- Για τις ανάγκες υλοποίησης του προγράμματος εκσυγχρονισμού – αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως περιγράφεται στην από 30 Απριλίου 2018 υπογραφείσα τροποποίηση υπ’ αρ. 6 της διακρατικής συμφωνίας με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής GR-D-SNY, γίνεται αποδεκτή η από 29 Νοεμβρίου 2018 πρόταση του αποκλειστικού κατασκευαστή των εν λόγω αεροσκαφών, LOCKHEED ΜΑRTIN, η οποία κατατέθηκε στις 29 Νοεμβρίου 2018 στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (με αριθμό πρωτοκόλλου 88055), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις από 3 Οκτωβρίου 2019, 11 Νοεμβρίου 2019 και 14 Νοεμβρίου 2019 δεσμευτικές επιστολές του, και περιλαμβάνει προγράμματα συνολικής πραγματικής αξίας διακοσίων εβδομήντα εννέα εκατομμυρίων επτακοσίων δέκα χιλιάδων δολαρίων ΗΠΑ (279.710.000 USD) επ’ ωφελεία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) και της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, ως απαραίτητο μέτρο για την εγκαθίδρυση και συντήρηση εγχώριας τεχνολογικής – βιομηχανικής βάσης και με σκοπό την προστασία ουσιωδών συμφερόντων της χώρας, ιδιαίτερα για την ασφάλεια εφοδιασμού και πληροφοριών αλλά και για την επιχειρησιακή αυτονομία των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ). Οι οικονομικοί φορείς επιλέγονται από τον αποκλειστικό κατασκευαστή για την εκτέλεση μέρους ή του συνόλου των προγραμμάτων της πρότασης και τελούν υπό την έγκριση του ΥΠΕΘΑ. Τα υπόψη προγράμματα αφορούν:
α. Κάλυψη αναγκών και επαύξηση επιχειρησιακών δυνατοτήτων και ετοιμότητας των ΕΔ με παροχή υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών και ανάπτυξη και υποστήριξη των υποδομών τους.
β. Εγκαθίδρυση δυνατότητας ανάλυσης αστοχιών και διακρίβωση σύνθεσης υλικών για τις ΕΔ.
γ. Κατασκευή επιπλέον υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών, εγκατάσταση συλλογών αναβάθμισης αεροσκαφών, εγκαθίδρυση δυνατοτήτων εργοστασιακής συντήρησης με ανοδίωση, υγρού και ξηρού αποχρωματισμού και χρώσης αεροσκαφών, από την ΕΑΒ.
δ. Συναρμολόγηση και δοκιμές ηλεκτρονικών συστημάτων και εξοπλισμού αεροσκαφών.
ε. Κατασκευή καλωδιώσεων αναβάθμισης αεροσκαφών και παροχή τεχνικής υποστήριξης για την αναβάθμιση των αεροσκαφών.
- Το σχέδιο συμφωνίας που περιέχεται στην πρόταση και η Διακρατική Συμφωνία με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής GR-D-SNY, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί με την τροποποίηση υπ’ αρ. 6, αποτελούν τα μοναδικά κείμενα για τη ρύθμιση των υποχρεώσεων του συγκεκριμένου αποκλειστικού κατασκευαστή που άπτονται του προγράμματος εκσυγχρονισμού – αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω την εμμονή για την εν συνεχεία υποιστήριξη των αναβαθμισμένων αεροσκαφών από την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Υπάρχει άραγε καμία μελέτη που οδηγεί σε σχετικό συμπέρασμα περί της δυνατότητας ανάμειξης της εγχώριας βιομηχανίας στο πρόγραμμα; Από ότι φαίνεται η συμμετοχή της ΕΑΒ είναι δεδομένη και εξασφαλισμένη.
Η Πολεμική Αεροπορία προφανώς θα έχει υπόψη τους τα ειδικότερα δεδομένα συντήρησης, το κόστος ενδεχόμενης επένδυσης στη Χώρα και θεωρώ ότι ήδη έκανε ανάλογες μη δημοσιεύσιμες ευτυχώς εισηγήσεις.
Όσον αφορά την ελληνική αμυντική βιομηχανία πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να συντηρείται με παρεμβάσεις του κράτους. Εάν έχει δυνατότητα επενδύει και διεκδικεί.
Η συγκεκριμένη εμμονή για το συγκεκριμένο πρόγραμμα με προβληματίζει, ειδικά όταν δεν συνδυάζεται με αντίστοιχη προτροπή και στο επόμενο άρθρο, από όπου δεν φαίνεται οι ένοπλες δυνάμεις να προσδοκούν αντίστοιχη συμφωνεία ασφάλειας και εφοδιασμού.
Κύριε Υπουργέ καλημέρα σας.
Παρακαλώ όπως προχωρήσετε ΑΜΕΣΑ στον εκσυχρονισμό και την προμήθεια οπλικών συστημάτων με κάθε κόστος. Η προσφορά της Ταϊβάν σε MIRAGE-2000 στην τιμή που αναφέρεται σε δημοσιεύματα του ειδικού Τύπου κρίνεται ακόμα και από εμάς τους αδαείς ως άκρως συμφέρουσα και σίγουρα είναι μια λύση που θα ενισχύσει την Π.Α. Οι συνεχείς προκλήσεις της Τουρκίας μας αναγκάζουν να προετοιμαστούμε για εξελίξεις πολεμικού χαρακτήρα και πέρα από την ετοιμότητα, την μαχητικότητα και το ήθος του ανθρώπινου δυναμικού, χρειάζονται και τα απαραίτητα «εργαλεία» για την αντιμετώπιση τους. Επίσης η αναβάθμιση ΟΛΩΝ των τύπων αεροσκαφών αλλά και πλοίων κρίνεται αναγκαία, καθώς και η αγορά έτοιμων πλοίων από χώρες που μπορούν να παραχωρήσουν κάποια, όπως π.χ. το Ηνωμένο Βασίλειο ή η Ιταλία, ή ακόμα και η Σουηδία. Δεν είναι μονόδρομος η αγορά από τις Η.Π.Α. ειδικά μετά τις χθεσινές δηλώσεις τους στο ΝΑΤΟ, για την αναγκαιότητα να παραμείνει η Τουρκία στη Δύση, αγνοώντας επιδεικτικά τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η χώρα στους γείτονες της.
Σας ευχαριστώ.
Κύριε υπουργέ θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις η αναβάθμιση των 84 F-16 σε επίπεδο F-16V καθώς και ο εκσυγχρονισμός στην ΕΑΒ των F-16 block 50 σε επίπεδο block 50+Adv με χρήση απαρτιων από τα block 52Adv που θα εκσυγχρονιστούν.Οι ενέργειες αυτές είναι μέσα στην οικονομική συγκυρία στην οποία βρίσκεται η χώρα και η αναγκαιότητα του όλου εγχειρήματος είναι πιο επιβεβλημένη απο ποτέ….Υ.Γ Θα πρότεινα την θέσπιση λαχείου Εθνικής Άμυνας προς ενίσχυση του προϋπολογισμού των ενόπλων δυνάμεων της χώρας ουδείς Έλληνας θα βρεθεί αντίθετος
Αξιότιμοι κύριοι
πιστεύω ότι είναι ευκαιρία στα πλαίσια της συμφωνίας-σύμβασης για την αναβάθμιση των Αφων F-16, να βοηθηθεί και η αναβάθμιση τόσο της ΕΑΒ αλλά και της εν γένει Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας σύμφωνα με τις προτάσεις του Αντιπτεράρχου ε.α. κου Θ Γιαννιτσόπουλου. Επίσης βασικός παράγων και απαίτηση από μέρους μας, όπως τονίζει και περιγράφει αναλυτικά ο κος Αντιπτέραρχος, πρέπει να είναι η πρόβλεψη στην εν λόγω σύμβαση της πλήρους εν συνεχεία υποστήριξης των τροποποιημένων Αφων. Φρονώ ότι πρέπει κύριοι να αποδείξετε ότι κάτι έχει αλλάξει πραγματικά και δεν θα επαναληφθούν για ακόμη μια φορά λάθη που έγιναν σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν. Πέραν αυτών, θεωρώ σημαντικές και άξιες για μελέτη και εφαρμογή τις προτάσεις του Αντιπτεράρχου κου Π. Δημητριάδη.
Ευχαριστώ
Αχιλλέας Λέλλας.
Συμφωνώ με το σχόλιο του Αντιπτεράρχου (Μ) εα Θ. Γιαννιτσόπουλου και θεωρώ ότι η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στην υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των Α/Φ F-16 καθώς και η συμμετοχή των στην Εν Συνεχεία Υποστήριξη των Α/Φ πρέπει να αποτελέσει τον κύριο πυλώνα της στρατηγικής του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί όχι μόνο η ανάπτυξη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας αλλά και θα διασφαλισθεί η ασφάλεια εφοδιασμού των συστημάτων καθ΄όλη την επιχειρησική ζωή τους.
Αντιπτέραχος (Μ) εα Θεόδωρος Καρακασίδης
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Θεωρώ, με γνώμονα τις όποιες γνώσεις μου σε θέματα Εθνικής Αμύνης, πως η αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 Block52+ και F-16 Block52M σε πρώτο χρόνο είναι καθοριστική για το μέλλον της Πολεμικής μας Αεροπορίας, αφού προσφέρει τεράστια ποιοτική αναβάθμιση των δυνατοτήτων της. Μία θετικότατη εξέλιξη θα αποτελούσε η επέκταση του προγράμματος αναβάθμισης και στα αεροσκάφη Block50, αν όχι στη διαμόρφωση ‘VIPER’ τουλάχιστον στο επίπεδο των Block52M, εκμεταλλευόμενοι τα απάρτια που θα προκύψουν από την αναβάθμιση των τελευταίων. Παράλληλα, άποψη μου είναι πως οι σκέψεις πωλήσεως των υπαρχόντων F-16 Block30 είναι απαγορευτικές, καθώς με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση των οροφών της Αεροπορίας μας, ταυτόχρονα με τις αποσύρσεις των Α/Φ F-4E AUP και Mirage-2000EGM/BGM στο μεσοπρόθεσμο μέλλον. Δυστυχώς, τα εν λόγω Α/Φ δεν έχουν ορατό αντικαταστάτη και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την οικονομική αδυναμία της Χώρας να εκκινήσει πρόγραμμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους προς αντικατάστασιν των αποσυρθέντων A-7E/H και των F-4E και Mirage-2000, αποτελεί ανάγκη η έστω και μερική αναβάθμιση των F-16 Block30 με στόχο την αύξηση της μαχητικής τους ισχύος. Τέλος, λύση στην άμεση αντικατάσταση των προς απόσυρση Α/Φ αποτελούν τα Mirage 2000-5 της Ταιβάν λόγω της μεγάλης ομοιότητάς τους με τα ήδη υπηρετούντα Mirage 2000-5Mk2. Όλα αυτά βέβαια με την προυπόθεση πως η κατάστασή τους ικανοποιεί τους επιτελείς της ΠΑ.Η λύση αυτή επιτρέπει την επίτευξη ομοιοτυπίας στο στόλο των μαχητικών της Αεροπορίας, με δύο υπηρετούντες τύπους (F-16 και Mirage 2000-5). Είναι φανερό πως η ανάγκη καθημερινής ανάσχεσης των βλέψεων των εξ’ ανατολών ‘συμμάχων’ μας και προστασίας των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων δεν επιτρέπει περαιτέρω καθυστερήσεις στην ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας και των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα.
Με εκτίμηση
Μελετώντας το σχόλιο του Απτχου κ. Γιαννιτσόπουλου καθώς και με το email που απέστειλε συμφωνώ απόλυτα με αυτά και επισημαίνω την αναγκαιότητα υλοποίησης των προτάσεων του στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης των αφων F-16.
Με εκτίμηση
Απτχος εα (Μ) Γεώργιος Βορρόπουλος
Επίτιμος Γενικός Επιθεωρητής ΓΕΑ
Κύριε Υπουργέ, αρχικά θεωρώ σημαντικό να πάρετε πρωτοβουλίες ώστε ο εκσυγχρονισμός να γίνει αυστηρά μέσα στο χρονοδιάγραμμα, το αναφέρω αυτό διότι έχουμε δει περιπτώσεις καθυστέρησης στο παρελθόν. Πέραν τούτου θα πρότεινα να νέα σύμβαση ή ανανέωση της ισχύουσας, όπου θα προστεθούν στον εκσυγχρονισμό και τα 38 F-16C/D Block 50, εξάλλου η Αμερικανική πλευρά έχει ήδη επιτρέψει την αναβάθμιση 123 μονάδων όταν τέθηκε πρώτη φορά το ζήτημα. Με αυτήν την εξέλιξη αλλά και με την πρόταση που σας έκανα στην σχετική διαβούλευση των Mirage http://www.opengov.gr/mindefence/?c=26122 την οποία σας παραθέτω η Ελλάδα θα μπορούσε να βρεθεί με:
*122 F-16V Block 70
*79 Mirage 2000
Από αυτά θα μένει μόνο το ζήτημα αντικατάστασης των 32 F-16C/D Block 30.
Με λίγα λόγια από τα 230 μαχητικά που έχει αυτή τη στιγμή η Π.Α. θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε τουλάχιστον τα 200.
Καλησπέρα σας,
Άποψη μου είναι πως ο εκσυγχρονισμός πρέπει να προχωρήσει άμεσα και αν είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν στην πορεία και τα block 50.
με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουμε 122 μαχητικά στην πιο πρόσφατη και ισχυρή έκδοση με πλήρη ομοιοτυπία πέραν αυτής του κινητήρα.
Εύχομαι υγεία σε όλους και καλή επιτυχία.
Με την ευκαιρία της πρώτης εφαρμογής από το ΥΠΕΘΑ της υποβολής σε δημόσια διαβούλευση των συμβάσεων για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου των F-16, αλλά και τις συμβάσεις υποστήριξης των miraze-2000, θα ήθελα να προσθέσω και τη δική μου «φωνή» και να συνηγορήσω υπέρ των άρθρων 1 και 2 Θεωρώ ότι οι συμβάσεις αποτελούν το ελάχιστο που πρέπει άμεσα να γίνει για την αξιοπιστία της αποτρεπτικής ικανότητας των ενόπλων δυνάμεων της χώρας.
Περαιτέρω θα κατέθετε και μια πρόταση για τη χρηματοδότηση, σε μεσοπρόθεσμη βάση και σε κυλιόμενα πενταετή προγράμματα, επανεξοπλισμού της χώρας με χρηματικούς πόρους:
α) Τη διατήρηση της εισφοράς αλληλεγγύης που αποδίδει ετησίως περί του 1 δις ευρώ.
β) τη διατήρηση του τέλους επιτηδεύματος που αποδίδει ετησίως περί τα 350 εκατ ευρώ.
β) Την επιβολή κατά κεφαλή τέλους για όλους τους μετανάστες που απολαμβάνουν την ασφάλεια χωρίς να προσφέρουν τίποτε σε αυτή.
δ) Το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού για οικειοθελείς καταθέσεις ποσών από οποιοδήποτε επιθυμεί με έκπτωση της δωρεάς στο 100% από το φορολογητέο εισόδημα.
Ευχαριστώ
Ξέρω ότι όλα είναι θέμα χρημάτων, οπότε γιατί να μην δημιουργηθεί ένας ειδικός τραπεζικός λογαριασμός για την αγορά, αναβάθμιση εξοπλισμών και για τον οποίο όλοι θα μπορούσαν να δώσουν ό, τι θέλουν. Δεν μπορούμε να αφήσουμε την ασφάλεια της χώρας υπό αυστηρούς δημοσιονομικούς όρους.
Εγώ, σε αντίθεση με μερικούς, θα συμφωνούσα για την αναβαθμίσω τον F16 Block 30 σε επιπέδιο Viper, αν και ελαφρώς μικρότερη απόδοση από αυτές που προέρχονται από το Block 52+. Πιστευω ότι πρέπει νά αναβάθμησσουμε τα εξοπλιστικά που χρησιμοπιούνται στην χώρα αλλά και εξωτερικά στις χώρες προέλευσης. Παράληλα πρέπει να αγοράσσουμε (ακόμα και μεταχερισμένα) καινούριο εξοπλισμός όπως, F35, Mirage 2000-5 από την Ταϊβάν, φρεγάτες, τορπίλες κι ότι δήποτε αλλο χρειάζονται η ένοπλες δύναμης.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ.
Θεωρώ κρίσιμη και απαραίτητη την θωράκιση της χώρας.
Ένα πρόγραμμα που πρέπει να προχωρήσει άμεσα είναι και η αναβάθμιση των F-16.
Συνοδευόμενη και από τα κατάλληλα στρατηγικά όπλα θα αποτελούν αποτρεπτικό όπλο για κάθε αντίπαλο.
Δυστυχώς η ιστορία έχει δείξει πως οι γείτονες μας καταλαβαίνουν μόνο από αποτρεπτική ισχύ.
Με εκτίμηση
Αθανασιάδης Νικόλαος
Αξιότιμοι κύριοι,
Με την ιδιότητα μου ως μηχανικός αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας με πτυχία σε έξι τύπους, έχω να σας προτείνω ΑΜΕΣΑ την ολοκλήρωση υποστήριξης και αξιοποίησης στο μέγιστο δυνατό βαθμό όλων των υπαρχόντων πολεμικών αεροσκαφών με δυνατότητα τεχνικής λογιστικής και οπλικής υποστήριξης, εφαρμογών συμβολαίων ρήτρας. Μην επαναλάβετε τα λάθη του παρελθόντος. Επιτέλους κάτι να μάθουμε απο την ιστορία.
Ας καταφέρουμε αυτό και μελλοντικά πάμε σε νέο τύπο αεροσκάφους.
Ευχαριστώ.
Καλημέρα σας, δεν είμαι ειδικός στα θέματα άμυνας έχω μόνο σαν όπλο μου την εμπειρία μου από την θητεία μου στις ειδικές δυνάμεις (2α ΜΑΛ) θεωρώ λοιπόν πως μόνο σωστά εξοπλισμένοι και εκπαιδευμένοι μπορούμε να έχουμε αποτρεπτική δύναμη.
Γιατί αν θες πραγματικά την ειρήνη, παρασκευάσου για πόλεμο ,λέει ένα ρητό.
Ναι σε όλα τα εξοπλιστικά, αλλά και βαρύτητα στα ¨έξυπνα» όπλα (χαμηλό κόστος, μεγάλη ζημιά στον εχθρό) ώστε να αυξηθεί η αποτροπή και να μετατραπεί το Αιγαίο σε ζώνη Α2/AD.
Επίσης, προώθηση της στρατιωτικής έρευνας στα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία προς ανάπτυξη πυραυλικής και αεροναυπηγικής τεχνολογίας, άμεσα.
Καλημέρα σας, ως μη ειδικός στα θέματα άμυνας και με μόνο όπλο την λογική θα έλεγα πως εάν δεν θέλουμε να χάσουμε δικαιώματα τότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι για πόλεμο (σε επίπεδο Ε.Δ αλλά και πολιτικό). Θεωρώ λοιπόν πως η χώρα πρέπει να εξοπλιστεί το μέγιστο. Καλή λοιπόν η αναβάθμιση των F16 και η υποστήριξη των Mirage αλλά πρέπει να δούμε και τα άλλα όπλα.
Λύσεις υπάρχουν πολλές, λύσεις τις οποίες μπορούν να υποδείξουν οι έχοντας γνώση στις Ε.Δ. της χώρας.
Και κάτι τελευταίο, πρέπει επιτέλους να βοηθήσουμε τα Ελληνικά »μυαλά» έτσι ώστε να μπορέσουν να αποδώσουν αυτά που μπορούν, Πρέπει να αξιοποιήσουμε την Ελληνική αμυντική βιομηχανία (την όποια βιομηχανία και όπως και εάν ονομάζεται/στεί) προς όφελος της Ελλάδας από την οποία θα έχουμε χρηματικό όφελος με εξαγωγές υλικού,και πρωτίστως όφελος για τις Ε.Δ.
Ευχαριστώ.
Αγαπητοί καλημέρα σας,
για ακόμη μία φορά εκπλήσσομαι διότι έχουμε φτάσει στο σημείο να συζητάμε για τα αυτονόητα. Καθώς θα έχετε μάλλον αντιληφθεί από καιρό, ότι δεν συνορεύουμε ούτε με τις Σκανδιναβικές, αλλά ούτε με τις Κάτω Χώρες, η υλοποίηση του προγράμματος της αναβάθμισης των F16 είναι επιτακτική και μάλιστα θα έπρεπε να υπογραφεί «χθες» και αναμφισβήτητα για το ΣΥΝΟΛΟ του στόλου. Στο σημείο αυτό σας υπενθυμίζω την εγκληματική απόφαση για την αναβάθμιση μέρους του στόλου των Mirage 2000, η οποία οδήγησε στην σταδιακή απαξίωση των 17 EGM/BGM τα οποία αποκτήθηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού, αποτελούν περιουσία του και άρα ΔΕΝ είχατε κανένα δικαίωμα να τα εγκαταλείψετε στην μοίρα τους. Καλείσθε λοιπόν να προχωρήσετε ΑΜΕΣΑ και στην αναβάθμιση του υπολοίπου στόλου των F16, εγκαταλείποντας παράλληλα τις όποιες «ιδέες» για πώληση τους σε τρίτες χώρες, χρηματοδοτώντας άμεσα το έργο, είτε αφήνοντας κατά μέρος τα κοινωνικά μερίσματα, τα οποία θα δώσετε με το ένα χέρι στους δικαιούχους και θα τους τα πάρετε με το άλλο, είτε κάνοντας χρήση μέρους του υπερπλεονάσματος, το οποίο κάποια στιγμή, κάποιοι ήθελαν να το δώσουν – και αυτό – στις τράπεζες. Όσον βέβαια για τις τυχόν αντιδράσεις των «φίλων» και «εταίρων», θα πρέπει να τους καταστεί σαφές, ότι έχουμε το δικαίωμα σαν χώρα να πράξουμε τα δέοντα και να υπερασπιστούμε την χώρα μας, καθώς αυτοί δεν πρόκειται να μας συνδράμουν με ΚΑΝΕΝΑΝ τρόπο. Αρέσκονται πάρα πολύ στο να προτάσσουν την «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη» όποτε φυσικά τους συμφέρει και την οποία βεβαίως ΔΕΝ έχουμε δει στην περίπτωση του νεοοθωμανού, γιατί πολύ απλά η έννοια του δικαίου για τους ευρωπαίους εταίρους μας σταματάει στο σημείο εκείνο απ’ όπου ξεκινάει η τσέπη τους. Έτσι λοιπόν στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να κληθούν να πάρουν απλές κατά την άποψή μου αποφάσεις: ή αποδεικνύουν έμπρακτα την πολυδιαφημιζόμενη αλληλεγγύη τους, παγώνοντας τα εξοπλιστικά προγράμματα του απροσάρμοστου νεοοθωμανού γείτονα και διακόπτοντας παράλληλα την πώληση ανταλλακτικών για τα υπάρχοντα (άρα θα έχουν και την πιθανότητα να πάρουν πιο γρήγορα τα λεφτά τους, διότι ΠΡΑΓΜΑΤΙ δεν θα χρειάζονται τόσο μεγάλες αμυντικές δαπάνες από πλευράς μας) ή θα αποδεχθούν de facto το γεγονός ότι οι αμυντικές μας δαπάνες ΔΕΝ είναι αντικείμενο ελέγχου από τους όποιους θεσμούς και λοιπούς παρατρεχάμενους. Κοινώς θα δαπανούμε όσα κρίνουμε απαραίτητο για την άμυνα της χώρας μας, ΧΩΡΙΣ να τους δίνουμε ΚΑΝΕΝΑΝ λογαριασμό. Και κάτι τελευταίο στο πλαίσιο των αμυντικών δαπανών και προμηθειών: αν όντος βάσει δημοσιευμάτων ισχύει η προσφορά της Taiwan για την πώληση των Mirage 2000 που έχει στην κατοχή της, θα πρέπει να κινηθούμε άμεσα για την απόκτηση τους, ούτως ώστε να αποσυρθούν τα γηραιότερα F4 και μη εκσυγχρονισμένα Mirage 2000, μειώνοντας αφενός την πολυτυπία και αφετέρου διατηρώντας των στόλο στα 200+ αξιόμαχα μαχητικά, μέχρι την απόφαση της ΠΑ για το νέο μαχητικό που θα τα πλαισιώσει.
Σας ευχαριστώ.
Αμεσες ενέργειες για επανεκκίνηση των Ελληνικών βιομηχανιών αμυντικού υλικού.Αγορά μιάς μοίρας Sukhoi 35 ή f35 και σκληρό παζάρι για νά πέσει η τιμή αναβάθμισης για τα f16.Oι Αμερικανοί μόνο λόγια έχουν ουσιαστικά δώσει.
ΑΜΕΣΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΜΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ
καλησπέρα σας
Το προγραμμα των F-16V θα πρέπει να συνοδευεται και απο τα καταλληλα οπλα.
Το κόστος και η προσπαθεια της αναβαθμισης θα είναι ως μη γενομενο μετα την ενεργοποιηση των S-400 απο πλευρας Τουρκίας σε λιγους μηνες. Πρακτικα οτι αεροσκαφος της ΠΑ κινηται ανατολικά των Αθηνων ειναι σε ακτινα καταρριψης με ποσοστο >95%. Αν λετε οτι νοιαζομαστε για τους ηρωες πιλοτους μας και την εθνικη μας ασφαλεια τοτε η εξουδετερωση των S-400 ειναι κομβικης σημασιας. Δε θα μπορουμε να επιχειρουμε ΠΟΥΘΕΝΑ ειτε στο Αιγαιο ειτε στ ΝΑ Μεσογειο.
Λυσεις
https://defencereview.gr/dyo-systimata-game-changer-gia-ti-polemiki-aerop-2/
με εκτιμηση
Πέτρος Πετρακης
κ Υπουργέ
1 Για την επίτευξη των στόχων του ΥΕΘΑ στα πλαίσια της πολιτικής για την Άμυνα της χώρας όπως και για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F-16 , M-2000-όπως και όσα αναφέρονται στο σχέδιο νόμου, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη τροποποίησης του νόμου ν.3978/11 ο οποίος ήταν μια πιστή αντιγραφή της Κοινοτικής Οδηγίας 91/2009 και αποτέλεσε την ταφόπλακα της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας μας σε αντίθεση με τα άλλα κράτη της ΕΕ τα οποία δεν ακολούθησαν την κοινοτική οδηγία . Παράδειγμα είναι η συντήρηση των ελικοπτέρων σήμερα της Ελληνικής Αστυνομίας την οποία έχει ιδιωτική εταιρεία και όχι η ΕΑΒ λόγω των περιορισμών που έχει ο νόμος Επομένως αν δεν αλλάξει ο νόμος 3978/11 πριν την τελική απόφαση για τις τροποποιήσεις και αναβαθμίσεις υπάρχει πιθανότητα να απαιτηθούν επί πλέον δαπάνες λόγω καθυστερήσεων… Η εξυγίανση του συνόλου της Αμυντικής Βιομηχανίας όπως και η συμμετοχή στο πρόγραμμα περνάει μέσα απο την τροποποίηση του νόμου ο οποίος έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην Άμυνα της χώρας αντί να τα επιλύσει δεδομένου ότι τα Γενικά Επιτελεία δεν συμμετείχαν στην κατάρτιση του νόμου …
2 Δημιουργία Νέου Υφυπουργείου με αρμοδιότητες την Αμυντική Βιομηχανία εξοπλισμούς και προμήθειες για τον συντονισμό όλων των φορέων πράγμα που θα βελτιώσει τα μέγιστα στην αποτελεσματικότητα και θα ελαχιστοποιήσει τις δαπάνες. Αν λάβουμε υπόψη ότι την βαφή των 70 ελικοπτέρων που προμηθεύτηκε πρόσφατα το ΓΕΣ ανέλαβε Αμερικάνικη εταιρεία και όχι η ΕΑΒ η οποία διαθέτει υπερσύγχρονο βαφείο για όλα τα πτητικά μέσα, και δεν είναι μόνο αυτά
3 Τα αντισταθμιστικά ωφελήματα δεν απέδωσαν και αύξησαν το κόστος προμηθειών,άλλα παραμένων στα αζήτητα, χρήζουν αυστηρής επανεξέτασης προσδόκιμου οφέλους και χρονικών περιορισμών υλοποίησης εφ όσον αποφασισθεί
4 Συμμετοχή της Αμυντικής Βιομηχανίας και στις επενδύσεις ιδιωτών Δεν μπορεί στην αγορά 42 αεροσκαφών airbus της Aegean κόστους 5,1 δις ευρώ η ΕΑΒ να μην συμμετέχει όπως συμμετέχει η ΤΑΙ σε αντίστοιχα προγράμματα
5 Απαιτείται ολοκληρωμένο σχέδιο υποστήριξης του δόγματος με νέα δομή δυνάμεων, ανάπτυξης της Αμυντικής Βιομηχανίας και κοστολόγησης των δαπανών οι οποίες διαφέρουν των άλλων κρατών μελών του ΝΑΤΟ
Πέραν αυτών συμφωνώ με τις θέσεις του πτεράρχου Γιαννιτσόπουλου για την Αμυντική Βιομηχανία
Παναγιωτης Δημητριάδης
Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α
Καλημέρα σας,
Πολύ σωστά τα όσα αναφέρει ο κ. Αντιπτέραρχος.
Προσθέτω ότι η πρέπει να απαιτήσουμε η ΕΑΒ να γίνει κέντρο συντήρησης των F-16 για όλη την Ευρώπη.
Πρόσφατα η Lockheed Martin ανακοίνωσε ότι όλα τα F-16 θα συντηρούνται στην Kongsberg Aviation (https://www.marketscreener.com/KONGSBERG-GRUPPEN-ASA-1413189/news/Kongsberg-Gruppen-CERTIFIED-AS-FIRST-GLOBAL-F-16-MRO-DEPOT-Kongsberg-Aviation-Maintenance-Service-29498867/).
Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο F-16 στην Ευρώπη και οι ελληνικές παραγγελίες/αγορές έχουν κρατήσει την γραμμή παραγωγής ανοικτή πολλές φορές στο παρελθόν. Πρέπει να το υπενθυμίσουμε αυτό στην Lockheed.
Επίσης πρέπει να είμαστε διορατικοί(παράδειγμα το ευρωπαικό project του UCAV Neuron). Εάν πωλήσουμε τα Block-30 ως αντάλλαγμα θα πρέπει να ζητήσουμε να μπούμε στο πρόγραμμα του F-35 και να αναλάβουμε το υποκατασκευαστικό έργο που έχασαν οι Τουρκικές εταιρείες. Τα ποσά και – κυρίως – η τεχνογνωσία είναι τεράστια.
Να απαιτήσει ο Υπουργός να μην δοθεί οποιοδήποτε μέρισμα και να κατευθυνθεί όλο το πλεόνασμα στην άμυνα.
Deeds not words.
Ευχαριστώ.
Κωνσταντίνος Σάραγκας
Εφ. Υπλ/γός ΠΖ
Tα F-16 BLOCK 30 να μην αναβαθμιστουν και να πουληθούν.Χρειάζεται η αγορά 12 έως 18 F-35 άμεσα και από την αγορά τα 6 να είναι κάθετης προσγείωσης για να επιχειρούν από μικρά νησιά που δεν έχουν μεγάλο αεροδρόμιο.Χρειάζεται η αγορά καινούριων F-16 ή F-15. Μελέτη με την Κύπρο,Αίγυπτο,Ισραήλ,ΗΠΑ για την παράγω γη του F-21 που ήθελε η Ινδια.Θα δημιουργηθουν 5.000 νέες θέσεις εργασίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΥΠΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F – 16
Τι μπορεί να κάνει στην πράξη σήμερα το ΥΠΕΘΑ και η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο της σχετικής Τροπολογίας της σύμβασης αναβάθμισης των Αεροσκαφών F – 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, που επίκειται η προώθησή της στην αρμόδια επιτροπή της ΒτΕ, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του κ. ΥΕΘΑ, έτσι ώστε να μη χαθεί η σημαντική αυτή ευκαιρία για τη Χώρα μας ?
Να πιέσει και να πείσει τόσο την Αμερικάνικη Κυβέρνηση ως σύμμαχο Χώρα, με μείζονα γεωπολιτικά και Στρατηγικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου όσο και την ανάδοχο εταιρεία, έτσι ώστε να εντάξουν με προτεραιότητα στα κύρια αντικείμενα της υπόψη Τροπολογίας, την ανάθεση στην ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και στις υπόλοιπες Αμυντικές Βιομηχανίες της Χώρας μας, όχι μόνο την εφαρμογή της τροποποίησης του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F 16, αλλά και την εξασφάλιση όλων των απαιτήσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης ( Follow On Support ), με συμμετοχή τους και στη συμπαραγωγή των συστημάτων, διασφαλίζοντας μέσα από τη σύμβαση όλες τις απαιτήσεις εφοδιαστικής υποστήριξης αλλά και της απαιτουμένης Βιβλιογραφίας και πληροφορίες ( security of supply and Information ), για όλα τα κρίσιμα συστήματα του αεροσκάφους, τόσο από λειτουργικής όσο και από επιχειρησιακής σκοπιάς (π.χ. AESA Radar, Mission Computer, Center Pedestal Display, and Navigation and Electronic equipment upgrades, κ.λ.π ), όπως αυτά έχουν προσδιορισθεί ως βιομηχανικό αντικείμενο από την Πολεμική Αεροπορία και τη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης – ΔΑΥ , ως καθ’ ύλη αρμόδιος φορέας της ΠΑ.
Για να γίνω ποιο σαφής, θα πρέπει να διασφαλισθούν, και να συμπεριληφθούν ως συμβατικό αντικείμενο στην επικείμενη Τροπολογία κατ’ ελάχιστο τα ακόλουθα :
α. Η πλήρης διαμόρφωση ( Family Tree ) όλων των συστημάτων ( LRU’s – SRU’s ) τροποποίησης μέχρι του χαμηλότερου επισκευασίμου ( Down to the lowest repairable unit ), με όλα τα στοιχεία Reliability, Availability, Maintainability, Testability καθώς και στατιστικών στοιχείων MTBF με το concept υποστήριξής τους, για το καθένα από αυτά.
β. Εκπόνηση Τεχνικο-οικονομικής μελέτης, συνεκτιμώντας τα ανωτέρω στοιχεία, σε συνεργασία ΠΑ – ΓΔΑΕΕ – Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας, κατασκευάστριας εταιρείας και Αμερικανικών Κυβερνητικών Αρχών, καθορισμού όλων των επισκευασίμων όλων των επιπέδων ( LRU’s – SRU’s ) των συστημάτων αναβάθμισης, για τα οποία θα κριθεί ότι είναι οικονομικά συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη, η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής δυνατότητας στην Χώρα, για υποστήριξη των συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους.
γ. Η απόκτηση του πλήρους σχεδιαστικού-κατασκευαστικού φακέλου, που θα μας δώσει πλήρη δυνατότητα υποστήριξης καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των συστημάτων αναβάθμισης, για όσα συστήματα κριθεί ότι είναι οικονομικά συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη, η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής δυνατότητας στην Χώρα, αφού επιτρέπει την κάθε είδους παρέμβαση – τροποποίηση ώστε να αντιμετωπιστούν θέματα obsolescence, επιχειρησιακών βελτιώσεων κλπ., εξασφαλίζοντας ωστόσο την μέγιστη οικονομία & ασφάλεια εν συνεχεία υποστήριξης.
δ. Η απαιτούμενη Τεχνική Βιβλιογραφία ( Documentation ) και πληροφορίες, για όσα από τα συστήματα τροποποίησης δεν επιτευχθεί η απόκτηση του κατασκευαστικού φακέλου ως ανωτέρω, για ανάπτυξη του απαιτουμένου λογισμικού ελέγχου ( TPS’s – ITA’s ) για όσα από τα LRU’s – SRU’s αποφασισθεί η απόκτηση – ανάπτυξη δυνατότητας εργοστασιακού στη Χώρα μέχρις επιπέδου Common Parts. Τονίζεται το επίπεδο του Common Part ώστε να εξαλειφτούν οι περιπτώσεις «black boxes», οι οποίες οδηγούν σε εξάρτηση από τον ΟΕΜ (sole source), επηρεάζοντας την ασφάλεια εφοδιασμού. Στην ίδια περίπτωση εμπίπτει και το ενσωματωμένο λογισμικό (firmware). Εφόσον δεν διατίθεται ανοιχτό (source code), θα πρέπει τουλάχιστον να εξασφαλίζεται η δυνατότητα φόρτωσης του κώδικα στο υλισμικό (hardware, συνήθως FPGAs). Η συγκεκριμένη λύση δεν δίνει πλήρη δυνατότητα τροποποιήσεων, όμως εξασφαλίζει φτηνή υποστήριξη σε βάθος χρόνου και ασφάλεια εφοδιασμού σε ικανοποιητικό βαθμό.
ε. Ο ακριβής καθορισμός των Εταιρειών της Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας και των συστημάτων που θα ανατεθεί σε κάθε μια από αυτές, με συμβατική δέσμευση των Αμερικανικών Αρχών και της κατασκευάστριας εταιρείας, που θα εμπλακούν τόσο στην παραγωγή των συστημάτων όσο και στην απόκτηση και ανάπτυξη της υποδομής για την Εν Συνεχεία Υποστήριξή τους στη χώρα για όλο το όριο ζωής τους, σύμφωνα με συγκεκριμένες προβλέψεις της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής, που θα καθορισθεί σε συνεργασία ( Πολεμικής Αεροπορίας – ΓΔΑΕΕ – Φορέων / Εταιρειών της Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας ).
στ. Δέσμευση εκ μέρους της Αμερικάνικης Κυβέρνησης και της κατασκευάστριας εταιρείας των αεροσκαφών F – 16 Lockheed ότι ΔΕΝ θα υπάρξει καμία δέσμευση από μέρους τους, όλων των κατασκευαστών ( ΟΕΜ’s ) όλων των συστημάτων της αναβάθμισης, για παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας και υλικών (common parts), ιδιαίτερα των κρίσιμων από αυτά, απαιτηθούν από την ΠΑ – ΓΔΑΕΕ – Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας, για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη των συστημάτων, για όλο το όριο ζωής τους.
Για να ΜΗ θεωρηθεί ότι για την απόκτηση όλων των ανωτέρω γεννάται κάποιο απαγορευτικό κόστος για τη Χώρα, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι με βάση της προβλέψεις και τις αρχές λειτουργίας FMS, αν σε κάποιο χρήστη – Χώρα FMS έχει ήδη χορηγηθεί η αντίστοιχη Βιβλιογραφία, τότε οποιοσδήποτε άλλος χρήστης μπορεί να την αποκτήσει, με ΜΟΝΟ ΚΟΣΤΟΣ το κόστος ανατύπωσής τους. Στην προκειμένη περίπτωση γνωρίζουμε ότι προηγήθηκε τουλάχιστο η Τουρκία σε ανάλογη αναβάθμιση των αεροσκαφών της F – 16, επιπέδου CCIP, με επιπλέον σημαντικό σύστημα για την ΠΑ το RADAR AESA. Επομένως το κόστος απόκτησης της ως άνω Βιβλιογραφίας εκτιμάται σχετικά μικρό και εναπόκειται μόνο στη βούληση του ΥΠΕΘΑ να την απαιτήσει για να την αποκτήσει.
Μετά τιμής
Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος
Επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου ΓΕΑ
Για το θέμα έστειλα σχετικό E mail με επιστολή μου στις 10 Νοεμβρίου στον κ. ΥΕΘΑ, την οποία και παραθέτω :
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F – 16 ΩΣ ΠΡΩΤΙΣΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΤΗΣ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
είμαι ο Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος, Επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και με το παρόν E mail μου σας επισυνάπτω σχετική μου εργασία με θέμα :
«Η Επιβίωση της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας», που περιλαμβάνει και σχετική Πρόταση Συμμετοχής της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας στην Εξασφάλιση Απαιτήσεων Υποστήριξης των υπό Αναβάθμιση Αεροσκαφών F 16 ως πρώτιστη ενέργεια επιβίωσής της, με εισήγηση για ενσωμάτωση της στην Τροπολογία της σύμβασης Αναβάθμισης των Αεροσκαφών F – 16, που επίκειται η παρουσίαση της στην αρμόδια επιτροπή της ΒτΕ.
Μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας ως Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είχατε διατυπώσει, με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης στη ΒτΕ, την πολιτική βούληση για την ουσιαστική συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας σε προγράμματα οπλικών συστημάτων, στο πλαίσιο της Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών των οπλικών συστημάτων των Ενόπλων μας Δυνάμεων.
Οι στόχοι της συγκεκριμένης προσέγγισης είναι προφανείς και αξιέπαινοι όπως, κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών και ενίσχυση των βιομηχανικών υποδομών υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων, ανασυγκρότηση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, εξασφαλίζοντας πολλαπλά οφέλη τόσο για την Εθνική Άμυνα, όσο και για την Οικονομία και Απασχόληση της χώρας.
Επιπλέον είχα τη χαρά να συμμετάσχω στην εορταστική εκδήλωση της Πολεμικής μας Αεροπορίας και να ακούσω σχετική δήλωσή σας, όπως αυτολεξεί παραθέτω :
“…σε λίγες μέρες από τώρα, ευελπιστώ μέχρι το τέλους του μήνα, το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους, να φέρουμε προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων τις συμβάσεις για την αναβάθμιση των F-16, την αναβίωση της ΕΑΒ και εν συνεχεία την υποστήριξη των Mirage 2000 και 2005, τότε θα μπορέσω και εγώ να πω ότι κάναμε και εμείς κάτι από το καθήκον μας για να έχουμε την Πολεμική μας Αεροπορία στο επίπεδο που πρέπει να είναι”.
Παρουσιάζεται λοιπόν η χρυσή ευκαιρία κ. ΥΕΘΑ με την διακηρυχθείσα πολιτική βούληση του ΥΠΕΘΑ να αξιοποιηθεί επιτέλους θετικά για τη χώρα μας το διαθέσιμο νομικό πλαίσιο με την Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική, έτσι ώστε με την κατάλληλη προετοιμασία της Ελληνικής πλευράς, να αναβαθμισθεί ουσιαστικά το περιεχόμενο της σχετικής Τροπολογίας της σύμβασης, που αφορά στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F – 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Έχετε τη χρυσή ευκαιρία κ. Υπουργέ να κάνετε πράξη την πολιτική σας βούληση για την ουσιαστική συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας σε προγράμματα οπλικών συστημάτων, στο πλαίσιο της Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών των οπλικών συστημάτων των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Ήρθε η στιγμή κ. Υπουργέ να κάνετε πράξη όλα όσα, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, πολύ ορθά παρουσιάσατε στην Επιτροπή της ΒτΕ τον Ιανουάριο του 2019 και πετύχατε την απόσυρση της υπόψη Τροπολογίας.
Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο της Τροπολογίας ως είχε κατατεθεί τον περασμένο Ιανουάριο στη ΒτΕ και ιδιαίτερα από τον κατάλογο παροχών, που εμπεριείχε ως «προσφορά» της Αναδόχου εταιρείας, φαίνεται πως ΔΕΝ είχε τεθεί στο ελάχιστο υπόψη των καθ’ ύλη αρμοδίων φορέων της ΠΑ προκειμένου να διαμορφωθεί ως περιεχόμενο με τα αναγκαία για την ΠΑ επί μέρους τεχνικά και επιχειρησιακά υποπρογράμματα, έτσι ώστε να διασφαλισθεί η επιχειρησιακή υποστήριξη και συντήρηση των Αεροσκαφών για όλο το όριο ζωής τους από την εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία.
Κατόπιν τούτου επιτρέψτε μου κ. Υπουργέ να συμβάλω με την υπόψη εργασία μου και ειδικότερα με την πρότασή μου για τα F 16, στην προσπάθεια σας για υλοποίηση της εκπεφρασμένης σας βούλησης, έτσι ώστε η υπόψη Τροπολογία πριν την κατάθεσή της στη ΒτΕ, να βελτιωθεί στο σύνολό της, προκειμένου να ληφθεί η κάλλιστη δυνατή απόφαση για τη Χώρα μας, όχι μόνο για την αναβάθμιση αλλά και για την διασφάλιση της Επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των Αεροσκαφών F – 16, στα προβλεπόμενα από τα επιχειρησιακά σχέδια επίπεδα.
ΔΕΝ πρέπει να χαθεί η σημαντική αυτή ευκαιρία για τη Χώρα μας, για την Αμυντική της Βιομηχανία και για τις Ένοπλες Δυνάμεις της. Απαιτήστε από την Αμερικάνικη Κυβέρνηση ως σύμμαχο μας Χώρα, με μείζονα γεωπολιτικά και Στρατηγικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και την ανάδοχο εταιρεία, να αποδεχθούν τα αυτονόητα. Εντάξετε στα αντικείμενα της υπόψη τροποποίησης ως μείζον αντικείμενο, την ανάθεση στην ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και στις υπόλοιπες Αμυντικές Βιομηχανίες της Χώρας μας, όχι μόνο την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F 16, αλλά και την εξασφάλιση όλων των απαιτήσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης ( Follow On Support ), με συμμετοχή τους και στην συμπαραγωγή των συστημάτων, διασφαλίζοντας όλες τις απαιτήσεις τεχνικο-εφοδιαστικής υποστήριξης αλλά και της απαιτουμένης Βιβλιογραφίας και πληροφορίες ( security of supply and Information ), για όλα τα κρίσιμα συστήματα του αεροσκάφους, τόσο από λειτουργικής όσο και από επιχειρησιακής σκοπιάς, όπως αυτά έχουν προσδιορισθεί από την Πολεμική Αεροπορία και τη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης – ΔΑΥ , ως καθ’ ύλη αρμόδιοι φορείς της ΠΑ.
Είναι εμφανές κ. Υπουργέ ότι αν διασφαλισθεί από το ΥΠΕΘΑ, μέσα από την επικείμενη τροπολογία της σύμβασης Αναβάθμισης των Αεροσκαφών F 16, η συνεργασία και συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, σύμφωνα με της Εθνική Βιομηχανική Στρατηγική, στο μέγιστο βαθμό τόσο στην υλοποίηση των προγραμμάτων όσο και στην παραγωγή των συστημάτων αναβάθμισης και στην εξασφάλιση της υποστήριξής τους στη Χώρα ( Security of Supply and Information ), για όλο το όριο ζωής τους, να είστε βέβαιος ότι θα εξασφαλίσετε για τα F 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας :
• Μειωμένο κόστος κύκλου ζωής των συστημάτων
• Αυξημένη Ασφάλεια Εφοδιασμού
• Αυξημένη επιχειρησιακή αυτονομία σε περιόδους κρίσεων.
Επιπλέον με την ως άνω συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, θα επιτευχθούν μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα οφέλη :
• Εκμετάλλευση των άμεσα διαθέσιμων στην Ελλάδα δυνατοτήτων παραγωγής, συμπαραγωγής και υποστήριξης καθώς και επέκταση στους νέους τεχνολογικούς τομείς, συμβάλλοντας σημαντικά και άμεσα στην επιβίωση της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας.
• Εστίαση των ανωτέρω υποδομών στις ανάγκες της μελλοντικής υποστήριξης των οπλικών συστημάτων των ΕΔ, πράγμα το οποίο επιτρέπει σημαντικά ταχύτερους χρόνους ανταπόκρισης στην υποστήριξη (επισκευές, συντηρήσεις, επισκέψεις on-site) των νέων υποσυστημάτων, συμβάλλοντας στην αύξηση της διαθεσιμότητας των.
• Μειωμένο κόστος υπηρεσιών υποστήριξης από την εγχώρια βιομηχανία λόγω εκμετάλλευσης υποδομών, μειωμένων μεταφορικών, χαμηλότερο εργατικό κόστος, κλπ. , το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στην μείωση του συνολικού κόστους του κύκλου ζωής των συστημάτων (Life Cycle Cost).
• Δυνατότητα εγχώριας υποστήριξης σε ενδεχόμενες μελλοντικές αναβαθμίσεις / τροποποιήσεις των συστημάτων, κάνοντας χρήση των υπαρχόντων υποδομών.
• Εξασφαλισμένη υποστήριξη κατά την περίοδο Κρίσεων καθώς και διασφάλιση υψηλότερου δυνατού επιπέδου ασφαλείας στη διαχείριση πληροφοριών που απαιτούνται για την υποστήριξη των Α/Φ.
Θέλω να πιστεύω κ. ΥΕΘΑ ότι ΔΕΝ θα παρερμηνευθεί η παρούσα επιστολή μου ως παρέμβαση στο σημαντικότατο έργο σας και ως αυτοπροβολή από μέρους μου, αλλά θα γίνει αποδεκτή η πρότασή μου ως εργαλείο, που θα βοηθήσει επικουρικά τους καθ’ ύλη αρμόδιους φορείς, έτσι ώστε να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της αξιοποίησης της ευκαιρίας, που παρουσιάζεται με την υπόψη εκκρεμή Τροπολογία της σύμβασης αναβάθμισης των Αεροσκαφών F – 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Σας ευχαριστώ πολύ κ. Υπουργέ για το χρόνο σας και ευελπιστώ για την κατανόηση από μέρους σας των ανιδιοτελών μου προθέσεων, θέτοντας τον εαυτό μου στη διάθεσή σας, για ότι επιπλέον απαιτηθεί από μέρους μου, στο πλαίσιο αξιοποίησης της υπόψη εργασίας – πρότασης.
Μετά τιμής
Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος
Επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου ΓΕΑ