• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Χατζηχρήστος' | 29 Οκτωβρίου 2009, 09:22

    Αναμφίβολα η σύσταση της ειδικής υπηρεσίας κατεδαφίσεων είναι θετικό μέτρο μιας και λειτουργεί κατασταλτικά. Στην πράξη όμως, μια κατεδάφιση αλλά και η αποκατάσταση του τοπίου που πρέπει να ακολουθήσει, μπορεί να καταλήξει σε μια πολύ χρονοβόρα και ακριβή διαδικασία. Και αυτό γιατί είτε η ειδική υπηρεσία έχει δικά της μέσα είτε αναθέτει την διαδικασία κατεδάφισης/αποκατάστασης του τοπίου σε εργολάβους του ιδιωτικού τομέα, θα ισχύουν οι διατάξεις που ισχύουν για την στελέχωση της αλλά και την προμήθεια των υλικών της μέσων ή υπηρεσιών τρίτων. Η υπηρεσία μπορεί να λειτουργήσει περισσότερο αποτελεσματικά αν 1) Τα κόστη κατεδάφισης/αποκατάστασης του τοπίου "χρεώνονται" σε αυτόν που έκανε την παρανομία υπερ ειδικού λογαριασμού αυτής της υπηρεσίας 2) Την ευθύνη της εκτέλεσης των πράξεων κατεδάφισης/αποκατάστασης του τοπίου την αναλάβουν με εντολή της ειδικής υπηρεσίας κατεδαφίσεων και έναντι αμοιβής από αυτό το ειδικό ταμείο οργανώσεις του, ανεμικού σήμερα στην Ελλάδα, Κοινωνικού Τομέα της Οικονομίας (με επέκταση αλλά και αξιοποίηση των διατάξεων περί Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης του ν.2716/99), και οι οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν σε πιο οργανωμένη βάση και την ακτιβιστική δράση ενεργών πολιτών/ειδικών επιστημόνων/τεχνικών. Τέτοιες φυσικά οργανώσεις μπορούν να αναπτυχθούν και σε άλλες περιοχές πλην της Αττικής, μιας και είναι φανερό ότι πρέπει το σχέδιο νόμου να μπορεί να εφαρμοστεί Πανελλαδικά. Περιμένω από το νέο Υπουργείο να κάνει πράξη και όσα κατ' αρχήν προβλέπονται αλλά και κάθε μέτρο εμπλοκής των ενεργών πολιτών στην εφαμογή του