Αρχική Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γηςΆρθρο 14: Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης και ΧρήσεωνΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ | 31 Ιανουαρίου 2012, 13:31
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ Α ρ ι θ μ. Α π ό φ α σ η ς : 4 / 2012 Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α Από το Πρακτικό 1/2012 της Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου Θ έ μ α: Θέση Δ.Σ. Πάρου επί του σχεδίου Π.Δ. «Κατηγορίες και Περιεχόμενο Χρήσεων Γης» και ειδικότερα επί του άρθρου 14. Στην Πάρο σήμερα 16 Ιανουαρίου 2012 ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και ώρα 18.00΄, το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου συνήλθε σε δημόσια τακτική συνεδρίαση στο δημοτικό κτίριο πρώην Ξενοδοχείο «ΞΕΝΙΑ» ύστερα από την με αριθμό πρωτ. 358/12-01-2012 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου του, που δημοσιεύθηκε στον ειδικό χώρο ανακοινώσεων του Δήμου Πάρου και επιδόθηκε με αποδεικτικό στους Δημοτικούς Συμβούλους και στον Δήμαρχο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87) για την συζήτηση και λήψη απόφασης στo παρακάτω θέμα της ημερήσιας διάταξης. Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης αυτής διαπιστώθηκε από τον Πρόεδρο, πως υπήρχε νόμιμη απαρτία, δεδομένου ότι σε σύνολο 27 μελών παραβρέθηκαν 19 μέλη και ονομαστικά οι: Από τους Δημοτικούς Συμβούλους Π α ρ ό ν τ ε ς Α π ό ν τ ε ς 1. Αντιπαριώτης Δημήτριος 1. Ακάλεστος Ευριπίδης 2. Γαβαλάς Στέφανος 2. Αρκάς Αντώνιος 3. Ισιγώνης Εμμανουήλ 3. Βελέντζας Φραγκίσκος 4. Κάγκανη – Κορτιάνου Άννα 4. Μπαφίτης Γεώργιος 5. Καρατζάς Γεώργιος 5. Πετρόπουλος Βαζαίος (Προσήλθε 6. Κοντός Λουΐζος κατά τη συζήτηση του 1ου θέματος 7. Κουτσουράκης Παναγιώτης Η.Δ. και αποχώρησε κατά τη 8. Κωβαίος Μάρκος συζήτηση του 6ου θέματος Η.Δ.) 9. Λουκής Γεώργιος 6. Ραγκούσης Ιωάννης (Προσήλθε 10. Μοστράτος Χρήστος κατά τη συζήτηση του 2ου θέματος 11. Ξένος Γεώργιος Η.Δ.) 12. Πατέλης Άγγελος 7. Ροκονίδας Κων/νος 13. Πρωτολάτη Γρηγορία 8. Χανιώτη Μαρία 14. Ραγκούσης Νικόλαος 15. Ρούσσος Ζαχαρίας 16. Ρούσσος Παντελής 17. Τριβυζά – Φραντζή Μαρία 18. Φραγκούλη Μαρουσώ 19. Φραγκούλης Στυλιανός Από τους Προέδρους των Δημοτικών & Τοπικών Κοινοτήτων Παρόντες Απόντες 1. Καλακώνας Μηνάς 1. Κουταλίδης Ανδρέας 2. Παντελαίος Απόστολος 2. Μπαρμπαρίγος Γεώργιος 3. Ρούσσος Γεώργιος 3. Ραγκούσης Αντώνιος 4. Ρούσσου Ειρήνη Παρών ήταν και ο Δήμαρχος Πάρου κ. Χρήστος Βλαχογιάννης. Στην συνεδρίαση παραβρέθηκε η υπάλληλος του Δήμου Πάρου κ. Κυριακή Αλιπράντη για την τήρηση των πρακτικών. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κοντός Λουΐζος ύστερα από την διαπίστωση απαρτίας κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και ο Δήμαρχος εισηγήθηκε ως κατωτέρω το θέμα ημερήσιας διάταξης. Θέμα 2ο : Η.Δ. Εισηγητής: Δήμαρχος Ο Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων στο υπ’ αρίθμ. 650/13-1-2012 έγγραφό του διατυπώνει τις θέσεις του επί του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τις «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης» κρίνοντας θετική την προώθηση έκδοσης νέου Π.Δ. καθ’ όσον υπήρχε επιτακτική ανάγκη τροποποίησης του από 23-2-1987 Π.Δ. (Φ.Ε.Κ. 166 Δ΄/6-3-1987) ευελπιστώντας ότι με το υπό έκδοση Π.Δ. θα αρθεί η αναντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ του προηγούμενου Π.Δ. και του ισχύοντος υγειονομικού κανονισμού κυρίως σε ότι αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Προτείνει την απάλειψη ολόκληρου του άρθρου 14 καθώς όπως είναι διατυπωμένο φαίνεται να λειτουργεί μόνο στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχή και όχι εντός πολεοδομούμενου ή πολεοδομημένου χώρου. Η διατήρησή του δημιουργεί την εντύπωση στους ιδιοκτήτες των γεωτεμαχίων στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχή ότι το ΥΠΕΚΑ επιχειρεί να απαξιώσει τις ιδιοκτησίες τους προκειμένου να αγοραστούν αντί πινακίου φακής από ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες. Να απαλειφθεί από τα επιμέρους άρθρα η προτεινόμενη εκμετάλλευση κατά χρήση καθ’ όσον αυτή καλύπτεται από τα Π.Δ. στα οποία υπάγονται τα γήπεδα (οικόπεδα) των περιοχών αυτών. Ένας ακόμα λόγος που συνηγορεί στην απαλοιφή της προτεινόμενης εκμετάλλευσης είναι ότι για τις χρήσεις αυτές δεν υπάρχει αιτιολογία ούτε προτείνεται από κάποια μελέτη κατά την οποία θα έπρεπε να εξετάζεται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης (π.χ. ξενοδοχεία κ.λ.π.). Να ξεκαθαριστεί πλήρως ότι οι διατάξεις του νέου Π.Δ. θα εφαρμοστούν μόνο για τις περιοχές που συντάσσονται νέες πολεοδομικές μελέτες απ’ αρχής ή την τροποποίηση εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης. Επισημαίνει δε ότι δίνεται ακόμα μια φορά το δικαίωμα να αναφέρουν ότι το ΥΠΕΚΑ νομοθετεί χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών παρά το γεγονός ότι αυτό επιτάσσεται με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 101 του Συντάγματος της Ελλάδας, συνεχίζει να φαλκιδεύει τους πολίτες με ενέργειες ενώ έχει υποχρέωση να τους προστατεύει και αυτό δεν προκύπτει από το Π.Δ.. Είναι γνωστό τι οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις στο σύνολο σχεδόν των νησιών είναι πάρα πολύ μικρές και δεν προσφέρονται για καλλιέργεια και ως εκ τούτου οι αγοραστές των γεωτεμαχίων αυτών στόχο έχουν την ανέγερση κατοικίας και όχι την καλλιέργεια και φορολογήθηκαν αντίστοιχα επειδή σ’ αυτά ήταν δυνατή η ανέγερση κατοικίας. Από τη δομή ολόκληρου του κειμένου του Προεδρικού Διατάγματος αναδύεται το γεγονός ότι σε αρκετές περιοχές θεσμοθετούνται χρήσεις χωρίς αυτό να προκύπτει από κάποια μελέτη. Στην προκειμένη περίπτωση θα έπρεπε να εξετάζονται κατά κύριο λόγο αφ’ ενός μεν η αντιστοίχιση αυτών με τον υγειονομικό κανονισμό και αφ’ ετέρου η συμβατότητα των προτεινόμενων χρήσεων με στόχο πάντα την εξυπηρέτηση των κατοίκων των περιοχών αυτών. Επειδή το ΥΠΕΚΑ συνεχίζει να προωθεί συνεχώς τη θεσμοθέτηση επαχθέστερων όρων και περιορισμών δόμησης από τους ισχύοντες για την προστασία των συναλλαγών απαιτείται η θέσπιση μεταβατικού χρόνου που αυτός δεν μπορεί να είναι μικρότερος των πέντε (5) ετών από την έκδοση και μετά και όχι αναδρομικά όπως αυτό το συνηθίζει. Ο κ. Δήμαρχος είπε ότι από την στιγμή που αναρτήθηκε το σχέδιο Π.Δ. για διαβούλευση, μέχρι τις 16-1-2012 και μετά δόθηκε παράταση μέχρι τις 31-1-2012, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση. Η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. δεν μπορεί να εκφέρει γνώμη για το σύνολο του σχεδίου του Π.Δ. όμως αυτό που κυρίως μας αφορά και πρέπει να αντιδράσουμε είναι το άρθρο 14 του Π.Δ. Στις περιοχές εκτός σχεδίου καταργείται η κατοικία, επιτρέπεται στους αγρότες να κάνουν εγκαταστάσεις για τις αγροτικές δραστηριότητες και επιτρέπονται επίσης οι ξενοδοχειακές μονάδες που θα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν και εξοχικές κατοικίες. Είναι αμφίβολο λοιπόν αν θα περιοριστεί η δόμηση, εάν θα προστατευτεί η γεωργική γη. Είναι ένα άρθρο που είναι σαφώς κατά του μικροϊδιοκτήτη και του νοικοκύρη και υπέρ των αετονύχηδων επιχειρηματιών. Για το νησί μας τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Στην παρ. 8 του άρθρου 16 «Γενικές και Μεταβατικές Διατάξεις» αναφέρεται ότι «Από την έναρξη ισχύος του παρόντος η έγκριση ή αναθεώρηση των εγκεκριμένων πολεοδομικών σχεδίων 1ου επιπέδου (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ., Ρυθμιστικά Σχέδια κ.λ.π.) ακολουθεί τις διατάξεις του παρόντος, εκτός να έχει γνωμοδοτήσει το αρμόδιο για έγκριση του σχεδίου ΣΧΟΠ…». Ο Δήμος Πάρου εδώ και δυόμισι χρόνια έχει καταθέσει για έγκριση ένα Γ.Π.Σ. και περιμένει μέχρι σήμερα τα αρμόδια όργανα η Περιφέρεια, ΣΧΟΠ και λοιποί να το εγκρίνουν. Αν εμείς είχαμε εγκεκριμένο ΓΠΣ αυτό το Π.Δ. δε θα μας επηρέαζε. Σήμερα όμως αν ψηφιστεί το Π.Δ. θα είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε πίσω το ΓΠΣ και να το τροποποιήσουμε σύμφωνα με το Π.Δ. που είναι επαχθέστερο από το ΓΠΣ που ομόφωνα είχαμε ψηφίσει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Σε ερώτηση στον κ. Πολυχρονάκη του ΠΕ.ΧΩ. της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σχετικά με το τι θα γίνει με το ΓΠΣ που έχει καταθέσει ο Δήμος Πάρου εδώ και δυόμισι χρόνια και τις καθυστερήσεις στην έγκρισή του απάντησε ότι ο νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα από παράλειψή του δεν προέβλεψε το αρμόδιο όργανο που θα εγκρίνει το ΓΠΣ και θα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος. Παρέλειψε να ορίσει ότι το ΣΧΟΠ Περιφέρειας εγκρίνει το ΓΠΣ. Δεν ξέρουν ποιο θα είναι το αρμόδιο όργανο για την έγκριση του ΓΠΣ και έχουν στείλει στον αρμόδιο υπουργό ΥΠΕΚΑ να γίνουν οι τροποποιήσεις. Η απάλειψη του άρθρου 14 είναι επιβεβλημένη. Σε μια χώρα που θα έπρεπε να έχει χωροταξικό εδώ και πολλά χρόνια με αποσπασματικές και βεβιασμένες προτάσεις επιδεινώνεται η κατάσταση. Η κ. Γρ. Πρωτολάτη είπε ότι με αυτό το σχέδιο Π.Δ. ουσιαστικά καταργείται στο σύνολό της η εκτός σχεδίου δόμηση κατοικιών και γίνεται Π.Δ. χωρίς να έχει γίνει η σχετική διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς. Μία τέτοια εξέλιξη είναι απόλυτα αρνητική για τα νησιά μας και καταστροφική στο σύνολο της χώρας. Στην περιοχή μας δεν έχουν γίνει επεκτάσεις οικισμών εδώ και δεκαετίες και η εκτός σχεδίου νόμιμη δόμηση αποτελούσε μέχρι τώρα τη μοναδική οικιστική διέξοδο. Βεβαίως πρέπει να μπει ένας περιορισμός στην εκτός σχεδίου δόμηση και μία τάξη η οποία θα έμπαινε με το ΓΠΣ όμως ούτε αυτό έχουμε. Εάν τελικά περάσουν οι διατάξεις όπως ακριβώς αναφέρονται στο σχέδιο του Π.Δ. είναι προφανές ότι θα απαξιώσουν όλη τη γη του νησιού μας, θα ευνοηθούν οι μεγαλοϊδιοκτήτες σε βάρος των μικροϊδιοκτητών οι οποίοι θα αναγκαστούν να πουλήσουν τη γη τους πάρα πολύ φτηνά αφού δε θα μπορεί κανείς να κτίζει. Είναι ένα οριζόντιο μέτρο περιορισμού της άναρχης δόμησης επειδή δεν μπορεί η Πολιτεία να ελέγξει ούτε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για τον περιορισμό του φαινομένου εδώ και δεκαετίες. Δε θα πρέπει να προχωράμε σε οριζόντια μέτρα αλλά σε στοχευμένες δράσεις. Παράλληλα επισήμανε ότι στην κρίσιμη περίοδο που ζούμε ένας μεγάλος επαγγελματικός κλάδος του νησιού όπως οι οικοδόμοι, οι μηχανικοί πλήττονται από αυτό το μέτρο. Θα πρέπει να γίνει πολύ μεγάλη κινητοποίηση. Εμείς έχουμε ένα παραπάνω λόγο επειδή υπάρχει σε εκκρεμότητα το Γ.Π.Σ. Δεν πρέπει να υπάρχει όλο αυτό το ανεξέλεγκτο, πρέπει να υπάρχει ένας περιορισμός, αλλά να υπάρχει μία ανταποδοτικότητα και όχι σ’ αυτή τη λογική. Αν κανείς διαβάσει τις «επιτρεπόμενες χρήσεις», περιοχές οι οποίες κατά το παρελθόν έχουν χαρακτηριστεί ως α΄ κατοικίας κυρίως από την χρήση τους θα μετατραπούν σε πτηνοτροφεία, γεωργικές αποθήκες, μαντριά βουστάσια, χοιροστάσια, με κατεύθυνση στη γεωργία. Στα νησιά δεν είναι όπως στην ηπειρωτική Ελλάδα, μιλάμε για μικρή αγροτική γη, το αγροτικό προϊόν είναι μη ανταγωνιστικό και υπάρχει υπερβολικά μεγάλο κόστος στη μετακίνηση των προϊόντων. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει η οικονομία των νησιών με αυτό τον τρόπο. Είναι μία λάθος στόχευση. Στοχεύει στην εξυπηρέτηση των μεγαλοσυμφερόντων. Ο Δήμος Πάρου πρώτος απ’ όλους τους Δήμους θα πρέπει να σύρει το χορό των κινητοποιήσεων και να απαιτήσει την απόσυρση του άρθρου 14 διότι θα καταστραφεί η οικονομία της νησιωτικής περιφέρειας. Ο κ. Εμμ. Ισιγώνης είπε ότι το Προεδρικό Διάταγμα χρήσης γης είναι απαραίτητο και πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς Δήμος και ιδιώτες να ξέρουν που χτίζουν και πως χτίζουν. Θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και εκατό χρόνια και να έχει καταργηθεί η εκτός σχεδίου δόμηση όπως έχει θεσμοθετημένα γίνει σε χώρες του εξωτερικού που έχουν μεγάλες αγροτικές εκτάσεις και άχτιστα βουνά. Όμως αυτό γίνεται μετά από προγραμματισμό, πολεοδομικές μελέτες, μελέτες εφαρμογής. Μέσα στην κρίση αυτή την στιγμή κάποιοι υπουργοί νομοθετούν στα μουλωχτά εκεί που όλοι ασχολούνται με την επιβίωση και πως θα βγάλουν την επόμενη μέρα, 19/12 βγήκε σε διαβούλευση μέσα στις γιορτές. Ο Σηφουνάκης βγάζει τα απωθημένα του. Είναι αυτός που είναι πίσω εδώ και δεκαετίες σε οτιδήποτε ανασούμπαλο γίνεται με την πολεοδομική νομοθεσία. Πριν ένα δύο μήνες άλλαξαν οι όροι δόμησης εντός οικισμού. Όλα τα χωριά του 181 Δ΄ κάτω των 2.000 κατοίκων που στην περιοχή μας είναι Αμπελάς, Πίσω Λιβάδι, Δρυός, Αλυκή, όλοι οι οικισμοί εκτός από τους παραδοσιακούς, ένα οικόπεδο 600 τ.μ. άρτιο και οικοδομήσιμο που το έχει αγοράσει ή κληρονομήσει κάποιος, νόμιμα έκτιζε 400 τ.μ. τώρα κτίζει 200 τ.μ. δηλ. 50% κάτω. Η κ. Μπιρμπίλη κατάργησε εντελώς αιφνιδιαστικά τις νόμιμες κατατμήσεις του 181 Δ΄ με αποτέλεσμα να έχει γίνει ένας μύλος σε 6.000 οικισμούς σε όλη την Ελλάδα όπου πράγματα που έχουν αγοραστεί, κληρονομηθεί, διανεμηθεί νόμιμα, έχουν πληρωθεί φόροι με βάση ότι είναι οικόπεδα και όχι αγροί, σήμερα είναι στον αέρα διότι οι κατατμήσεις αυτές θεωρούνται παράνομες. Το διάταγμα που ανέφερε ο κ. Πολυχρονάκης δεν προέβλεπε ποιος θα υπογράψει τα πολεοδομικά που είναι σε εξέλιξη με αποτέλεσμα να ισχύει η παρ. 8 των μεταβατικών διατάξεων που σημαίνει ότι αν μείνει αυτό ως έχει το ΓΠΣ της Πάρου, το οποίο έχει πληρωθεί, έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα, έχει πάρει μία έγκριση ανεξάρτητα εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί περισσότερο ή λιγότερο με αυτό, είναι ένα πρόγραμμα που ο Δήμος έχει πονέσει γι’ αυτό, πάει στον αέρα γιατί όλες οι διατάξεις που είχε το Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίσει για καλύψεις, ζώνες κ.λ.π. είναι στον αέρα και θα πρέπει να πάει στους μελετητές και να ξαναφτιαχτεί. Δεν είναι ένα οριζόντιο μέτρο που περιορίζει,είναι ένα οριζόντιο μέτρο που μεταφέρει την μικρή ατομική ιδιοκτησία των νησιών στο μεγάλο κεφάλαιο. Δεν είναι τίποτα τυχαίο. Αυτή την στιγμή μεταφέρεται η περιουσία του κοσμάκη σε συγκεκριμένα συμφέροντα, στα μεγάλα συμφέροντα. Ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι καταργείται η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και θα προσαρτηθεί σαν τμήμα της Γραμματείας Ναυτιλίας για τον περιορισμό των Γενικών Γραμματειών και του προσωπικού που απασχολείται σ’ αυτές. Θα πρέπει να κινητοποιηθούμε για να μπορέσουμε να ανατρέψουμε όλον αυτόν τον προγραμματισμό. Η απαξίωση της αξίας της γης γίνεται με πολλούς τρόπους, ένας από αυτούς είναι η οικοδομησιμότητα, ένας άλλος η υποβάθμιση μιας περιοχής όπως στο κέντρο της Αθήνας. Σήμερα μπορεί κάποιος νόμιμα να έχει αγοράσει ή κληρονομήσει ένα κομμάτι γης εκτός σχεδίου, γιατί εδώ και χρόνια δεν έχουν γίνει επεκτάσεις γης, η Παροικιά δεν έχει πολεοδομικό σχέδιο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κτίσει κανείς εντός οικισμού, γι’ αυτό κτίζονται περιφερειακά και δεν υπάρχει κανένας προηγούμενος προγραμματισμός. Το κράτος με τέτοιου είδους νομοθετήματα στα μουλωχτά πάει να καταστρέψει την οικονομία του νησιού. Να μας το πουν ξεκάθαρα, φύγετε γιατί δε θέλουμε την Πάρο των 15.000 κατοίκων, αυτής της οικονομικής ανάπτυξης. Η επίθεση που υπάρχει σε οποιαδήποτε οικονομική δραστηριότητα έξω από τις επιδιώξεις τους είναι αρνητική γι’ αυτούς. Ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να διεκδικηθεί είναι ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα δε θα πρέπει να περνάει με προεδρικό διάταγμα αλλά με νομοθετική ρύθμιση όπως ζητούν 35 βουλευτές γιατί υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες να παρέμβασης. Ο κ. Στ. Φραγκούλης συμφώνησε απόλυτα με τον κ. Εμμ. Ισιγώνη. Αυτό το ιστορικό του χωροταξικού στην Ελλάδα έχει τελματώσει. Το 1984-85 είχε οριστεί να γίνει σχέδιο πόλης στην Παροικιά. Το αποτέλεσμα ήταν ότι φτιάχτηκε ένα σχέδιο με υπόβαθρα λαθεμένα και έφτασε στο σημείο με μια απλή προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας να πέσει. Το 1997 έγινε η μελέτη του Διαμαντόπουλου, μία σοβαρή μελέτη που έβαζε τάξη στα δρώμενα της Πάρου, δυστυχώς μπήκε στα συρτάρια των Υπουργείων και παρέμειναν τα πράγματα ως έχουν. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση από την Πολιτεία να εφαρμοστεί ΓΠΣ. Η προσπάθεια που έκανε πριν δύομισι χρόνια ο Δήμος για ΓΠΣ πρέπει να είναι επαινετή όμως σκόνταψε πάλι στην Πολιτεία που δε θέλει να κάνει απολύτως τίποτα. Θέλει να λειτουργήσει περιστασιακά και να κάνει αυτές τις ιστορίες στα κρυφά. Ένα σχέδιο πόλης ή μία χωροταξική μελέτη θα έπρεπε να είχε γίνει πριν γίνει αυτή η άναρχη δόμηση που κατέκλυσε ολόκληρο το νησί. Αυτή η διασπορά των κατοικιών θα πρέπει να μας προβληματίσει, πως έχουν χτιστεί αυτά τα σπίτια χωρίς αποχέτευση, πολλές γεωτρήσεις, πολλά πηγάδια, πολλές κολώνες της Δ.Ε.Η., κολώνες του Ο.Τ.Ε. Είναι άκρως ακατάλληλη στιγμή σε μία γενικευμένη κρίση που υφίσταται στην Ελλάδα και στο νησί μας να έρχεται ένα τέτοιο Π.Δ. που είναι πασιφανές ότι δεν πρόκειται να διευκολύνει την παριανή κοινωνία αλλά στα μουλωχτά πάει να εισβάλλει η μεγάλη επένδυση και στο νησί μας όπως και σε άλλα νησιά. Θα πρέπει να καταδικάσουμε αυτή την τακτική η οποία προσπαθεί να περάσει μέσω Π.Δ. και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περάσει το άρθρο 14 τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Ο κ. Β. Πετρόπουλος έθεσε το ερώτημα ποιος θα πληρώσει το λάθος του Υπουργού που υπέγραψε το νόμο που δεν όριζε αρμόδιο όργανο για την έγκριση ΓΠΣ και τα 300.000 € που πλήρωσε ο Παριανός λαός και ποιος θα πληρώσει το κόστος για τη διόρθωση του ΓΠΣ με τα νέα δεδομένα; Ο κ. Π. Τζανακόπουλος, Περιφερειακός Σύμβουλος, είπε ότι συνοψίζοντας τη μέχρι τώρα συζήτηση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το άρθρο 14 είναι καταστροφικό για τους μικροϊδιοκτήτες και για το νησί μας γενικότερα. Και άλλοι δήμαρχοι και δημοτικά συμβούλια έχουν τοποθετηθεί αρνητικά απέναντι στο σχέδιο του Π.Δ. και το άρθρο 14, όπως και κάποιοι βουλευτές. Εξέφρασε την ελπίδα ότι η φωνή των τοπικών κοινωνιών δε θα είναι φωνή βοώντος εν τη ερήμω, θα εισακουστεί στα ώτα των αρμοδίων και θα προσπαθήσουν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα. Ένας αγρότης θα έχει για παράδειγμα το δικαίωμα σε περιοχή εκτός σχεδίου δόμησης να χτίσει βουστάσια κ.λ.π. και ένα σπίτι για τη διαμονή του, το ερώτημα είναι τα παιδιά του που θα κληρονομήσουν αυτό το σπίτι θα μπορούν να το χρησιμοποιούν εάν δεν είναι αγρότες; Πολύς κόσμος έχει αγοράσει οικόπεδα ή αγροτεμάχια στα οποία θα μπορούσε να χτίσει και έχει πληρώσει ανάλογους φόρους και συμβολαιογραφικά έξοδα, τώρα που θα απαξιωθεί η γη τελείως ποιος θα του επιστρέψει τους φόρους πίσω; Επίσης πολλοί έχουν αγοράσει γη με δάνεια, ποιος θα πληρώνει δάνεια για μία γη τελείως απαξιωμένη; Σε συνεννόηση με τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Κ. Μπιζά θα ζητήσουν στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο να συζητηθεί το θέμα και διαβεβαίωσε το Δημοτικό Συμβούλιο ότι θα προσπαθήσει να μεταφέρει στο Περιφερειακό Συμβούλιο και το κλίμα και το πνεύμα της παρούσας συζήτησης του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και την απόφαση που θα ληφθεί την οποία και θα υποστηρίξει. Η Λαϊκή Συσπείρωση με επιστολή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο αναφέρει ότι θα πρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο να καταδικάσει με απόφασή του το συγκεκριμένο σχέδιο Π.Δ. και με κάθε τρόπο να ενημερώσει και να ξεσηκώσει τον παριανό λαό γι’ αυτό που του ετοιμάζουν γιατί είναι φανερό ότι: I. Εκμηδενίζει την αξία της μικρής ιδιοκτησίας γης ενώ στο παρελθόν αυτή αγοράστηκε, κληρονομήθηκε ή μεταβιβάστηκε σε υψηλές εμπορικές και αντικειμενικές αξίες και καταβλήθηκαν τα ανάλογα ποσά στο κράτος. II. Διαμορφώνει τους όρους και τις προϋποθέσεις να βρεθεί συγκεντρωμένη πολύ μεγάλη έκταση γης σε πολύ λίγα χέρια και με εξευτελιστικές τιμές. III. Με τις προτεινόμενες ζώνες χρήσης, φροντίζει για την ανάπτυξη της «επιχειρηματικότητας» από αυτούς που έχουν ή που θα βρεθούν με μεγάλες εκτάσεις δηλ. το κεφάλαιο. IV. Η οικοδομική δραστηριότητα, από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας θα δεχθεί ένα ακόμα πλήγμα με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους στην οικοδομή. Ο κ. Δήμαρχος κλείνοντας τη συζήτηση του θέματος είπε ότι το δυσάρεστο είναι ότι και αυτό το σχέδιο Π.Δ. εμπεδώνει στον πολίτη τη δυσπιστία που έχει απέναντι στην Πολιτεία διότι η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ δεν μπορεί να πείσει κανέναν ότι παραμονές Χριστουγέννων έβγαλε ένα Π.Δ. για να προστατεύσει τις εκτός σχεδίου περιοχές με τόση προχειρότητα δηλ. να λύσει παραλείψεις περασμένων εποχών. Είναι φανερό ότι άλλες είναι οι σκοπιμότητες. Σήμερα έχουμε ένα λόγο παραπάνω να πούμε ότι η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται, αλλά ενδιαφέρεται για την καταστροφή της δόμησης εκτός οικισμού. Πώς να εξηγήσουμε ότι υπάρχει έγγραφο από το Υπουργείο που λέει ότι όσοι Δήμοι έχουν χρηματοδοτηθεί για Γ.Π.Σ. εάν μέχρι τον Ιούνιο δεν έχουν την έγκριση η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ζητήσει πίσω τα χρήματα. Ο Δήμος Πάρου έχει πάρει 300.000 €. Στείλαμε επιστολή στον Υπουργό και σε άλλες υπηρεσίες και κανένας δεν ευαισθητοποιήθηκε και δεν απάντησε. Αν δε γίνει κάτι μέχρι τον Ιούνιο ο Δήμος Πάρου θα πρέπει να επιστρέψει τα 300.000 € για κάτι που ήταν υποχρεωμένος να κάνει και που υποτίθεται ότι το Υπουργείο ενδιαφέρεται για την προστασία του. Ακόμη και στις πιο υπανάπτυκτες χώρες ένα συμβόλαιο έχει ισχύ 5-10 χρόνια. Είναι δυνατόν να υπογράφεις ένα συμβόλαιο, να αγοράζεις ένα οικόπεδο, να σου επιτρέπεται η δόμηση και ξαφνικά ένα πρωί να σου λέει ότι δεν μπορείς να χτίσεις; Αυτά δε συμβαίνουν ούτε στις πιο υπανάπτυκτες χώρες, είναι πρωτόγνωρα. Προτείνει να απαλειφθεί το άρθρο 14, αλλά επειδή είμαστε ένας δήμος με ιδιαιτερότητα να συμπεριλάβουμε στην απόφασή μας την εντονότατη διαμαρτυρία για τη μη έγκριση μέχρι σήμερα του Γ.Π.Σ. και με αφορμή αυτό να ζητηθεί συνάντηση με τον Υπουργό κ. Σηφουνάκη για να εξετάσουμε το θέμα. Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού άκουσε την εισήγηση του Δημάρχου, έχοντας υπόψη τις διατάξεις των άρθρων 65, 67, 69 και 94 του Ν. 3852/2010 του Δ.Κ.Κ., του άρθρου 75 του Ν. 3463/2006, τα στοιχεία του σχετικού φακέλου και μετά από διαλογική συζήτηση, Αποφασίζει ομόφωνα, 1. Ζητάει την κατάργηση του άρθρου 14 του σχεδίου Π.Δ. για τις «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης» το οποίο ουσιαστικά: Aπαγορεύει την εκτός σχεδίου δόμηση κατοικίας. Εκμηδενίζει την αξία της γης και ιδιαίτερα της μικρής ιδιοκτησίας ενώ στο παρελθόν αυτή αγοράστηκε, κληρονομήθηκε ή μεταβιβάστηκε σε υψηλές εμπορικές και αντικειμενικές αξίες και καταβλήθηκαν τα ανάλογα ποσά στο κράτος. Διαμορφώνει τους όρους και τις προϋποθέσεις να βρεθεί συγκεντρωμένη πολύ μεγάλη έκταση γης σε πολύ λίγα χέρια και με εξευτελιστικές τιμές. Καταφέρνει ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στον κλάδο της οικοδομικής δραστηριότητας, από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους στην οικοδομή. Αγνοεί τη νησιωτικότητα και δε λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιών όπου κατά το πλείστον οι ιδιοκτησίες είναι μικρές, η γεωργική παραγωγή δεν είναι ανταποδοτική, το κόστος μεταφοράς των προϊόντων είναι υψηλό. 2. Εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την καθυστέρηση της έγκρισης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Πάρου που έχει κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία εδώ και δυόμισι χρόνια και εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο Πάρου για την κατάθεση εξώδικου σε περίπτωση που αυτό δεν εγκριθεί σ’ ένα μήνα από τη λήψη της παρούσας απόφασης και την προστασία των συμφερόντων του Δήμου με κάθε νόμιμο μέσο από τις συνέπειες παραλείψεων των αρμόδιων υπηρεσιών και καθυστέρησης έγκρισης του Γ.Π.Σ. 3. Να ζητηθεί συνάντηση εκπροσώπων του Δήμου Πάρου με επικεφαλής το Δήμαρχο με τον Υπουργό ΥΠΕΚΑ κ. Ν. Σηφουνάκη για να ενημερωθεί ο Υπουργός για τα προβλήματα που προκύπτουν στο νησί από την υπογραφή του εν λόγω Π.Δ. και την καθυστέρηση έγκρισης του Γ.Π.Σ. Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 4/2012. Ύστερα από την εξάντληση των θεμάτων λύθηκε η συνεδρίαση. Σε επιβεβαίωση των παραπάνω συντάχθηκε το πρακτικό αυτό και υπογράφεται ως κατωτέρω. Ο Δήμαρχος Ο Πρόεδρος Τα μέλη (Τ.Υ.) (Τ.Υ.) (Τ.Υ) Βλαχογιάννης Χρήστος Κοντός Λουΐζος Αντιπαριώτης Δημήτριος Γαβαλάς Στέφανος Ισιγώνης Εμμανουήλ Κάγκανη-Κορτιάνου ΄Αννα Καλακώνας Μηνάς Καρατζάς Γεώργιος Κουτσουράκης Παναγιώτης Κωβαίος Μάρκος Λουκής Γεώργιος Μοστράτος Χρήστος Ξένος Γεώργιος Παντελαίος Απόστολος Πατέλης Άγγελος Πετρόπουλος Βαζαίος Πρωτολάτη Γρηγορία Ραγκούσης Νικόλαος Ρούσσος Γεώργιος Ρούσσος Ζαχαρίας Ρούσσος Παντελής Τριβυζά-Φραντζή Μαρία Φραγκούλη Μαρουσώ Φραγκούλης Στυλιανός Για την ακρίβεια Ο Δήμαρχος Ο Πρόεδρος Βλαχογιάννης Χρήστος Κοντός Λουΐζος – Παντελεήμων