Αρχική Προστασία Δασών και Δασικών Εκτάσεων που Επλήγησαν από τις Πυρκαγιές του Αυγούστου 2009ΑΡΘΡΟ 4. Υποχρεωτική κτηματογράφηση με επείγουσες διαδικασίεςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Παλάσκας | 29 Οκτωβρίου 2009, 03:31
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κήρυξη μιας έκτασης ως αναδασωτέας από το Γ.Γ. Περιφέρειας, έπειτα από πρόταση των αρμοδίων Διευθύνσεων Δασών επαρκεί σε σχέση με την υποχρεωτική και κατεπείγουσα εκπόνηση του Δασικού Χάρτη. Σύμφωνα με τις Τεχνικές Προδιαγραφές των Δασικών Χαρτών, αυτοί περιλαμβάνουν τις αναδασωτέες εκτάσεις, τα όρια των οποίων παρέχονται από τις Διευθύνσεις Δασών στα μελετητικά γραφεία. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην εξαίρεση από την αναδάσωση ορισμένων εκτάσεων, φαινόμενο όχι σπάνιο, εάν λάβουμε υπόψη τη μεγάλη έκταση των καμένων εκτάσεων, τις ασφυκτικές προθεσμίες και το διαθέσιμο προσωπικό των Διευθύνσεων Δασών. Βέβαια, με την εκπόνηση των μελετών αυτών διασφαλίζονται οι περιοχές που δεν έχουν ακόμα καεί έναντι μελλοντικών απειλών. ¨Αρα, η ουσία είναι οι Δασικοί Χάρτες να συνταχθούν και να κυρωθούν σε περιοχές οι οποιες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΛΗΓΕΙ από δασικές πυρκαγιές ώστε με βάση τους χάρτες αυτούς να είναι δυνατή η άμεση κήρυξη των κατεστραμμένων εκτάσεων ως αναδασωτέων. Η λογική αυτή εντάσσεται εξάλλου στα πλαίσια της ενίσχυσης της πρόληψης μελλοντικών εμπρησμών. Άλλωστε το πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στην άμεση καταγραφή των καμένων εκτάσεων (βλ. υπέρυθρη αεροφωτογράφιση), όσο στον εντοπισμό των μεταβολών που έχουν γίνει από το 1945 και μετά (για Αττική από 1937). Προτείνεται, επίσης, η δημοσίευση των αναδασωτέων εκτάσεων και των εξαιρέσεων που έπονται, εκτός από το ΦΕΚ, να γίνεται σε ειδικό δικτυακό τόπο (WEBGIS), για την άμεση ενημέρωση όλων των πολιτών και τη διασφάλιση του κοινωνικού ελέγχου. Τέλος επισημαίνεται ότι η διαδικασία του ν.3316/05 είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα ιδίως για μεγάλα πακέτα μελετών τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο διεκδίκησης από τα μεγάλα μελετητικά γραφεία (προσφυγές στη δικαιοσύνη κ.λπ). Συνήθως απαιτείται τουλάχιστον 1 χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Θα πρέπει να εξεταστεί έγκαιρα το πρόβλημα αυτό σε συνδυασμό με τις αλλαγές που επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών.