Αρχική Έκδοση Αδειών Δόμησης & Ελέγχου ΚατασκευώνΆρθρο 22 ΣύνθεσηΣχόλιο του χρήστη Μ. Β. | 5 Αυγούστου 2011, 09:14
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 22 α. Θέλω να επισημάνω ότι κυρίως τα τελευταία χρόνια η Δημόσια Διοίκηση έχει στελεχωθεί με ιδιαίτερα ικανό ανθρώπινο δυναμικό (λόγω ΑΣΕΠ), υπαλλήλους με μεταπτυχιακές σπουδές, εργασίες, μεταπτυχιακούς τίτλους και διδακτορικά. Θα πρέπει το Δημόσιο να εκμεταλλευτεί το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό του, το οποίο έχει ήδη αξιολογηθεί (αντικειμενικές κρίσεις ΑΣΕΠ), έχει υψηλά επιστημονικά προσόντα, αξιολογείται ετησίως, καθημερινά εργάζεται και ασκείται στην υπάρχουσα Νομοθεσία και έχει επαρκείς γνώσεις, ευαισθησία και αντικειμενική κρίση για την αντιμετώπιση θεμάτων. β. Διερωτώμαι, γιατί στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής υπάρχουν δύο ιδιώτες μηχανικοί και ποιούς φορείς θα εκπροσωπούν; Μέχρι τώρα στην αντίστοιχη ΕΠΑΕ συμμετείχαν δύο ελεύθεροι επαγγελματίες, ένα εκπρόσωπο του ΤΕΕ και ένα εκπρόσωπο του οικείου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων. Επειδή η αρμοδιότητα των Συμβουλίων αφορά έκδοση γνωμοδοτήσεων διοικητικών πράξεων, θεωρώ ότι τα συλλογικά όργανα και επιμελητήρια θα πρέπει να συμμετέχουν σε όλες τις βαθμίδες κρίσεων των αρχιτεκτονικών θεμάτων μέσω των εκπροσώπων τους. γ. Επίσης, δεν μου είναι κατανοητή η συμμετοχή του μέλους ΔΕΠ στα «Συμβούλια Αρχιτεκτονικής» και στο «Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής» για τους εξής λόγους: • Η συμμετοχή ενός μέλους ΔΕΠ πιθανό να έχει επιπλέον οικονομικά βάρη για το Δημόσιο (όπως, πρόσθετη αμοιβή για συμμετοχή σε επιτροπές), το οποίο αντίκειται στο σύγχρονο πνεύμα συρρίκνωσης των οικονομικών εξόδων του Δημοσίου. • Στην περίπτωση που το μέλος ΔΕΠ ασκεί ιδιωτικό επάγγελμα, τότε το Συμβούλιο θα αποτελείται από τρεις «ιδιώτες» αρχιτέκτονες και ένα μόνο Δημόσιο Λειτουργό. Επομένως, θα ενισχύονται πιθανώς τα ιδιωτικά συμφέροντα, το οποίο μπορεί να αποτελεί πρόβλημα για την προστασία του Δημόσιου συμφέροντος, ιδιαίτερα στα ζητήματα της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. • Τίθεται το ερώτημα πώς θα αξιολογείται το μέλος ΔΕΠ και με ποιά προσόντα ένα μέλος ΔΕΠ (π.χ. βαθμίδα, γνωστικό αντικείμενο κλπ) θα μπορεί να συμμετάσχει στα Συμβούλια. δ. Τέλος, θεωρώ ότι τα «Συμβούλια Αρχιτεκτονικής» θα πρέπει να είναι πενταμελή (αντί τετραμελή), έτσι ώστε να υπάρχει υπεροχή μίας ψήφου σε περίπτωση δύο αντίθετων απόψεων, εκτός εάν η ψήφος κάποιου μέλους νοείται ως διπλή ψήφος (πχ. Προέδρου;).