Αρχική Ηλεκτροκίνητα οχήματα3. 3.4. Θεσπισμένα και Προτεινόμενα Κίνητρα για τη Διείσδυση Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων στην ΕλλάδαΣχόλιο του χρήστη Χάμψας Μιχαήλ | 30 Ιανουαρίου 2012, 00:42
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πρόταση για ενδεχόμενη θεσμοθέτηση ενός "τέλους ρύπανσης" στα υπερήλικα και "ρυπογόνα" οχήματα θεωρείται επιστημονικά και κοινωνικά ατεκμηρείωτη. Η ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων εξαρτάται κυρίως από τη χρήση (ποσότητα μεταφορικού έργου) του κάθε οχήματος και όχι από την ύπαρξη και μόνον, αυτή καθ' εαυτήν, του οχήματος. Η χρήση ενός παλαιάς τεχνολογίας οχήματος με θερμικό κινητήρα, το οποίο διανύει λίγα χιλιόμετρα ετησίως, συνεπάγεται την εκπομπή συνολικά πολύ μικρότερων ποσοτήτων αέριων ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου, από τις ποσότητες των αντίστοιχων εκπομπών, που οφείλονται στη χρήση (λειτουργία) ένός όχήματος σύγχρονης τεχνολογίας (υβριδικού ή/και ηλεκτρικού), το οποίο όμως διανύει ετησίως πολαπλάσια χιλιόμετρα. Η αρχική παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας στο σύστημα ηλεκτροδότησης της Ελλάδας συνδέεται με εκπομπές ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου. Κατά συνέπεια, και οποιαδήποτε χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, όπως για τη φόρτιση των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με σημαντικές εκπομπές ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου. Οι πολύ υψηλοί φόροι, που ισχύουν για τα υγρά καύσιμα κίνησης των οχημάτων, μερικοί από τους οποίους έχουν επιβληθεί ακριβώς με "περιβαλλοντικά" κριτήρια, στοχεύουν στην ενίσχυση και προώθηση των οχημάτων νέας σύγχρονης τεχνολογίας, στις περιπτώσεις εκείνες ιδιαίτερα που το οικονομικό και κοινωνικό όφελος μεγιστοποιείται. Τα παλαιότερα οχήματα, άλλωστε, έχουν ήδη αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα νέας σύγχρονης τεχνολογίας έχουν θεσπισθεί σημαντικά κίνητρα, όπως: • Κυκλοφορούν ελεύθερα στον υφιστάμενο δακτύλιο. • Δεν καταβάλλουν ειδικό τέλος ταξινόμησης. • Δεν καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας Τέλος, η "επιδότηση" της κατανάλωσης και μάλιστα για εισαγόμενα προϊόντα δεν θεωρείται οικονομικά ορθολογική, δεδομένου ότι μάλλον θα οδηγήσει σε περαιτέρω επιδείνωση του ήδη ελλειματικού ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες στενότητας οικονομικών πόρων του δημοσίου. Για παρόμοιους με τους παραπάνω λόγους, τα προτεινόμενα "επιπρόσθετα κίνητρα" (απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας και επιδότηση της αγοράς τους με ποσό ίσο με το 10% της τιμής πώλησης τους και με ανώτατο όριο ίσο με 3.000 ή 5.000 €, για τα ηλεκτρικά οχήματα) θεωρούνται επιστημονικά και κοινωνικά ατεκμηρείωτα.