Αρχική Αυθαίρετη δόμηση 2Άρθρο 04: Τοπογραφικό ΔιάγραμμαΣχόλιο του χρήστη Β.Κ. | 23 Απριλίου 2013, 18:24
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην διατύπωση και τους σκοπούς που εξυπηρετεί το άρθρο αυτό. Είναι αυτονόητο το να θέτεις όρια, περιορίζει αυθαιρετούντες επιτήδειους, όμως προσοχή στην διατύπωση του άρθρου. Κατ’ αρχάς ο νομοθέτης αναφέρει «όπου προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος» (δηλ. για νέες άδειες, για αλλαγή χρήσης, για δικαιοπραξίες εν γένει, για εντάξεις αυθαιρέτων, για βεβαιώσεις μηχανικού κλπ), δηλαδή παντού και όχι μόνο για αυθαίρετα και βεβαιώσεις μηχανικού. Συμφωνώ εν μέρει με τις προηγούμενες παρατηρήσεις περί αποκλίσεων και στις διαστάσεις, όμως τι γίνεται με τα συμβόλαια που δεν αναγράφουν διαστάσεις και δεν συνοδεύονται με τοπογραφικό υπό κλίμακα; Ίσως μια δήλωση περί «συμβατότητας σχήματος» από τον συντάξα μηχανικό, να έδινε μια λύση αν κριθεί απαραίτητη η προσάρτηση και μόνο σε όσα ακίνητα ο τίτλος τους συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα. (Άλλωστε η παρατήρηση της 18 Απριλίου 2013, 18:51 | Γ. Μαδεμοχωρίτης αφορά τα αρμόδια δικαστήρια). Σχετικά με τις ιδιοκτησίες που προκύπτουν να χάνουν την αρτιότητά τους και είναι εντός των αποκλίσεων θεωρούνται νόμιμα; Αν είναι εκτός των αποκλίσεων ίσως θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά η υπόδειξη 18 Απριλίου 2013, 21:07 | Χαράλαμπος Τ . Στις μεταβιβάσεις ακινήτων, όταν οι εμβαδομετρήσεις οικοπέδων/γηπέδων που έχουν συμπεριληφθεί σε διοικητικές πράξεις και δικαιοπραξίες εν γένει υπάρχουν από πολλά χρόνια πριν, συνήθως τα τωρινά μεγέθη είναι εκτός των επιτρεπτών αποκλίσεων για διάφορους λόγους (τίτλοι από διαθήκη με κατ’ εκτίμηση εμβαδόν πλείστον ή έλατον, δικαστικές αποφάσεις που δεν συνοδεύονταν από σχέδια, ιδιοκτησίες που προέκυψαν από κατατμήσεις λόγω διανοίξεως νομίμων οδών, προ του Ν.651/77 τοπογραφικά και πολλές ακόμα περιπτώσεις για τις οποίες δεν χρειάστηκε αναγκαστικά η η διόρθωση – τροποποίηση των τίτλων κτήσης) και οι συμπράττοντες για την απαραίτητη διόρθωση είτε δεν βρίσκονται εν ζωή, είτε δεν ανευρίσκονται είτε δεν συμφωνούν. Αυτό θα δημιουργούσε ανυπέρβλητα εμπόδια στις δικαιοπραξίες. Θα πρέπει λοιπόν να διατυπωθεί το άρθρο με μεγάλη προσοχή, θέτοντας ίσως ημερομηνίες ορόσημα ανάλογα με την κάθε περίπτωση ώστε ο νομοθέτης να καλύψει τις ανάγκες επιβολής του άρθρου αυτού χωρίς να δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις συναλλαγές των ακινήτων σε μια αγορά ήδη νεκρή. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα (στις ανοχές, όχι στην ύπαρξη εξαρτημένου τοπογραφικού), ίσως μόνο στα οικοδομήσιμα οικόπεδα που απαιτείται τοπογραφικό διάγραμμα και όχι εν γένει «Όπου μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος και εφεξής νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα, όπως ορίζεται στο εδάφιο γ της παρ. 1 του άρθρου 3» όπως αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου. Άλλωστε τα «ακίνητα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού για τα οποία μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη σύστασης οριζοντίων / καθέτων ιδιοκτησιών ή έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια» και τα οποία εξαιρούνται της υποχρέωσης εξαρτημένου τοπογραφικού είναι και αυτά που λόγω πολλαπλάσιου υπερκέρδους στην δόμησή τους έχουν «μαγειρευτεί» (και εκτός των αποδεκτών αποκλίσεων) σε πολλές περιπτώσεις . Μετά την σύνταξη του νέου εξαρτημένου τοπογραφικού που θα μπορούσε να καταχωρηθεί σε ηλεκτρονική βάση (για την ανάκτησή του) οι τυχόν ανοχές αποκλίσεων σε νέες εμβαδομετρήσεις θα πρέπει ίσως να περιορίζονται. Καταλήγοντας διευκρινίζω την ανάγκη επιβολής του άρθρου με ορθότερη και σαφέστερη διατύπωση και όχι την κατάργησή του.