Αρχική ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΥΟΤΟ4 . Διαδικασία έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDMΣχόλιο του χρήστη ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ | 7 Δεκεμβρίου 2012, 12:29
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Παραθέτω τις παρατηρήσεις της ΗΛΕΚΤΩΡ Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Εφαρμογών Α.Ε. επί του Άρθρου 3 του σχεδίου εγκυκλίου για την έγκριση δραστηριοτήτων έργων σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 12 του Πρωτοκόλλου του Κιότο. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ – 1 Παράγραφος 4 “Διαδικασία έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDM” Σελ. 9, Προτείνουμε την αντικατάσταση της φράσης «Η έγκριση αυτή χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής, κατόπιν σχετικής διαβούλευσης με τη Διυπουργική Επιτροπή για την εμπορία εκπομπών», με τη φράση «Η έγκριση αυτή χορηγείται μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής (ΓΕΔΕ), με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, ή άλλων αρμόδιων προσώπων συμπεριλαμβανομένης και της αρμόδιας αρχής». Οι απαιτήσεις για εισήγηση της αρμόδιας αρχής, διαβούλευση Διυπουργικής Επιτροπής και τελική απόφαση από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, δημιουργούν ένα αρκετά δύσκαμπτο και χρονοβόρο σχήμα ως προς την αξιολόγηση των έργων. Σε συνδυασμό με τη χρονική συγκυρία θέσης σε διαβούλευση της παρούσας εγκυκλίου, οι αναμενόμενες χρονικές καθυστερήσεις από το προτεινόμενο σχήμα, καθιστούν επί της ουσίας απαγορευτική οποιαδήποτε απόπειρα έγκρισης έργων. Στόχο θα πρέπει να αποτελεί η απλοποίηση της διαδικασίας και όχι η περιπλοκότητα αυτής. Η απλοποίηση των προβλεπόμενων στις Εθνικές Οδηγίες διαδικασιών είναι μια λογική που έχει υιοθετηθεί από τις περισσότερες χώρες που έχουν αναρτήσει Εθνικές Οδηγίες για έργα JI και CDM {Εθνικές Οδηγίες από 1 έως 15 σελίδες και έγκριση των έργων είτε από την αρμόδια αρχή (Focal Point), είτε από τον αρμόδιο Υπουργό μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής}. Επίσης, Σελ. 9, Προτείνουμε την αντικατάσταση της φράσης «Η έγκριση περιλαμβάνει και τη σχετική εξουσιοδότηση συμμετοχής, όπως προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 7Β της ΚΥΑ 9267/468/2007» με τη φράση «Για τις εγκαταστάσεις που εντάσσονται στο Εθνικό Σχέδιο Κατανομής Δικαιωμάτων Εκπομπών, λαμβάνονται υπόψη οι όροι της ΚΥΑ 9267/468/2007». ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ – 2 Παράγραφος 5 “Μηχανισμός κοινής εφαρμογής (JI)” Σελ. 10, Προτείνουμε να αφαιρεθεί η φράση «Η χρονική διάρκεια όλων των έργων δε μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2012». Δεδομένου ότι η εν λόγω εγκύκλιος τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το Δεκέμβριο 2012, δεν έχει νόημα να τεθεί ο συγκεκριμένος περιοριστικός όρος. Το χρονικό διάστημα των έργων θα πρέπει να αφεθεί ανοιχτό και για τη δεύτερη περίοδο δέσμευσης (2013-2020), αναμένοντας και τα αποτελέσματα επί του συγκεκριμένου θέματος, τόσο των διαβουλεύσεων σε διεθνές επίπεδο όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη καθιστά απαγορευτική την ένταξη έργων τόσο πριν το 2012 (είναι διαδικαστικά αδύνατο να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εντός Δεκεμβρίου 2012 όταν η εγκύκλιος βρίσκεται ακόμη σε φάση διαβούλευσης), όσο και μετά το 2012, οπότε επί της ουσίας η εν λόγω πρόβλεψη ακυρώνει το σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε η υπό διαβούλευση εγκύκλιος.