Αρχική Νεος Οικοδομικός ΚανονισμόςΆρθρο 11: Συντελεστής ΔόμησηςΣχόλιο του χρήστη Ελίνα Καψιμάλη | 5 Μαρτίου 2012, 19:57
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 11: Συντελεστής Δόμησης 6. Στο σ.δ. δεν προσμετρώνται: "α. Οι επιφάνειες των εξωστών και στεγασμένων υπαίθριων χώρων, όταν το συνολικό ποσοστό τους είναι μικρότερο του 40% της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί στο οικόπεδο." Για ποιούς εξώστες αναφέρεται?..για τους ανοικτούς, τους κλειστούς («έρκερ»), τους εσωτερικούς ανοιχτούς (πατάρι), τους κλειστούς εσωτερικούς, όλους? "δ. Η επιφάνεια των υποχρεωτικών σύμφωνα με τον κτιριοδομικό κανονισμό κοινόχρηστων κλιμακοστασίων συμπεριλαμβανομένων των ανελκυστήρων και των πλατύσκαλων και για επιφάνεια έως 25 τ.μ. ανά όροφο ανά κλιμακοστάσιο." Γιατί μόνο σε κοινόχρηστα κλιμακοστάσια?..στις μεζονέτες δεν πρέπει να αφαιρείται τουλάχιστον η μία κλίμακα..? "ζ. Κλίμακες κινδύνου εφόσον απαιτούνται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του εκάστοτε ισχύοντος κανονισμού πυροπροστασίας και μόνο σε υφιστάμενα πριν από την ισχύ του κανονισμού κτίρια." Γιατί όχι σε όλα τα κτίρια..?..υφιστάμενα και καινούρια..? "ια. Για κτίρια μικτής χρήσης, εφόσον σε κτίριο κατοικίας κατασκευάζονται στο ισόγειο άλλες χρήσεις, ένας επιπλέον της παραγράφου ι υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει η άλλη χρήση, προοριζόμενος αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις αποθηκών εφόσον λειτουργικά είναι προσάρτημα αυτών, με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ από την οριστική στάθμη του εδάφους." Τι σημαίνει επιπλέον της παραγράφου ι υπόγειος όροφος..? "ιγ. Ενιαίος στεγασμένος με ελαφρά εύκαμπτα υλικά, πολυκαρβονικά φύλλα κλπ, ανοιχτός από όλες τις πλευρές χώρος στάθμευσης, σε επαφή με τα πλάγια ή πίσω όρια του οικόπεδο, σε μήκος ίσο με το ½ του μήκους των πλευρών στις οποίες εφάπτεται του και εφόσον εξασφαλίζεται η υποχρεωτική φύτευση." Γιατί με ελαφρά εύκαμπτα υλικά μόνο και όχι και από μπετόν, με τη δυνατότητα να φυτευτεί από πάνω..? "ιε. Σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο των 1/2 του χώρου της υποκείμενης κάτοψης με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο και εφόσον το μέσο ελεύθερο ύψος είναι μικρότερο από 2.20μ." Γιατί να μην είναι το ελεύθερο ύψος τουλάχιστον 2,40μ. από τη στιγμή που ο χώρος αυτός είναι κύρια χρήση..? "ιζ. Ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστυλώματα (PILOTIS), εφόσον έχει: α) επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφανείας που καταλαμβάνει το κτίριο, β) στάθμη δαπέδου 0,50μ. πάνω ή κάτω (± 0,50μ.) από την οριστική διαμορφωμένη στάθμη σε κάθε σημείο του γ) ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης." Η "β) στάθμη δαπέδου 0,50μ. πάνω ή κάτω (± 0,50μ.) από την οριστική διαμορφωμένη στάθμη σε κάθε σημείο του" παρ. έχει δημιουργήσει τόσα προβλήματα μέχρι στιγμής..λίγοι την έχουν κατασκευάσει και γενικά είναι δυσλειτουργική και χωρίς νόημα..ή να καταργηθεί τελείως ή να κυμαίνεται ανάμεσα στο -0,50 και το +0,50.. "ιθ. Σταθερά προστεγάσματα μη βατά, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, με την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται η υποχρεωτική φύτευση και εφόσον αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων κατασκευάζονται με πλάτος μέχρι 1/2 Δ." Γιατί να είναι μη βατά..?..ποιό το νόημα..?και ποιο το νόημα .."με την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται η υποχρεωτική φύτευση"..?..προστεγάσματα δεν είναι..? • Όσο για την PILOTIS..γιατί να μην επανέλθει αυτό που υπήρχε παλιότερα για το 50% της κλειστής PILOTIS, δηλαδή να μπορούν να είναι στο 50% των κλειστών χώρων της PILOTIS και χώροι κλειστών θέσεων στάθμευσης χωρίς να μετράνε στο Σ.Δ. ..?..Προσωπικά πιστεύω ότι κτίρια με PILOTIS δεν είναι και πολύ καλαίσθητα, οπότε καλύτερα θα ήταν να είναι κλειστές (το 50%) και με χώρους κλειστών θέσεων στάθμευσης (εννοείται χωρίς Σ.Δ.)..και το κτίριο γίνεται πιο αντισεισμικό, και πιο λειτουργικό και δίνεται και η δυνατότητα σε κάποιον που δεν θέλει να κάνει υπόγειο να καλύψει εκεί τις θέσεις στάθμευσης. Από τη στιγμή που υπάρχουν οι ελεγκτές δόμησης δεν υπάρχει πλέον “φόβος” για αυθαιρεσία..