Αρχική Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γηςΆρθρο 01: Κατηγορίες ΧρήσεωνΣχόλιο του χρήστη ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ/ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 30 Ιανουαρίου 2012, 15:00
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΤΕΕ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Αριθ.πρωτ.οικ. 1936/26.01.2012 Μεγ. Αλεξάνδρου 49-54643 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τηλ. 2310 883100 Φαξ. 2310 883110 Πληρ. : Τμήμα Επιστημονικών & Αναπτυξιακών Θεμάτων Κυριακή Διαβολίτση Τηλ. : 2310 883120 Φαξ. : 2310 883110 E-mail : kiriakid@central.tee.gr Προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής κ. Σηφουνάκη Νίκο Φαξ : 210 6451793 Αθήνα Θέμα: Παρατηρήσεις επί σχεδίου Π.Δ.«Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης» Κύριε Υπουργέ, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, σε πρόσφατη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής συζήτησε το θέμα της διαβούλευσης επί σχεδίου Π.Δ. για τις κατηγορίες και το περιεχόμενο χρήσεων γης, ύστερα από εισήγηση της ΜΕ Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΤΕΕ/ΤΚΜ και κρίνει χρήσιμο να επισημάνει τα ακόλουθα: Το γεγονός ότι το Υπουργείο άνοιξε σε διαβούλευση νέο σχέδιο Π.Δ των χρήσεων γης, χαρακτηρίζεται καταρχήν θετικό, έχοντας ως δεδομένο ότι το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο που ρυθμίζει τις χρήσεις γης (Π.Δ – ΦΕΚ 166Δ/1987) είναι ελλιπές και αδυνατεί τόσο να υποστηρίξει ουσιαστικά τον πολεοδομικό σχεδιασμό όσο και να ανταποκριθεί στις μεταβολές που έχουν επέλθει στον αστικό και εξωαστικό χώρο και στις νέες χρήσεις που οι εξελίξεις φέρνουν στο φως. Εξάλλου το Π.Δ του 1987 αφορούσε αποκλειστικά τα τότε Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια και με τη θέσπιση του ν.2508/1997 το πεδίο εφαρμογής του επεκτάθηκε στον υπόλοιπο χώρο της εδαφικής ενότητας σχεδιασμού. Ορθώς συνεπώς το νέο σχέδιο Π.Δ εντάσσει στο πεδίο εφαρμογής τα «χωροταξικά πλαίσια και τον εν γένει χωρικό και πολεοδομικό σχεδιασμό». Είναι γνωστό ότι από την έως τώρα εφαρμογή του Π.Δ 23-2-87(ΦΕΚ 166Δ) έχουν προκύψει ουσιαστικά προβλήματα ελέγχου τόσο στις επιλογές της αγοράς δομημένου περιβάλλοντος όσο και σε αποτυχημένες τέτοιες του πολεοδομικού σχεδιασμού. Σημαντικό στοιχείο του σχεδίου Π.Δ είναι ο εμπλουτισμός των γενικών κατηγοριών με νέες αλλά και η σημαντική εξειδίκευση τους και αναλυτική αναφορά τους καθώς και η θεσμική δυνατότητα τροποποίησης και συμπλήρωσης του περιεχομένου τους θέτει νέα δεδομένα και προοπτικές που αφορούν τις ρυθμίσεις του χωρικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. TECHNICAL CHAMBER OF GREECE Section of Central Macedonia Meg.Alexandrou 49, 54643 Thessaloniki Tel. 0032310 883100 Fax 0032310 883110 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ως θετικό στοιχείο καταγράφεται επίσης το ότι το σχέδιο της Υ.Α. εξειδίκευσης χρήσεων συνοδεύει το σχέδιο Π.Δ., γεγονός που δίνει άμεσα ολοκληρωμένη εικόνα και γνώση των προτεινόμενων ρυθμίσεων. Ωστόσο, ενώ το σχέδιο Π.Δ παρέχει εξουσιοδότηση (βλ. παρ. Γ άρθρο 1) για την εξειδίκευση του συνόλου των Ειδικών κατηγοριών χρήσεων, η πρόταση ΙΑ αναφέρεται επιλεκτικά μόνο στις υπό στοιχεία 1-15, και 20, 21, 25 Ειδικές χρήσεις του σημ. ΒΟΗ. της παρ. Είναι σκόπιμο λοιπόν να διευκρινίσει το ΥΠΕΚΑ εάν τούτο σημαίνει πως οι λοιπές Ειδικές χρήσεις δεν απαιτούν εξειδίκευση ή εάν απλώς δεν έχει προς το παρόν ολοκληρωθεί το σύνολο της μελέτης. Το γεγονός της για πρώτη φορά εφαρμογής παρόμοιων θεσμών και πρακτικών στη χώρα πρέπει να αποτελέσει αφορμή για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος τροποποιήσεων περισσότερο ευέλικτο το οποίο μετά την απαραίτητη επιστημονική τεκμηρίωση να επιτρέπει τις ανάλογες αναπροσαρμογές. Δηλαδή να προσδώσει τον απαραίτητο στρατηγικό χαρακτήρα στο σχεδιασμό αποφεύγοντας ακραίες κανονιστικές επιλογές. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να καταδειχθούν αρκετά αρνητικά στοιχεία του νέου αυτού κανονιστικού πλαισίου που δεν αντιμετωπίζουν (αλλά μερικές φορές επιτείνουν) τις προβληματικές εφαρμογές του υφιστάμενου σχεδιασμού : Στο σχέδιο Π.Δ. : α) Αρχίζοντας από το σημαντικότερο, στο άρθρο 16 παρ 2 -όπως είναι διατυπωμένο- υπάρχει ασάφεια για το εάν επιτρέπεται η όχι η τροποποίηση του καθορισμού γενικής κατηγορίας χρήσεων γης σε άλλη κατηγορία με περισσότερες επιτρεπόμενες κατηγορίες χρήσεων σε σχέδια πολεοδομικού σχεδιασμού 1ου επιπέδου (και δει ΓΠΣ ΣΧΟΟΑΠ). Εάν πράγματι αυτό υπονοεί το σχετικό άρθρο, είναι μια αρνητική επιλογή. Η απαγόρευση αυτή (ακόμη και όταν οι αλλαγές υποστηρίζονται από υπολογισμούς και δεδομένα που αποδεικνύουν την μη περιβαλλοντική η πολεοδομική υποβάθμιση-κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πληθυσμιακές κλπ- στα πλαίσια τροποποίησης της πολεοδομικής οργάνωσης μιας περιοχής), στερεί από τον Σχεδιασμό των ΓΠΣ- ΣΧΟΟΑΠ κάθε ευελιξία και εδράζεται στην προφανώς λανθασμένη πεποίθηση και παγκόσμιας πρωτοτυπίας άποψη ότι οι πόλεις, οι χρήσεις και οι λειτουργίες τους όπως και οι πολιτικές σχεδιασμού τους παραμένουν αμετάβλητες εσαεί. Η ρύθμιση -εάν βέβαια προωθείται με την παραπάνω έννοια-, είναι γραφειοκρατική, νομικιστική και αντιαναπτυξιακή, η δε τυχόν εφαρμογή της θα οδηγήσει στην διαιώνιση και επαύξηση του ήδη υφιστάμενου καθεστώτος ανομίας για δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, και θα αποτελέσει τροχοπέδη στην ίδρυση και ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων σε μια εποχή που από (και από) το γεγονός αυτό εξαρτάται κυριολεκτικά η επιβίωση της χώρας. Προς αποφυγήν κάθε παρεξήγησης, το σχετικό άρθρο 16 πρέπει να διατυπωθεί ως εξής: «Δεν επιτρέπεται κατά κανόνα η τροποποίηση του καθορισμού γενικής κατηγορίας χρήσεων γης σε άλλη κατηγορία με περισσότερες επιτρεπόμενες κατηγορίες χρήσεων σε σχέδια πολεοδομικού σχεδιασμού 2ου επιπέδου. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η κατά τα παραπάνω αλλαγή γενικής κατηγορίας χρήσης των ρυμοτομικών σχεδίων μετά από τροποποίηση των σχεδίων πολεοδομικού σχεδιασμού 1ου επιπέδου εφ’ όσον γίνεται προς συμμόρφωση κατευθύνσεων σχεδιασμού……………………….» ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ β) Ως αρνητική αναφορά καταγράφεται η απαγόρευση χωροθέτησης του περιεχομένου των αναψυκτηρίων (κοινά καφενεία) αλλά και εστιατορίων (πχ ταβέρνες), σε περιοχές των άρθρων 2 και 3 που θα προκαλέσει εκτός των άλλων και αλλαγές στην αστική μορφολογία σε πολλές οικιστικές ενότητες αλλοιώνοντας τοπικές ιδιαιτερότητες, τουριστικές αναγκαιότητες καθώς και τις παραδοσιακές καθημερινές αστικές συνήθειες του πληθυσμού. γ) Αντιστοίχως αρνητική κρίνεται η απαγόρευση χρήσεων Διοίκησης στις περιοχές Γενικής Κατοικίας, όταν στην πραγματικότητα πληθώρα κτιρίων διοίκησης (πχ αστυνομικά τμήματα, εφορείες, δημοτικά διοικητικά κτίρια κ.α.) βρίσκονται σε όλους τους οικισμούς διάσπαρτα σε περιοχές Γενικής Κατοικίας (αλλά και Αμιγούς, και σε Περιοχές τουρισμού, και σε Οριοθετημένους Οικισμούς) έτσι όπως πρόεκυψαν ιστορικά από κληροδοτήματα, διανομές, κλπ. Χαρακτηριστικά όλα τα παλαιά κοινοτικά καταστήματα (3 - 4.0000 κτίρια) σε οριοθετημένους οικισμούς χρησιμοποιούνται ως διάφορα κτίρια διοίκησης. (αλλού είναι εγκατεστημένες τεχνικές υπηρεσίες, αλλού ληξιαρχεία κλπ.) δ) Όσον αφορά το άρθρο 14, στο περιεχόμενο του καταγράφεται αφενός μεν η πρόβλεψη για την διατήρηση και προστασία της κατά τον προορισμό χρήσης του εδάφους με στόχο την ενίσχυση των αγροτικών εκμεταλλεύσεων της γης προτείνοντας την κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης της κατοικίας πέραν αυτής που θα απευθύνεται για τον απασχολούμενο με την κύρια εκμετάλλευση. Η ρύθμιση αυτή σχολιάζεται ως ακραία κανονιστική με οριζόντια εφαρμογή στο σύνολο των εκτός σχεδίου περιοχών της επικράτειας. Επιπροσθέτως η ρύθμιση είναι τεχνικά ανεφάρμοστη καθώς δεν είναι σαφές ποιός είναι η όχι αγρότης, τι γίνεται σε περίπτωση συνιδιοκτησίας αγρότη με μη αγρότη, τι γίνεται εάν φτιάξει την κατοικία αγρότης και μετά την μεταβιβάσει σε τρίτο και πληθώρα άλλων θεμάτων που θα δημιουργήσουν άλλο ένα ευρύτατο πλαίσιο ανομίας. Πέρα της συζήτησης και των απόψεων για το θέμα αυτό, την ενδεχόμενη συμφωνία ή όχι επί της αρχής του, πιστεύουμε ότι δεν μπορεί να θεσμοθετηθεί η απαγόρευση αυτή με οριζόντιες ρυθμίσεις και τακτικισμούς δια μέσω ενός κανονιστικού Π.Δ που ρυθμίζει απλά τις χρήσεις γης. Σημαντικά προβλήματα και ειδικότερα περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες υπάρχουν και στην Υπουργική Απόφαση η οποία είναι εξαιρετικά ελλιπής και μάλλον πρέπει να ξαναγραφεί από την αρχή. Σημειώνουμε ορισμένα μόνο από αυτά: Εξειδίκευση χρήσεων με το σχέδιο Υ.Α. α) Είναι απαραίτητο να δοθεί μια σχετική ευελιξία στο περιεχόμενο των ορισμών (χωρίς να αλλοιωθεί το ουσιαστικό περιεχόμενό τους) γιατί είναι αδύνατο να προβλεφθούν όλες οι επαγγελματικές ή κοινωφελείς χρήσεις (άλλωστε και αυτές μεταβάλλονται σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας, τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς και την πρόοδο της τεχνολογίας, της επιστήμης κλπ). Επομένως πρέπει σε όλες τις κατηγορίες να προστεθεί στην αρχή η φράση «όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, περιλαμβάνονται χρήσεις συναφείς με τις εξής:..», είτε στο τέλος κάθε κατηγορίας να προστεθεί και η περίπτωση «Άλλες συναφείς χρήσεις». Επίσης να προβλεφθεί ότι οι απαριθμούμενες ειδικές χρήσεις της ίδιας κατηγορίας μπορούν να συνδυάζονται μεταξύ τους όπως π.χ. «κατοικία – στάθμευση», «κατοικία – εμπορικά καταστήματα», «πρατήριο υγρών καυσίμων – πλυντήριο αυτοκινήτων» κ.α. ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Γενικά επειδή είναι αδύνατον να αναφερθούν όλες οι μοναδιαίες χρήσεις, πρέπει να περιγραφεί στην Υ.Α ένας ευέλικτος μηχανισμός και ένα αρμόδιο όργανο με τον οποίο να πιστοποιείται με σαφήνεια εάν μια χρήση που δεν αναφέρεται στην Υ.Α σε ποιά κατηγορία υπάγεται και που αυτή επιτρέπεται. (πχ με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που σε τελευταία ανάλυση ελέγχει και χορηγεί τις άδειες λειτουργίας). β) Ο περιορισμός που υπάρχει σε πολλά σημεία του Π.Δ. και της Υ.Α. «επιτρέπεται εφόσον προβλέπεται από το ρυμοτομικό σχέδιο» δεν μπορεί να τίθεται για χρήσεις που δεν έχουν κοινωφελή ή κοινόχρηστο χαρακτήρα, δηλαδή για ιδιωτικές δραστηριότητες (καταστήματα, ξενοδοχεία, κτίρια στάθμευσης, ιδιωτικές κλινικές κ.α.), διότι δεν επιβάλλονται τέτοιου είδους χαρακτηρισμοί στις πολεοδομικές μελέτες, γιατί ακριβώς όταν υπάρχουν, προϋποθέτουν απαλλοτρίωση του χώρου υπέρ του Δημοσίου για κοινωφελή σκοπό. Αν εννοείται ότι οι τυχόν περαιτέρω περιορισμοί/εξαιρέσεις/παρεκκλίσεις στην άσκηση ή χωροθέτηση ιδιωτικών οικονομικών δραστηριοτήτων θα καθορίζονται με τον πολεοδομικό κανονισμό που συνοδεύει το σχέδιο ρυμοτομίας, τότε απαιτείται αναδιατύπωση γιατί δημιουργείται σύγχυση. γ) Τα Κέντρα γυμναστικής, γυμναστήρια, αθλητικές σχολές καταγράφονται στην Υ.Α. στα «Γραφεία» αντί στα «Καταστήματα Παροχής Προσωπικών Υπηρεσιών» όπως είναι το ορθόν, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπονται στις περιοχές Αμιγούς κατοικίας. δ) Στο Σχέδιο Υ.Α., στον Πίνακα εξειδίκευσης, (αρ. 2. Ως κοινωνική Πρόνοια…), αναφέρεται ότι οι λειτουργίες με αρ. 4-8 επιτρέπονται μόνο εφ’ όσον έχει καθορισθεί γενική χρήση Κοινωφελών χώρων-Λειτουργιών, και οι 3-8 πρέπει να προβλέπονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δηλαδή δεν καλύπτονται από τις επιτρεπόμενες χρήσεις Κοινωνικής πρόνοιας στις περιοχές Αμιγούς-Γενικής κατοικίας και άλλες. Κατά συνέπεια - σε αντίθεση με ότι ίσχυε σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι σήμερα- δεν μπορεί να ιδρυθεί ένα οικοτροφείο, ορφανοτροφείο, Ίδρυμα ΑΜΕΑ, Άσυλο κλπ χωρίς προηγούμενη τροποποίηση ΓΠΣ-ΣΧΟΟΑΠ., αλλά και Ρυμοτομικού Σχεδίου. Με τον τρόπο αυτό δυσχεραίνεται –άνευ λόγου- το έργο Οργανώσεων, ΜΚΟ, Εκκλησίας, Δήμων, δωρητών κ.α. που θέλουν να φτιάξουν μια εγκατάσταση κοινωνικής πρόνοιας από τις παραπάνω. ε) Παρομοίως με το δ) ισχύει και για τις Πολιτιστικές εγκαταστάσεις. Προκύπτει ότι δεν μπορεί κανείς να χωροθετήσει μια πολιτιστική εγκατάσταση σε περιοχές Αμιγούς-Γενικής κατοικίας ή και άλλες (παρ’ όλο που επιτρέπονται), αλλά πρέπει ο συγκεκριμένος χώρος να χαρακτηρίζεται στο Ρυμοτομικό διάγραμμα ειδικά ως «Πολιτιστικές εγκαταστάσεις». Γενικά για όλες τις «κοινωφελείς» χρήσεις ζητείται από την Υ.Α. ειδικός χαρακτηρισμός σε επίπεδο ρυμοτομίας. ζ) Προτείνεται λοιπόν -προς μείωση της γραφειοκρατίας-, να θεωρείται δεδομένη η επιτρεπόμενη με τον γενικό χαρακτηρισμό χρήσεων από το Ρυμοτομικό Σχέδιο στο Ο. Τ. (πχ Γενική κατοικία) χωροθέτηση μιας δημόσιας «κοινωφελούς» χρήσης σε μια ιδιοκτησία του Δημοσίου (ενός Δήμου κλπ) χωρίς να ζητείται επιπρόσθετος ειδικός χαρακτηρισμός του οικοπέδου σε επίπεδο ρυμοτομίας και να μπορεί να προχωρήσει άμεσα η σχετική έκδοση οικοδομικής άδειας με τους ισχύοντες στην περιοχή όρους δόμησης. Η ρύθμιση αυτή θα μειώσει δραστικά τον χρόνο, τις διαδικαστικές ενέργειες που απαιτούνται για την δημιουργία πχ ενός νέου σχολείου, ενός βρεφονηπιακού σταθμού, μιας βιβλιοθήκης κ.α. και θα επιτρέψει στην Διοίκηση να ανταποκριθεί ταχύτερα στις ανάγκες του πληθυσμού. Σε τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί εκ των υστέρων να ενημερώνεται και το ρυμοτομικό σχέδιο. η) Οι διάφοροι περιορισμοί και ρυθμίσεις ανά είδος χρήσης και ανά γενική κατηγορία που συγκεκριμενοποιούνται με επιτρεπόμενα μέγιστα τμ/χρήση/γήπεδο δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί ως απόλυτα μεγέθη οριζόντιας εφαρμογής σε κάθε περιοχή της χώρας δίχως να εξετάζονται και αναλύονται τα τοπικά δεδομένα. Είναι αναγκαίο λοιπόν να συμφωνηθεί ότι στα πλαίσια εκπόνησης των σχεδίων του 1ου επιπέδου σχεδιασμού θα αντιμετωπίζονται τα θέματα αυτά αφού εξετασθούν και προταθούν με τρόπο επιστημονικό ανάλογες ρυθμίσεις και επιλογές για τη κάθε περιοχή. Γενικές Παρατηρήσεις Στο Σχέδιο Π.Δ ορίζεται ότι οι νέοι περιορισμοί ως προς τα μεγέθη (μέγιστες επιτρεπόμενες επιφάνειες) ειδικών χρήσεων αρχίζουν με την έναρξη ισχύος του νέου Π.Δ. Δεν προβλέπεται όμως το σημαντικότερο: ότι η εφαρμογή του παραπάνω σχεδίου Π.Δ. δεν μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη και το περιεχόμενο των υπό εκπόνηση ΣΧΟΟΑΠ και ΓΠΣ και ΠΜ που έχουν παραδώσει το Β1 στάδιο τους. Θα πρέπει δηλαδή να ορίζεται ρητά ότι το περιεχόμενο των κατηγοριών χρήσεων του Π.Δ.87 διατηρείται μέχρις ότου εγκριθεί η αναθεώρηση/ανασύνταξη των υφισταμένων ΓΠΣ (και ενδεχομένως να προστεθεί κάποιο χρονικό όριο όπως «εντός …ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, απαιτείται η προσαρμογή/εναρμόνιση/αναθεώρηση των υφισταμένων ΓΠΣ στις διατάξεις του νέου κανονιστικού πλαισίου»). Εάν δεν διευκρινιστεί τι θα ισχύει αυτό το μεταβατικό διάστημα, τα υφιστάμενα ΓΠΣ (ακόμα και αυτά που εγκρίθηκαν το 2011) καθίστανται ανενεργά μετά την ισχύ του νέου Π.Δ και θα προκύψει μεγάλο ζήτημα με τις αδειοδοτήσεις καταστημάτων, επαγγελματικών δραστηριοτήτων κλπ, επομένως με την οικονομική ανάπτυξη. Επίσης είναι κρίσιμο να διευκρινιστεί ποιο καθεστώς θα ισχύει στις ανανεώσεις αδειών λειτουργίας υφισταμένων επιχειρήσεων, εφόσον τροποποιούνται οι όροι εγκατάστασής τους με το νέο Π.Δ. και για πόσο διάστημα θα ισχύει η μεταβατική ρύθμιση που θα προβλεφθεί. Το σύνολο των ρυθμίσεων που θα περιέχονται στο σχέδιο Π.Δ των χρήσεων γης πρέπει να είναι το μοναδικά εφαρμοζόμενο θεσμικό πλαίσιο από όλους τους φορείς που εμπλέκονται στις διαδικασίες (άσχετα από την εποπτεύουσα και προϊσταμένη αρχή τους) αδειοδοτήσεων και έγκρισης χωροθετήσεων ώστε να σταματήσουν τα φαινόμενα συγκρούσεων και αλληλοαναιρούμενων ρυθμίσεων μεταξύ φορέων εφαρμογής και πολεοδομικού σχεδιασμού. Τέλος, απαιτείται η συσχέτιση του νέου Π.Δ. και της συνοδευτικής Υ.Α. με διάφορους πρόσφατους και παλαιότερους νόμους και υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν το περιεχόμενο των χρήσεων γης ή άλλα συναφή θέματα, έτσι ώστε να υπάρχει εναρμόνιση με αυτούς, ή αλλιώς να ενσωματωθεί η διευκρίνιση ότι το νέο καθεστώς κατισχύει των άλλων ρυθμίσεων ή αντίθετα, ότι κατισχύουν οι ειδικότερες διατάξεις έναντι του νέου γενικού κανονιστικού πλαισίου. Διαφορετικά θα ισχύουν όλα ταυτόχρονα. Είμαστε στην διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινίσεις. Για την Δ.Ε του ΤΕΕ/ΤΚΜ Ο Πρόεδρος Τάσος Κονακλίδης Εσωτερική διανομή: ΤΕΕ Φ (Χ.Α + ΤΕΑΘ + ΓΟΔ) Κοινοποίηση : • Πρόεδρο ΤΕΕ • Περιφερειακά Τμήματα ΤΕΕ