Αρχική Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γηςΆρθρο 04: Περιοχές Γενικής ΚατοικίαςΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧ. ΜΗΧ/ΚΩΝ ΙΔ. ΣΥΝΕΡΓ. ΕΠΙΣΚ. ΑΥΤ/ΤΩΝ Ν. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 5 Ιανουαρίου 2012, 20:41
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Π. ΚΑΡΑΤΖΑ 4 - 54630 - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΛ. 2310520993 - FAX. 2310513291 E MAIL: sinergia@otenet.gr www.sinergia-auto-thess.gr Σύμφωνα με το παρόν σχέδιο προεδρικού διατάγματος διαπιστώνουμε ότι “τα συνεργεία αυτοκινήτων (εξαιρούνται τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων) με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων ή μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου” δηλαδή τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής ΣΥΝΗΘΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ επιτρέπονται μεταξύ άλλων και σε περιοχές ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ (άρθρο 4) και σε περιοχές ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ – Κεντρικής Λειτουργίας Πόλης – Τοπικού Κέντρου Συνοικίας – Γειτονιάς (άρθρο 4). Επίσης σύμφωνα με το Π.Δ. (5) “Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης” (ΦΕΚ/166/Δ’/6-3-1987) σε περιοχές ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ – κεντρικής λειτουργίας πόλης – τοπικού κέντρου συνοικίας – γειτονιάς, επιτρέπονται τα επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης όπως θεωρούνται τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207/Α’/11-12-1985) όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του Ν.2465/1997 (ΦΕΚ/28/Α’/26-2-1997. Στη συνέχεια, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 3710/2008 (ΦΕΚ/216/Α’/23-10-2008) τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής ΣΥΝΗΘΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ επιτρέπονται μεταξύ άλλων και σε περιοχές με χρήση ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ή ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ. Επομένως παρατηρούμε ότι ΒΟΥΛΗΣΗ της πολιτείας ήταν και εξακολουθεί να είναι, τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής ΣΥΝΗΘΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ να ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ μεταξύ άλλων περιοχών και σε περιοχές ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ και ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ. Δυστυχώς όμως παρατηρούμε ότι σε πολλούς Δήμους του Ν. Θεσσαλονίκης η συγκεκριμένη ΒΟΥΛΗΣΗ της πολιτείας δεν εφαρμόζεται καθώς στα περισσότερα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια των Δήμων που έχουν εκδοθεί μετά το 1997 καθώς και αρκετών Δήμων των οποίων τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια βρίσκονται στη διαδικασία της εκπόνησης, τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από τις περιοχές ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ και ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ. Ενδεικτικά αναφέρουμε: •Γ.Π.Σ. Δ. ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ (τώρα είναι Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης) ( ΦΕΚ/1249/Δ’/21-11-2005) & (ΦΕΚ/1440/Δ’/30-12-2005) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΠΟΛΗΣ- ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: εξαιρούνται τα συνεργεία αυτοκινήτων- βαφεία- φανοποιεία. •Γ.Π.Σ. Δ. ΑΞΙΟΣ (ΒΡΑΧΙΑ –ΚΥΜΙΝΑ - Ν. ΜΑΛΓΑΡΑ) (τώρα είναι Δήμος Δέλτα) (ΦΕΚ/218/ΑΑΠ’/7-6-2010) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ: Με εξαίρεση τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, μηχανημάτων έργων καθώς και αγροτικών μηχανημάτων. •Γ.Π.Σ. Δ. ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ (ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ – ΧΑΛΑΣΤΡΑ) (τώρα είναι Δήμος Δέλτα) (ΦΕΚ/375/ΑΑΠ’/6-9-2010) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ: εξαιρούνται τα συνεργεία, βαφεία, φανοποιία και πρατήρια καυσίμων •Γ.Π.Σ. Δ. ΕΠΑΝΟΜΗΣ (τώρα είναι Δήμος Θερμαϊκού) (ΦΕΚ/101/ΑΑΠ’/26-3-2010) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ - ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΗΣ – ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: απαγορεύονται τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα βαφεία και τα φανοποιεία •Γ.Π.Σ. Δ. ΘΕΡΜΑ’Ι’ΚΟΣ (ΠΕΡΑΙΑ – ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ – ΝΕΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ) (ΦΕΚ/110/ΑΑΠ’/27-3-2007) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ - ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΗΣ – ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: απαγορεύονται τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα βαφεία και τα φανοποιεία •Γ.Π.Σ. Δ. ΜΗΧΑΝΩΝΙΑΣ (ΜΗΧΑΝΙΩΝΑ-ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙ-ΚΕΡΑΣΙΑ) (τώρα είναι Δήμος Θερμαϊκού) (ΦΕΚ/654/Δ’/1-8-2002) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ – ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: δεν επιτρέπονται τα συνεργεία αυτοκινήτων, βαφεία - φανοποιεία •Γ.Π.Σ. Δ. ΜΙΚΡΑΣ (ΤΡΙΛΟΦΟΣ – ΚΑΡΔΙΑ – ΣΧΟΛΑΡΙ -ΠΛΑΓΙΑΡΙ) (τώρα είναι Δήμος Θέρμης) (ΦΕΚ/137/Δ’/18-2-2004) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ – ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΗΣ – ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: απαγορεύονται τα συνεργεία αυτοκινήτων, βαφεία, φανοποιεία •Γ.Π.Σ. Δ. ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (τώρα είναι Δήμος Παύλου Μελά) (ΦΕΚ/975/Δ’/11-11-2002) Στις περιοχές ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ και ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ απαγορεύονται και τα συνεργεία αυτοκινήτων, βαφεία, φανοποιεία Στη συνέχεια : (ΦΕΚ/1241/Δ’/31-12-2004) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ – ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ: με την εξαίρεση των συνεργείων αυτοκινήτων, βαφείων και φανοποιείων. Και μετά από πολλές διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις και την πάροδο περίπου 8 ετών έγινε τροποποίηση του Γ.Π.Σ (ΦΕΚ/458/ΑΑΠ’/1-11-2010) Στις περιοχές ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ και ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ επιτρέπονται τα συνεργεία αυτοκινήτων πλην των βαφείων – φανοποιείων. •Γ.Π.Σ. ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΑΓΧΙΑΛΟΣ – ΒΑΘΥΛΑΚΟΣ - ΓΕΦΥΡΑ –Ν. ΜΕΣΗΜΒΡΙΑ - ΞΗΡΟΧΩΡΙ) (τώρα είναι Δήμος Χαλκηδόνας) (ΦΕΚ/31/Δ’/28-1-2009 ( ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ –ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΗΣ – ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: απαγορεύονται τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα βαφεία και τα φανοποιεία •Γ.Π.Σ. Σ. Δ. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ (τώρα είναι Δήμος Ωραιοκάστρου) (ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ – ΜΕΣΑΙΟ – Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ- ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ) (ΦΕΚ/165/ΑΑΠ’/27-6-2011) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ: εξαιρούνται τα συνεργεία - βαφεία- φανοποιία και πρατήρια καυσίμων •Γ.Π.Σ. Δ. ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ (ΦΕΚ/996/Δ’/26-9-2003) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ-ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: απαγορεύονται τα συνεργεία αυτοκινήτων, βαφεία, φανοποιεία. Λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι σε αρκετούς Δήμους δεν υπάρχει χαρακτηρισμός οικοδομικών τετραγώνων ως περιοχή μη οχλούσας βιοτεχνίας (ΕΜΟ), όπου επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία συνεργείων αυτοκινήτων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ΣΗΜΕΡΑ υπάρχουν Δήμοι όπου δεν επιτρέπεται πουθενά εντός των ορίων τους, η ίδρυση και λειτουργία ΝΕΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ. Κατόπιν επικοινωνίας με κάποιους από τους παραπάνω Δήμους ενημερωθήκαμε ότι η συγκεκριμένη εξαίρεση των συνεργείων από τις περιοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου δεν ήταν δική τους επιλογή αλλά ουσιαστικά αποτελεί πάγια θέση του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ποιος ευθύνεται ΤΕΛΙΚΑ γι΄ αυτή τη δυσμενή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για τον κλάδο μας, εάν είναι θέμα των τοπικών κοινωνιών (Δήμων) ή του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης ή κεντρικών φορέων του κράτους. Ειλικρινά όμως προβληματιζόμαστε από το γεγονός ότι ενώ υπάρχει Π.Δ/γμα (ΦΕΚ/166/Δ’/6-3-1987) και Νόμος 3710/2008 (ΦΕΚ/216/Α’/23-10-2008) που ξεκάθαρα επιτρέπουν τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής ΣΥΝΗΘΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ σε περιοχές με χρήση ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ή ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ, να μην εφαρμόζονται. Σε μία εποχή όπου τα κλειστά επαγγέλματα ανοίγουν, στο δικό μας κλάδο δημιουργείται ένα κλειστό επάγγελμα με όσους επαγγελματίες έχουν ήδη άδεια λειτουργίας με όποιες παρενέργειες δημιουργούν τέτοιες καταστάσεις, όπως κατάργηση ισονομίας και ισοπολιτείας των πολιτών σχετικά με τους παλιούς και νέους επαγγελματίες, έλλειψη ανταγωνισμού, αυξήσεις ενοικίων σε υφιστάμενα συνεργεία, κενά μαγαζιά που δεν έχουν εμπορική αξία για άλλες χρήσεις, ιδιόκτητα μαγαζιά που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες τους ως συνεργεία, μη δυνατότητα μετεγκατάστασης επαγγελματιών είτε σε δική τους “στέγη” είτε σε “στέγη” με χαμηλότερο ενοίκιο κοντά στην περιοχή όπου καταξιώθηκαν επαγγελματικά και δημιούργησαν πελατεία, μη δυνατότητα επέκτασης του συνεργείου με προσθήκη νέας ειδικότητας όπως π.χ. των αερίων καυσίμων κλπ. Διαπιστώνουμε ότι σιγά – σιγά ο κλάδος μας εκδιώχνεται από την πόλη με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για τις επιχειρήσεις μας όσο και για την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προσβλέπει στην παρέμβαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ώστε να αρθούν οι απαγορεύσεις και εξαιρέσεις εις βάρος του κλάδου μας.