Αρχική Προστασία του Φυσικού Περιφερειακού Πάρκου ΤήλουΆρθρο 04: Οργανωτικό Σχήμα Διαχείρισης Φυσικού Περιφερειακού Πάρκου ΤήλουΣχόλιο του χρήστη WWF Ελλάς | 27 Δεκεμβρίου 2011, 12:34
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
• Η ενεργοποίηση της διάταξης που προτείνει την ανάθεση της διαχείρισης του Πάρκου στο Δήμο Τήλου, υπό την εποπτεία του ΥΠΕΚΑ, αποτελεί μία θετική εξέλιξη. Για πρώτη φορά δίνεται η αρμοδιότητα για τη διαχείρισης της προστατευόμενης περιοχής σε έναν οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης. Η πρωτοβουλία αυτή είναι σημαντική για την οργάνωση ενός ολοκληρωμένου και λειτουργικού συστήματος προστατευόμενων περιοχών το οποίο η χώρα χρειάζεται. • Ωστόσο, είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί με ποιο τρόπο το ΥΠΕΚΑ θα εποπτεύει την αποτελεσματική λειτουργία και ολοκληρωμένη προστασία και διαχείριση του θεσπιζόμενου πάρκου. Για να μπορέσει να εφαρμοστεί η διάταξη αυτή του ΠΔ κρίνεται απαραίτητη η διευκρίνιση του μηχανισμού εποπτείας και ελέγχου των προστατευόμενων περιοχών από το ΥΠΕΚΑ και ως εκ τούτου προτείνεται η επιτάχυνση των διαδικασιών για την αναδιοργάνωση της υπεύθυνης διοικητικής δομής για την προστασία και διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας. • Στο πλαίσιο αυτό προβληματίζει το γεγονός ότι η παρ. 2 του άρθρου 4 διατηρεί ανοιχτή τη δυνατότητα σύστασης ειδικού φορέα διαχείρισης, δίνοντας την αίσθηση ότι η ανάθεση στο Δήμο Τήλου αποτελεί μεταβατική διάταξη αντί για οριστική ανάθεση της διαχείρισης. Καθώς οι νομικές διατάξεις για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών εξακολουθούν να ισχύουν ούτως ή άλλως, η συγκεκριμένη πρόβλεψη θεωρείται σε κάθε περίπτωση δεδομένη. • Επιπλέον είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι ο Δήμος αναλαμβάνει στο σύνολο της τη διαχείριση της περιοχής, δηλαδή αναλαμβάνει, πέρα από τη σύνταξη και παρακολούθηση της εφαρμογής και αξιολόγησης του σχεδίου διαχείρισης, και την υλοποίηση του σχεδίου διαχείρισης, ο ίδιος στα θέματα που του αναλογούν και σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές για θέματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες άλλων φορέων. Συνεπώς, η διατύπωση του άρθρου πρέπει να μην περιορίζεται στο σχέδιο διαχείρισης αλλά να αφορά συνολικά στη διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής η οποία θα πρέπει να γίνεται βάσει του προβλεπόμενου από το νόμο σχεδίου διαχείρισης. • Στο πλαίσιο των παραπάνω θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι ο Δήμος θα έχει τη δυνατότητα (πόρους, ανθρώπινο δυναμικό, εξοπλισμό κοκ) να εκπονήσει, παρακολουθήσει και συμβάλει στην υλοποίηση του Σχεδίου Διαχείρισης.