Αρχική Ενεργειακή απόδοση κτιρίωνΆρθρο 17: Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονεςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΡΔΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ | 13 Σεπτεμβρίου 2012, 07:20
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Η ανώτατη αλλα και η κατώτατη αμοιβή με νέα νομοθέτηση είναι τουλάχιστον βλακώδης. Είναι και σε πλήρη αντίθεση με την απελευθέρωση των επαγγελμάτων που έχει ήδη νομοθετηθεί για τις αμοιβές.!!! 2. Η ενδεικτική τιμή αμοιβής για κάθε είδος επιθεώρησης είναι σωστό να ορίζεται για να υπάρχει επί αυτής ως κριτήριο (όχι βέβαια μοναδικό) η επιλογή από τον πολίτη του ενεργειακού επιθεωρητή. 3. Η ανώτατη και η κατώτατη αμοιβή με δέσμευση είναι προσκλητήριο φοροδιαφυγής επειδή κανείς δε μπορεί να ελέγξει τη συμβαλλόμενη τιμή της αμοιβής. Είναι βέβαιο ότι οδηγεί σε υποτιμολόγηση για λόγους εφορίας με αμοιβαίο συμφέρον και για τα δυο μέρη. Αν δεν το κατάλαβε ο νομοθέτης είναι απευθείας πρόταση να δηλωθούν λίγα για να μη φορολογηθούν πολλά. Θα οδηγήσει σε υποτιμολόγηση , σε αγορά υπογραφών από νέους, άνεργους κλπ. και σε συνολική υποβάθμιση της παρεχόμενης εργασίας. Απλά πράγματα για όποιον έχει στοιχειώδη γνώση της αγοράς. 4. ΠΡΟΤΑΣΗ α. Ορισμός ενδεικτικής αμοιβής κατά περίπτωση επιθεώρησης (μονοκατοικία,διαμέρισμα, τριτογενής κλπ) β. Ενας ενιαίος και τελικός φόρος (ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος) επί της ενδεικτικής τιμής που αποδίδεται εντός ας πούμε διμήνου από την έκδοση του πιστοποιητικού. (ίσως 23%για ΦΠΑ +17%ως εισόδημα =40%). γ. Ποινή ακυρότητας ιδιότητας ενεργ. επιθεωρητή για Χ χρονικό διάστημα σε περίπτωση παράβασης της απόδοσης του φόρου΅ δ. Εννοείται ότι δεν θα μπει στο ετήσιο εισόδημα του επιθεωρητή η αμοιβή. Η πραγματική αμοιβή δεν χρειάζεται να ελεγχθεί αφού έτσι και αλλιώς είναι αδύνατο να ελεγχθεί. Μπορεί να είναι μεγαλύτερη αλλά και μικρότερη από την ενδεικτική. Θέμα ελεύθερου ανταγωνισμού και μόνο. 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ α. Εξασφάλιση για το δημόσιο ενός σταθερού φόρου ασχετα από παιχνίδια υποτιμολογήσεων και αγοράς υπογραφών από άνεργους,ή χαμηλού εισοδήματος επιστήμονες, κλπ. Το όφελος για το δημόσιο θα είναι σίγουρα μεγαλύτερο. β. Πραγματική απελευθερωση αγοράς εργασίας. γ. Βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο σωστός μηχανικός δεν θα προσπαθεί να ανταγωνιστεί κάποιο καρτέλ που αγοράζει υπογραφές 6. ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η παραπάνω πρόταση φορολόγησης είναι και γενική για όλες τις παροχές υπηρεσιών των ελευθέριων επαγγελμάτων (μηχανικοι, γιατροί, δικηγόροι...) όταν έχουμε τη συναλλαγή μεταξύ δύο πλευρών σε ατομικό επίπεδο που χρόνια τώρα "προσπαθεί" να ελέγξει το κράτος χωρίς αποτέλεσμα.