Αρχική Δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης δημόσιων μεταλλευτικών χώρων στη Βόρεια ΕλλάδαΔιακήρυξηΣχόλιο του χρήστη Skarpelis Nikolaos | 15 Νοεμβρίου 2011, 18:09
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αντικείμενο της μίσθωσης και Κριτήρια Β2, Β3, Β4 1. Tα κοιτασματολογικά δεδομένα για τις περιοχές αυτές με βάση τις σημερινές απαιτήσεις κρίνονται ως ανεπαρκή για να επιτρέψουν σε ενδιαφερομένους να συντάξουν και να υποβάλλουν επιχειρησιακό σχέδιο εκμετάλλευσης (Κριτήριο Α2). Επομένως διαγωνισμός μίσθωσης νοείται κατ’ αρχήν μεν για ένα πλήρες πρόγραμμα μεταλλευτικής έρευνας, που θα καταλήξει σε μελέτη σκοπιμότητας. Ο μισθωτής μπορεί να δεσμεύεται για την αξιοποίηση των αποθεμάτων που θα εντοπίσει. Τα στοιχεία των υπό μίσθωση μεταλλευτικών χώρων 2. Θέλω να πιστεύω ότι στην τελική προκύρυξη δεν θα υπάρχει παρόμοια «περιγραφή των μεταλλοφοριών». Είναι απαραίτητο να δίδονται στοιχεία για τον κοιτασματολογικό τύπο (ore deposit model) στον οποίο ανήκουν. Οι όροι «μικτά θειούχα» ή «μεταλλοφορία αντιμονίου» είναι αδόκιμοι και παρωχημένοι. 3. Δεν μπορεί έμμεσα να γίνεται επίκληση της ανάγκης της Ευρώπης σε κρίσιμα μέταλλα, θέτοντας κάποια από αυτά σαν «κράχτες» (στην προκειμένη περίπτωση το Ινδιο και το Γερμάνιο), όταν ο ενδιαφερόμενος επενδυτής δεν έχει πληροφόρηση για τον τύπο κοιτάσματος για να εμπιστευθεί τα όσα περιγράφονται. Για το Σκρά τα προγνωστικά δεδομένα (αλλά και άλλα ερευνητικά) δεν επιτρέπουν αισιοδοξία ότι θα διαπιστωθούν οικονομικές συγκεντρώσεις των στοιχείων αυτών στο μετάλλευμα. 4. Πρέπει να ακολουθούνται οι γνωστοί κώδικες για την ταξινόμηση των ορυκτών πόρων (mineral resources) και αποθεμάτων (reserves) (π.χ. Τhe PERC ή JORC Reporting codes). Αυτούς τους κώδικες καταλαβαίνουν και χρησιμοποιούν οι εμπλεκόμενοι στην έρευνα των κοιτασμάτων. Tα - σύμφωνα με τη διακήρυξη - «Δυναμικά αποθέματα» αντιστοιχούν στα «Potential resources»; 5. Ενα ζήτημα που θα κρίνει την αξιοπιστία του ΥΠΕΚΑ και των σχετικών φορέων αφορά την ποιότητα των δεδομένων. Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι δίνονται στοιχεία της αξίας σε περιεχόμενα μέταλλα για τις υπό έρευνα περιοχές (Βέβαια και «Δυναμικά?» αποθέματα) χωρίς επαρκή δεδομένα κοιτασματολογικής έρευνας. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει προχειρότητα από πλευράς Υπουργείου και έρχεται σαν συνέχεια της ατυχούς και αβάσιμης αποτίμησης της αξίας των ελληνικών ορυκτών πόρων, για την οποία πολύς θόρυβος έγινε στις αρχές του έτους. 6. Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν – ακόμη και σε δοκίμιο της διακήρυξης – να αναφέρεται ότι «στην μελλοντική εξέλιξη της περιοχής αυτής θα συμπεριληφθεί το πρόσθετο αποθεματικό δυναμικό των 4.0 δις Ευρώ, που αναμένεται να προκύψει από τις έρευνες του ΙΓΜΕ στο γειτονικό κοίτασμα Ποντοκερασιάς στο πλαίσιο του έργου του ΕΣΠΑ. 7. Υπάρχουν σοβαροί λόγοι (κοιτασματολογικοί και άλλοι) που επιβάλλουν την εξαίρεση του πορφύρη της Βάθης από τη διακήρυξη.