητικών (e-Certis)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 – Ενιαίο Μητρώο Επιχειρήσεων Αμυντικού Τομέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Επίσημοι κατάλογοι εγκεκριμένων οικονομικών φορέων άλλων κρατών – μελών (άρθρο 46 της Οδηγίας)Άρθρο 37 – Επίσημοι κατάλογοι εγκεκριμένων οικονομικών φορέων άλλων κρατών – μελών (άρθρο 46 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Έγγραφα της σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Τεχνικές προδιαγραφές (άρθρο 18 της Οδηγίας)Άρθρο 39 – Τεχνικές προδιαγραφές (άρθρο 18 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Ειδικοί όροι εκτέλεσης σύμβασης (άρθρο 20 της Οδηγίας)Άρθρο 40 – Ειδικοί όροι εκτέλεσης σύμβασης (άρθρο 20 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Υπεργολαβία (άρθρα 21 και 50 έως 54 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ασφάλεια πληροφοριών (άρθρο 22 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ασφάλεια εφοδιασμού (άρθρο 23 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Υποχρεώσεις σχετικά με τη φορολογία, την προστασία του περιβάλλοντος και τις διατάξεις περί προστασίας της απασχόλησης και των συνθηκών εργασίας (άρθρο 24 της Οδηγίας)Άρθρο 44 – Υποχρεώσεις σχετικά με τη φορολογία, την προστασία του περιβάλλοντος και τις διατάξεις περί προστασίας της απασχόλησης και των συνθηκών εργασίας (άρθρο 24 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Πεδίο Εφαρμογής (άρθρο 8 της Οδηγίας)Άρθρο 45 – Πεδίο Εφαρμογής (άρθρο 8 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Διαδικασίες σύναψης συμβάσεων (άρθρα 25 και 29,παρ.1 της Οδηγίας)Άρθρο 46 – Διαδικασίες σύναψης συμβάσεων (άρθρα 25 και 29,παρ.1 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Κλειστή διαδικασίαΆρθρο 47 – Κλειστή διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Διαδικασία διαπραγμάτευσης με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού (άρθρο 26 της Οδηγίας)Άρθρο 48 – Διαδικασία διαπραγμάτευσης με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού (άρθρο 26 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Ανταγωνιστικός διάλογος (άρθρο 27 της Οδηγίας)Άρθρο 49 – Ανταγωνιστικός διάλογος (άρθρο 27 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 – Διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού (άρθρο 28 της Οδηγίας)Άρθρο 50 – Διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού (άρθρο 28 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 51 – Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Διαδικασίες σύναψης συμβάσεωνΆρθρο 52 – Διαδικασίες σύναψης συμβάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Ανοικτή διαδικασίαΆρθρο 53 – Ανοικτή διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Συνοπτικός διαγωνισμόςΆρθρο 54 – Συνοπτικός διαγωνισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Απευθείας ανάθεσηΆρθρο 55 – Απευθείας ανάθεση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – ΕξαιρέσειςΆρθρο 56 – Εξαιρέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Δημοσίευση προκαταρκτικής προκήρυξης (άρθρο 30, παρ.1 της Οδηγίας)Άρθρο 57 – Δημοσίευση προκαταρκτικής προκήρυξης (άρθρο 30, παρ.1 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Δημοσίευση προκήρυξης και ανακοίνωσης ανάθεσης σύμβασης (άρθρο 30, παρ.2-3 και 31 της Οδηγίας)Άρθρο 58 – Δημοσίευση προκήρυξης και ανακοίνωσης ανάθεσης σύμβασης (άρθρο 30, παρ.2-3 και 31 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Σύνταξη και λεπτομέρειες δημοσίευσης των προκηρύξεων (άρθρο 32 της Οδηγίας)Άρθρο 59 – Σύνταξη και λεπτομέρειες δημοσίευσης των προκηρύξεων (άρθρο 32 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Δημοσίευση σε εθνικό επίπεδοΆρθρο 60 – Δημοσίευση σε εθνικό επίπεδο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Προθεσμία για την παραλαβή των αιτήσεων συμμετοχής και των προσφορών (άρθρο 33 της Οδηγίας)Άρθρο 61 – Προθεσμία για την παραλαβή των αιτήσεων συμμετοχής και των προσφορών (άρθρο 33 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Ενημέρωση των υποψηφίων και των προσφερόντων (άρθρο 35 της Οδηγίας)Άρθρο 62 – Ενημέρωση των υποψηφίων και των προσφερόντων (άρθρο 35 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Κανόνες επικοινωνίας (άρθρο 36 της Οδηγίας)Άρθρο 63 – Κανόνες επικοινωνίας (άρθρο 36 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Έλεγχος της καταλληλότητας των υποψηφίων και επιλογής των συμμετεχόντων και ανάθεση των συμβάσεων (άρθρο 38 της Οδηγίας)Άρθρο 64 – Έλεγχος της καταλληλότητας των υποψηφίων και επιλογής των συμμετεχόντων και ανάθεση των συμβάσεων (άρθρο 38 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Προσωπική κατάσταση του υποψηφίου ή του προσφέροντος (άρθρο 39 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Καταλληλότητα για την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας (άρθρο 40 της Οδηγίας)Άρθρο 66 – Καταλληλότητα για την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας (άρθρο 40 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Οικονομική και χρηματοπιστωτική επάρκεια (άρθρο 41 της Οδηγίας)Άρθρο 67 – Οικονομική και χρηματοπιστωτική επάρκεια (άρθρο 41 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες (άρθρο 42 της Οδηγίας)Άρθρο 68 – Τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες (άρθρο 42 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Πρότυπα που εφαρμόζονται από τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας (άρθρο 43 της Οδηγίας)Άρθρο 69 – Πρότυπα που εφαρμόζονται από τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας (άρθρο 43 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης (άρθρο 44 της Οδηγίας)Άρθρο 70 – Πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης (άρθρο 44 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 – Συμπληρωματική τεκμηρίωση και πληροφορίες (άρθρο 45 της Οδηγίας)Άρθρο 71 – Συμπληρωματική τεκμηρίωση και πληροφορίες (άρθρο 45 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 – Δικαιολογητικά και κανόνες ποιοτικής επιλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Χρόνος και τρόπος υποβολής δικαιολογητικώνΆρθρο 73 – Χρόνος και τρόπος υποβολής δικαιολογητικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Αποσφράγιση, έλεγχος και αξιολόγηση των δικαιολογητικών ποιοτικής επιλογήςΆρθρο 74 – Αποσφράγιση, έλεγχος και αξιολόγηση των δικαιολογητικών ποιοτικής επιλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 – Πρόσκληση υποβολής προσφορών και συμμετοχής σε διαπραγμάτευση ή σε ανταγωνιστικό διάλογο (άρθρο 34 της Οδηγίας)Άρθρο 75 – Πρόσκληση υποβολής προσφορών και συμμετοχής σε διαπραγμάτευση ή σε ανταγωνιστικό διάλογο (άρθρο 34 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Σύνταξη προσφορώνΆρθρο 76 – Σύνταξη προσφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Εναλλακτικές προσφορές (άρθρο 19 της Οδηγίας)Άρθρο 77 – Εναλλακτικές προσφορές (άρθρο 19 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Εγγύηση συμμετοχήςΆρθρο 78 – Εγγύηση συμμετοχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Προέλευση και κατασκευή προϊόντων στις συμβάσεις προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80 – Υποβολή προσφορώνΆρθρο 80 – Υποβολή προσφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 – Χρόνος ισχύος προσφορώνΆρθρο 81 – Χρόνος ισχύος προσφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 – Αποσφράγιση, έλεγχος και αξιολόγηση προσφορώνΆρθρο 82 – Αποσφράγιση, έλεγχος και αξιολόγηση προσφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 – Κριτήρια ανάθεσης (άρθρο 47 της Οδηγίας)Άρθρο 83 – Κριτήρια ανάθεσης (άρθρο 47 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 – Ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές (άρθρο 49 της Οδηγίας)Άρθρο 84 – Ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές (άρθρο 49 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 – Ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 – Χρόνος συνδρομής όρων συμμετοχής – Οψιγενείς μεταβολέςΆρθρο 86 – Χρόνος συνδρομής όρων συμμετοχής – Οψιγενείς μεταβολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 – Κατάρτιση σχεδίου σύμβασηςΆρθρο 87 – Κατάρτιση σχεδίου σύμβασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 – Κατακύρωση σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Ανακοίνωση κατακύρωσης – Υπογραφή σύμβασηςΆρθρο 89 – Ανακοίνωση κατακύρωσης – Υπογραφή σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Ματαίωση διαδικασίαςΆρθρο 90 – Ματαίωση διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 – Πρακτικό σύναψης σύμβασης (άρθρο 37 της Οδηγίας)Άρθρο 91 – Πρακτικό σύναψης σύμβασης (άρθρο 37 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92 – Πεδίο εφαρμογής – Αρμόδιο δικαστήριο (άρθρο 55 της Οδηγίας)Άρθρο 92 – Πεδίο εφαρμογής – Αρμόδιο δικαστήριο (άρθρο 55 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Προδικαστική προσφυγή (άρθρα 55, παρ.6 και 56 έως 59 της Οδηγίας)Άρθρο 93 – Προδικαστική προσφυγή (άρθρα 55, παρ.6 και 56 έως 59 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (άρθρα 56 και 57 της Οδηγίας)Άρθρο 94 – Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (άρθρα 56 και 57 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 – Ακύρωση πράξης ή παράλειψης (άρθρο 56 της Οδηγίας)Άρθρο 95 – Ακύρωση πράξης ή παράλειψης (άρθρο 56 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 – Κήρυξη της σύμβασης άκυρης και εναλλακτικές κυρώσεις (άρθρα 60 έως 62 της Οδηγίας)Άρθρο 96 – Κήρυξη της σύμβασης άκυρης και εναλλακτικές κυρώσεις (άρθρα 60 έως 62 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 – Αξίωση αποζημίωσης (άρθρο 56, παρ.1,6,7 της Οδηγίας)Άρθρο 97 – Αξίωση αποζημίωσης (άρθρο 56, παρ.1,6,7 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (άρθρο 63 της Οδηγίας)Άρθρο 98 – Συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (άρθρο 63 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99 – Περιεχόμενο της προκήρυξης για εκούσια εκ των προτέρων διαφάνεια (άρθρο 64 της Οδηγίας)Άρθρο 99 – Περιεχόμενο της προκήρυξης για εκούσια εκ των προτέρων διαφάνεια (άρθρο 64 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Συμβατικό πλαίσιο – Εφαρμοστέα νομοθεσίαΆρθρο 100 – Συμβατικό πλαίσιο – Εφαρμοστέα νομοθεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 – Αποφαινόμενο όργανοΆρθρο 101 – Αποφαινόμενο όργανο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 – Παρακολούθηση της σύμβασηςΆρθρο 102 – Παρακολούθηση της σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 – Τροποποίηση συμβάσεων και συμφωνιών-πλαίσιο κατά τη διάρκειά τουςΆρθρο 103 – Τροποποίηση συμβάσεων και συμφωνιών-πλαίσιο κατά τη διάρκειά τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Δικαίωμα μονομερούς λύσης της σύμβασης ή συμφωνίας-πλαίσιοΆρθρο 104 – Δικαίωμα μονομερούς λύσης της σύμβασης ή συμφωνίας-πλαίσιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Ολοκλήρωση εκτέλεσης σύμβασηςΆρθρο 105 – Ολοκλήρωση εκτέλεσης σύμβασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 106 – Χρόνος παράδοσης υλικών-Διάρκεια σύμβασης παροχής υπηρεσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – Εκχώρηση δικαιωμάτων και αναδοχή υποχρεώσεωνΆρθρο 107 – Εκχώρηση δικαιωμάτων και αναδοχή υποχρεώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 – Εγγυήσεις κατά το στάδιο ανάθεσης και εκτέλεσης της σύμβασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 109 – Πληρωμές – Προκαταβολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – Πληρωμές οικονομικών φορέων αλλοδαπήςΆρθρο 110 – Πληρωμές οικονομικών φορέων αλλοδαπής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 – Είσπραξη δικαιωμάτων του ΔημοσίουΆρθρο 111 – Είσπραξη δικαιωμάτων του Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 – Κρατική Διασφάλιση ΠοιότηταςΆρθρο 112 – Κρατική Διασφάλιση Ποιότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 – Ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος στο εξωτερικόΆρθρο 113 – Ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος στο εξωτερικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114 – Δείγματα – Δειγματοληψία – Εργαστηριακές εξετάσειςΆρθρο 114 – Δείγματα – Δειγματοληψία – Εργαστηριακές εξετάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 – Εγγυημένη λειτουργία του αντικειμένου της σύμβασηςΆρθρο 115 – Εγγυημένη λειτουργία του αντικειμένου της σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 – Ανακοίνωση φόρτωσηςΆρθρο 116 – Ανακοίνωση φόρτωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117 – Ναύλωση – ΑσφάλισηΆρθρο 117 – Ναύλωση – Ασφάλιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118 – Εκτελωνισμός ειδών προέλευσης εξωτερικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 119 – Χρόνος παραλαβής υλικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 120 – Παραλαβή υλικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 121 – Παραλαβή του αντικειμένου της σύμβασης παροχής υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 122 – Απόρριψη συμβατικών υλικών – αντικατάσταση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123 – Απόρριψη– Αντικατάσταση υπηρεσιώνΆρθρο 123 – Απόρριψη– Αντικατάσταση υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Κυρώσεις για εκπρόθεσμη παράδοση υλικών ή παροχή υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Κήρυξη οικονομικού φορέα εκπτώτου – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 – Εξαιρέσεις επιβολής κυρώσεων – Ανωτέρα βίαΆρθρο 126 – Εξαιρέσεις επιβολής κυρώσεων – Ανωτέρα βία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127 – Διοικητικές προσφυγές κατά τη διαδικασία εκτέλεσης των συμβάσεωνΆρθρο 127 – Διοικητικές προσφυγές κατά τη διαδικασία εκτέλεσης των συμβάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Διαιτητική επίλυση συμβατικών διαφορώνΆρθρο 128 – Διαιτητική επίλυση συμβατικών διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129 – Δικαστική επίλυση συμβατικών διαφορώνΆρθρο 129 – Δικαστική επίλυση συμβατικών διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130 – Αξιοποίηση μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμούΆρθρο 130 – Αξιοποίηση μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131 – Προγράμματα έρευνας και ανάπτυξηςΆρθρο 131 – Προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 132 – Υλοποίηση – ΧρηματοδότησηΆρθρο 132 – Υλοποίηση – Χρηματοδότηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Διακρατικά Ολοκληρωμένα Προγράμματα Ερευνητικής και Αναπτυξιακής ΣυνεργασίαςΆρθρο 133 – Διακρατικά Ολοκληρωμένα Προγράμματα Ερευνητικής και Αναπτυξιακής Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134 – Επιστροφή του σταθερού και μη επαναλαμβανόμενου κόστουςΆρθρο 134 – Επιστροφή του σταθερού και μη επαναλαμβανόμενου κόστους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προϋποθέσεις και διαδικασία προσφυγής στο άρθρο 346 ΣΛΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 – Μικτές συμβάσεις (άρθρο 3 της Οδηγίας)Άρθρο 136 – Μικτές συμβάσεις (άρθρο 3 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137 – Κρίση ή πόλεμος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Συμφωνίες-πλαίσιο εν συνεχεία υποστήριξης οπλικών συστημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Συμβάσεις ανατιθέμενες σε προστατευόμενα εργαστήρια (άρθρο 14 της Οδηγίας)Άρθρο 139 – Συμβάσεις ανατιθέμενες σε προστατευόμενα εργαστήρια (άρθρο 14 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140 – Διαδικασία σύναψης ειδικών κατηγοριών συμβάσεωνΆρθρο 140 – Διαδικασία σύναψης ειδικών κατηγοριών συμβάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 141 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 141 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 142 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 143 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Παραρτήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Εναρξη ισχύοςΆρθρο 145 – Εναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Νοεμβρίου 2018, 19:20
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Δεκεμβρίου 2018, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 47 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Η ΕΑΒΣ εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ τον Μάρτιο του 2017.
Στην παρ. 1 αναφέρεται: «Η βάση αυτή διασφαλίζει την ταχεία και απρόσκοπτη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού των ΕΔ σε υλικά, αναλώσιμα, εξαρτήματα, υπηρεσίες άμεσης συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης και την εκτέλεση των αναγκαίων έργων σε όλες τις περιπτώσεις, εγκαίρως και υπό κάθε περίσταση.» Η διατύπωση αφήνει εκτός προμήθειες τον κύριο στρατιωτικό εξοπλισμό. Ως εκ τούτου θα πρέπει να προστεθεί και η κατηγορία του στρατιωτικού εξοπλισμού και η αναφορά να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Η βάση αυτή διασφαλίζει την ταχεία και απρόσκοπτη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού των ΕΔ σε στρατιωτικό εξοπλισμό και σε υλικά, αναλώσιμα, εξαρτήματα, υπηρεσίες άμεσης συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης και την εκτέλεση των αναγκαίων έργων σε όλες τις περιπτώσεις, εγκαίρως και υπό κάθε περίσταση.»
Επίσης επειδή στην παρ. 3 γίνεται αναφορά στο αρ. 135 με αντικείμενο τις προϋποθέσεις και διαδικασία προσφυγής στο άρθρο 346 ΣΛΕΕ, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διατύπωση είναι επιζήμια για τα εθνικά μας συμφέροντα. Συγκεκριμένα, (α) το Αρ. 346 ΣΛΕΕ μαζί με (β) την παρ. δ του Αρ. 04 του παρόντος σχεδίου νόμου περί Εξαιρέσεων – Χρήσης εξαιρέσεων (άρθρα 11-13 της Οδηγίας) η οποία αναφέρεται στις «συμβάσεις για τις οποίες η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου θα υποχρέωνε την Ελλάδα να παράσχει πληροφορίες, η αποκάλυψη των οποίων θεωρείται ότι είναι αντίθετη προς τα ουσιώδη συμφέροντα ασφαλείας της», είναι κατ’ εξοχήν εργαλεία στήριξης της Ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας με την ανάθεση εξοπλιστικών προγραμμάτων σε αυτήν. Άλλωστε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα επικαλούνται συνεχώς για να στηρίξουν την εγχώριά τους βιομηχανία (π.χ. η Γαλλία το έχει επικαλεστεί για την προμήθεια των οχημάτων VBL – Vehicule Blinde Leger).
Αντιθέτως η διατύπωση ότι δηλαδή «παρέχεται η δυνατότητα στην αναθέτουσα αρχή, δυνάμει του άρθρου 346 της ΣΛΕΕ, να επιβάλλει ειδικούς όρους σχετικά με την εκτέλεση της σύμβασης που θα προβλέπουν την υποχρέωση του αναδόχου για τη σύναψη ειδικών συμβάσεων,» αφήνει εκτός την δυνατότητα απ’ ευθείας προμήθειας οπλικού συστήματος από εγχώρια βιομηχανία ή τουλάχιστον μετά από εγχώριο διαγωνισμό. Δηλαδή αφήνει να εννοηθεί ότι η Ελλάδα θα συνεχίζει να εισάγει οπλικά συστήματα από το εξωτερικό αλλά ίσως χρειαστεί να επιβάλλει κάποιους ειδικούς κανόνες στις συμβάσεις. Η λογική αυτή είναι εντελώς ξένη προς το πνεύμα τόσο του άρθρου 346 ΣΛΕΕ, τόσο και της εξαίρεσης για λόγους προστασίας ουσιωδών συμφερόντων άμυνας.
Επίσης να σημειωθεί ότι ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνεται η παρ. 3 αφήνει περιθώρια σκόπιμης παρερμηνείας και καταχρηστικής χρήσης υπό την έννοια ότι δεν διασφαλίζει την καταπολέμηση της διαφθοράς. Αφήνει δηλαδή παράθυρο στο μέλλον κάποια κυβέρνηση ή στελέχη του Υπουργείου Άμυνας να επικαλούνται συστηματικά την συγκεκριμένη παράγραφο ώστε να αναθέτουν απ’ ευθείας προμήθειες αμυντικού υλικού σε οίκους του εξωτερικού με σκοπό να αποκομίσουν ιδία οφέλη.
Σε κάθε περίπτωση λοιπόν θα πρέπει να αναδιατυπωθεί καλύτερα η παρ. 3 και να προστεθεί οπωσδήποτε και ανάλογη 4η παράγραφος η οποία θα αναφέρεται στην χρήση της παρ. δ του Αρ. 04 του σχεδίου νόμου περί Εξαιρέσεων – Χρήσης εξαιρέσεων (άρθρα 11-13 της Οδηγίας) με σκοπό και για τις δύο περιπτώσεις την προμήθεια στρατιωτικού εξοπλισμού από την εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Αυτά σε καμία περίπτωση δεν αναιρούν το σχόλιό μου επί του Αρ. 135 του παρόντος σχεδίου νόμου.
Τέλος πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί και 5η παράγραφος για την χρήση της παρ. στ του αρ. 04 περί εξαιρέσεων – Χρήσης εξαιρέσεων (άρθρα 11-13 της Οδηγίας) και που αναφέρεται «στις συμβάσεις που ανατίθενται στο πλαίσιο προγράμματος συνεργασίας βάσει έρευνας και ανάπτυξης, που εκτελούνται από κοινού από τουλάχιστον δύο κράτη-μέλη για την ανάπτυξη νέου προϊόντος και, κατά περίπτωση, τις μεταγενέστερες φάσεις για όλα ή μέρη του κύκλου ζωής του προϊόντος αυτού». Συγκεκριμένα πρέπει να επιδιωχθεί η προμήθεια αμυντικών συστημάτων με αυτήν την διαδικασία, δηλαδή ανάπτυξης και συμπαραγωγής αμυντικού συστήματος με διακρατική συνεργασία, διότι 1ον στηρίζει την αμυντική μας βιομηχανία κυρίως σε τεχνολογίες που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα, 2ον εξασφαλίζουμε την ενσωμάτωση και δικών μας επιχειρησιακών απαιτήσεων, 3ον εξασφαλίζουμε οικονομία κλίμακας, 4ον εξασφαλίζουμε γεωπολιτικά οφέλη και τέλος είναι η μόνη διαδικασία που καταπολεμάει αποτελεσματικά την διαφθορά. Ήδη τρέχουν σημαντικές προοπτικές στις οποίες η χώρα πρέπει να συμμετέχει εκ των πραγμάτων όπως είναι τα έργα (α) Future Combat Air System-FCAS, (β) European Future Combat Air System-EFCAS, τα οποία θα ενσωματώσουν τεχνολογίες του nEUROn στο οποίο συμμετείχε και η ΕΑΒ και έχει εμπορικά δικαιώματα επί των τεχνολογιών που έχει αναπτύξει, (γ) MALE RPAS (Medium Altitude Long Endurance Remotely Piloted Aircraft System) και (δ) ο πύραυλος IRIS-T Mid Life Update Program σου οποίου την πρώτη έκδοση συμμετέχουν η ΕΑΒ, τα ΕΑΣ και η Ιντρακόμ.