1. H Εθνοφυλακή, ως οργανική ένοπλη δύναμη του Στρατού Ξηράς, συγκροτείται στην περίοδο ειρήνης για την ενίσχυση και υποβοήθηση των Ενόπλων Δυνάμεων στην εκπλήρωση της αποστολής τους σε περίοδο ειρήνης, επιστράτευσης (γενικής ή μερικής) και πολέμου.
2. Η Εθνοφυλακή οργανώνεται σε ενεργές και επιστρατευόμενες Μονάδες, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως ειδικές στρατιωτικές και ονομάζονται Τάγματα Εθνοφυλακής (ΤΕΘ), με την προσθήκη του ονόματος της περιοχής, όπου εδρεύουν. Τα ΤΕΘ δύναται να περιλαμβάνουν Υπομονάδες και Τμήματα Εθνοφυλακής. Για τη συγκρότηση, οργάνωση και υπαγωγή των Μονάδων Εθνοφυλακής, εφαρμόζεται η διαδικασία που ισχύει κάθε φορά για τη συγκρότηση, οργάνωση και υπαγωγή των Μονάδων του ενεργού στρατού.
3. Αποστολή της Εθνοφυλακής είναι η συμβολή στην άμυνα της χώρας, η ενίσχυση και υποβοήθηση του Στρατού Ξηράς στην εκπλήρωση της αποστολής του, όπως αυτή καθορίζεται στο πλαίσιο της διακλαδικής λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων, σε περίοδο ειρήνης, επιστράτευσης (γενικής ή μερικής) και πολέμου.
4. Οι επιμέρους αποστολές της Εθνοφυλακής, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εκπλήρωσή τους, καθορίζονται στον Στρατιωτικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Εθνοφυλακής, στους αντίστοιχους Πίνακες Οργάνωσης και Υλικού, στα σχέδια επιχειρήσεων των κλιμακίων διοίκησης, στα οποία υπάγονται οι Μονάδες Εθνοφυλακής και στις διαταγές του Γενικού Επιτελείου Στρατού.
Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ Άρθρο 63 Σκοπός – Οργάνωση – Αποστολή Εθνοφυλακής
ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ Άρθρο 63 Σκοπός – Οργάνωση – Αποστολή Εθνοφυλακής
- 36 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 94 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ, ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ (ΕΛΠΣΞ) Άρθρο 3 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Στρατού Ξηράς
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός του ΕΛΠΣΞ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΣΞ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πόροι του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Κεφάλαιο του ΕΛΠΣΞ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΣΞ
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΕΛΠΠΑ) Άρθρο 9 Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Πρόνοιας Πολεμικής Αεροπορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Σκοπός του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑΆρθρο 11 Όργανα διοίκησης του ΕΛΠΠΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12 Πόροι του ΕΛΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑΆρθρο 13 Κεφάλαιο του ΕΛΠΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Διοίκηση, διαχείριση, λογιστική παρακολούθηση και εκπροσώπηση του ΕΛΠΠΑ
- 81 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) Άρθρο 15 Επέκταση δικαιούχων νοσηλείας στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 2 α.ν. 1137/1946
- 141 ΣχόλιαΆρθρο 16 Πόροι του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 10 α.ν. 1137/1946
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αντίτιμο για παρεχόμενες υπηρεσίες του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 14 α.ν. 1137/1946
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 18 Μισθολογική αποκατάσταση κατηγοριών πολιτικών υπαλλήλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ημέρες εκτός έδρας προσωπικού κατηγορίας ΔΕ Τεχνικών Οπλικών Συστημάτων και Πυρομαχικών, Ναρκαλιευτών, Ειδικών EOD – C/IED– Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4336/2015
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 Στρατιωτικές Λέσχες Στρατού Ξηράς– Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4361/2016
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κατάργηση συνδρομής εν αποστρατεία στρατιωτικών υπέρ Στρατιωτικών Λεσχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 Παροχή υπηρεσιών υγείας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στα μέλη των οικογενειών τους από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
- 29 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΑΚΡΑΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 23 Λήξη πρώτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 24 ν.δ. 1400/1973
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 24 Λήξη δεύτερης ή τρίτης μακράς αναρρωτικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαγραφή αποστρατευόμενων – Τροποποίηση άρθρου 36 ν.δ. 1400/1973
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ανακαλούμενοι στην ενέργεια αξιωματικοί για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 66 ν.δ. 1400/1973
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ, ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ, ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ Άρθρο 27 Αναγνώριση χρόνου μετοχικής σχέσης των εθελοντών μακράς θητείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Βοήθημα λόγω θανάτου εν αποστρατεία μετόχων του ΜΤΝ – Αντικατάσταση άρθρου 79 π.δ. 21/31.10.1932
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 29 Καθορισμός μεριδίων μερισματούχων – Προσθήκη άρθρου 23Α στο π.δ. της 10ης Μαΐου/20ής Ιουλίου 1926
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 30 Αναπροσαρμογή μεριδίων μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1106/1980
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 31 Καταβολή έκτακτου μερίσματος στους μερισματούχους Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 1 α.ν. 559 της 24/27 Μαρτίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974Άρθρο 32 Παροχές λόγω θανάτου μετόχου Ταμείου Αλληλοβοήθειας- Αντικατάσταση άρθρου 15 ν.δ. 398/1974
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976Άρθρο 33 Δικαιούχοι παροχών λόγω θανάτου μετόχου Ειδικού Λογαριασμού Χρηματικής Αρωγής Οικογενειών Στρατιωτικών (ΕΛΧΑΟΣ) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 354/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961Άρθρο 34 Κατ’ εξαίρεση καταβολή μερίσματος από το ΜΤΣ σε δικαιούχους στρατιωτικής σύνταξης για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 1 ν.δ. 4198/1961
- 507 ΣχόλιαΆρθρο 35 Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενου ποσού στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού λόγω τέλεσης γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 37 Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Τροποποίηση άρθρου 55 π.δ. 21/31.10.1932
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932Άρθρο 38 Κράτηση λόγω εγγραφής γάμου υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού – Προσθήκη άρθρου 55Α στο π.δ. 21/31.10.1932
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Διάθεση πόρων από κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού για τα νοσοκομεία του Πολεμικού Ναυτικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 Εκπόνηση αναλογιστικών μελετών από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση άρθρου 1 ν.δ. 2554/1953
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 42 Επανακαθορισμός επιτοκίου προκαταβολών έναντι εφάπαξ βοηθήματος – Τροποποίηση άρθρου 18 ν.δ. 398/1974
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 43 Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού – Προσθήκη άρθρου 36Α στο ν.δ. 721/1970
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971Άρθρο 44 Κατανομή εισφοράς υπέρ σωματείων και ενώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου – Τροποποίηση άρθρου 33 ν.δ. 1044/1971
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 Τρόπος και διαδικασία αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4407/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αξιοποίηση ακινήτων από φορείς του δημόσιου τομέα, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και αθλητικά σωματεία – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4407/2016
- 896 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Άρθρο 47 Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989
- 108 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ένταξη αξιωματικών σε ειδικότητα του υγειονομικού σώματος – Αντικατάσταση άρθρου 26 ν. 1911/1990
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008Άρθρο 49 Προαγωγή αξιωματικών – ανθυπασπιστών πολεμικής διαθεσιμότητας, νικητών παγκοσμίων στρατιωτικών αγώνων – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3648/2008
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ζητήματα μεταθέσεων στελεχών – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 5 του ν. 3883/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 Προαγωγές ανώτατων αξιωματικών – Τροποποίηση άρθρου 26 ν. 3883/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Κρίσεις αξιωματικών που τίθενται Εκτός Οργανικών Θέσεων – Τροποποίηση άρθρου 34 ν. 3883/2010
- 3.986 ΣχόλιαΆρθρο 53 Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4494/2017
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ρύθμιση θεμάτων αξιωματικών – διακεκριμένων αθλητών του Στρατού Ξηράς
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Άρθρο 55 Μεταφορά στρατευσίμων από έναν κλάδο σε άλλο – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 3421/2005
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Απαλλαγή από την υποχρέωση στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης – Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 1 άρθρου 13 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Σύνθεση επιτροπής διαπρεπόντων επιστημόνων – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005Άρθρο 58 Αναβολή κατάταξης για απόκτηση ναυτικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 3421/2005
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 Κλήση στρατευσίμων για κατάταξη με χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3421/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005Άρθρο 60 Αδυναμία μετακίνησης για κατάταξη στρατευσίμων, εφέδρων και ανυπότακτων, για λόγους υγείας – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 3421/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Εγγραφή στις μηχανογραφικές εφαρμογές εφεδρείας – Αντικατάσταση παρ. 6 και 7 άρθρου 49 ν. 3421/2005
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σύνθεση επιτροπής εξέτασης αιτημάτων αντιρρησιών συνείδησης – Τροποποίηση άρθρου 62 ν. 3421/2005
- 22 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ Άρθρο 63 Σκοπός – Οργάνωση – Αποστολή Εθνοφυλακής
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 64 Στελέχωση Εθνοφυλακής – Εκπαίδευση προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65 Εθνοφύλακες ως στρατιωτικοί σε ενέργεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθήκοντα, υποχρεώσεις και ευθύνη Εθνοφυλάκων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιώματα Εθνοφυλάκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 Κυρώσεις – Διαδικασία επιβολής κυρώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Πολιτικό προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων ΠροσωπικούΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 70 Σύσταση αυτοτελούς Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
- 240 ΣχόλιαΆρθρο 71 Θέματα συνδικαλισμού Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 30Γ ν. 1264/1982
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970Άρθρο 72 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΣΑΣ – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 21 ν.δ. 562/1970
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατανομή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΣΑΝ – Τροποποίηση άρθρου 2 ν.δ. 1032/1971
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74 Ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης ωρομίσθιου διδακτικού προσωπικού στις Σχολές και τα Κέντρα Εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 75 Στελέχωση θέσεων Πολεμικού Μουσείου – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν.δ. 132/1969
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 Μετονομασία Σχολών Πολέμου Πολεμικού Ναυτικού και Πολεμικής Αεροπορίας – Τροποποίηση άρθρου 25 ν. 4609/2019
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 77 Σύσταση επιτροπής για την αντικατάσταση διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 78 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 79 Μεταβατικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Καταργούμενες διατάξεις
- 4.396 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 81 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Δεκεμβρίου 2022, 21:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Δεκεμβρίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 11245 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Η Πολιτική Άμυνα (ΠΑΜ)είναι η οργάνωση, η καθοδήγηση και η κινητοποίηση των Πολιτικών Δυνάμεων των Περιφερειών της Χώρας με σκοπό την προστασία της από κάθε εχθρική προσβολή, και η αντιμετώπιση καταστροφών ειδικά στον Πολιτικό Τομέα. Η ΠΑΜ οργανώνεται με σκοπό την προστασία και οργάνωση του πληθυσμού και τη συνέχιση της λειτουργίας του Κράτους. Η Πολιτική Άμυνα γενικά έχει ως αποστολή, σε περίπτωση πολέμου να προλάβει ή να μειώσει τις απώλειες του πληθυσμού και τις καταστροφές των υλικών αγαθών και επίσης σε περίπτωση πολέμου ή φυσικών καταστροφών και τεχνολογικών ατυχημάτων, να εξυψώσει το ηθικό του Λαού, να τον προετοιμάσει και να τον βοηθήσει, για να αγωνιστεί μαζί με τις Κρατικές Αρχές για το σκοπό αυτό.
Αναλυτικά, Αποστολή της ΠΑΜ είναι:
Η υποστήριξη του έργου των Ενόπλων Δυνάμεων
Η προστασία του Πληθυσμού και των αγαθών από τις κάθε είδους εχθρικές προσβολές
Η Διάσωση, Περίθαλψη και Παροχή κάθε δυνατής βοήθειας στους πληγέντες
Η διατήρηση του Ηθικού του πληθυσμού σε υψηλό επίπεδο
Η αποκατάσταση, κατά το δυνατόν, των ζημιών που τυχόν θα γίνουν
Η Εκπαίδευση – ενημέρωση του αμάχου Πληθυσμού για τους κινδύνους και τους τρόπους αυτοπροστασίας
Η αντιμετώπιση των φυσικών συμφορών, ως και των εκτάκτων γενικώς σοβαρών αναγκών, προκαλουμένων από οποιαδήποτε αιτία, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ή την απειλή δημιουργίας εκτεταμένων απωλειών, ζημιών και καταστροφών ή την παρακώλυση και διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της Χώρας
Μια σύγχρονη Εθνοφυλακή, έχοντας ως κύρια Αποστολή της την ενίσχυση και υποβοήθηση, στην ειρήνη και στον πόλεμο, των Ενόπλων μας Δυνάμεων στην άμυνα της χώρας, επιβάλλεται και οφείλει να έχει επίσης ως Αποστολή της την επιχειρησιακή συμβολή στην Πολιτική ΄Αμυνα της Χώρας.
Συνεπώς εκ των ανωτέρω, προτείνεται να προστεθεί ως συνέχεια στην παρ. 3 του άρθρου 63 (όπως στην παρ. 3β. του άρθρου 1 του ν. 1295/1982):
«Επίσης, η συμβολή στην Πολιτική ΄Αμυνα (ΠΑΜ) της Χώρας με την υποβοήθηση των αρμοδίων Κρατικών Αρχών στην αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών (πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί, και άλλες φυσικές καταστροφές).»
Προτείνεται η παρ. 3 να τροποποιηθεί ως εξής:
3. Αποστολή της Εθνοφυλακής είναι:
α) Η συμβολή στην άμυνα της χώρας, η ενίσχυση και υποβοήθηση του Στρατού Ξηράς στην εκπλήρωση της αποστολής του, όπως αυτή καθορίζεται στο πλαίσιο της διακλαδικής λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων, σε περίοδο ειρήνης, επιστράτευσης (γενικής ή μερικής) και πολέμου.
β) Η συμβολή στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (όπως πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί).
Δικαιολογητικές σκέψεις:
Η υπόψη τροποποίηση εκτιμάται ότι είναι αναγκαία διότι αναφέρει και περιγράφει πληρέστερα την αποστολή της Εθνοφυλακής, ενώ σημειώνει καλύτερα τον ρόλο της για τη βοήθεια της κοινωνίας, με τη συμμετοχή της στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί).
Επιπλέον, τονίζει τη σημαντική προσφορά της Εθνοφυλακής στο κοινωνικό σύνολο και ενδυναμώνει τους δεσμούς με αυτό.
Επισημαίνεται ότι η κλιματική αλλαγή καθιστά τα ακραία φαινόμενα όλο και πιο έντονα και τα εμφανίζει και πιο συχνά, επομένως και η ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) με προσωπικό πιο επιτακτική.
Η σκοπιμότητα της συμβολής της Εθνοφυλακής στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (όπως πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί) βασίζεται στις ανάγκες που προκύπτουν από την εμπειρία και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις φυσικές καταστροφές που συγκλόνισαν την Ελλάδα, την τελευταία 15ετία, όπως των φονικών πυρκαγιών το 2007 στην Πελοπόννησο και το 2018 στο Μάτι, της πλημμύρας το 2017 στη Μάνδρα και τους σεισμούς που έπληξαν την Αθήνα, Θεσσαλονίκη, κ.ά.
Τέλος, η ρητή αναφορά στην Αποστολή της Εθνοφυλακής της συμβολή της στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (όπως πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί), η οποία υπάρχει στον ν. 1295/1982, συνάδει με την αναγκαιότητα συγκρότησης Ταγμάτων Εθνοφυλακής (ΤΕΘ) στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, Ειδικής Σύνθεσης, με τομείς Ιατρικής/Νοσηλευτικής, Μηχανικού, Κυβερνοάμυνας και Προστασίας, με στελέχωση Εθνοφυλάκων, κυρίως από τεχνικές Ειδικότητες και στη συνέχεια η συγκρότηση αντίστοιχων ΤΕΘ στα μεγάλα αστικά κέντρα του εσωτερικού, όπως Λάρισα, Βόλο, Χαλκίδα, Μεσολόγγι, Πάτρα, Καλαμάτα, Κόρινθο, κ.ά., για την ενίσχυση στην ειρήνη του κρατικού μηχανισμού στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, στο πλαίσιο της αποστολής της Εθνοφυλακής, ενώ στην Κυβερνοάμυνα, θα καλύψουν ανάγκες σε αυτή τη μορφή υβριδικού πολέμου. Η συγκρότησή τους είναι στο πλαίσιο της προσφοράς της Εθνοφυλακής και των ΕΔ στην κοινωνία, ενώ θα ενδυναμώσει τους δεσμούς με το κοινωνικό σύνολο. Τονίζεται το μεγάλο ενδιαφέρον από τους Εφέδρους και τους Συνδέσμους τους για τη συγκρότηση ΤΕΘ στο εσωτερικό για να τα στελεχώσουν.
Προτάσεις γενικά για το σχέδιο νόμου και όχι επί συγκεκριμένων άρθρων, στολών και λοιπών ανεδαφικών κειμένων. Ως γνωστόν δεν θα ληφθεί υπόψη τίποτα από τα γραφόμενα του κοινού, αλλά έχουμε την υποχρέωση να συνδράμουμε όσο μπορούμε.
1.
Η Δυνάμεις Εθνοφυλακής και γενικά τα Τάγματα Εθνοφυλακής πρέπει να έχουν πλήρη στελέχωση με ακριβές καθηκοντολόγιο βάση του Π.Ο.Υ. Δεν μπορεί ο στρατός να επεμβαίνει σε όλα και για όλα. Πυρασφάλεια, πλημμύρες, καταστροφές κτλ.
2.
Η στελέχωση των ΤΕ από Εφέδρους Οπλίτες και Εφέδρους Αξιωματικούς πρέπει να γίνεται μετά το 30 έτος και με εθελοντική εγγραφή του ενδιαφερόμενου με την προϋπόθεση ότι δεν ανήκει σε ΑΣ Μονάδας.
3.
Υποχρεωτική παρουσία στις εκπαιδεύσεις έστω μια φορά στις 40 ημέρες, αλλά να τηρείται παρουσιολόγιο για τους τυπικούς που αργότερα θα έχουν ευεργετήματα.
4.
Η εκπαίδευση να είναι ουσιώδης, όχι κάθε Κυριακή πάμε στο ΤΕ για καφέ και στις 12 το μεσημέρι να πάμε σπίτια μας.
5.
Η εκπαίδευση να γίνεται 2 φόρες (Κυριακή) το μήνα (ανά 15 ημέρες) και στο πρόγραμμα εκπαίδευσης Α και Β εξαμήνου των ΤΕ να συμπεριλαμβάνει ένα 2ημέρο σε καταυλισμό και ΤΑΜΣ με ρεαλιστικά αντικείμενα.
6.
Τα μόνιμα στελέχη των ΤΕ και κυρίως οι αξιωματικοί θα πρέπει να έχουν κατάλληλη κατάρτιση και διάθεση να παράγουν έργο, να πάψουν να το βλέπουν ως 2 έτη πριν την αποστρατεία.
7.
Να δοθεί η ευκαιρία στους Εφέδρους Αξιωματικούς των ΤΕ να μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά αλλά και με φυσική παρουσία τα Σχολεία Εφαρμογής του Όπλου τους (Σχολή Πεζικού στη Χαλκίδα κτλ).
8.
Στους οπλίτες μετά την ευδόκιμη παρουσία τους και ύστερά από 7 έτη πραγματικής υπηρεσίας να παρακολουθούν ΛΥΒ και να τους απονέμεται ο βαθμός του Εφέδρου Υποδεκανεά και μετά τα 14 έτος το βαθμό του Εφέδρου Δεκανέα.
9.
Τα Έφεδρα Μέλη των ΤΕ θα πρέπει να καλύπτονται πάντα με ΦΑΠ και τις σχετικές ασφαλιστικές εισφορές προς τον εργοδότη, διότι κάποιες φορές ο σκληρός ιδιωτικός τομέας αποτελεί τροχοπέδη για την φυσική παρουσία στα ΤΕ.
10.
Ίσως να εξετασθεί η δημιουργία ΤΕ στα μεγάλα αστικά κέντρα ώστε σε περίοδο κρίσης να τροφοδοτήσουν με ικανά και εκπαιδευμένα στελέχη τις Μονάδες της Παραμεθορίου.
11.
Συμμετοχή γυναικών στα ΤΕ με εισαγωγικό αρχικό ετήσιο Σχολείο που θα περιλαμβάνει ειδικότητα και βασικές στρατιωτικές γνώσεις.
12.
Βασικό: όσοι Έφεδροι Αξιωματικοί επιθυμούν να πληρώνουν ένα σχετικό αντίτιμο στις Ένοπλες Δυνάμεις και να παρακολουθούν αν είναι ικανοί σωματικά, κάποια σχολεία εκπαίδευσης όπως πχ ΣΧΑΛ κτλ ΠΚΕΕΥΕ στο Κιλκίς κτλ. Η διαρκείς εκπαίδευση προσφέρει και αυτοπεποίθηση αλλά και επίτευξη του στόχου μας, στην προκειμένη περίπτωση την άμυνα της Ελλάδας μας.
13.
Ύστερα από ευδόκιμη και πραγματική υπηρεσία 5 ετών είναι συνετό τα Έφεδρα Μέλη των ΤΕ θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένα ευεργετήματα όπως:
• Δικαίωμα νοσηλείας των μελών ΤΕ και των συγγενών πρώτου βαθμού σε στρατιωτικά νοσοκομεία.
• Δικαίωμα εισόδου σε Στρατιωτικές Λέσχες, Πρατήρια και ΚΑΑΥ.
• Φοροαπαλλαγή 2-5% κατ έτος και βάση του παρουσιολογίου που θα τηρείται.
• Μοριοδότηση τέκνων Έφεδρου προσωπικού ΤΕ για εισαγωγή σε παραγωγικές σχολές Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας.
Γενικότερα να δοθεί έμφαση σε ουσιώδη εκπαίδευση με παράδειγμα τον στρατό του Ισραήλ (IDF) που εκεί εφαρμόζουν πολύ καλές πρακτικές. Τα παραπάνω κίνητρα θα δώσουν το έναυσμα για πλήρη στελέχωση και συμμετοχή γενικότερα των πολιτών στα ΤΕ.
1. Δημιουργία μονάδων σε Αττική και Θεσ/νικη, για αρχή και στην συνέχεια σε άλλα αστικά κέντρα.
2.Να μπορούν όλες οι γυναίκες,εθελοντικά,να συμμετέχουν και όχι μόνο όσες είναι στην εφεδρεία των ΕΔ.
3.Να αξιοποιούνται περισσότερα άτομα από την εφεδρεία άλλων κλάδων και όχι μόνο όταν περισσεύουν θέσεις από τις άλλες κατηγορίες που περιγράφονται στο σχετικό άρθρο.
ΠΡΟΤΑΣΗ:
Τα Άρθρα, 64 παρ.7, 67 παρ.5, 67 παρ.9 αφορούν διατάξεις σχετικά με την ένταξη και συμμετοχή των εφέδρων Αξιωματικών.
Προτείνεται, στο Άρθρο 64, η ρητή αναφορά των εφέδρων Αξιωματικών στις διατάξεις σχετικά με το προσωπικό που στελεχώνει την εθνοφυλακή.
Παράδειγμα διατύπωσης: «Οι έφεδροι Αξιωματικοί εντάσσονται και στελεχώνουν την εθνοφυλακή σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ως Εθνοφύλακες Αξιωματικοί, σύμφωνα με τον ΠΟΥ των Μονάδων.».
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η Εθνοφυλακή οργανώνεται σε ενεργές και επιστρατευόμενες Μονάδες, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως ειδικές στρατιωτικές και ονομάζονται Τάγματα Εθνοφυλακής (ΤΕΘ), με την προσθήκη του ονόματος της περιοχής, όπου εδρεύουν. Τα ΤΕΘ δύναται να περιλαμβάνουν Υπομονάδες και Τμήματα Εθνοφυλακής.
Προτείνεται τα ΤΕΘ να είναι μόνο ενεργές μονάδες. Οι επιστρατευόμενες υπομονάδες ή τα τμήματα Εθνοφυλακής να ενταχθούν ως οργανικές υπομονάδες (ΕΜ) μόνο σε ενεργές μονάδες του ΣΞ.
Προτείνουμε:
1. Τη σύσταση Ταγμάτων Εθνοφυλακής στην Περιφέρεια Αττικής με αποστολή α)την συνδρομή του κρατικού μηχανισμού σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.
β) Την συνδρομή στον τομέα της κυβερνοασφάλειας/κυβερνοάμυνας.
γ) Τη δυνατότητα ενεργοποίησης των Ταγμάτων Εθνοφυλακής στην Περιφέρεια Αττικής σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών όπως συμβαίνει και στις Πολιτείες των Η.Π.Α. με την Εθνοφρουρά. Αυτό προϋποθέτει την ένταξη των Ταγμάτων Εθνοφυλακής της Περιφέρειας Αττικής στο σχεδιασμό Πολιτικής Προστασίας.
Ο ίδιος ο υπουργός, τον Οκτώβριο του 2021, σαν απάντηση σε ερώτηση βουλευτών, είχε τονίσει ότι εξετάζεται η συγκρότηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής Ειδικής Σύνθεσης σε αστικές περιοχές του εσωτερικού, με τομείς κυρίως Μηχανικό, Νοσηλευτική/Ιατρική και τεχνικές ειδικότητες, για την ενίσχυση του κρατικού μηχανισμού σε φυσικές καταστροφές. Επίσης είχε δηλώσει, μαζί με τις άλλες ειδικότητες που ανέφερα και σαν τομέα δράσης την κυβερνοασφάλεια, για τις μονάδες σε Αττική και Θεσ/νικη. Πιο ξεκάθαρο νομίζω δεν γίνεται!
Να σταματήσει ο εργασιακος Μεσαίωνας των εθνοφυλάκων που κάνουν φυλαξη, να γίνει ένα σώμα φυλαξης μέσα στο στράτευμα με κανονική σχέση εργασίας και μέσα σ’αυτό να ειναι οι εθνοφυλακες που είδη κάνουν υπηρεσίες, δεν μπορεί το ίδιο το κράτος να μας παιζει όπως το βολευει το ένα υπουργείο ως εθελοντές γιατί βολευεσαι και το άλλο ως μισθωτούς γιατί και αυτό έτσι το βολευει, πρεπεινα τελειώνει αυτή η αδικία γιατί τέλους παγιες και διαρκείς ανάγκες του δημοσίου και από ότι ξέρω δεν υπάρχει εθελοντική εργασία στο δημόσιο
Αρχικά πρέπει να αφαιρεθεί αυτό που αποκαλείται επιστρατευμένη Εθνοφυλακή γιατί είναι ακριβώς το αντίθετο από την πραγματικότητα, δεύτερον περισσότερες εκπαιδεύσεις να προστεθούν στο πρόγραμμα της εθνοφυλακής και τρόποι να περνάνε μια φορά το χρόνο οι Εθνοφυλακες μια σχολή τύπου ΛΥΒ .
Σε διεθνές περιβάλλον υβριδικών απειλών είναι απαραίτητη η συγκρότηση Μονάδων Εθνοφυλακής σε κάθε Νομό της χώρας, οι οποίες ταυτόχρονα θα μπορούν να ενισχύουν το έργο της Πολιτικής Προστασίας σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών. Το νομικό πλαίσιο παρέχεται ήδη από τον Ν.1295/1982 «Περί Εθνοφυλακής» (ΦΕΚ Α΄126/1982) όπου γίνεται λόγος για τις Μονάδες Τύπου «Β» (εσωτερικού). Το μόνο που χρειάζεται να ρυθμιστεί είναι να μην περιορίζεται η επάνδρωση στο 30% και απλώς να ενεργοποιηθούν οι Μονάδες.
Διαφορετικά, οι υπό διαβούλευση ρυθμίσεις δεν φαίνεται να προσφέρουν κάτι περισσότερο από τον νόμο του 1982, εκτός αν στην παρ. 2 προστεθεί η φράση «σε κάθε πρωτεύουσα νομού της επικράτειας» ώστε να συγκροτηθούν ενεργές Μονάδες από τον καιρό της ειρήνης (2. Η Εθνοφυλακή οργανώνεται σε ενεργές και επιστρατευόμενες Μονάδες, σε κάθε πρωτεύουσα νομού της επικράτειας).
Ήμουν 8 χρόνια εθνοφύλακας σε κάποιο τεθ του νομού έβρου. Προτείνω να δημιουργηθούν τεθ που θα έχουν εθνοφύλακες που θα είναι εθνοφύλακες επειδή το θέλουν οι ίδιοι και έχουν καταταχθεί εθελοντικά. Το πόσα θα είναι αυτά τα τεθ έχει να κάνει με το πόσοι θα είναι αυτοί οι εθνοφύλακες αλλά σίγουρα πολύ λιγότερα από αυτά που υπάρχουν σήμερα. Έτσι συνολικά προτείνω μόνο εθελοντικά να γινόμαστε εθνοφύλακες και να κλείσουν τα τεθ φαντάσματα και όσα μείνουν να είναι αξιόμαχα.
«Αποστολή της Εθνοφυλακής είναι η συμβολή στην άμυνα της χώρας, η ενίσχυση και υποβοήθηση του Στρατού Ξηράς στην εκπλήρωση της αποστολής του, σε περίοδο ειρήνης, …»
Ποιά είναι η ενίσχυση – υποβοήθηση του ΣΞ σε περίοδο Ειρήνης ;
Βοήθεια στην αντιμετώπιση Φυσικών καταστροφών;
Αν ΝΑΙ γιατί δεν αναφέρεται ξεκάθαρα όπως στον προηγούμενο νόμο;
Προτείνεται να γίνει σαφής αναφορά σε αποστολή της Εθνοφυλακής για συνδρομή σε φυσικές καταστροφές.
Κατ’ επέκταση προτείνεται η ενεργοποίηση της Εθνοφυλακής όταν ένας νομός κηρύσσεται σε Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης (και όχι μόνο σε κατάσταση πολιορκίας).
Έτσι θα είναι δυνατό να ενεργοποιηθεί η εθνοφυλακή σε ευαίσθητες περιοχές χωρίς να κηρυχθεί επιστράτευση…
Η εθνοφυλακή και τα τεθ δεν είναι το φάρμακο για όλα τα κενά και τα προβλήματα του στρατού. Η Εθνοφυλακή δεν έχει δουλειά στο εσωτερικό και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Για αυτό υπάρχει η ΕΛΑΣ η οποία μπορεί να κάνει πολύ καλά και όπως πρέπει τη δουλειά της . Εθνοφυλακή μόνο στα σύνορα.
1. Οι Μονάδες Εθνοφυλακής να είναι μόνο ενεργές, δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν τεθ επιστρατευόμενα. Τι να κάνουν να επιστρατευτούν και να κάνουν τι και πότε??? Αυτό είναι οποιαδήποτε άλλη επιτρατευόμενη μονάδα πεζικού όχι όμως εθνοφυλακή…
2. Να επιτρέπεται να υπάρχουν τμήματα εθνοφυλάκων όπως διμοιρίες ή λόχοι μέσα σε άλλες μονάδες πεζικού, σαν μικτές μονάδες.
3. Να γίνονται εθνοφύλακες μόνο αυτοί που το θέλουν εθελοντικά και να καταργηθεί η υποχρεωτική κατάταξη γιατί έτσι δεν γίνεται δουλειά.
Δημιουργία Τ.ΕΘ σε όλες τις πρωτεύουσες νομών.
Να δημιουργηθούν μονάδες εθνοφυλακής σε Αττική και Θεσ/νικη, για αρχή και στη συνέχεια σε άλλα αστικά κέντρα. Έτσι επιτυγχάνεται η κοινωνικοποίηση του θεσμού. Επισής να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής περισσότερων ατόμων από άλλους κλάδους των ενόπλων δυνάμεων και όχι μόνο όταν περισσεύουν θέσεις από τις εφεδρείες του Στρατού Ξηράς.
Στη σύγχρονη Ελλάδα δεν έχουν δουλειά τα τάγματα εθνοφυλακής στο εσωτερικό. υπάρχει η ελληνική αστυνομία για αυτή τη δουλειά και είναι ικανότατη. Όποιος θέλει εθνοφυλακή στο εσωτερικό να μας πει και ακριβώς τι δουλειά θα κάνει στο εσωτερικό και εναντίον ποιου εχθρού….
1. Οι Μονάδες Εθνοφυλακής θα πρέπει να είναι ενεργές και ετοιμοπόλεμες, κάτι που δεν είναι οι επιστρατευόμενες, οπότε δεν υπάρχει λόγος να συμπεριλαμβάνονται σε αυτές και οι επιστρατευόμενες, οι οποίες μπορούν να είναι οποιαδήποτε άλλη μονάδα πεζικού αλλά όχι εθνοφυλακής… Εθνοφυλακή και επιστρατευόμενες μονάδες είναι κάτι ασύμβατο και στα όρια της κοροϊδίας. Εθνοφυλακή σημαίνει άμεση ετοιμότητα, όλα τα άλλα είναι να έχουμε να λέμε…
2. Να συμπεριληφθεί στο νόμο η δυνατότητα ύπαρξης τμημάτων εθνοφυλακής Διμοιρίας ή λόχου σαν οργανικά τμήματα των μονάδων πεζικού.
Τελικά δεν γίνεται πουθενά λόγος για το αν θα ιδρυθούν μονάδες σε Αττική ή άλλα αστικά κέντρα, όπως είχε ανακοινωθεί στο παρελθόν. Πρέπει να κοινωνικοποιηθεί ο θεσμός! Υπάρχουν άτομα στις πόλεις που δεν ξέρουν τι είναι η Εθνοφυλακή! Επίσης αν κάποιος έχει υπηρετήσει σε άλλο κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, για να γίνει εθνοφύλακας, πρέπει να περισσεύουν θέσεις από όσες καλυφθούν από προσωπικό προερχόμενο από τον Στρατό Ξηράς.
Η εθνοφυλακη αποτελεί παραγοβτα εσωτερικής ασφάλειας και σταθερότητας κυρίως στα αστικά κεντρα. Θα έπρεπε να υπάρχουν πιο ενεργες μονάδες ΤΕΘ σε μεγάλους αστικούς ιστους.
να επεκταθει το μετρο συστασεως των ταγμάτων εθνοφυλακής σε όλη την επικράτεια, Δυτ.Ελλάδα, Πελοπόννησος, Αττική και όχι μονον στίς παραμεθόριες περιοχές οι λόγοι [πιστεύω είναι ευνόητοι και δεν αναφερονται δημόσια.