1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Δικαιοσύνης συστήνεται επιτροπή για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων [ν. 2304/1995, (Α΄ 83)]. Ο αριθμός των μελών της ανωτέρω Επιτροπής δεν δύναται να υπερβαίνει τα εννέα (9).
2. Στην επιτροπή της παρ. 1 μετέχουν, άνευ οποιασδήποτε μορφής αποζημίωσης, δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί, μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Νομικών Σχολών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και δικηγόροι με εμπειρία και εξειδίκευση σε ζητήματα ποινικής δικονομίας. Ως προς τη συμμετοχή των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών σε αυτή, εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 48 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 4938/2022, Α΄ 109).
Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΆρθρο 77 Σύσταση επιτροπής για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων
Άρθρο 77 Σύσταση επιτροπής για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων
- 36 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 94 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ, ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ (ΕΛΠΣΞ) Άρθρο 3 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Στρατού Ξηράς
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός του ΕΛΠΣΞ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΣΞ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πόροι του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Κεφάλαιο του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΣΞ
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΕΛΠΠΑ) Άρθρο 9 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Πολεμικής Αεροπορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Σκοπός του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑΆρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12 Πόροι του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑΆρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΠΑ
- 81 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) Άρθρο 15 Επέκταση δικαιούχων νοσηλείας στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 2 α.ν. 1137/1946
- 141 ΣχόλιαΆρθρο 16 Πόροι του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 10 α.ν. 1137/1946
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αντίτιμο για παρεχόμενες υπηρεσίες του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 14 α.ν. 1137/1946
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 18 Μισθολογική αποκατάσταση κατηγοριών πολιτικών υπαλλήλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ημέρες εκτός έδρας προσωπικού κατηγορίας ΔΕ Τεχνικών Οπλικών Συστημάτων και Πυρομαχικών, Ναρκαλιευτών, Ειδικών EOD – C/IED– Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4336/2015
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 Στρατιωτικές Λέσχες Στρατού Ξηράς– Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4361/2016
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κατάργηση συνδρομής εν αποστρατεία στρατιωτικών υπέρ Στρατιωτικών Λεσχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 Παροχή υπηρεσιών υγείας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στα μέλη των οικογενειών τους από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
- 29 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 23 Λήξη πρώτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 24 ν.δ. 1400/1973
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 24 Λήξη δεύτερης ή τρίτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαγραφή αποστρατευόμενων – Τροποποίηση άρθρου 36 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ανακαλούμενοι στην ενέργεια αξιωματικοί για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 66 ν.δ. 1400/1973
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ, ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ, ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ Άρθρο 27 Αναγνώριση χρόνου μετοχικής σχέσης των εθελοντών μακράς θητείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Βοήθημα λόγω θανάτου εν αποστρατεία μετόχων του ΜΤΝ – Αντικατάσταση άρθρου 79 π.δ. 21/31.10.1932
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 29 Καθορισμός μεριδίων μερισματούχων – Προσθήκη άρθρου 23Α στο π.δ. της 10ης Μαΐου/20ής Ιουλίου 1926
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 30 Αναπροσαρμογή μεριδίων μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1106/1980
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 31 Καταβολή έκτακτου μερίσματος στους μερισματούχους Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 1 α.ν. 559 της 24/27 Μαρτίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961
- 507 ΣχόλιαΆρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενου ποσού στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού λόγω τέλεσης γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Διάθεση πόρων από κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού για τα νοσοκομεία του Πολεμικού Ναυτικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 Εκπόνηση αναλογιστικών μελετών από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν.δ. 2554/1953
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 42 Επανακαθορισμός επιτοκίου προκαταβολών έναντι εφάπαξ βοηθήματος – Τροποποίηση άρθρου 18 ν.δ. 398/1974
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 43 Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού – Προσθήκη άρθρου 36Α στο ν.δ. 721/1970
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 Τρόπος και διαδικασία αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4407/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αξιοποίηση ακινήτων από φορείς του δημόσιου τομέα, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και αθλητικά σωματεία – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4407/2016
- 896 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Άρθρο 47 Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989
- 108 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ένταξη αξιωματικών σε ειδικότητα του υγειονομικού σώματος – Αντικατάσταση άρθρου 26 ν. 1911/1990
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ζητήματα μεταθέσεων στελεχών – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 5 του ν. 3883/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 Προαγωγές ανώτατων αξιωματικών – Τροποποίηση άρθρου 26 ν. 3883/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Κρίσεις αξιωματικών που τίθενται Εκτός Οργανικών Θέσεων – Τροποποίηση άρθρου 34 ν. 3883/2010
- 3.986 ΣχόλιαΆρθρο 53 Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4494/2017
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ρύθμιση θεμάτων αξιωματικών – διακεκριμένων αθλητών του Στρατού Ξηράς
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 55 Μεταφορά στρατευσίμων από έναν κλάδο σε άλλο – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3421/2005
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Απαλλαγή από την υποχρέωση στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης – Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 1 άρθρου 13 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Σύνθεση επιτροπής διαπρεπόντων επιστημόνων – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 Κλήση στρατευσίμων για κατάταξη με χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Εγγραφή στις μηχανογραφικές εφαρμογές εφεδρείας – Αντικατάσταση παρ. 6 και 7 άρθρου 49 ν. 3421/2005
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σύνθεση επιτροπής εξέτασης αιτημάτων αντιρρησιών συνείδησης – Τροποποίηση άρθρου 62 ν. 3421/2005
- 22 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ Άρθρο 63 Σκοπός – Οργάνωση – Αποστολή Εθνοφυλακής
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 64 Στελέχωση Εθνοφυλακής – Εκπαίδευση προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65 Εθνοφύλακες ως στρατιωτικοί σε ενέργεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθήκοντα, υποχρεώσεις και ευθύνη Εθνοφυλάκων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιώματα Εθνοφυλάκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 Κυρώσεις – Διαδικασία επιβολής κυρώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Πολιτικό προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων ΠροσωπικούΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
- 240 ΣχόλιαΆρθρο 71 Θέματα συνδικαλισμού Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 30Γ ν. 1264/1982
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΑΝ – Τροποποίηση άρθρου 2 ν.δ. 1032/1971
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74 Ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης ωρομίσθιου διδακτικού προσωπικού στις Σχολές και τα Κέντρα Εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 75 Στελέχωση θέσεων Πολεμικού Μουσείου – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν.δ. 132/1969
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 Μετονομασία Σχολών Πολέμου Πολεμικού Ναυτικού και Πολεμικής Αεροπορίας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν. 4609/2019
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 77 Σύσταση επιτροπής για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 78 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 79 Μεταβατικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Καταργούμενες διατάξεις
- 4.396 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 81 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Δεκεμβρίου 2022, 21:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Δεκεμβρίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 11245 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Αυτή η απλή διάταξη για τη σύσταση μίας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής θα μπορούσε εύκολα να έχει τεθεί σε ένα οποιοδήποτε νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας ή άλλου Υπουργείου, εδώ και τρία έτη που αναμένεται η συμμορφωση του κοινού νομοθέτη με τις επιταγές του αρθ. 96 παρ. 5 του Συνταγματος και ενώ έχουν γίνει ήδη τρεις σχετικές ερωτήσεις στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Τωρα, έστω και καθυστερημένα, για να μην επιφέρει η σύσταση της εν λόγω επιτροπής περισσότερη χρονοτριβή και καθυστέρηση, εφόσον υπάρχει γνήσια και ειλικρινής πολιτική βούληση και διακομματική συναίνεση για την επίλυση των θεσμικών προβλημάτων της στρατιωτικής δικαιοσύνης, πρέπει να προβλέπεται ευέλικτη επιτροπή ολιγομελούς συνθέσεως και να τεθεί απώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των εργασιών της.
Συμφωνώ απόλυτα με τις εύστοχες αντιρρήσεις της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Στρατιωτικής Δικαιοσύνης. Ελλείπει η μνεία στο άρθρο 96 παρ.5 Σ, αναγκαία η συμπερίληψη του ΣΠΚ στο αντικείμενο της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, καθόσον μία ετεροχρονισμένη εναρμόνιση των οικείων διατάξεων του ΣΠΚ καθυστερεί έτι περισσότερο την υλοποίηση της προβλεπόμενης στο άρθρο 96 παρ.5 Σ συνταγματικής επιταγής που παράλληλα συνάδει με το υπερνομοθετικής ισχύος δικαίωμα δίκαιης δίκης άρθρου 6 ΕΣΔΑ που επιβάλλει κάθε πρόσωπο να δικάζεται από ανεξάρτητο και αμερόληπτο δικαστήριο
Συμφωνώ απόλυτα με τις εύστοχες αντιρρήσεις της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Στρατιωτικής Δικαιοσύνης. Ελλείπει η μνεία στο άρθρο 96 παρ.5 Σ, αναγκαία η συμπερίληψη του ΣΠΚ στο αντικείμενο της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, καθόσον μία ετεροχρονισμένη εναρμόνιση των οικείων διατάξεων του ΣΠΚ καθυστερεί έτι περισσότερο την υλοποίηση της προβλεπόμενης στο άρθρο 96 παρ.5 Σ συνταγματικής επιταγής που παράλληλα συνάδει με το υπερνομοθετικής ισχύος δικαίωμα δίκαιης δίκης άρθρου 6 ΕΣΔΑ που επιβάλλει κάθε πρόσωπο να δικάζεται από ανεξάρτητο και αμερόληπτο δικαστήριο
η αρχικη συζητηση πρεπει να αφορα στην καταργηση της στεατιωτικης ιδιοτητας, εαν καταργηθει αυτη ολα θα παρουν τη σειρα τους. θεωρω οτι κατα πλειοψηφια θα επρεπε να συμμετεχουν δικαστες της στρατιωτικης δικαιοσυνης.
Προσυπογράφω κι εγώ με τη σειρά μου το εύστοχο σχόλιο του συναδέλφου Αχιλλέα Μπαλατσού.
Προσυπογράφω το σχόλιο της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Στρατιωτικής Δικαιοσύνης με την εξής προσθήκη: Δεν γίνεται καμία αναφορά στο σώμα της διάταξης (και είναι άγνωστο αν υπάρχει στην σχετική αιτιολογική έκθεση) του άρθρου 96 παρ.5 του Συντάγματος, γεγονός απαραίτητο προκειμένου να οριοθετηθεί το αντικείμενο της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής και να προκύψει ένας Κώδικας αντίστοιχος του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (Ν.4938/22).
«Σχολιάζοντας το περιεχόμενο του υπόψη άρθρου, η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών Στρατιωτικής Δικαιοσύνης σημειώνει τα ακόλουθα:
Α) Η πρόβλεψη για τόσο μεγάλο αριθμό μελών της σχετικής επιτροπής δημιουργεί εύλογους προβληματισμούς για τη λειτουργικότητά της: Όσο λιγότερα θα είναι τα μέλη της, τόσο ταχύτερα και αποτελεσματικότερα θα δύναται η επιτροπή να ολοκληρώσει τις εργασίες της. Σημειώνεται ότι η αντίστοιχη επιτροπή, που συνέταξε τον υπό αναμόρφωση Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (ν. 2304/95) ήταν επταμελής. Περαιτέρω, η μη πρόβλεψη στο επίμαχο άρθρο απώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των εργασιών της επιτροπής, ελέγχεται ως λίαν προβληματική, δεδομένου ότι μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει μια «δικαιολογία» της πολιτείας για καθυστέρηση επί μακρόν της, ήδη χρονίζουσας, παράλειψης της τελευταίας να εκδώσει τον εκτελεστικό του Αναθεωρημένου άρθρου 96 παρ. 5 του Συντάγματος νόμου. Κρίνουμε ως απαραίτητη την προσθήκη τέτοιου χρονικού ορίου στο νόμο και όχι τη ρύθμιση του εν λόγω ζητήματος μεταγενέστερα με σχετικές ΚΥΑ. Άλλωστε, το αντικείμενο των εργασιών της έχει εν πολλοίς οριοθετηθεί από την ίδια τη συνταγματική διάταξη του άρθρου 96 παρ. 5 του Συντάγματος, ενώ η πρόσφατη ψήφιση του αναθεωρημένου Κώδικα Οργάνωσης Δικαστηρίων (ν. 4938/22) δημιουργεί μια πρόσφορη δεξαμενή διατάξεων, τόσο για ευθεία εφαρμογή, όσο και για παρεμφερείς ρυθμίσεις. Αναφορικά με την έκδοση της απαραίτητης ΚΥΑ σημειώνουμε ότι, ενόψει της ανεκπλήρωτης επί 3 και πλέον έτη συνταγματικής επιταγής, η έκδοσή της πρέπει να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ.
Β) Το άρθρο αναφέρεται μόνον σε αναμόρφωση εν γένει διατάξεων του ν. 2304/1995, αφήνοντας εκτός του ρυθμιστικού πλαισίου του έργου της επιτροπής συγκεκριμένο πλέγμα διατάξεων του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (και δη ορισμένων εκ των δικονομικών διατάξεων, όπως για παράδειγμα ρυθμίσεων των άρθρων 178, 179, 180 αυτού αναφορικά με τις συνθέσεις των στρατιωτικών δικαστηρίων και την αποσύνδεση του βαθμού του Προέδρου από τον βαθμό του κατηγορουμένου), οι οποίες συνδέονται άρρηκτα με τον υπό αναμόρφωση ΚΔΣΕΔ, που χωρίς την ταυτόχρονη τροποποίηση ή/και κατάργησή τους θα καθίστανται αυτομάτως αντισυνταγματικές, ως αντιβαίνουσες στο Αναθεωρημένο άρθρο 96 παρ. 5 του Συντάγματος και σε όσα άρθρα αυτό παραπέμπει. Επομένως, είναι αδιανόητο να μείνει εκτός βεληνεκούς ενασχόλησης της υπό σύσταση επιτροπής ο ΣΠΚ. Επισημαίνεται ότι επειδή ακριβώς δεν πρόκειται για διαμόρφωση νέου Κώδικα (ήτοι νέου ΣΠΚ), δηλ. για εκτεταμένη και εκ βάθρων αναμόρφωσή του, αλλά για τροποποίηση ή/και κατάργηση ορισμένων μόνον εκ των διατάξεών του, δεν είναι αναγκαίο να τηρηθεί η προβλεπόμενη εκ του άρθρου 76 παρ. 6 του Συντάγματος προβλεπόμενη διαδικασία. Συνακόλουθα, είναι εφικτή και συνάμα αναγκαία η συμπερίληψη στο υπόψη άρθρο ρητώς ως έργο της επιτροπής και η ενασχόλησή της με τον ΣΠΚ.
Γ) Η πρόβλεψη για συμμετοχή σ’ αυτή δικηγόρων με εξειδίκευση σε θέματα ποινικής δικονομίας μοιάζει ακατανόητη, καθώς η σύνδεση της απαιτούμενης ειδίκευσης με το αντικείμενο/πεδίο εργασιών της επιτροπής δεν είναι ευχερώς ορατή. Επιπλέον, δεν υφίσταται ιδιότητα δικηγόρου «με ειδίκευση σε θέματα ποινικής δικονομίας». Το μόνο που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς εν προκειμένω είναι η σύμπτωση δικηγορικής και πανεπιστημιακής ιδιότητας στο αυτό πρόσωπο/μέλος, οπότε θα έπρεπε ο νόμος να μιλάει για συμμετοχή μέλους/μελών εκ του Διδακτικού Προσωπικού του Τομέα Ποινικών Δικονομικών Επιστημών εκλεγμένου/ων και υπηρετούντος/ντων σε κάποια εκ των τριών Νομικών Σχολών της χώρας, πρόβλεψη όμως που ήδη υπάρχει στην παρ. 2 του σχετικού άρθρου. Και πάλι όμως τονίζεται ότι το αντικείμενο ενασχόλησης της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής δεν είναι αμιγώς ποινικοδικονομικό.
Δ) Η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων, διαφυλάττοντας το κύρος των μελών της και κατ’ επέκταση της ίδιας της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης, αναπόσπαστο και ζωτικό στοιχείο της οποίας συνιστούν τα μέλη της, όχι απλά προκρίνει ως απαραίτητη, αλλά αιτείται μετ’ επιτάσεως τη συμμετοχή ενός μέλους της στην υπό σύσταση επιτροπή, η οποία θα διαμορφώσει επιτέλους το περιεχόμενο του προβλεπόμενου από το άρθρο 96 παρ. 5 του Συντάγματος εκτελεστικού νόμου, ώστε οι αλλαγές που θα προκύψουν να έχουν ως βάση (και) τη δικαστηριακή/υπηρεσιακή εμπειρία των ίδιων των Στρατιωτικών Δικαστών. Δεν είναι νοητό να διαμορφώνονται τα θεσμικά κείμενα που θα αφορούν στη λειτουργία της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης για εμάς χωρίς (και) εμάς. Αυτονόητο θεωρούμε ότι, πάντως, θα πρέπει να περιλαμβάνεται στην υπό σύσταση επιτροπή και έτερος Δικαστικός Λειτουργός της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης, ανεξαρτήτως από το εάν αυτός είναι μέλος της Ενώσεώς μας ή όχι. Η παρούσα ρύθμιση ως προς τη συμμετοχή Δικαστών στην επιτροπή, δια της ρητής παραπομπής της στον Κώδικα Οργάνωσης Δικαστηρίων (ν. 4938/22), δημιουργεί την αίσθηση ότι ερμηνευτικά (εξ αντιδιαστολής) αποκλείει σ’ αυτήν τη συμμετοχή Δικαστικών Λειτουργών της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης, γεγονός, κατά τα προαναφερόμενα, ανεπίτρεπτο».
Το Διοικητικό Συμβούλιο:
Γεώργιος Δουβλέκας, Στρατιωτικός Δικαστής Α΄, Πρόεδρος
Παναγιώτα Κλειτσάκη, Στρατιωτικός Δικαστής Γ΄, Αντιπρόεδρος
Μαριάνα Κουδελή, Στρατιωτικός Δικαστής Α΄, Γενική Γραμματέας
Βασιλική Δήμου, Στρατιωτικός Δικαστής Β΄, Ταμίας
Γεώργιος Ευθυμίου, Στρατιωτικός Δικαστής Δ΄, Μέλος
Γεώργιος Λέκκας, Αναθεωρητής Γ΄, Μέλος
Γιαννίκος Παπαδημητρίου, Στρατιωτικός Δικαστής Γ΄, Μέλος
Ok