Αρχική Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών ΕνέργειαςΆρθρο 13 Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Mαρτίνου Α. | 14 Ιανουαρίου 2010, 02:22
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. υπουργέ Αναμφισβήτητα η συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες λήψεις αποφάσεων, με θεσμούς, που εγκαθιδρύουν τη συμμετοχή και εξασφαλίζουν την ισότητα ανάμεσα στους πολίτες, αξιωματούχους, ειδικούς και τη δημοκρατικότητα των διαδικασιών, είναι η καλύτερη προοπτική για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Το αίτημα της συμμετοχής στην προστασία του περιβάλλοντος παρουσιάζεται εντονότερο, μιας και το περιβάλλον αποτελεί για τους πολίτες ένα ζωτικό χώρο, όπου συγκλίνουν το καθαρά βιοτικό, οικονομικό και το πολιτιστικό ενδιαφέρον τους, ενώ αυτή καθαυτή η προστασία του προβάλλει ως δίλημμα ανάμεσα στη διατήρηση της φύσης και την οικονομική ανάπτυξη. Παίρνω μέρος στη δημόσια διαβούλευση όχι ως ειδικός στις ΑΠΕ, αλλά ως Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου, μέλους του διεθνούς δικτύου «οικολογικά σχολεία» και έχοντας υλοποιήσει επί σειρά ετών προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Η εκπαίδευση αποτελεί το κλειδί για τη λύση των περιβαλλοντικών ζητημάτων και τη διαμόρφωση μιας υπεύθυνης συμπεριφοράς και στάσης απέναντι στο περιβάλλον. Όπως είναι πλέον εμφανές, η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα από τα κυριότερα προβλήματα του περιβάλλοντος. Η αντιμετώπισή της μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας και της χρήσης των ΑΠΕ αποτελεί έναν από τους στόχους της περιβαλλοντικής αγωγής. Μέσα στο πλαίσιο αυτό διδάσκουμε στα παιδιά, μεταξύ άλλων, ότι το κυματικό δυναμικό της θάλασσας, συγκεντρώνει τα περισσότερα πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν τις ΑΠΕ, και θεωρείται μια από τις πιο καθαρές μορφές ενέργειας, γιατί η παραγωγή της, δε ρυπαίνει το περιβάλλον, δεν το αλλοιώνει αλλά εξασφαλίζει τη διατήρηση του και δε δεσμεύει γη. Για τους λόγους που προανέφερα, θεωρώ πως είναι επιβεβλημένο, να συμπεριληφθεί με σαφήνεια στο νομοσχέδιο ( άρθρα 1, 2, 5, 9, 13) και η κυματική ενέργεια για την οποία μιλάμε στους μαθητές μας , ως εφαρμογή που μπορεί εύκολα να αξιοποιήσει τον απαράμιλλο φυσικό πλούτο της χώρας μας, όπως ανέφερε πρόσφατα (10-1-10) ο κ. Πρωθυπουργός, καθώς η Ελλάδα περιβρέχεται από θάλασσα και έχει πολλά νησιά τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν αυτόνομα αυτή τη μορφή ενέργειας, αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη. Πιστεύοντας ότι θα διορθώσετε αυτή τη σοβαρή παράλειψη του νομοσχεδίου, σας εύχομαι να έχετε πραγματικά: Δημιουργική Χρονιά! Μαρτίνου Α. Μed, Δ/ντρια 11ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά