Αρχική Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών ΕνέργειαςΆρθρο 2 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.Σχόλιο του χρήστη QUEST ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.Β.Ε | 14 Ιανουαρίου 2010, 10:17
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Μέσω της δημόσιας διαβούλευσης στην οποία θέσατε, το υπό επεξεργασία σχέδιο νόμου για τις ΑΠΕ θα θέλαμε ως εταιρεία η οποία εμπλέκεται άμεσα στην ανάπτυξη και λειτουργία σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ να υποβάλουμε τις προτάσεις μας έτσι ώστε να συνδράμουμε, με αυτό τον τρόπο, στην προσπάθεια σας για την επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας των έργων ΑΠΕ. Θα θέλαμε επίσης να επισημάνουμε ότι πέραν των θεμάτων που σχετίζονται με την αδειοδότηση των έργων θα πρέπει να δοθούν λύσεις και στην ανάπτυξη υποδομών δικτύου για την ένταξη των έργων αυτών στο σύστημα. Παράγραφος 1, Εδάφιο στ, Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ο τρόπος με τον οποίο ο επενδυτής αποδεικνύει την δυνατότητα εξασφάλισης του δικαιώματος χρήσης γης. Κατά το παρελθόν έχουν παρατηρηθεί ότι λόγω της έλλειψης κτηματολογίου, έργα για τα οποία δηλώνονταν ότι θα υλοποιηθούν σε δημόσια δασική έκταση, στην πραγματικότητα να ανήκουν είτε σε δήμους είτε σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια θέματα και αντιδικίες κατά την διάρκεια υλοποίησης του έργου. Σε περίπτωση ιδιωτικών εκτάσεων να απαιτείται προσύμφωνο η συμφωνητικό μίσθωσης. Εδάφιο ζ, Να διαγραφούν οι λέξεις επιστημονική και τεχνική επάρκεια. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν έργα ΑΠΕ συνήθως συνεργάζονται με εταιρείες συμβούλων οι οποίες έχουν την επιστημονική και τεχνική επάρκεια για την υλοποίηση του έργου. Εδάφιο η, Να αντικατασταθεί η λέξη πελατών με την λέξη πολιτών Παράγραφος 2, Δεν διευκρινίζεται αν η γνώμη του ΔΕΣΜΗΕ για την σύνδεση του έργου στο Δίκτυο Μεταφοράς λαμβάνεται υπόψη για την έκδοση της άδειας παραγωγής. Επίσης προτείνεται ο χρόνος της υποβολής ενστάσεων να αυξηθεί σε 30 ημέρες. Παράγραφος 3, Η συγκεκριμένη ρύθμιση προτείνουμε να αποσυρθεί διότι θα δημιουργήσει πλασματικές καταστάσεις οικονομικής δυνατότητας με τη συμμετοχή τρίτων μη εχόντων σχέση με τον επενδυτή και οι οποίοι έχουν οικονομική επιφάνεια. Παράγραφος 4, Ο χρόνος των 60 μηνών που προβλέπεται να μεσολαβεί από την έκδοση της άδειας παραγωγής μέχρι την άδεια εγκατάστασης είναι μεγάλος και ειδικά για ένα νομοσχέδιο το οποίο στοχεύει στην επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών. Ο χρόνος αυτός θα πρέπει να είναι 24 μήνες το πολύ δεδομένου ότι απομένει η κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η έκδοση Έγκριση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος της εκάστοτε Περιφέρειας. Παράγραφος 6, Δεν είναι προφανές για πιο λόγο επανεξετάζονται τα κριτήρια α και η κατά την μεταβίβαση της άδειας παραγωγής. Παράγραφος 9, Εδάφιο 1, Προς αποφυγή παρερμηνειών και σύγχυσης να γίνει αναφορά των συγκεκριμένων νόμων που καθορίζουν τον βαθμό όχλησης των έργων. (Δ6/Φ1/ΟΙΚ.19500 ΦΕΚ Β’ 1671/11.10.2004 & 1833/0051 φεκ 1671 Β’/11.11.2004) Εδάφιο 4β, Στη πρώτη παράγραφο να διευκρινιστεί πως ορίζεται το διαθέσιμο όριο στο δίκτυο και να θα πρέπει να τονίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα έχουν πληροφόρηση σχετικά με την διαθέσιμη ισχύ ανά περιοχή. Επίσης θα πρέπει το χρονικό περιθώριο του ενός έτους να συσχετιστεί με την σύνδεση στο δίκτυο και όχι με την έναρξη εργασιών εγκατάστασης η οποία αντικειμενικά δεν μπορεί να πιστοποιηθεί (Θα είναι αρκετά δύσκολο να ελέγχεται η έναρξη εργασιών εγκατάστασης?). Εδάφιο γ, Να αλλαχθεί η λέξη πρόκληση σε πρόσκληση. Με εκτίμηση, Για την Quest Ενεργειακή Α.Ε.Β.Ε. Χρήστος Μαλανδράκης Διευθύνων Σύμβουλος