Αρχική Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γηςΆρθρο 01: Κατηγορίες ΧρήσεωνΣχόλιο του χρήστη LEYTERHS | 30 Δεκεμβρίου 2011, 11:21
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εκτιμώ ότι για να προσδιορίζονται οι χρήσεις γής, επιβάλλεται να προηγηθεί η σύνταξη τόσο του Εθνικού Κτηματολογίου, όσο και των Δασικών χαρτών και του Δασολογίου της Χώρας που την επιτάσσει και το Σύνταγμα της Χώρας.Υπάρχουν είτε το θέλουμε , είτε όχι , εκτάσεις που από την σύσταση του Ελληνικού Κράτους, διέπονταν και διέπονται από ξεχωριστό νομικό καθεστώς αλλαγής χρήσης και προστασίας. Αυτές οι εκτάσεις δεν μπορούσαν ποτέ να γίνουν και οικιστικές(Βλ. άρθρο 2ν947/77). Π.χ τα δάση και οι δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, οι βάλτοι, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι γαίες υψηλής παραγωγικότητας κ.λ.π ,τελούν σε αυτηρό καθεστώς αλλαγής χρήσης και ειδικώτερα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις μπορούσαν να αλλάζουν ΄χρήση , μόνο όταν κρίνεται ότι εξυπηρετείται δημόσιο συμφέρον. Το Σύνταγμα επίσης , επιτάσσει τον χωροταξικό σχεδιασμό χρήσεων(βλ. άρθρο 24παρ.3)που για να πραγματοποιηθεί,πρέπει να ληφθούν υπόψη όλα τα στοιχεία των παραπάνω εκτάσεων , που δεν είναι γνωστά , αφού ούτε δασικοί χάρτες έγιναν, ούτε δασολόγιο της χώρας , ούτε οι γαίες υψηλής παραγωγικότητας έχουν χαρτογραφηθεί ,οπως προβλέπουν οι νόμοι κ.λ.π. Συνεπώς , οι κατηγορίες χρήσεων, καλό είναι να είναι θεσμοθετημένες , επιβάλλεται όμως για λόγους Συνταγματικής νομιμότητας, να περιορίζεται προς το παρόν ο προσδιορισμός τους, ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΓΚΥΡΑ ΣΧΕΔΙΑ, ΣΕ ΝΟΜΙΜΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ και εκατέρωθεν ΕΘΝΙΚΟΥ και ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ, σε εύλογη και θεσμοθετημένη απόσταση.Εξυπακούεται ,οτι στις κατά τα ανωτέρω εκτάσεις , που διέπονται από δικό τους ξεχωριστό πλαισιο προστασίας, και αποτελούν το μείζον της Χώρας,, δεν μπορούν να προτρέξουν οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ και να προσδιορίσουν τις κατηγορίες χρήσεων, και αυτό διότι το Δημόσιο συμφέρον παρουσιάζεται πολλές φορές αιφνιδίως (π.χ χωροθέτηση εκτάσεων ΧΥΤΑ), αλλά καιτο εξειδικεύει κάθε φορά ειδικός νόμος. Δυστυχώς, ούτε χωροταξικός σχεδιασμός μπορεί να προηγείται, αν η Πολιτεία, δεν προχωρήσει τις εργασίες τόσο το Εθνικού Κτηματολογίου, όσο και του Δασολογόυ της Χώρας και της χαρτογράφησης των γαιών υψηλής παραγωγικότητας.