Αρχική Έκδοση Αδειών Δόμησης & Ελέγχου Κατασκευών(Κεφάλαιο Α’ Έκδοση Αδειών Δόμησης) Άρθρο 1 Ορισμοί της έγκρισης δόμησης και της άδειας δόμησηςΣχόλιο του χρήστη Ανδρέας Μαριάτος | 16 Αυγούστου 2011, 21:29
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ Από την συμμετοχή στη διαβούλευση μέχρι τώρα, διαφαίνονται κάποια βασικά συμπεράσματα στα οποία θα πρέπει να επικεντρωθεί η προσπάθεια του υπουργείου: ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α. Με συντριπτική υποδοχή κρίνεται ΘΕΤΙΚΗ πρόταση ο νέος αντιγραφειοκρατικός τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών, υπό την ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ άμεσα συνδεδεμένου με τις μελέτες πολεοδομικού και αστικού σχεδιασμού. Η εφαρμογή του νόμου χωρίς την παραπάνω προϋπόθεση, καταργεί το ρόλο του Δημοσίου ως θεσμικού εγγυητή, οδηγεί στο κλείσιμο του επαγγέλματος, την αποτροπή των νέων συναδέλφων και την επιβολή μονοπωλίων από μεγάλα εταιρικά σχήματα με συνέπεια την άκρατη εμπορευματοποίηση της δόμησης, την απουσία του προσώπου, τη αδυναμία συμμετοχής του πολίτη στη διαμόρφωση του δομημένου περιβάλλοντος και την επακόλουθη απώλεια βασικών του δικαιωμάτων. Επιτακτική ανάγκη: 1. η πάταξη της διαφθοράς στον έλεγχο των μελετών από το δημόσιο. 2.ο διαχωρισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο. 3.η διασφάλιση του ρόλου το δημοσίου και με την ανάληψη συμβουλευτικού ρόλου από τις ΥΔΟΜ. Απασχόλησαν πολύ: 1.η διοικητική υπαγωγή των ΥΔΟΜ 2.το περιεχόμενο των διαφόρων σταδίων (και ιδιαίτερα το απαιτούμενο στοιχείο για την έκδοση της έγκρισης δόμησης του άρθρου 3 παρ.Β «Διάγραμμα κάλυψης» που πρέπει να αντικατασταθεί από το «Διάγραμμα δόμησης» στο οποίο θα γίνεται η χωρική απεικόνιση των όρων και περιορισμών δόμησης) 3.η ηλεκτρονική υποβολή των μελετητικών δεδομένων 4.η απαραίτητη ενδοϋπηρεσιακή συνεννόηση για τις εγκρίσεις 5.η διασφάλιση του μέγιστου χρονικού περιθωρίου για την διεκπεραίωση. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β. 1. Επιτακτική ανάγκη η πάταξη της διαφθοράς στον έλεγχο των κατασκευών από το δημόσιο αλλά και η πρόληψη εμφάνισης αντίστοιχης παθογένειας από το νέο σύστημα των ελεγκτών δόμησης. 2. Ο έλεγχος εργασιών δόμησης, οι ελεγκτές δόμησης, η ταυτότητα του κτηρίου, το μητρώο, οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις των μελετητών και επιβλεπόντων, είναι έννοιες και θεσμοί που πρέπει να διατυπωθούν και να οργανωθούν άμεσα. 3. Διατυπώθηκε σαφής διαφωνία για την ανάγκη σεμιναρίων καθώς και σκεπτικισμός ως προς το αν θα πρέπει να είναι ο ελεγκτής δόμησης “κλειστό” επάγγελμα, εξέλιξη που θεωρείται οτι θα θρέψει νέου τύπου διαφθορά. Προτάθηκε ελεγκτής δόμησης να γίνεται αυτόματα κάθε μηχανικός -ανάλογα με την ειδικότητά του- με σχετική (πχ 5ετή) εμπειρία. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ. 1. Διατυπώθηκε η τραυματική εμπειρία της ελληνικής αρχιτεκτονικής από τον θεσμό των ΕΠΑΕ (βλ. Παρέμβαση ΣΑΔΑΣ και Επιτροπής Γ3, ΕΠΑΕ-ΓΟΚ) και η επιτακτική και για λόγους δημοσίου συμφέροντος ανάγκη απελευθέρωσης του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, σε απόλυτη αντίθεση με τις προσεγγίσεις μορφολογικής τυποποίησης. 2. Σε συντριπτικό ποσοστό προτείνεται τα Σ.Α. ΝΑ ΜΗΝ ΓΝΩΜΟΔΟΤΟΥΝ ΕΠΙ ΜΕΛΕΤΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ αλλά ως θεματοφύλακες της αρχιτεκτονικής να ελέγχουν τις περιπτώσεις όπου αυτή απουσιάζει. Ανδρέας Μαριάτος, Αρχιτέκτων Μέλος Επιτροπής Γ3 ΣΑΔΑΣ Μέλος ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΙΚΡΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ