Αρχική Νεος Οικοδομικός ΚανονισμόςΆρθρο 06:Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής ΚληρονομιάςΣχόλιο του χρήστη Οι υπάλληλοι του Τμήματος ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας-Θράκης | 6 Μαρτίου 2012, 11:42
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεσσαλονίκη, 6- 3-2012 Οι υπάλληλοι του Τμήματος ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας - Θράκης «Δημόσια Διαβούλευση για το άρθρο 6 του Σχεδίου Νόμου για το νέο «Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό» Με αφορμή το άρθρο 6 «Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς» του Σχεδίου Νόμου του νέου «Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού» θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής: α) Η Γενική Γραμματεία Μακεδονίας -Θράκης όπως και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ασκούν στις περιοχές ευθύνης τους, την αρμοδιότητα της προστασίας της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς για όλα τα θέματα παραδοσιακών οικισμών και διατηρητέων κτηρίων. β) Στο ιδιαίτερα ευρύ και σημαντικό έργο των Υπηρεσιών αυτών συνετέλεσε σε μεγάλο βαθμό το υπάρχον νομικό και θεσμικό πλαίσιο (άρθρο 3 του Ν2831/2000, «Τροποποίηση των διατάξεων του Ν1577/1985 «ΓΟΚ»), το οποίο προβλέπει διαδικασίες που στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στο τοπικό επίπεδο, όπως είναι η γνωμοδότηση της αρμόδιας ΕΠΑΕ, και συντελούν σε μία εποικοδομητική εκτέλεση της αποκεντρωμένης διοίκησης. γ) Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Σχεδίου Νόμου για θέματα που αφορούν στην προστασία της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς σε όλη την ελληνική επικράτεια, για κάθε σχετικό κτήριο ή οικισμό, θα πρέπει να ζητείται η γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου της Αρχιτεκτονικής που συγκροτείται στην Αθήνα, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Ν 4030/2011). δ) Η παραπάνω διαδικασία ενέχει προβλήματα, όπως: • Προβλήματα μη επιτυχούς αποκέντρωσης της Διοίκησης. • Ελλειμματική και σχεδόν καταστροφική διαδικασία για την προστασία της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς (π.χ. στην περίπτωση αίτησης κατεδάφισης, όπου ισχύει η 12/μηνη προθεσμία έκδοσης απόφασης χαρακτηρισμού ή σε πρωτόκολλα επικινδύνως ετοιμορρόπων κλπ). • Δυσχέρεια στην ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών και των θεμάτων πολιτιστικής κληρονομιάς. Επειδή: α) πιστεύουμε ότι ένας νέος νόμος δεν θα πρέπει να εισάγει νέες δυσλειτουργικές και χρονοβόρες διαδικασίες, β) η προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς πρέπει να επιδιώκεται στα πλαίσια μείωσης της γραφειοκρατίας και ταχύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών, γ) οι θεσμοθετημένες αποκεντρωμένες αρμοδιότητες πρέπει να παραμένουν αποκεντρωμένες, και όπου αυτό είναι εφικτό να ενισχύονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό, δ) δεν θα πρέπει να καταργηθούν οι αρμοδιότητες των Συμβούλιων Αρχιτεκτονικής για θέματα προστασίας της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, όπως περιγράφονται στο άρθρ. 21 του Ν4030/2011, ε) ως δημόσιοι λειτουργοί, μέσα από το έργο μας μπορούμε, ως ένα βαθμό, να κρίνουμε καθημερινά τα θετικά και αρνητικά στοιχεία του νόμου που μας αφορά άμεσα, δηλαδή του ισχύοντος Ν2831/2000, αλλά και του αντίστοιχου Αρχαιολογικού Νόμου του Ν3028/2002, Προτείνουμε: • Για όλα τα θέματα προστασίας αξιόλογων κτηρίων και διατηρητέων κτηρίων, που στο άρθρο 6 του Σχεδίου Νόμου ορίζεται να υπάρχει και «γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής», αυτή να αντικατασταθεί από «γνώμη του οικείου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής». • Να παραμείνουν οι αρμοδιότητες για γνωμοδότηση θεμάτων προστασίας Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, όπως περιγράφονται στο άρθρ. 21 του Ν4030/2011.