Αρχική Ρυθμίσεις θεμάτων ΑΠΕΆρθρο 09: Ρυθμίσεις για φωτοβολταϊκούς σταθμούςΣχόλιο του χρήστη Κωστας Φ. | 19 Απριλίου 2013, 03:51
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριε Υπουργέ, Είναι γεγονός ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην αγορά της ενέργειας εξαιτίας του ελλείμματος που υπάρχει στον ειδικό λογαριασμό για τις ΑΠΕ και ΣΥΘΗΑ. Το πρόβλημα αυτό προέκυψε κυρίως εξαιτίας 2 λόγων για τους οποίους αποκλειστική και μόνο ευθύνη έχουν οι ηγεσίες των υπουργείων που χειρίζονταν το θέμα της ενέργειας τα περασμένα χρόνια, και όχι οι επενδυτές! -Ο πρώτος είναι ο τρόπος που υπολογίζεται το κόστος της ενέργειας μέσω της ΟΤΣ και -ο δεύτερος είναι οι υπερβολικές τιμές FIT που δόθηκαν εξαρχής στα φωτοβολταϊκά και το υπουργείο σας καθυστέρησε υπερβολικά την οποιαδήποτε διόρθωση τους. Ο σκοπός του FIT ήταν να βοηθήσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας και όχι να δημιουργήσει υπεραποδοτικές επενδύσεις, και ο σκοπός σας έπρεπε να είναι προληπτικός και όχι καταπραϋντικός! Αυτή τη στιγμή η λύση που προτείνετε με την έκτακτη εισφορά φαίνεται να είναι η μοναδική για να «επουλώσει» το πρόβλημα. Δεν πείθει κανέναν όμως ότι θα το λύσει και πάνω από όλα δεν είναι καθόλου δίκαιη. Οι κατηγορίες των φωτοβολταϊκών έργων δεν είναι 3 (οικιακά, έως 100kW, μεγαλύτερα από 100kW) αλλά θα έλεγα είναι τουλάχιστον 5, προσθέτοντας ακόμα ένα όρια τα 2000kW οπού οι οικονομίες κλίμακας τα καθιστούν κατά πολύ οικονομικότερα στην κατασκευή τους από τα 150kW λ.χ. Για του λόγου το αληθές εξετάστε τις σχετικές κατηγορίες σε άλλες χώρες τις Ε.Ε.. Εκεί θα διαπιστώσετε ότι σε πολλές από αυτές υπάρχει και κατηγοριοποίηση για έργα πάνω σε κτίρια καθώς είναι αισθητά οικονομικότερα από αυτά που είναι εγκατεστημένα στο έδαφος. Οι οικονομίες κλίμακας, αλλά ακόμα και οι όροι χρηματοδότησης, είναι εντελώς διαφορετικοί για κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες έργων με αποτέλεσμα οι τελικές αποδόσεις των επενδύσεων να μεταβάλλονται αισθητά. Οι μεγάλες διαφορές είναι στα έργα που είναι μεγαλύτερα των 150kW. Οπότε δεν είναι καθόλου δίκαιο να βάζετε μία οριζόντια ειδική εισφορά και να αντιμετωπίζετε με τον ίδιο τρόπο τον επενδυτή των 150kW και αυτόν με τα 5MW. Θα πρότεινα λοιπόν τις παρακάτω 5 κατηγορίες με τις σχετικές έκτακτες εισφορές και θα έβαζα χρονικό όριο την 1 Φεβρουαρίου λόγω του ότι παρά πολλά έργα καθυστέρησαν να συνδεθούν εξαιτίας των Χριστουγεννιάτικων διακοπών των υπαλλήλων που είχαν την ευθύνη της σχετικής εργασίας: Α- οικιακά – εισφορά 5% για τις εγκαταστάσεις που ενεργοποιήθηκαν από τον Αύγουστο του 2011 έως τον Αύγουστο του 2012. Β- έως 20kW - εισφορά 21% για τις εγκαταστάσεις που ενεργοποιήθηκαν πριν τον Φεβρουάριο του 2012 και 18% για αυτές που ενεργοποιήθηκαν μεταγενέστερα. Γ- έως 150kW - εισφορά 26% για τις εγκαταστάσεις που ενεργοποιήθηκαν πριν τον Φεβρουάριο του 2012 και 23% για αυτές που ενεργοποιήθηκαν μεταγενέστερα. Δ- έως 2000kW - εισφορά 32% για τις εγκαταστάσεις που ενεργοποιήθηκαν πριν τον Φεβρουάριο του 2012 και 28% για αυτές που ενεργοποιήθηκαν μεταγενέστερα. Ε- μεγαλύτερα από 2000kW - εισφορά 42% για τις εγκαταστάσεις που ενεργοποιήθηκαν πριν τον Φεβρουάριο του 2012 και 38% για αυτές που ενεργοποιήθηκαν μεταγενέστερα. Επίσης στις παραπάνω κατηγορίες θα προσέθετα και μια ιδική κατηγορία, αυτή των ΜΔΝ τα οποία δεν επιβαρύνουν ΚΑΘΟΛΟΥ τον ιδικό λογαριασμό, αλλά κάθε άλλο, υπάρχει πλεόνασμα και συμβάλουν στην μείωση του κόστους παραγωγής στα νησιά, ιδικά τους καλοκαιρινούς μήνες! Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι τα έργα αυτά ήταν κυρίως έργα έως 150kW και δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν με τις ίδιες οικονομίες κλίμακας αυτών της ηπειρωτικής χώρας πρέπει να αντιμετωπιστούν με την ελάχιστη δυνατή εισφορά (κατηγορία Β). Επίσης προτείνω την αύξηση της ειδικής εισφοράς από 10% σε 20% όλων των έργων ΑΠΕ που υλοποιήθηκαν πριν το έτος 2009, οπού εκμεταλλεύτηκαν τους κατά πολύ καλύτερους όρους χρηματοδότησης που υπήρχαν τότε, αλλά επίσης και τις γενναίες επιδοτήσεις οι οποίες με την βοήθεια «δημιουργικής λογιστικής» (!) έφεραν υψηλότατες αποδόσεις στις επενδύσεις, πολλές εκ των οποίων έχουν ήδη αποσβηστεί μία και δύο φορές! Το πακέτο της παραπάνω πρότασης έχει τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα με αυτά που προτείνετε, μόνο που είναι ποιο δίκαια κατανεμημένα. Θα πρότεινα λοιπόν τα παραπάνω προς αντικατάσταση της παραγράφου 8 του παρόντος αλλά και των σχετικών άρθρων του ν. 4093/2012. Όσο για έργα που έχουν ενταχθεί στο FAST TRUCK να μην είναι συνδεδεμένα με οποιαδήποτε FIT πάρα με το εκάστοτε μεταβλητό κόστος πλέον 40%. Είναι προφανές ότι οι αγανάκτηση που διακρίνουμε όλοι μέσα σε αυτό το ιστότοπο προέρχεται κυρίως από μικροπαραγωγούς με έργα έως 100kW. Δεν έχω ακούσει, ούτε διαβάσει, παράπονα από κάποιον ιδιοκτήτη έργου μερικών MW! Αυτό και μόνο θα πρέπει να σας ενεργοποίηση για να υιοθετήσετε μια διαφορετική, ποιο δίκαιη, προσέγγιση στο θέμα. Τέλος, σχετικά με την αναστολή που αναφέρεται στις παραγράφους 3 και 4 θα πρότεινα την διατήρηση του δικαιώματος εγκατάστασης φ/β μόνο σε κτήρια και μόνο με την εφαρμογή του net-metering (το οποίο και επιβάλλεται να νομοθετήσετε) όπως επίσης και την κατ’ ελάχιστα επιδότηση των επενδύσεων αυτών!