Αρχική Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γηςΆρθρο 03: Περιοχές Αμιγούς ΚατοικίαςΣχόλιο του χρήστη ΟΕΦΕ | 2 Ιανουαρίου 2012, 21:18
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το Δ.Σ. της Ο.Ε.Φ.Ε. συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση για το προτεινόμενο Π.Δ. για τις νέες χρήσεις γης, καταθέτει με το παρακάτω υπόμνημα τις θέσεις του. Με το προτεινόμενο ΠΔ στις περιοχές αποκλειστικής κατοικίας( αρθ. 2 & 2) «δύναται να χωροθετούνται» και στις περιοχές αμιγούς κατοικίας (άρθρο 3 & 2) «επιτρέπονται επίσης» «2.Εκπαίδευση προσχολική, πρωτοβάθμια , δευτεροβάθμια και ειδική». Στις περιοχές γενικής κατοικίας (άρθρο 4 & 3) επιτρέπονται κτίρια «3. Εκπαίδευσης, πλην τριτοβάθμιας. Τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης και ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, πρέπει να έχουν μέγιστη συνολική επιφάνεια δόμησης μέχρι 2.000 τμ.» ενώ στις περιοχές Πολεοδομικού κέντρου κλ( άρθρο 6 & 3) του προτεινόμενου ΠΔ επιτρέπεται «3.Εκπαίδευση» Από το γράμμα του ΠΔ και από το σχέδιο της υπουργικής απόφασης (Γ περίπτωση άρθρου 1) που εξειδικεύει το περιεχόμενο των ειδικών κατηγοριών χρήσεων προκύπτουν τα εξής. Α)Δεν καθίσταται σαφές αν στις επιτρεπόμενες χρήσεις στις περιοχές αμιγούς και αποκλειστικής κατοικίας επιτρέπονται τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης αφού αυτά ανήκουν στην επιβοηθητική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Β)Μόνο εξ αντιδιαστολής με το άρθρο 4 που αφορά την Γενική κατοικία και αναφέρονται συγκεκριμένα και τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης (τα φροντιστήρια) και του άρθρου 5 που αναφέρει ότι επιτρέπονται κτίρια εκπαίδευσης γενικά, φαίνεται ότι δεν επιτρέπονται τα φροντιστήρια στις περιοχές της αποκλειστικής και αμιγούς κατοικίας. Γ) Αν δεν επιτρέπονται τα φροντιστήρια στις παραπάνω περιοχές -πράγμα που θα πρέπει κατά την άποψή μας - να αναγραφεί ρητά στις εν λόγω διατάξεις, το πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι: i) Γιατί συμβαίνει αυτό; Τα κτίρια εκπαίδευσης (στα οποία ανήκουν και τα φροντιστήρια), αναφέρονται στον ελάχιστο αναγκαίο κοινωνικό εξοπλισμό.. Συνεπώς, δεν αποκλείεται σε περιοχές, όπου η χρήση εκπαιδεύσεως είναι, κατ’ αρχήν, επιτρεπτή (όπως σε περιοχή αμιγούς κατοικίας ή αποκλειστικής κατοικίας) η ανέγερση κτιρίων εκπαίδευσης (μεταξύ των οποίων και τα φροντιστήρια). Τούτο δε, ανεξαρτήτως του χαρακτήρα των κτιρίων εκπαίδευσης ως δημοσίων ή ιδιωτικών, βασικής ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης κλπ. λόγω της ταυτότητας του σκοπού που εξυπηρετούν τα κτίρια εκπαιδεύσεως εν γένει. ii)Η λειτουργία των φροντιστηρίων στις περιοχές αυτές είναι επιβαρυντικές για το περιβάλλον; Κοινωνικά πέραν πάσης αμφιβολίας εξυπηρετεί το σύνολο των κατοίκων χωρίς να οχλεί το περιβάλλον. Ως χρήση γης συνδέεται έμμεσα με την χρήση της κατοικίας και κατά συνέπεια μπορεί να ενταχθεί στις καθημερινές ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους. Έχει αναγνωρισθεί η προσφορά των φροντιστηρίων στην εκπαίδευση και η αναγκαιότητα της ύπαρξή τους και από τους πλέον πολέμιους αυτών. Δεν καταννοούμε το λόγο, μία καθημερινή ανάγκη των μαθητών και των οικογενειών τους, να τίθεται εκτός συγκεκριμένης περιοχής ( αποκλειστικής και αμιγούς κατοικίας). Θεωρούμε ότι οι μαθητές και οι οικογένειές τους δικαιούνται να έχουν δίπλα τους τον εκπαιδευτικό χώρο, ιδιαίτερα σε μία περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης χωρίς απώλεια χρόνου και αποφυγή ταλαιπωρίας και κινδύνων που προκύπτει από το νεαρόν της ηλικίας τους. Βάσει ποιας αναγκαιότητας ενώ επιτρέπονται καταστήματα όλων των ειδών, γραφεία, αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ που είναι σε τελική ανάλυση εβδομαδιαία ανάγκη, να μην επιτρέπονται φροντιστήρια, που είναι σχεδόν καθημερινή ανάγκη μεγάλου μέρους των κατοίκων της περιοχής; iii)Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί μία τέτοια απαγόρευση πέραν των στενώς εννοούμενων συμφερόντων συγκεκριμένων μερίδων που θίγονται με την ελευθερία αυτής της εγκατάστασης φροντιστηρίων; Μήπως τα συμφέροντα αυτά θέλουν τα κέντρα των πόλεων να παραμείνουν με κάθε κόστος (κίνδυνοι εγκληματικότητας, ναρκωτικά κλπ) ζωντανά κέντρα κάθε μορφής κοινωνικής και επιχειρηματικής ζωής.; Και εν τέλει ποιών το καλώς εννοούμενο συμφέρον προασπίζει αυτή η πολιτική; Θεωρούμε ότι το ΥΠΕΚΑ μαζί με το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να λάβει υπόψη του πρώτιστα τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, των νέων που πρέπει με ασφάλεια και ευκολία να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, των οικογενειών τους που θέλουν να γνωρίζουν που βρίσκονται τα παιδιά τους, χωρίς να αγωνιούν ακόμη και για τη ζωή τους και τελικά της κοινωνίας της οποίας ο σημαντικότερος κρίκος είναι οι νέοι και όχι μίας μερίδας συγκεκριμένων συμφερόντων. Απαιτείται επιπλέον για την ασφάλεια δικαίου να καθορίσει ο νόμος συγκεκριμένα τις επιτρεπόμενες χρήσεις στις περιοχές αποκλειστικής και αμιγούς κατοικίας περιλαμβάνοντας ρητά και τα φροντιστήρια και να μην αφήνει κανένα περιθώριο διαφορετικών ερμηνειών στην διοίκηση (και ειδικά στα γραφεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά περιοχή που εκδίδουν τις άδειες λειτουργίας φροντιστηρίων) για όλη την επικράτεια, για να πάψει η διχογνωμία , η διαφορετική ρύθμιση ανά περιοχή και η εντεύθεν ανασφάλεια δικαίου που αντιμετωπίζουν τα φροντιστήρια σε μία ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία. Επιπλέον το ΥΠΕΚΑ θα πρέπει να λάβει υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος, , από το οποίο συνάγεται ότι τα αρμόδια όργανα οφείλουν να διασφαλίζουν, στο πλαίσιο ορθολογικού πολεοδομικού σχεδιασμού, την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, προς επίτευξη των καλύτερων δυνατών όρων διαβιώσεως. Ειδικότερα, κατά τον καθορισμό χρήσεων γης και όρων δομήσεως πρέπει να αναζητείται ο πλέον πρόσφορος τρόπος θεραπείας των πολεοδομικών αναγκών, δυνάμει γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων, συναπτομένων προς το σεβασμό του περιβάλλοντος, την ασφάλεια, υγιεινή και αισθητική, αλλά και τη λειτουργικότητα των πόλεων και οικισμών, την ικανότητά τους δηλαδή να επιτελούν την κύρια λειτουργία τους (οικισμός πρώτης κατοικίας, οικισμός παραθεριστικός κλπ.), χωρίς να επιρρίπτουν σε άλλους οικισμούς τα βάρη που αυτή η λειτουργία συνεπάγεται Η λειτουργικότητα κάθε οικισμού και τα τυχόν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθορίζουν την πολεοδομική φυσιογνωμία του και τις επιτρεπόμενες εντός αυτού χρήσεις γης (βλ. Σ.Ε. 554/00, 2821/99, 1027/99, 2486/98, πρβλ. 6070/96 Ολομ.). Δ) i) Τα περισσότερα φροντιστήρια υφίστανται και στεγάζονται σε χώρους από δεκαετίες. ii) Με το Π.Δ προτείνεται η κατάργηση και ως εκ τούτου να οδηγηθούν σε οικονομική εξαθλίωση οργανωμένοι επαγγελματικοί χώροι με χιλιάδες απασχολούμενους. Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε επιβεβλημένο να προστεθεί στο άρθρο 2 & 2 και άρθρο 3& 2 η φράση και τα «κτίρια ειδικής εκπαίδευσης» Το Δ.Σ. της Ο.Ε.Φ.Ε