Αρχική Εναρμόνιση του εθνικού δικαίου προς τις Οδηγίες 2009/28/ΕΚ και 2009/30/ΕΚ και άλλες διατάξειςΆρθρο 5: Κριτήρια αειφορίας για τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστάΣχόλιο του χρήστη Χατζηαθανασίου Αρτέμιος | 19 Ιανουαρίου 2012, 09:59
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρα 3β) ιι/τελευταίο εδάφιο, Προστατευόμενες περιοχές/ Κριτήρια αειφορίας: Το εδάφιο ορίζει ότι στην περίπτωση απουσίας σχεδίου διαχείρισης σε προστατευόμενη περιοχή οι υπουργοί ΠΕΚΑ και ΑΑ&Τ καθορίζουν τους όρους και τις προτεραιότητες καλλιέργειας ενεργειακών φυτών. Το συγκεκριμένο ίσως να προσκρούει σε υπάρχουσα διάταξη (παρα 3.γ άρθρο 7 του 3937/2011 ΦΕΚ Α’60). Πρόταση επαναδιατύπωσης αυτού δύναται να είναι « .. μέχρι την ολοκλήρωση των σχεδίων διαχείρισης, οι Φορείς Διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών ή στην περίπτωση απουσίας αυτών, οι αρμόδιες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων τεκμηριωμένα γνωμοδοτούν ως προς την έκδοση ΚΥΑ των υπουργών ΠΕΚΑ και ΑΑΤ για τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων καλλιέργειας ενεργειακών φυτών». Παρα 6 – Σύστημα επαλήθευσης αγρού / Κριτήρια αειφορίας: Η συγκεκριμένη παρα ορίζει ότι οι γεωργοί που καλλιεργούν ενεργειακά φυτά απαιτείται να τηρούν τις ‘περιβαλλοντικές απαιτήσεις’ της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ) ή με πιο απλή διατύπωση: τις υποχρεώσεις της πολλαπλής συμμόρφωσης του καθεστώτος ενισχύσεων της αγροτικής παραγωγής της χώρας. Ορίζει ως υπεύθυνο σύστημα πιστοποίησης αυτού : το υπάρχον σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Πληρωμών του Υπ.Α.Α.Τ) το οποίο δεν κατονομάζεται αλλά εννοείται (!). 1η παρατήρηση: φιλολογική. Μπορούσε το περιεχόμενο να ήταν περισσότερο βατό – απλουστευμένο χωρίς την πλήρη αντιγραφή του περιεχομένου του όποιου κοινοτικού νομοθετήματος (16 γραμμών). Άλλωστε το παρόν προορίζεται ως νόμος και όχι ως κάποια υπουργική απόφαση λεπτομερειών εφαρμογής. 2η παρατήρηση: πρακτικής υλοποίησης. Δεν διατυπώνεται καμία πρόβλεψη πως το υπάρχον σύστημα ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ ή όποιο μελλοντικά ελεγκτικό σύστημα αγρού (πεδίου) θα συνδέεται με το σύστημα επαλήθευσης που λεπτομερώς προδιαγράφεται στο παρόν προσχέδιο (φορέας επαλήθευσης, οικονομικός φορέας, πιστοποιήσεις, κ.ά.). Η περιγραφή (αναφορά) της γέφυρας επικοινωνίας /σύνδεσης αυτών των δύο σταδίων πιστοποίησης αποτελεί βασικό σημείο λειτουργίας του όλου εγχειρήματος. Οι αδυναμίες και παραλείψεις που κατά καιρούς έχουν παρατηρηθεί τόσο στο νεότευκτο χώρο των βιοκαυσίμων όσο και στο σύστημα των αγροτικών ενισχύσεων της χώρας, μας προβληματίζει ως προς την αποτελεσματικότητα του παρόντος. Σε άλλο πλαίσιο προσέγγισης, γεννάτε το ερώτημα αν παραμένει προτεραιότητα της Πολιτείας η καλλιέργεια των ενεργειακών φυτών στη Ελλάδα και εναλλακτικής διεξόδου της ελληνικής υπαίθρου.