Αρχική Ενεργειακή απόδοση κτιρίωνΆρθρο 17: Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονεςΣχόλιο του χρήστη ΚωνσταΝτίνος Διαμάντος | 11 Σεπτεμβρίου 2012, 21:39
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
• Άρθρο 17παράγρ. 3α : Η απλοποίηση της διαδικασίας ως στόχος είναι σωστός. Δεν πρέπει όμως να συνδυάζεται και με αναξιοκρατική μέθοδο και αξιακή ισοπέδωση μεταξύ των διπλωματούχων μηχανικών ΑΕΙ και των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕΙ. Και στην απόκτηση Μελετητικού Πτυχίου για μελέτες Δημοσίων έργων, ή Εργοληπτικού Πτυχίου, ή, και στα ιδιωτικά έργα υπάρχει η διαβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και αρμοδιοτήτων. ΠΡΕΠΕΙ λοιπόν, να παραμείνει η πρόβλεψη του άρθρου 4 του ΠΔ 100/2010 δηλαδή, την, Συνταγματικά ορθή και Επιστημονικά άρτια αλλά, και κοινωνικά δίκαιη και προς το δημόσιο συμφέρον και το Περιβάλλον προσανατολισμένη, ΔΙΑΚΡΙΣΗ των : Διπλωματούχων Μηχανικών Ανώτατης Τριτοβάθμιας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ως Ενεργειακού Επιθεωρητή ( που να απορρέει το δικαίωμα κτήσης της ιδιότητας αυτής από τον τίτλο του βασικού πτυχίου) με δικαίωμα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων όλων των κατηγοριών και χρήσεων και λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης ή κλιματισμού ανεξαρτήτως θερμικής και ψυκτικής ισχύος. Πτυχιούχων Μηχανικών Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ως Ενεργειακού Επιθεωρητή ( που να απορρέει το δικαίωμα κτήσης της ιδιότητας αυτής από τον τίτλο του βασικού πτυχίου πχ Δομικών έργων, Ηλεκτρολόγος ΤΕ, και όχι Έργων υποδομής) με δικαίωμα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων με χρήση κατοικίας και μεγέθους που προκύπτει τις ισχύουσες επαγγελματικές αρμοδιότητες (μέχρι 2 ορόφους για ενεργειακή επιθεώρηση στο σύνολο του κτιρίου) και λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης ή κλιματισμού θερμικής ή/και ψυκτικής ισχύος έως 100 κιλοβάτ. • Άρθρο 17παράγρ. 3β : Το άρθρο 42/ παράγρ. 23γ του Ν4030/2012 να παραμείνει ως έχει σχετικά με την απαίτηση «διετούς αποδεδειγμένης εμπειρίας». • Άρθρο 17παράγρ. 3γ : Εφόσον ισχύει η αποδεδειγμένη εμπειρία τότε, να παραμείνει ως έχει η παράγραφος 3 του άρθρου 3, δηλαδή, η προσμέτρηση του χρόνου μεταπτυχιακού συναφούς προς το αντικείμενο των ενεργειακών επιθεωρήσεων ως χρόνος εμπειρίας. • Άρθρο 17παράγρ. 3ε : Συνεπεία των προηγούμενων 2 παρατηρήσεων δεν μπορεί να ισχύει και το παρόν. Άρθρο 17παράγρ. 3η : Σχετικά με την κατάργηση των «νόμιμων αμοιβών» - «τιμών αναφοράς» θεωρούμε ότι, θα επιφέρει διακινδύνευση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, με ενδεχόμενο «πλαστή» εικόνα της Ενεργειακής Απογραφής Δυναμικού άρα, και δυνατότητα βελτίωσης στον τομέα εξοικονόμησης ενέργειας και προστασίας του Περιβάλλοντος. Ο προσδιορισμός «ελάχιστης αμοιβής» για υπηρεσία από μηχανικό σημαίνει για τον πολίτη διασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου ποιότητας και οικονομίας παροχής υπηρεσίας και στο κράτος ένα διασφαλισμένο ελάχιστο φορολογικό έσοδο. Σε μία περιοχή σαν την Ελλάδα, που η Ασφάλεια των κατασκευών και του δομημένου περιβάλλοντος και η προστασία του Περιβάλλοντος εν γένει, πρέπει να είναι ύψιστη μέριμνα από το κράτος και την αγορά, απαιτείται από το κράτος και από το ΤΕΕ υψηλό αίσθημα ευθύνης και σοβαρότητας στην αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών. Κάθε άλλη αποπροσανατολιστική λογική και πολιτική είναι καθαρά για λαϊκίστικους λόγους. Παράλληλα, τα φορολογικά έσοδα του κράτους που, ενισχύουν το «Πράσινο ταμείο» από τη δραστηριότητα αυτή, θα «εξανεμισθούν». Το απτό παράδειγμα στον τομέα των αυθαιρέτων, με την αντίστοιχη κατάργηση των «νόμιμων αμοιβών» - «τιμών αναφοράς» ήδη, αποστέρησε από τα ταμεία του κράτους σημαντικά έσοδα (415.000 δηλώσεις Χ 1570,0 ευρώ Χ 33% (10% προκαταβλητέο φόρο+ 23% ΦΠΑ) = 215 εκ ευρώ) και, 238.000 βεβαιώσεις νομιμότητας μηχανικού Χ 233,00 ευρώ Χ 33% = 19 εκ ευρώ ΣΥΝΟΛΟ 234 εκ ευρώ. Επίσης, σχετικά με τον καθορισμό ανώτατων τιμών (διατίμηση) είναι γνωστό ότι, σε κάθε περίπτωση παροχής υπηρεσίας ή προϊόντος, διατάξεις παρόμοιου περιεχομένου έχουν κριθεί από το ΣτΕ αντισυνταγματικές και αντίθετες με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και αυτό διότι, εφόσον υπάρχει και λειτουργεί ο ανταγωνισμός, η τελική τιμή των υπηρεσιών και των αγαθών διαμορφώνεται, αφού υπολογιστούν όλες οι δαπάνες του παρέχοντος την υπηρεσία ή το αγαθό, συν ένα εύλογο κέρδος. Δηλαδή, στη βάση της αρχής της ελεύθερης αγοράς και οι τιμές των διαμορφώνονται κατόπιν κοστολογίου το οποίο, για τον καθένα οι παράμετροί του μπορεί αντικειμενικά αλλά, και υποκειμενικά, να διαφοροποιούν την τελική τιμή. Αποτελεί και ομόφωνη απόφαση της ΔΕ ΤΕΕ/ Τμ. Κεντρ. & Δυτ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ