Αρχική Καθορισμός κριτηρίων και Κατανομής ΒιοντίζελΆρθρο 01:Υπολογισμός κατανεμόμενης ποσότητας και υποχρεώσεις παραλαβής αυτούσιου βιοντίζελΣχόλιο του χρήστη Σ.ΒΙ.Β.Ε. | 5 Νοεμβρίου 2012, 14:23
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλια και Θέσεις του Σ.ΒΙ.Β.Ε. επί της διαβούλευσης «Καθορισμός κριτηρίων και μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ» Σε συνέχεια της πρόσκλησης του Υφ/γου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και κλιματικής αλλαγής ο Σύνδεσμος Βιοκαυσίμων και Βιομάζας Ελλάδας (Σ.ΒΙ.Β.Ε.) θα ήθελε να πάρει θέση επί του κειμένου αλλά και της φιλοσοφίας αυτού. Όπως επανειλημμένα έχουμε τοποθετηθεί τόσο σε συναντήσεις μας με τους αρμόδιους φορείς όσο και γραπτώς με υπομνήματα και επιστολές, ο Σ.ΒΙ.Β.Ε. στα πλαίσια της προώθησης της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα της χώρας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα στο κομμάτι των ενεργειακών καλλιεργειών ευελπιστεί να εκπληρώσει το εξής όραμα: “ Την εξ’ ολοκλήρου παραγωγή ενός Ελληνικού ανανεώσιμου καυσίμου από Ελληνικές επιχειρήσεις, προερχόμενο από Ελληνικές αγροτικές α’ ύλες που θα διατίθεται στον Έλληνα καταναλωτή επιτυγχάνοντας: α. Τη μερική απεξάρτηση της χώρας από εισαγωγές πετρελαίου προσφέροντας ενεργειακή αυτονομία καθώς η δυνατότητα αυτή παραμένει αναξιοποίητη μέχρι στιγμής β. Την ενίσχυση του πολύπαθου αγροτικού τομέα μέσω της συμβολαιοποιημένης γεωργίας στον τομέα των ενεργειακών καλλιεργειών γ. Την τόνωση της Εθνικής Οικονομίας μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και της μείωσης του ελλείμματος του Εμπορικού ισοζυγίου δ. Την επίτευξη των εθνικών στόχων για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου στο τομέα των μεταφορών ε. Την εξάλειψη των εισαγωγών βιοκαυσίμων από τρίτες χώρες που αποτελούν προϊόν παιδικής εργασίας και αποψίλωσης Προς αυτή την κατεύθυνση ακολουθούν τα σχόλια και οι παρατηρήσεις του Σ.ΒΙ.Β.Ε. επί ενός σχεδίου το οποίο σε πολλά σημεία επιχειρεί να θέσει κανόνες οι οποίοι είναι άκρως αντίθετοι με την απορρόφηση των ενεργειακών καλλιεργειών, την επίτευξη των εθνικών στόχων της διείσδυσης ανανεώσιμων καυσίμων στην αγορά, την ανάπτυξη κλίματος υγιούς ανταγωνισμού και συγκράτησης των τιμών, καθώς και την απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αξιολόγησης για την κατανομή αυτούσιου βιοντίζελ έτσι ώστε ο κλάδος των βιοκαυσίμων να λειτουργήσει με απόλυτη διαφάνεια και προσφέροντας οφέλη υπέρ της χώρας μας. ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 1 Παρ. 1: Στο σημείο που αναφέρει: “…..για τον υπολογισμό της ως άνω προς κατανομή ετήσιας ποσότητας λαμβάνεται υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανάμειξης αυτούσιου βιοντίζελ στο πετρέλαιο κίνησης, όπως αυτό καθορίζεται με απόφαση του ΑΧΣ, και το 80% του πετρελαίου κίνησης που εκτιμάται ότι θα καταναλωθεί το επόμενο έτος.” Σχόλια ΣΒΙΒΕ Tο ποσοστό ορίζεται στην απόφαση ΑΧΣ 460/2009 σε 7%. Θα πρέπει να αναγραφεί και σε αυτό το σημείο «ως κατ ελάχιστο ποσοστό ανάμειξης». Παρ. 3i: Στο σημείο που αναγράφει: “ i) 50% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται υποχρεωτικά απο τους δικαιούχους της κατανομής οι οποίοι υπέβαλαν δικαιολογητικά σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1.Α.η ή/και 1.Α.θ και τα οποία ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό του άρθρου 5” Σχόλιο ΣΒΙΒΕ Το συγκεκριμένο σημείο ενώ επιχειρεί να δημιουργήσει κίνητρο σε εταιρίες που προάγουν την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την ανακύκλωση τηγανελαίων και τις εταιρίες που επενδύουν εκατομμύρια στον Ελληνικό αγροτικό τομέα. Με τον τρόπο όμως που έχει διαμορφωθεί, θα επιτρέπει σε όποιον έχει αγοράσει ένα γραμμάριο τηγανελαίου ή/ και έχει συνάψει σύμβαση με έναν Έλληνα αγρότη για 1 στρέμμα να μπορεί να εισάγει χιλιάδες τόνους αυτούσιου βιοντίζελ από τρίτες χώρες αποκομίζοντας τεράστια οφέλη χωρίς να έχεις προσφέρει ούτε ένα ευρώ στο εθνικό μας ΑΕΠ. Ταυτόχρονα το συγκεκριμένο άρθρο δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ παραγωγών και εμπόρων καθώς βάζει σε ανταγωνισμό μονάδες παραγωγής με εγκαταστάσεις, εργαζομένους και υψηλά κοστολόγια με εμπόρους που θα έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν στη χώρα επιδοτούμενο βιοντίζελ από τρίτες χώρες, κάτι για το οποίο η Ε.Ε. έχει ξεκινήσει νομική διαδικασία ώστε να το απαγορεύσει. ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ Η ποσοστό που ορίζεται στο συγκεκριμένο άρθρο, να προστεθεί στο υπόλοιπο 80% που θα κατανέμεται με τη μεθοδολογία του άρθρου 5 ώστε να επιτυγχάνει πραγματικά τους στόχους για τους οποίους συντάχθηκε και να διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των συμμετεχόντων. Παρ. 3ιi: Στο σημείο που αναγράφει: “50% της ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ παραλαμβάνεται από δικαιούχους της απόφασης κατανομής ή από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων” ΣΧΟΛΙΟ ΣΒΙΒΕ Όπως προαναφέραμε η Ε.Ε. έχει ξεκινήσει νομικές διαδικασίες για την προστασία των Ευρωπαίων παραγωγών βιοντίζελ από αθρόες εισαγωγές επιδοτούμενου βιοντίζελ προέλευσης από τρίτες χώρες το οποίο αποτελεί προϊόν παιδικής εργασίας και αποψίλωσης δασών και το οποίο έχει γονατίσει όλη την Ευρωπαϊκή παραγωγή. Ταυτόχρονα τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε., έχοντας ίδιο ή περίπου ίδιο σύστημα κατανομής σαν τον Ελληνικό για να προστατευτούν από αυτό το κίνδυνο επιβάλλουν οι ποσότητες που θα διακινούνται εντός της χώρας θα πρέπει να προέρχονται από παραγωγό εντός της Ε.Ε. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Ιταλία, η οποία ορίζει ότι το βιοντίζελ που θα διακινείται εντός της χώρας πρέπει να είναι “EU PRODUCT” και η Ισπανία που προβλέπει στην πρόσκληση κατανομής που προσφάτως κατέθεσε ότι “ οι ποσότητες που θα διακινηθούν εντός της χώρας θα πρέπει να προέρχονται από εγχώριους ή Ευρωπαίους παραγωγούς” ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ Στο εν λόγω σημείο θα πρέπει να προστεθεί και η πρόταση “… από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων και η οποία προέρχεται από μονάδα παραγωγής εγκατεστημένη στην Ε.Ε.” Παρ. 5: Στο σημείο που αναγράφεται “ Εφόσον μειωθεί περισσότερο του 20% η κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης….” ΣΧΟΛΙΟ ΣΒΙΒΕ Επειδή οι ποσότητες που κατανέμονται από ενεργειακά φυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για την ετήσια κατανομή, προτείνουμε σε περίπτωση μείωσης άνω του 10% της κατανάλωσης ντίζελ κίνησης οι ποσότητες να αφαιρούνται αναλογικά από τα υπόλοιπα κριτήρια και όχι από το κριτήριο των ενεργειακών καλλιεργειών Παρ 6: Να ακολουθήσει την ΠΑΡ 3.