Αρχική Ηλεκτροκίνητα οχήματα3. 3.1. ΣκοπιμότηταΣχόλιο του χρήστη Ι.Μάρης | 10 Φεβρουαρίου 2012, 01:38
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπολογισμός του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας: Διαφωνούμε με τον συλλογισμό. Πως είναι δυνατόν να επιλέξει ο Έλληνας να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με μόνο κίνητρο το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (δηλαδή την σύγκριση συμβατικού και ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο κύκλο ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών εξόδων), και την κοινωνική ευαισθησία; Η ρεαλιστική προσέγγιση στο θέμα είναι ότι οι υποψήφιοι αγοραστές ζουν στην Ελλάδα, με την τραγική οικονομική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα όλοι μας. Άρα, στην πράξη η κοινωνική ευαισθησία μοιραία δεν αντισταθμίζει την χαμηλή τιμή κτήσης. Έτσι για την αγορά οχήματος θα προτιμάται ένα καλό μεταχειρισμένο, που σίγουρα θα έχει πολλές χιλιάδες ευρώ χαμηλότερη τιμή, σε σχέση με ένα ηλεκτρικό. Είναι απαραίτητο να υπάρξει συνεισφορά του κράτους με επιδότηση οχήματος. Στο ίδιο υποκεφάλαιο αναφέρεται ότι το εύλογο χρονικό διάστημα στο οποίο η αρχική επιβάρυνση θα πρέπει να ισοσταθμιστεί από την οικονομική ωφέλεια (από το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης) είναι πέντε έτη. Όμως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας αφορά τα 11 ή και 15 έτη (διάρκεια ζωής). Ο λόγος είναι ότι στην παρούσα οικονομική κατάσταση η αντικατάσταση του οχήματος στα 5 έτη κρίνεται μη ρεαλιστική, ενώ θα πρέπει να έχουμε ως δεδομένο ότι θα παραμείνει μη ρεαλιστική για 5 ή ακόμη και 10 έτη (φθάνουμε δηλαδή στο έτος-στόχο 2020).