Αρχική Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών ΕνέργειαςΆρθρο 01: Θέματα πρόσβασης στα δίκτυαΣχόλιο του χρήστη Πέτρος Θεοδωρόπουλος | 14 Δεκεμβρίου 2012, 11:32
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε μία περίοδο κρίσης (οικονομικής και πρωτίστως ηθικής) έρχεται ένας νέος νόμος για να τακτοποιήσει το θέμα των εκκρεμών αδειών, χωρίς όμως να έχει εφαρμοστεί με όλες τις δυνατότητές του ο Ν.3468/2006 και η διαδικασία ανακλήσεων αδειών παραγωγής μέσω της ΡΑΕ. Ο σκοπός του νέου νόμου είναι σωστός, αλλά "ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα". Επομένως, το ζητούμενο του νέου νόμου θα έπρεπε να είναι πρωτίστως: - Γιατί δεν εφαρμόζεται πλήρως η διαδικασία ανακλήσεων. Πιθανές αιτίες: - Έλλειψη διαφάνειας και καθυστερήσεις στο όλο σύστημα των λοιπων εγκρίσεων. - Πλημμελής στελέχωση στη ΡΑΕ και ειδικά στη διεύθυνση των ΑΠΕ. - Η υπηρεσία ΑΠΕ του ΥΠΕΚΑ θα μπορούσε να συνδράμει στο ξεκαθάρισμα των αδειοδοτήσεων; Στο συγκεκριμένο άρθρο προτείνουμε να λαμβάνονται μέτρα ως προς την έκδοση και αποδοχή οριστικής προσφοράς σύνδεσης μόνο στις περιοχές, όπου τα δίκτυα μεταφοράς είναι κορεσμένα (και αυτό θέλει διευκρίνηση και σαφείς κανόνες πότε ένα δίκτυο θεωρείτε κορεσμένο...). Τα δε μέτρα που θα πρέπει να λαμβάνονται, θα έπρεπε να κινούνται σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση. Προτείνεται αντί της δέσμευσης ζωτικών ποσών για έκδοση εγγυητικών επιστολών, ο επενδυτής να καλείται να υλοποιήσει μια ωριμότερη και πληρέστερη τεχνική αξιολόγηση του έργου του καταθέτοντας μετρήσεις από διαπιστευμένο φορέα σύμφωνα με το ISO-17025, οι οποίες θα έχουν διεξαχθεί σύμφωνα με της οδηγίες του MEASNET "Evaluation of Site-Specific Wind Conditions" (http://www.dewi.de/dewi/fileadmin/pdf/publications/Magazin_36/11.pdf) Σύμφωνα με αυτές τις οδηγίες οι ανεμολογικές μετρήσεις θα πρέπει σε περίπτωση έντονου αναγλύφου (όπως τα περισσότερα έργα στην Ελλάδα) να μην απέχουν περισσότερο από 2 χιλιόμετρα από κάθε Α/Γ του έργου. Επίσης, θα πρέπει το ύψος μέτρησης να είναι τουλάχιστον τα 2/3 του ύψους πλήμνης. Εναλλακτικά, επιτρέπονται μετρήσεις με συστήματα τηλεμετρίας (όπως LIDAR ή SODAR) υπό προϋποθέσεις που περιγράφονται στην σχετική οδηγία. Κατά αυτόν τον τρόπο θα ξεχωρίσουν οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι επενδυτές ως προς την ολοκλήρωση της επένδυσής τους, ενώ το κεφάλαιο που θα ξοδέψουν για τις μετρήσεις και τις ενεργειακές μελέτες περιλαμβάνεται ήδη στον προϋπολογισμό τους και επιπρόσθετα οι περισσότεροι χρηματοδοτικοί φορείς ζητούν μετρήσεις με τις άνωθεν προδιαγραφές προκειμένου να προχωρήσουν στη δανειοδότηση ενός τέτοιου έργου. Τέλος, με αυτό τον τρόπο θα υλοποιηθούν υγιείς-βιώσιμες επενδύσεις αιολικής ενέργειας με όσο το δυνατόν αποδοτικότερο τρόπο και μικρότερο κόστος ανά κιλοβατώρα.