Αρχική Εθνικό ΚτηματολόγιοΆρθρο 02: Τροποποίηση και συμπλήρωση του Ν. 2308/1995 (ΦΕΚ 114 Α΄, 15.6.1995), όπως έχει τροποποιηθεί με τους νόμους 2508/1997 (ΦΕΚ Α΄, 124/ 1997), 2664/1998 (ΦΕΚ Α΄, 275/1998), 3127/2003 (ΦΕΚ Α΄, 67/2003), 3212/203 (ΦΕΚ Α΄, 308/2003), 3481/2006 (ΦΕΚ Α΄, 162/2006).Σχόλιο του χρήστη Σαλαχώρης Μιχάλης | 28 Νοεμβρίου 2012, 15:09
Παράγραφος 10 : Στα πλαίσια του ΕΣΠΑ ή και παλαιοτέρων προγραμμάτων έχει επιδοτηθεί ή επιδοτείται η δημιουργία τομεακών πληροφοριακών συστημάτων με ψηφιοποίηση δεδομένων Υπηρεσιών, όπως της Τοπογραφικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Γεωργικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κλπ που χρησιμοποιούνται για την σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου. Για ποιόν λόγο δεν δημιουργείται μία βάση δεδομένων (με γεωγραφικά και ιδιοκτησιακά στοιχεία), από την ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ, όπως αυτή των διανομών, όπου να συγκεντρώνονται όλα τα παραπάνω στοιχεία, και στην οποία, μέσω κάποιου λογισμικού, να καταχωρίζονται από τους ιδιώτες μελετητές τα τοπογραφικά διαγράμματα που συντάσσονται στα πλαίσια δικαιοπραξιών μαζί με νομικές πληροφορίες, ώστε να είναι απευθείας διαθέσιμες; Παράγραφος 12 : Πώς, και από ποιόν, θα προσδιορίζεται αντικειμενικά το " .. μικρής κλίμακας αλλαγές των καθορισθεισών τεχνικών προδιαγραφών, εφόσον αυτές εξυπηρετούν το σκοπό της κτηματογράφησης και δεν βλάπτονται τα συμβατικά δικαιώματα του αναδόχου "; Παράγραφος 16 : Με όλον τον σεβασμό αλλά "Συνταξιούχο δικαστικό"; Δεν αρκούν τα προσόντα των υπολοίπων μελών όπως προβλέπονται; Παράγραφος 17 : Προβλέπεται η σταδιακή Πρώτη Εγγραφή με την έναρξη της Λειτουργίας του Γραφείου Κτηματολογίου κατά την διάρκεια της σύνταξης της αντίστοιχης μελέτης. Πέραν από την σύχγηση που προβλέπεται να δημιουργηθεί (παράλληλη λειτουργία Υποθηκοφυλακείου / Κτηματολογικού Γραφείου σε περιοχές - νησίδες με βάση τις Κτηματολογικές Ενότητες κλπ), στην πράξη, έχει αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της υποβολής εκπροθέσμων ενστάσεων, που με την διάταξη αυτή, θα ακολουθούν τις διαδικασίες που προβλέπονται στον κανονισμό του Λειτουργούντος Κτηματολογίου. Αυτό απαιτεί, ανάμεσα σε άλλα, τουλάχιστον, α) εξαιρετικά συντονισμένη ενημέρωση των δικαιούχων προκειμένου να κινηθούν στα νόμιμα χρονικά περιθώρια για να αποφύγουν την παραπάνω ταλαιπωρία και β) την αναβάθμιση της αναγκαίας οργανωτικής, έμψυχης και υλικοτεχνικής υποδομής της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ και των Κτηματολογικών Γραφείων, προκειμένου να θεραπεύουν τις παραπάνω περιπτώσεις, τις οποίες, με την υφιστάμενη διαδικασία, τις αντιμετωπίζει η μελετητική ομάδα κατάρτισης, η οποία διαθέτει την αναγκαία ευελιξία των παραπάνω υποδομών.