Για το μόνιμο στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, τους Επαγγελματίες Οπλίτες μετά την ορκωμοσία τους, τους σπουδαστές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και για τους Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης εκδίδεται δελτίο ταυτότητας, ίσης αποδεικτικής ισχύος με τα δελτία αστυνομικής ταυτότητας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης τους ως ταξιδιωτικών εγγράφων. Τα ειδικά δελτία ταυτότητας που έχουν ήδη εκδοθεί διατηρούν την αποδεικτική τους ισχύ έως ότου αντικατασταθούν από τα νέα. Το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που αποχωρεί από την υπηρεσία παραδίδει το δελτίο ταυτότητάς του.
Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 – Δελτία ταυτότητας στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων
Άρθρο 54 – Δελτία ταυτότητας στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Υπεράσπιση στρατιωτικών ενώπιον ποινικών δικαστηρίων
- 135 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Τροποποίηση διατάξεων του ν.δ. 1400/1973 (Α΄ 114)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Τροποποίηση διατάξεων του ν.δ. 445/1974 (Α΄ 160)
- 113 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1848/1989 (Α΄ 112)
- 71 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ειδικές ρυθμίσεις για τη θέση Εθελοντών Μακράς Θητείας εκτός οργανικών θέσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Τροποποίηση διατάξεων του α.ν. 888/1949 (Α΄ 42)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Υπηρεσιακή εξέλιξη υπαξιωματικών του Οικονομικού Σώματος του Στρατού Ξηράς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Τροποποίηση διάταξης του ν. 2913/2001 (Α΄ 102)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 3257/2004 (Α΄ 143)
- 281 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Καθορισμός μονάδων διπλάσιου χρόνου στρατιωτικής υπηρεσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Κάλυψη δαπανών ανασφάλιστων δικαιούχων περίθαλψης στα στρατιωτικά νοσοκομεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ειδική άδεια αιρετών στην τοπική αυτοδιοίκηση
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Γραφεία Νομικής Προστασίας Στελεχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Έξοδα κηδείας στρατιωτικών που κηδεύονται με δημόσια δαπάνηΆρθρο 15 – Έξοδα κηδείας στρατιωτικών που κηδεύονται με δημόσια δαπάνη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αποκατάσταση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Τροποποίηση διατάξεων στρατολογικής φύσης του ν. 3421/2005 (Α΄ 302)
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ανυποτάκτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4361/2016 (Α΄ 10)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1911/1990 (Α΄ 166)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3421/2005 (Α΄ 302)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3186/2003 (Α΄ 230)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μετονομασία Σχολών Διοίκησης και Επιτελών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3187/2003 (Α΄ 233)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο και Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ) Ναυστάθμου Κρήτης (ΝΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 21/1932 (Α΄ 387)Άρθρο 27 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 21/1932 (Α΄ 387)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 31/2007 (Α΄ 29)Άρθρο 28 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 31/2007 (Α΄ 29)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μετατάξεις στο Σώμα των Υπαξιωματικών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών λόγω σωματικής ανικανότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Εισαγωγή σε Στρατιωτικές Σχολές
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Τροποποίηση του ν. 4407/2016 (Α΄ 143)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 2919/2001 (Α΄ 128)Άρθρο 32 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 2919/2001 (Α΄ 128)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101)Άρθρο 33 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4332/2015 (Α΄ 76)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Τροποποίηση διατάξεων του Πρώτου Βιβλίου του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (ν. 2287/1995, Α΄ 20)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Τροποποίηση διατάξεων του Δεύτερου Βιβλίου του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (ν. 2287/1995, Α΄ 20)
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (ν. 2304/1995, Α΄ 83)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 68 του π.δ. 26/2012 (Α΄ 57)Άρθρο 38 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 68 του π.δ. 26/2012 (Α΄ 57)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 861/1979 (Α΄ 246)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Τροποποίηση του άρθρου 16 ν. 3948/2011 (Α΄ 71)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Ισχύς πίνακα επιτυχόντων διαγωνισμού έτους 2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Αποστολή στρατονομικών υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αρμοδιότητες στρατονομικών υπηρεσιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Στελέχωση στρατονομικών υπηρεσιών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Οπλοφορία, εφόδια και μέσα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Καταπολέμηση ναρκωτικώνΆρθρο 47 – Καταπολέμηση ναρκωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Μεταγωγές
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Ασφάλεια στρατιωτικών δικαστηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 – Υπηρεσία Υποδοχής Πλοίων και Πολεμικής Χρησιμοποίησης Λιμένων (ΥΠ/ΠΧΛ)Άρθρο 50 – Υπηρεσία Υποδοχής Πλοίων και Πολεμικής Χρησιμοποίησης Λιμένων (ΥΠ/ΠΧΛ)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Εθνική Στρατιωτική Αρχή Αξιοπλοΐας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4494/2017 (Α΄ 165)
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Δελτία ταυτότητας στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4440/2016 (Α΄ 224)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4407/2016 (Α΄ 134)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4472/2017 (Α΄ 74)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3648/2008 (Α΄ 38)Άρθρο 58 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3648/2008 (Α΄ 38)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Τροποποίηση του ν. 4336/2015 (Α΄ 94)Άρθρο 59 – Τροποποίηση του ν. 4336/2015 (Α΄ 94)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2292/1995 (Α΄ 35)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Τροποποίηση του ν. 4278/2014 (Α΄ 157)Άρθρο 61 – Τροποποίηση του ν. 4278/2014 (Α΄ 157)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Τροποποίηση του άρθρου 30 Γ του ν. 1264/1982 (Α΄ 79)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Ρυθμίσεις θεμάτων Μετοχικών Ταμείων Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Ρύθμιση για Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικούΆρθρο 64 – Ρύθμιση για Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Απαλλαγή Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ), Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (ΤΑΑ) από τον Φόρο Εισοδήματος και τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Μεταβατικές – Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 68 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Μαρτίου 2019, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2019, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
34 Σχόλια 1077 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Ο ΣΑΣΥΔΑ συμφωνεί με τη ρύθμιση.
Συγχαρητήρια για την κίνηση αυτή,την βλεπω να είναι σωστή,διότι πιστεύω ότι είμαστε η μοναδική χώρα σε όλη την Ευρώπη που δεν το έχει υλοποιήσει.
Η πρόταση η δική μου στην περίπτωση υλοποίησης του άρθρου είναι:
Καταγραφή στοιχείων ισομετρικών,υψομετρικών και προσώπου από την αρχή.
Επειδή έγινε λόγος για τις νέες ταυτότητες των αστυνομικών υπαλλήλων και να ακολουθηθεί και σε εμάς η ίδια διαδικασία θα ήθελα να τοποθετηθώ λέγοντας πως ο αστυνομικός εκτελεί καθημερινά μια δημόσια «εξουσία»η οποία τον διαχωρίζει πλήρως από κάθε άλλη επαγγελματική ομάδα. Η ύπαρξη στρατιωτικών ταυτοτήτων δεν έχω καταλάβει ποτέ γιατί θεσμοθετήθηκε και σε τι ακριβώς εξυπηρετεί. Ο στρατιωτικός υπάλληλος δεν ασκεί, βάση της εργασίας του σε μια δημοκρατική κοινωνία, κανενός είδος »δημόσιας εξουσίας» ούτε είναι αναγκαίο να εμφανίζει την επαγγελματική του ιδιότητα κατά το διάστημα που δεν εργάζεται. Όταν είναι στην εργασία του φορά την στολή του οπότε και εκεί δηλώνεται το επάγγελμα που ασκεί. Τώρα αν θέλουμε μπορούμε να διατηρήσουμε ένα απλό δελτίο ταυτότητας για τις μεταξύ μας διαδικασίες όπως κάποιος απόστρατος, εθνοφύλακας, επισκέπτης καταστημάτων στρατιωτικής εκμεταλεύσεως, κλπ. Μόνο ως αποδεικτικό της επαγγελματικής μας ιδιότητας σε ορισμένες ενδοϋπηρεσιακές διαδικασίες. Θεωρώ λοιπόν ότι δεν απαιτείται η ύπαρξη στρατιωτικής ταυτότητας. Όπως ανέγραψα και σε άλλο σχόλιο μόνο ζημία μπορεί να επιφέρει η ύπαρξη της.
Πολύ σωστή η κίνηση του Υπουργείου να αντικαταστήσει τις ταυτότητες με νέου τύπου όπως της ΕΛΑΣ, θα λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα ετών. Γιατί σας ενοχλεί ότι θα φαίνεται το επάγγελμα στην ταυτότητα; Τους Αστυνομικούς γιατί δε τους ενοχλεί; εκτός απ’ τον έλεγχο του αεροδρομίου δε θα χρειαστεί να την δείξεις κάπου αλλού, ισως και στο ξενοδοχείο άντε και θα δούνε ότι είσαι στρατιωτικός και τι έγινε; Όταν πηγαίνεις με διαβατήριο έχεις την εντύπωση ότι δε ξέρουν ότι είσαι στρατιωτικός, ίσα ίσα κάνεις μπαμ από χιλιόμετρο αφού είσαι ο μοναδικός στην Ευρώπη που κουβαλάς διαβατήριο.
Ας μη κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάχτυλο μας λοιπόν, το άρθρο είναι στο σωστό δρόμο, πάλι καλά που έγινε και αυτή η κίνηση.
Με τις ταυτότητες των Δικαστικών Λειτουργών των Ενόπλων Δυνάμεων, τι θα γίνει; Αυτοί περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη διάταξη;
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΉΣΩ ΜΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΟΤΙ ΛΌΓΩ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ Η ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΌ (ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΚΤΛ), ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΑΤΕΛΩΣ Η ΕΙΔΙΚΗ ΤΑΥΤΌΤΗΤΑ.
Ποιος φωστηρας λεει οτι η υπηρεσιακη ταυτοτητα πρεπει να ειναι και ταξιδιωτικο εγγραφο;Δεν απαγορευετει στο προσωπικο των Ε.Δ να ταξιδευει στο εξωτερικο χωρις την αδεια της υπηρεσιας;Να παραμεινουν οι ταυτοτητες ως εχουν,και να εκδιδεται συγκεκριμμενο διαβατηριο ΑΤΕΛΩΣ στα στελεχη που εχουν υπηρεσιακη εγκριση για μεταβαση στο εξωτερικο που να εχει ισχυ μονο κατα το διαστημα που η υπηρεσια εχει εγκρινει!!Θα γινει τιποτα και θα ψαχνομαστε στο τελος!!
Προτείνεται όσοι θέλουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό ή να βγάζουν διαβατηρίο χωρίς κόστος η να τους δίνει η υπηρεσία μια ειδική ταυτότητα.
Προτείνεται η διατήρηση της πολιτικής ταυτότητας παράλληλα με τη στρατιωτική ώστε να πληρείται το κριτήριο της διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων και της ιδιότητας του στρατιωτικού εν γένει. Εξάλλου δεν προκύπτει από πουθενά η αναγκαιότητά διατήρησης μόνο της στρατιωτικής ταυτότητας.
Το άρθρο είναι στο σωστό δρόμο, δε γίνεται να έχουμε 2 και 3 ταυτότητες, το θέμα είναι να κάνουμε τη ζωή μας εύκολη. Η λύση είναι απλή και την εφάρμοσε μια χαρά η ΕΛΑΣ, νέου τύπου ταυτότητα (σαν το δίπλωμα οδήγησης) η οποία χαρακτηρίζεται ταξιδιωτικό έγγραφο και τελειώνει η υπόθεση.
Επίσης να αναγραφεί στο συγκεκριμένο άρθρο και χρονικός ορίζοντας υλοποίησης των νέων ταυτοτήτων ώστε να μη μείνει απλά ένα ψηφισμένο άρθρο κάποιου νόμου και δεν υλοποιηθεί ποτέ.
Συμφωνώ με προηγούμενη ανάρτηση, να γίνουν όπως πρότεινε ο συνήγορος του Πολίτη, δηλαδή να υπάρχουν 2 δελτία ταυτότητας, ένα όπως υπάρχει το παλιό για εσωτερική χρήση και ένα όποιος επιθυμεί να το προμηθευτεί από την υπηρεσία για να ταξιδέυει στο εξωτερικό, ώστε να μην εγείρονται θέματα στη συνείδηση μας ως ορθόδοξοι πιστοί.
Σύμφωνα με Πάγια Διαταγή του στρατού, απαγορεύεται να ταξιδεύουμε στο εξωτερικό με έγγραφα που αποκαλύπτουν την ιδιότητα μας.
Το 2013 αναγκάστηκα να υποβάλλω καταγγελία στον Συνήγορο του πολίτη για την διακριτική εις βάρους μου μεταχείριση, καθώς χρειάζεται να πληρώνω διαβατήριο για να ταξιδέψω σε χώρες που οι υπόλοιποι Έλληνες ταξιδεύουν με ταυτότητα.
Ο Συνήγορος αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος μου πρότεινε αποκατάσταση του προβλήματος με την έκδοση ενός τύπου ταυτότητας για όλους τους Έλληνες. Παράλληλα ειδικές ομάδες Ελλήνων όπως εμείς οι εργαζόμενοι στα Σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις θα μπορούσαμε να έχουμε ειδικά δελτία ταυτότητας για καθαρά υπηρεσιακή χρήση. Αυτό έλυνε και το πρόβλημα της διακριτικής εις βάρους μας μεταχείρισης αλλά και το θέμα της μη γνωστοποίησης της ιδιότητας μας.
Γιατί δεν υλοποιείται η πρόταση του Συνήγορου του πολίτη και προτείνετε η έκδοση δελτίων ταυτοτήτων που θα φανερώνουν την υπηρεσιακή μας ιδιότητα στο εξωτερικό;
Θα μπορούμε με τα νέα δελτία ταυτοτήτων να ταξιδεύουμε σε χώρες οι οποίες αναγνωρίζουν τα δελτία ταυτοτήτων των Ελλήνων ως ταξιδιωτικά Έγγραφα αλλά δεν είναι στην Συνθήκη Σένγκεν όπως για παράδειγμα η Κροατία ή η Βουλγαρία;
Γιατί εάν δεν μπορούμε, σημαίνει πως πάλι αντιμετωπιζόμαστε ως δεύτερης κατηγορίας Έλληνες και θα ακολουθήσουν νέες καταγγελίες στον Συνήγορο του πολίτη για διακριτική μεταχείριση.
Προτείνω την υλοποίηση της πρότασης του Συνηγόρου του Πολίτη που κοινοποιήθηκε την 15 Οκτ. 2013 (αριθμό Πρωτ. 169848/40899/2013) στο ΓΕΕΘΑ/ Δνση Ανθρωπίνου Δυναμικού & Περιβάλλοντος, στο οποίο αναγράφει:
«Ωστόσο, η Αρχή δεν θεωρεί βέλτιστη λύση την δυνατότητα να κυκλοφορούν στις χώρες-Σένγκεν διάφορες κατηγορίες ελλήνων πολιτών που η κάθε μια έχει τον δικό της τύπο ταυτότητας. Η ορθή λύση φαίνεται να είναι η χορήγηση «πολιτικών» δελτίων ταυτότητας σε όλες τις κατηγορίες ελλήνων πολιτών ανεξαιρέτως (αλλά και με σκοπό την πλήρη εξίσωση των πολιτών). Διότι οι στρατιωτικοί (και οι αστυνομικοί και οι πυροσβέστες κτλ) δεν παύουν να είναι έλληνες πολίτες μόλις αποκτούν τη στρατιωτική ιδιότητα. Εάν ο Στρατός επιθυμεί να αναγνωρίζει τα μέλη του μέσω ειδικών δελτίων ταυτότητας βεβαίως μπορεί να τα εφοδιάζει με το σχετικό έντυπο, όπως λ.χ. συμβαίνει με τα μέλη ιατρικών ή δικηγορικών συλλόγων κ.ο.κ. Για όλες τις λοιπές συναλλαγές τους, όμως, οι στρατιωτικοί εξομοιώνονται με τους άλλους έλληνες πολίτες και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούν ειδικό δελτίο ταυτότητας γι αυτές: Σε τι διαφοροποιείται λ.χ. ο στρατιωτικός από τους άλλους πολίτες όταν ζητά τη χορήγηση πιστοποιητικού από Δήμο της χώρας ή όταν συναλλάσσεται με Τράπεζα και πρέπει να επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα αντί μιας πολιτικής; Μάλιστα, η χορήγηση δελτίου πολιτικής ταυτότητας στους στρατιωτικούς θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες του εσωτερικού τους κανονισμού, καθώς οι ενδιαφερόμενοι δεν Θα αποκάλυπταν την ιδιότητά τους στα ταξίδια τους (αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα υφιστάμενα δελτία των αστυνομικών λχ. ).
Θεωρώ πως η ύπαρξη στρατιωτικής ταυτότητας από τους στρατιωτικούς υπαλλήλους στην εκτός υπηρεσίας καθημερινότητα τους, μόνο ως προβληματική μπορεί να χαρακτηρισθεί. Εκτός από προϋπάρχουσα γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ η οποία τονίζει ότι δεν μπορεί να εμφανίζεται το επάγγελμα κάποιου στην ταυτότητα, η εφαρμογή των διατάξεων του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού περί προσωπικών δεδομένων αυξάνει τον προβληματισμό αυτό. Φανταστείτε ότι ο στρατιωτικός σε όλες τις εκφάνσεις του ιδιωτικού του βίου να χρησιμοποιεί ταυτότητα όπου τονίζεται στο έπακρο το στρατιωτικό του επάγγελμα. Δεν μπορεί να διατηρήσει την ιδιωτικότητα του αλλά κινδυνεύει να πέσει θύμα διακριτικής μεταχείρισης. Η γνώση από τον κάθε αναρμόδιο της στρατιωτικής του ιδιότητας, ενδέχεται να τον »στιγματίσει» αλλά και να τον εκθέσει σε μη προβλέψιμους κινδύνους. Ειδικά δε, σε ταξίδι στο εξωτερικό να εμφανίζει μια στρατιωτική ταυτότητα όπου στην φωτογραφία θα φαίνεται η στολή του, θα αναγράφεται η επαγγελματική του ιδιότητα ως εργαζόμενος των Ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, μέχρι και ο βαθμός που φέρει (δίνοντας με αυτό τον τρόπο πληροφορίες ανάλογα με τον βαθμό σε ποιο σημείο της ιεραρχίας βρίσκεται, άρα και τι γνώσεις ευαίσθητων πληροφοριών μπορεί να κατέχει), πράγμα που μπορεί να τον εκθέσει ανεπανόρθωτα. Από το να αποτελέσει θέμα συζήτησης άσχετων με το αντικείμενο ανθρώπων, μέχρι και να του δημιουργήσει πρόβλημα σε περίπτωση που γίνει γνωστή η ιδιότητα του σε άτομα που αντιμάχονται ή και απεχθάνονται τους συγκεκριμένους εργαζόμενους. Δεν θέλω επίσης να φαντάζομαι το πως θα φαίνεται ένας στρατιωτικός που θα επισκεφτεί βαλκανικές χώρες με δελτίο ταυτότητας στρατιωτικού (σε αυτές τις χώρες επιτρέπονται τα ταξίδια με ταυτότητα). Δεν υπάρχει περίπτωση να το τολμήσω ποτέ και να θέσω τον εαυτό μου σε τέτοιο κίνδυνο μιας και τίποτα να μην συμβεί, θα έχω καταγραφεί στους υπολογιστές αυτής της χώρας ως στρατιωτικός, ενδεχομένως και με πλήρες σκανάρισμα της ταυτότητας, μέχρι και την φωτογραφία μου. Οπότε θεωρώ ως επικίνδυνη αυτή την διαδικασία και προτείνω την θεσμοθέτηση της κοινής, αστυνομικής, ταυτότητας και για τους στρατιωτικούς υπαλλήλους.
Για λόγους και μόνο έμφασης συμφωνώ με τους συναδέλφους που αναφέρουν ότι τα νέα δελτία θα πρέπει να είναι πανομοιότυπα με αυτά των υπόλοιπων Ελλήνων πολιτών. Τα στρατιωτικά δελτία θα μπορούσαν να διατηρηθούν για το εσωτερικό ως έχουν και μόνο για υπηρεσιακούς λόγους. Νομίζω αυτή η λύση έχει υιοθετηθεί από μεγάλη μερίδα ευρωπαϊκών και μη κρατών.
Σωστό άρθρο γιατί ορίζει το αυτονόητο.
Εγώ διαφωνώ με το συγκεκριμένο μέτρο. Η ταυτότητα ποτέ δεν ήταν εμπόδιο για τίποτα. Όποιος ήθελε ταξίδι στο εξωτερικό μπορούσε να βγάλει διαβατήριο. Προτείνω την προαιρετική και κατόπιν επιλογής έκδοση παλαιού ή νέου τύπου ταυτότητα. Καταναγκαστικά δεν μπορούν να γίνονται κάποια πράγματα !!!
Επιτέλους λύση , μπράβο .
Η αντικατάσταση σε νέα ειδικά δελτία ταυτότητας θα είναι υποχρεωτική ή προαιρετική;
Θέτω αυτό το ερώτημα διότι μη γνωρίζοντας τις προδιαγραφές που θα έχουν τα νέα ειδικά δελτία ταυτότητας αλλά ΥΠΟΘΕΤΟΝΤΑΣ όμως ότι θα είναι σύγχρονης μορφής αγγίζεται ένα ευαίσθητο θρησκευτικό ζήτημα. Το ίδιο ζήτημα είχε απασχολήσει το 2010 τα σώματα ασφαλείας όπου αστυνομικοί που αρνήθηκαν να παραλάβουν νέο δελτίο ταυτότητας αποτάχθηκαν. Αν και δικαστικός δικαιώθηκαν αργότερα. Λοιπόν, ώστε να μην υπάρχουν δικαστικά προβλήματα με συναδέλφους λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων στο μέλλον. Διερωτώμαι θα μπορούσε η αντικατάσταση των τωρινών με τα νέα ειδικά δελτία ταυτότητας να είναι προαιρετική; Ευχαριστώ.
Πολύ σωστή η πρόβλεψη του συγκεκριμένου άρθρου στο παρών πολυνομοσχέδιο.
Συγχαρητήρρια. Επιτέλους.
Δεν θα έπρεπε να αναφέρεται κάπου στο άρθρο μία ημερομηνία καταληκτική για τη διάθεση των νέων ταυτοτήτων ώστε το ζήτημα να μην χρονίσει;
επιτέλους!!!
αδιανόητο να θέλεις να ταξιδέψεις σε χώρα Σένγκεν και να χρειάζεται να εκδόσεις διαβατήριο, μας κορόιδευαν και οι αστυνομικοί στα τελωνεία και αεροδρόμια.
Να εκδοθούν νέα δελτία παρόμοια με των στελεχών της ΕΛΑΣ. Μπράβο λύνεται ένα αιώνιο πρόβλημα.
Με την απόφαση 510/17/2000 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (15-02-2000), ζητήθηκε κατά την έκδοση των ταυτοτήτων των Ελλήνων πολιτών να μη συλλέγονται (δηλαδή να μην ερωτούν, ούτε να επιτρέπουν την αναγραφή) και να μην επεξεργάζονται ορισμένα στοιχεία μεταξύ των οποίων και το επάγγελμα. Συγκεκριμένα για το επάγγελμα αναγράφεται ότι «…δεν αποτελεί στοιχείο της φυσικής ταυτότητας…. Επιπλέον, ενέχει κοινωνική διάκριση που δεν είναι σκόπιμο να αποτελεί στοιχείο επεξεργασίας του πιο πάνω Αρχείου.». Επισημαίνεται ότι η απόφαση αυτή βασίσθηκε εκτός από το Εθνικό και στο Κοινοτικό δίκαιο και με βάση την απόφαση αυτή σταμάτησε να αναγράφεται το θρήσκευμα στις αστυνομικές ταυτότητες.
Το αναχρονιστικό (εκδοθέν επί χούντας) Ν.Δ. 127/1969 αναφέρει στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 (όπως τροποποιήθηκε από την παρ.3 άρθρ.13 Ν.3345/2005, ΦΕΚ Α 138/16.6.2005) ότι: «… Κατ` εξαίρεση οι στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων …εφοδιάζονται μόνο με ειδικά δελτία ταυτότητας που χορηγούνται από την Υπηρεσία τους»
Είναι προφανές ότι η έκδοση διαφορετικών δελτίων ταυτότητας για τμήματα του Ελληνικού λαού αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της αρχής της ισότητας, όταν μάλιστα οι ταυτότητες αυτές περιέχουν και στοιχεία (επάγγελμα, αριθμό στρατιωτικού μητρώου, βαθμός, ιδιότητα) που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αναγράφονται σε ταυτότητες Ελλήνων (και Ευρωπαίων) πολιτών, όπως σαφώς αποφάνθηκε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, βασιζόμενη τόσο στο Ελληνικό όσο και στο Κοινοτικό δίκαιο.
Συνεπώς η μόνη αποδεκτή διατύπωση του εν λόγω άρθρου είναι η -έστω και με μεγάλη καθυστέρηση- σαφής κατάργηση όλων των διατάξεων (με βασικό τον χουντικό Ν.Δ. 127/1969) που δεν επιτρέπουν την κατοχή πολιτικής (αστυνομικής) ταυτότητας από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
Πολύ σωστή, διάταξη. Καιρός ήταν να πραγματοποιηθεί και να μην αναγκάζονται να εκδίδουν διαβατήρια οι ένστολοι. Γιατί να διαφέρουν οι Έλληνες στρατιωτικοί από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους πολίτες; Αλλά και από την άλλη, γιατί να φαίνεται το επάγγελμα; Δεν είναι προσωπικό δεδομένο; Με το που βλέπουν στρατιωτικό στα σύνορα, σίγουρα θα τον περνάνε από κόσκινο. Γιατί, επομένως να είναι δαχτυλοδεικτούμενοι; Βρείτε μια λύση ώστε να μην απεικονίζεται το επάγγελμα και να μην διαφέρουν για ακόμη μια φορά από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Εξάλλου το λέει και το σύνταγμα μας Άρθρο 4 «1. Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. Oι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. κ.α.»
Ίσως είναι και το μοναδικό άρθρο που βρίσκει εφαρμογή σε όλο το στρατιωτικό προσωπικό…μπράβο
Επιτέλους, μια πάρα πολύ σωστή διάταξη για τους Στρατιωτικού, καιρός ήταν!
Θα πρέπει να είναι μια κοινή αστυνομική ταυτότητα απλά πράγματα ναι στο άρθρο 54
Μπράβο πολύ σωστό, έπρεπε να είχε γίνει πολύ καιρό πριν, δε νοείται να θέλεις να ταξιδέψεις στην Ευρώπη και να έχεις διαβατήριο, διότι με το που σε βλέπουν ξέρουν ότι είσαι Στρατιωτικός κάνεις μπάμ από χιλιόμετρο διότι είσαι ο μοναδικός με διαβατήριο ενώ οι υπόλοιποι είναι με ταυτότητες.
Το ίδιο ισχύει και για την Τουρκία όπου όλοι πηγαίνουν με ταυτότητα κι εμείς είμαστε οι μοναδικοί με διαβατήριο και μας κοροϊδεύουν στο τελωνείο….
Μπράβο σ’ αυτόν που το σκέφτηκε και το έβαλε για ψήφιση.
Καλημέρα
Πιστεύω ότι με την ταυτότητα επιλύεται ένα χρόνιο πρόβλημα τον στρατιωτικών.
Έπειτα από 15 περίπου χρόνια στο στράτευμα ως ΕΠ.ΟΠ., αναρωτιέμαι τον λόγο που οι ΕΠ.ΟΠ. αναφέρονται ξεχωριστά σε όλες της διαταγές που κοινοποιούνται, όπως και στην παρούσα, και δεν εννοούνται στην κατηγορία τον Υπαξιωματικών όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι Υπαξιωματικοί. Υπάρχει για την ηγεσία κάποια διαφορά ανάμεσα στους ΕΠ.ΟΠ. και στους λοιπούς υπαξιωματικούς (ΣΜΥ, ΕΜΘ) την οποία δεν τυγχάνει να γνωρίζω; Θα μπορούσε να ληφθεί μια τέτοια τροπολογία ως προς τα θέματα ισότητας μεταξύ συναδέλφων υπαξιωματικών;
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας
Με εκτίμηση
ΒΑΣΙΛΗΣ Τ.
Για λόγους ασφαλείας (ταξίδι στο εξωτερικό) πρέπει να έχουν όπως όλοι οι πολίτες αστυνομική ταυτότητα. Η στρατιωτική ταυτότητα να είναι για χρήση στο εσωτερικό παράλληλα με την πολιτική.
Οι αστυνομικοί δεν κινδυνεύουν από παρακολούθηση για υποκλοπή πληροφοριών όσο οι στρατιωτικοί.
Και εν τέλει ποιος ο λόγος να εμφανίζεται το επάγγελμα πάνω στην ταυτότητα;
Σκεφτείτε το καλά, ταξίδι στην τουρκία με στρατιωτική ταυτότητα…
Επιτέλους γίνετε το αυτονόητο. Όλοι οι Έλληνες πολίτες έχουν τη δυνατότητα μετακινήσεων στις χώρες της Ε.Ε δωρεάν με την αστυνομική τους ταυτότητα, ενω το προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων, έπρεπε να δαπανά 100 ευρώ για έκδοση διαβατηρίου. Συγχαρητηρια.
Πολύ σωστή διάταξη. Καιρός ήταν να υλοποιηθεί.
ΔΕν γνωρίζω αν το έχετε προβλέψει αλλά πρέπει στα νέα δελτία ταυτότητος να υπάρχει η υπογραφή του ιδιοκτήτη της και όχι κάποιου τυχάρπαστου διοικητή. Έτσι γίνεται δεκτή στο εξωτερικό. Με αυτά τα δελτία που φέρουμε γινόμαστε τουλάχιστον αστείοι.
Να συμπεριληφθεί στην στρατιωτική ταυτοτητα η ημερομηνια της προαγωγής στον βαθμο ή διπλα στον αριθμό μητρωου με τα τελευταία 2 ψηψια.