Αρχική ΟΡΟΣ ΜΑΙΝΑΛΟΥΆρθρο 02:Χαρακτηρισμός και όρια των περιοχώνΣχόλιο του χρήστη ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΟΥ | 24 Δεκεμβρίου 2012, 15:38
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 2. Χαρακτηριστικά και όρια περιοχών Καθορισμός ζωνών και υπο-ζωνών Προστασίας Η ειδική περιβαλλοντική μελέτη συντάχθηκε, όπως είναι φανερό, με τα δεδομένα της εποχής πραγματοποίησης των αυτοψιών προς λήψη των αναγκαίων στοιχείων υπαίθρου, δηλαδή της προ δεκαετίας εποχής, ενώ η οριοθέτηση των ζωνών έγινε σύμφωνα και με τις οριοθετήσεις ένταξης της περιοχής στο Δίκτυο Φύση 2000, και με τα δημογραφικά και λοιπά δεδομένα της απογραφής του 1991. Αποτέλεσμα των ανωτέρω φαντάζομαι πως είναι η μη ορθή καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης της περιοχής και ως εκ τούτου την δημιουργία αφενός μεν σοβαρών προστριβών με τους πολίτες που διαβιούν ή επισκέπτονται την υπόψη περιοχή και αφετέρου την δυσκολία αντιμετώπισης των προβλημάτων από το αρμόδιο Δασαρχείο που αναλαμβάνει να ασκεί και τα καθήκοντα του Φορέα Διαχείρισης. Πίστη μου είναι πως ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχούς εφαρμογής του Π.Δ που προβλέπει τη δημιουργία της υπόψη προστατευόμενης περιοχής είναι η ορθή απεικόνιση της σήμερα υφιστάμενης περιοχής, (με συντεταγμένες για να μην υπάρχει αμφισβήτηση από κανένα) πολύ περισσότερο όταν στην περιοχή αυτή το Δασαρχείο έχει προβεί, είμαι σίγουρος, σε εφαρμογή του άρθρου 14 του νόμου 998/79, σε πράξεις χαρακτηρισμού, χαρακτηρίζοντας, ακόμη και τελεσίδικα, εκτάσεις ως μη δασικές και με βάση αυτών των χαρακτηρισμών έχουν προχωρήσει οι πολίτες σε κατασκευή (νόμιμα) κατοικιών και άλλων υποδομών, ενώ με το Π.Δ. εντάσσονται πιθανόν και στην ζώνη Α. Αν σκεφτούμε ότι η ένταξη στη ζώνη Α έγινε μόνο με την ύπαρξη της απόφασης ένταξης της περιοχής σε καταφύγιο άγριας ζωής του 1976, όπως τροποποιήθηκε το 1985 τότε καταλαβαίνει κανείς πόσα προβλήματα θα δημιουργήσει αυτή η αυθαίρετη εν πωλείς οριοθέτηση. Μετά τα ανωτέρω και προκειμένου να αμβλυνθούν οι όποιες έριδες των πολιτών νομίζω πως πρέπει να επανεξεταστεί το ζήτημα των οικοδομών και εφόσον πρόκειται για σύμπλεγμα νόμιμων οικοδομών κλπ εντός μη δασικών εκτάσεων να ενταχθούν στη ζώνη Β2 ή να εξαιρεθούν της προστατευόμενης περιοχής εφόσον δεν δημιουργούν άλλα προβλήματα στο ενιαίο της έκτασης. Έτσι πέραν των άλλων θα διευκολυνθεί και η φύλαξη της προστατευόμενης περιοχής που πρέπει να αποτελεί, βασικό συστατικό του υπό ίδρυση Φορέα Διαχείρισης. Απόστολος Άνδρου τ. Γενικός Δ/ντης Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής τ. Πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Και ανάπλασης του Κηφισού Ποταμού και τακτικό μέλος του Μητροπολιτικού Φορέα Διαχείρισης Και ανάπλασης των Προστατευόμενων Περιοχών της Αττικής