Ο τίτλος και η παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 4361/2016 (Α΄ 10) αντικαθίστανται ως εξής:
«Ειδική άδεια αιρετών οπλιτών, υπαξιωματικών και ανθυπασπιστών στην τοπική αυτοδιοίκηση»
1. Οι διατάξεις των παρ. 1, 5 και 7 του άρθρου 93, καθώς και των παρ. 1, 4 και 10 του άρθρου 182 του ν. 3852/2010 εφαρμόζονται και στο στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.».
Το δικαίωμα να θέτουν υποψηφιότητα οι στρατιωτικοί στις αυτοδιοικητικές εκλογές πρέπει να ισχύει για όλες τις κατηγορίες (Αξκοί και Υπξκοί), αλλιώς υπάρχει διάκριση και ανισότητα. Το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι είναι θεμελιώδης αρχή της δημοκρατίας.
Για το θέμα των μεταθέσεων θα ήθελα να συμπληρώσω ότι εφόσον δεν θα μπαίνουν στον κύκλο των μεταθέσεων για την επόμενη τετραετία τουλάχιστον, να τίθενται εκτός οργανικών θέσεων(ΠΟΥ) ώστε αυτό να μην γίνεται σε βάρος των υπολοίπων συναδέλφων.
Να καταργηθει επιτελους αυτο το χαλι με τοςυ στρατιωτικους που εμπλεκονται με τα αυτοδιοικητικα .Εχουν κανει το Στρατο πάρεργο.Οποιος θελει να εμπλακει με αυτοδιοικηση και πολιτικη ,πρωτα θα πρεπει να εξελθει της υπηρεσίας.
Η παρ.7 του άρθρου 93 (ν. 3852/2010) λέει ότι οι εκλεγμένοι δεν μετατίθενται!!! Δηλαδή επειδή κάποιος κατεβαίνει σε ένα χωρίο με 150 ψηφοφόρους και πάρει 30-40 ψήφους και εκλεγεί πρόεδρος τοπικού συμβουλίου θα εξαιρείται των μεταθέσεων; Ανοίγετε διαρκώς παραθυράκια και μετά μας φταίνε οι άλλοι. Οι συνδικαλιστές μας δεν μετατίθενται – οι τρίτεκνοι δεν μετατίθενται – οι εκλεγμένοι δεν μετατίθενται – Τότε τα μόρια για ποιον τα βγάζετε, ούτως ή άλλως 2-3 μένουν που θα τραβάνε το ζόρι των μεταθέσεων και ειδικά σε μια περίοδο υπό-στελέχωσης. (για να μην παρεξηγηθώ μακάρι να μην έπαιρνε κανείς μετάθεση και να είμαστε όλοι στον τόπο μας αλλά αυτό δεν είναι ακόμη εφικτό).
Να προβλεφθεί και για τους Αξιωματικούς των ΕΔ.
Προτείνεται, θεωρώ με ασφάλεια και από μεγάλο αριθμό συναδέρφων, να προβλεφθεί στο (συναφές) ΦΕΚ 2808/Β/6-9-2016, περί αδειών στρατιωτικού προσωπικού, η εναρμόνιση με ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον δημόσιο τομέα, της διάρκειας της άδειας ΑΝΕΥ αποδοχών για ΣΟΒΑΡΟΥΣ ιδιωτικούς λόγους και για τους στρατιωτικούς, έως 5 έτη.
Το νόσημα μιας ΜΗΤΕΡΑΣ ή ενός ΠΑΤΕΡΑ (χωρίς να χρειάζεται να γίνω συγκεκριμένος), που ζουν απομονωμένοι ή στο εξωτερικό ή κάπου όπου δεν υφίσταται δυνατότητα μετάθεσης, είναι πιθανόν να μην θεραπεύεται σε 6 μήνες (+6 μήνες) που ισχύει σήμερα. Ούτε οι 1ου βαθμού συγγενείς μας είναι λιγότερο σημαντικοί από των υπολοίπων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα.
(Σημείωση: Δεν κοστίζει ούτε επιβαρύνει οικονομικά την υπηρεσία, το δικαίωμα αυτό)
H απαγόρευση των αξιωματικών από τις αυτοδιοικητικές εκλογές πρέπει για λόγους ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικής ισότητας απέναντι στο Νόμο να καταργηθεί. Δημιουργείται ζήτημα αντισυνταγματικότητας ως προς την κατηγορία των Αξιωματικών, για τους οποίους δεν υπάρχει πρόβλεψη (σύμφωνα με το Σύνταγμα, όλοι οι πολίτες είναι ίσοι, στα δικαιώματα και υποχρεώσεις), οι οποίοι δεν δύναται να συμμετάσχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και των αυτών(ίδιων) κατηγοριών οι οποίοι δεν είναι μέλη.
Σε περιόδους οριακής στελέχωσης η ειδική άδεια θα πρέπει να χορηγείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για όλη την διάρκεια της θητείας ενός αιρετού . Ειδικά για εκείνα τα μόνιμα στελέχη που καταλαμβάνουν:
1.οργανικές θέσεις με καθήκοντα ευθύνης
2. Θέσεις όπου η υπηρεσία δεν μπορεί άμεσα να τους αναπληρώσει με έτερο προσωπικό
1. Οι προβλέψεις των άρθρων 93 παρ. 1 και 182 παρ. 1 Ν. 3852/2010 είναι διαφορετικές ως προς την υποχρεωτικότητα χορήγησης της άδειας άνευ αποδοχών στους εκλεγμένους στρατιωτκούς. Εξού και η ύπαρξη της παρ. 2 στο άρθρο 93, για την οποία όμως δεν προβλέπεται με το σχέδιο νόμου αναλογική εφαρμογή. Επομένως, καλό θα ήταν να συμπεριληφθεί και η παρ. 2 του άρθρου 93.
2.Επιπλέον, αν καταστεί υποχρεωτική η άδεια ίσως -για το μέλλον- να χρειάζεται να προβλεφθεί αν η άδεια άνευ αποδοχών θα είναι χρονος πραγματικής υπηρεσίας για τις προαγωγές, το χρόνο διοικήσεως κλπ.
3. Πιο σημαντικό όλων είναι ο αποκλεισμός των αξιωματικών από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, για ιστορικούς προφανώς λόγους, απαγόρευση που πρέπει για λόγους ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικής ισότητας απέναντι στο Νόμο να καταργηθεί, ειδικά αν θέλουμε να επιχειρηματολογούμε στο ότι το στράτευμα έχει αλλάξει ριζικά.
Για το ζήτημα της συμμετοχής των κατηγοριών (Οπλιτών – Υπαξιωματικών – Ανθυπασπιστών) στις διαδικασίες συμμετοχής στην τοπική αυτοδιοίκηση και των ευεργετημάτων – ωφελημάτων που αποκομίζουν, προτείνεται όπως επανεξεταστεί, καθώς:
α.Δημιουργείται ζήτημα αντισυνταγματικότητας ως προς την κατηγορία των Αξιωματικών, για τους οποίους δεν υπάρχει πρόβλεψη (σύμφωνα με το Σύνταγμα, όλοι οι πολίτες είναι ίσοι, στα δικαιώματα και υποχρεώσεις), οι οποίοι δεν δύναται να συμμετάσχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και των αυτών(ίδιων) κατηγοριών οι οποίοι δεν είναι μέλη.
β.Από την στιγμή που έχουν επιλέξει την στρατιωτική ιδιότητα, οποιαδήποτε άλλη ενασχόληση, καθίσταται προβληματική, χρόνος ενασχόλησης με τα κοινά, επανακαθορισμός προτεραιοτήτων, πιθανόν πρόβλημα με την εκτέλεση των κύριων καθηκόντων και πιθανά επιπλέον ευεργετήματα θα αποτελέσουν κίνητρο για αριθμό προσώπων που θα επιλέξουν την συμμετοχή ους, εκμεταλλευόμενοι τις παροχές που εξασφαλίζονται.
γ.Πιθανόν, λόγω της πολιτικής χροιάς που αποδίδονται σε αυτές τις εκλογές (σε αρκετές περιπτώσεις), να ανακύπτει το ζήτημα της πολιτικοποίησης, γεγονός που απαγορεύεται, ρητά, από την ισχύουσα νομοθεσία.