Αρχική Εθνικό ΚτηματολόγιοΆρθρο 04: Καταργείται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 3316/2005, όπως προστέθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3461/2006 και προστίθεται άρθρο 45Α μετά το άρθρο 45, το οποίο έχει ως εξής:Σχόλιο του χρήστη Βελισσάριος Χωρινός | 6 Δεκεμβρίου 2012, 14:58
Ελλάς το μεγαλείο σου. Δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται να περιμένει η πολιτεία (και η τρόικα κυρίως) ένα ολοκληρωμένο κτηματολόγιο όταν άλλος αναθέτει και επιβλέπει και άλλος εγκρίνει και αναρτά. Και βέβαια, η όλη πορεία μιας μελέτης σύνταξης δασικού χάρτη στην προκειμένη περίπτωση, θα μπορούσε να είναι γρήγορη και με σωστά αποτελέσματα αν και εφόσον υπήρχε μια ροή από την ανάθεση μέχρι την ανάρτηση. Για να εξασφαλιστεί αυτή η απαιτούμενη ομαλή ροή δεν είναι απαραίτητη η στενή συνεργασία των δύο εμπλεκόμενων φορέων (ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ και Δασική υπηρεσία); Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ αναθέτει και ελέγχει τα τυπικά χαρακτηριστικά και έρχεται έπειτα η Δημόσια Υπηρεσία να ελέγξει την ουσία και στη συνέχεια να αναρτήσει. Το γεγονός ότι στην ίδια διαδικασία εμπλέκονται δύο ξεχωριστοί έλεγχοι από δύο φορείς αυξάνει την πολυπλοκότητα της διαδικασίας ιδίως όταν οι δύο φορείς δεν μπορούν να συνεργαστούν ουσιαστικά ώστε να εξασφαλιστεί απρόσκοπτη ροή στη διαδικασία εκπόνησης του δασικού χάρτη. Η απουσία ελέγχου της ουσίας κατά τον τυπικό έλεγχο από την ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ οδηγεί σε διπλή δουλειά. Θα πρέπει λοιπόν σε όλη τη διαδικασία ανάθεσης, επίβλεψης, παραλαβής και ανάρτησης να συμμετέχει ο άμεσα ενδιαφερόμενος που είναι η δασική υπηρεσία. Με αυτόν τον τρόπο ο τελικός έλεγχος της δασικής υπηρεσίας θα είναι και αυτός τυπικός αφού θα έχουν ήδη διορθωθεί σημαντικά λάθη κατά την εκπόνηση του χάρτη. Πως γίνεται να περιμένουμε εμπρόθεσμα ποιοτικό αποτέλεσμα όταν οι δύο εμπλεκόμενοι φορείς όχι μόνο δεν συνεργάζονται αλλά σε κάποιες περιπτώσεις κοντράρονται; Κατά την θεσμοθέτηση του πλαισίου σύνταξης δασικών χαρτών, δεν οφείλει η πολιτεία να θεσμοθετήσει με βάσει τις δυνατότητες των υπηρεσιών της; Εδώ, οι νομοθεσία ζητά από τους δασικούς να αναρτήσουν, τους δίνει κονδύλια για επικαιροποίηση παλιών δασικών χαρτών και οι Δ/νσεις Δασών «φοβούνται» να προχωρήσουν στη διαδικασία ανάρτησης γιατί θα πλακώσει κόσμος στα γραφεία τους για ενστάσεις με αποτέλεσμα οι υποστελεχωμένες Δ/νσεις να πρέπει να αφήσουν όλα τα άλλα αντικείμενα της υπηρεσίας και να ασχοληθούν με τις αναρτήσεις. Η πολιτεία δεν οφείλει είτε να στελεχώσει τις υπηρεσίες για να υποστηρίξουν το έργο της ανάρτησης, είτε να δώσει σε υπεργολάβους τη διαδικασία αυτή; Εκτός και αν αυτή η ανεπάρκεια δασικών υπηρεσιών αφήνεται εσκεμένα να προβληθεί ώστε να φύγει το αντικείμενο αυτό από τους δασικούς..