Αρχική Έκδοση Αδειών Δόμησης & Ελέγχου ΚατασκευώνΆρθρο 3 Δικαιολογητικά στοιχεία και μελέτεςΣχόλιο του χρήστη Αλέξης Βικέλας, Αρχιτέκτων | 8 Αυγούστου 2011, 04:53
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 3 παρ.2 & 5 παρ.2, 6 Είναι πολύ θετική η υποβολή όλων των μελετών που απαιτούνται σε ένα στάδιο και σε τελική μορφή απλώς για τη λήψη της άδειας. Όμως οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και λόγω του τεράστιου εύρους της νομοθεσίας που αφορά τη δόμηση γενικά (ιδίως με την εισαγωγή του ΚΕΝΑΚ) είναι πολύ πιθανόν οι μελέτες να έχουν πολλά λάθη που τώρα με κάποιο τρόπο αντιμετωπίζονται ως ένα βαθμό κατά τη φάση του ελέγχου. Εφόσον δεν ελέγχεται τίποτα άλλο πέραν της πληρότητας από τις ίδιες τις Υ.ΔΟΜ. υπάρχει σοβαρός κίνδυνος πολλές άδειες να εκδίδονται με ελλιπείς μελέτες ή με ελλιπή στοιχεία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που καταργούνται οι ελάχιστες αμοιβές και θα ασκείται μεγάλη πίεση για μείωση του κόστους. Εάν μάλιστα αναθεωρηθεί όπως ακούγεται και ο ΓΟΚ πριν κωδικοποιηθεί ο υφιστάμενος τότε είναι βέβαιο ότι θα προκληθεί κομφούζιο. Κατά τη γνώμη μου διακρίνεται μια ασάφεια στην πρόθεση του νομοθέτη όσον αφορά τον έλεγχο των μελετών. Ενώ πρακτικά καταργείται από τις Υ.ΔΟΜ. κατά τη φάση της άδειας δόμησης επανέρχεται αυτός κατά τη φάση του ελέγχου των εργασιών (βλ.αρ. 9αi) Εδώ πιστεύω ότι ανοίγει ένα τεράστιο παράθυρο συναλλαγής. Ποιος μπορεί να είναι αυτός ο σπουδαία καταρτισμένος και τίμιος συνάδελφος που θα τον εξουσιοδοτήσουμε όχι μόνο να ελέγξει εάν οι οικοδομικές εργασίες είναι σύμφωνες με τις εγκεκριμένες μελέτες αλλά και εάν αυτές οι ίδιες είναι γενικά σύμφωνες με όλο το ισχύον νομικό πλαίσιο; Εν πάσει περιπτώσει κάτι τέτοιο δεν είναι λογικό να γίνεται στο τέλος της κατασκευής αλλά πριν αυτή ξεκινήσει. Αλλιώς είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθεί ταχύτατα ένα νέο πεδίο πλούσιας συναλλαγής και διαφθοράς. Θεωρώ ότι μελέτη του χρονικού προγραμματισμού όπως γίνεται έως τώρα είναι άχρηστη και δεν προσφέρει τίποτα η υποβολή ενός ανεπεξέργαστου πίνακα στο στάδιο αυτό. Πρώτον οι μελέτες δεν έχουν συχνά ολοκληρωθεί (δεν έχει γίνει το στάδιο της μελ. Εφαρμογής) και ο ιδιοκτήτης πιθανόν δεν έχει πάρει δεσμευτικές προσφορές από κατασκευαστές ή δεν έχει καταλήξει εάν θα υλοποιήσει το έργο «με το κλειδί στο χέρι» ή με τη μορφή της αυτεπιστασίας Με την έγκριση της παθητικής πυροπροστασίας τι θα γίνει; Εάν μεταφερθεί πλέον η ευθύνη του ελέγχου και αυτής από την Πυροσβεστική τότε είναι βέβαιο ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί και το ΠΔ 71/88 αλλά και το προσωπικό που ελέγχει τις μελέτες. Είναι θετικό ότι το 9μηνο επεκτείνεται μ’αυτόν τον τρόπο στους 12. με ταυτόχρονη διασφάλιση των όρων δόμησης μετά την έγκριση του διαγράμματος κάλυψης Πώς θα αξιοποιηθεί η αποστολή του τοπογραφικού – διαγρ. κάλυψης στον ΟΚΧΕ και στην Κτηματολόγιο ΑΕ; Εάν υπάρχει θέμα συσχετισμού με τα στοιχεία που τηρούν οι ανωτέρω φορείς τότε προτιμότερο ο συσχετισμός να γίνεται πριν και όχι μετά την έγκριση δόμησης.