Αρχική Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γηςΆρθρο 14: Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης και ΧρήσεωνΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 13 Ιανουαρίου 2012, 20:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ: Διατύπωση θέσεων επί του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τις χρήσεις – Πρόταση. ΣΧΕΤ: Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος «ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ». Με αφορμή το πιο πάνω σχετικό που τέθηκε σε διαβούλευση από το ΥΠΕΚΑ παραθέτουμε τα ακόλουθα. Α: ΘΕΤΙΚΗ Η ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ 1. Κρίνεται θετική η προώθηση της έκδοσης του Νέου Προεδρικού Διατάγματος καθόσον υπήρχε επιτακτική ανάγκη τροποποίησης του από 23-2-1987 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 166Δ/6-3-1987) «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης». 2. Ευελπιστούμε ότι με το υπό έκδοση νέο Π.Δ/μα θα αρθεί η αναντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ του προηγούμενου Π.Δ/τος και του ισχύοντος υγειονομικού κανονισμού κυρίως σε ότι αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Β: ΠΡΟΤΑΣΗ Από την ανάγνωση των διατάξεων τόσο του άρθρου 14 καθώς και των διατάξεων άλλων άρθρων του υπό έκδοση Νέου Προεδρικού Διατάγματος εύλογα δημιουργούνται απορίες ως προς τη σκοπιμότητα του περιεχομένου αυτών και όχι μόνο. 1. Ολόκληρο το άρθρο 14 του υπόψη Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος πρέπει να απαλειφθεί καθόσον όπως είναι διατυπωμένο φαίνεται να λειτουργεί μόνο στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχή και όχι εντός πολεοδομούμενου ή πολεοδομημένου χώρου. 2. Η διατήρησή του δημιουργεί την εντύπωση στους ιδιοκτήτες των γεωτεμαχίων στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχή ότι το ΥΠΕΚΑ επιχειρεί να απαξιώσει τις ιδιοκτησίες τους, προκειμένου να αγοραστούν αντί πινακίου φακής από ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες. 3. Να απαληφθεί από τα επί μέρους άρθρα η προτεινόμενη εκμετάλλευση κατά χρήση, καθόσον αυτή καλύπτεται από τα Προεδρικά Διατάγματα στα οποία υπάγονται τα γήπεδα (οικόπεδα) των περιοχών αυτών. Ένας ακόμη λόγος που συνηγορεί στην απαλοιφή της προτεινόμενης εκμετάλλευσης είναι ότι για τις χρήσεις αυτές δεν υπάρχει αιτιολογία ούτε προτείνεται από κάποια μελέτη κατά την οποία θα έπρεπε να εξετάζεται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης (π.χ. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ κλπ.). 4. Να ξεκαθαριστεί πλήρως ότι οι διατάξεις του νέου Προεδρικού Διατάγματος θα εφαρμόζονται μόνο για τις περιοχές που συντάσσονται νέες πολεοδομικές μελέτες απ’αρχής ή την τροποποίηση εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης. Γ: ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 1. Μας δίνεται για μια ακόμα φορά το δικαίωμα να αναφέρουμε ότι το ΥΠΕΚΑ Νομοθετεί χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών παρά το γεγονός ότι αυτό επιτάσσεται με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 101 του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2. Συνεχίζει η κεντρική Διοίκηση και εν προκειμένω το ΥΠΕΚΑ να φαλκιδεύει τους Πολίτες με ενέργειες της και ενώ το κράτος έχει την υποχρέωση να τους προστατεύει, αυτό δεν προκύπτει. 3. Είναι γνωστό ότι οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις στο σύνολο σχεδόν των νησιών είναι πάρα πολύ μικρές και δεν προσφέρονται για καλλιέργεια οι λοιπές εκτάσεις και ως εκ τούτου οι αγοραστές των γεωτεμαχίων αυτών στόχο έχουν την ανέγερση ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ και όχι την καλλιέργεια και φορολογήθηκαν αντίστοιχα επειδή σ’αυτά ήταν δυνατή η ανέγερση κατοικίας. 4. Από τη δομή ολόκληρου του κειμένου του Σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος αναδύεται το γεγονός ότι σε αρκετές περιοχές θεσμοθετούνται χρήσεις με το παρόν Πρ. Διάταγμα χωρίς αυτό να προκύπτει από κάποια μελέτη. Στη προκειμένη περίπτωση θα έπρεπε να εξετάζονται κατά κύριο λόγο αφ’ενός μεν η αντιστοίχιση αυτών με τον Υγειονομικό κανονισμό και αφ’ετέρου η συμβατότητα των προτεινόμενων χρήσεων, με στόχο πάντα την εξυπηρέτηση των κατοίκων των περιοχών αυτών. Δ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ Επειδή συνεχίζει το ΥΠΕΚΑ και προωθεί συνεχώς την θεσμοθέτηση επαχθέστερων όρων και περιορισμών δόμησης από τους ισχύοντες, για την προστασία των συναλλαγών απαιτείται η θέσπιση μεταβατικού χρόνου που αυτός δεν μπορεί να είναι μικρότερος των πέντε (5) ετών από την έκδοση και μετά και όχι αναδρομικά όπως αυτό το συνηθίζει. Με την πεποίθηση ότι θα αξιολογηθεί και εντέλει θα ληφθεί υπόψη η πρότασή μας ο Σύλλογός Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων είναι στη διάθεσή σας προκειμένου να σας παρέξει συμπληρωματικά τις θέσεις και τις απόψεις του. Με εκτίμηση, Ο Πρόεδρος Εμμανουήλ Καλαβρός Αρχιτέκτων μηχ/κος Η γραμματέας Μόνικα Δενδρινού Πτυχ. Πολιτικός Μηχ/κός δομικών έργων Τ.Ε.